F.A.Q.

Nieuwe aanvraag Internet + TV: alles op een rijtje

Nieuwe aanvraag Internet + TV: alles op een rijtje

Toon eerste reactie

582 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @K_Jain en @Ronald credoe, het is op dit moment superdruk bij onze glasvezelafdeling door de matige bezetting. Het kan langer duren dan we zouden willen. Mijn oprechte excuses voor het ongemak. 

Ik heb dinsdag de klantenservice van Odido gebeld en de medewerker zei dat iemand mij binnen 48 uur zou bellen. Natuurlijk heeft niemand gebeld - ik ben een beetje bezorgd dat dit het niveau van klantenservice is.

@Teresa van Odido Kunt u mij alstublieft helpen?

Reputatie 2

Heel herkenbaar hier precies hetzelfde. 

En ja wacht ook Nog steeds.. 

Hallo

Ik heb bijna een jaar geleden (maart 2023) internet besteld bij Odido (toen nog T-Mobile). In januari vorig jaar hebben de aannemers (ODF) de glasvezel op straat geïnstalleerd en er liggen glasvezeldraden bij mijn deur. Toen ik me aanmeldde, zei de verkoper dat het in mei klaar zou zijn, tot nu toe is Odido nog niet gekomen.

Toen ik belde zei de medewerker van de klantenservice dat er een probleem was omdat ik in een hoogbouw woon en er een probleem was met de VVE. Ik woon echter in een rijtjeshuis en mijn VVE is alleen van mij, en niemand heeft contact met mij opgenomen. Toen ik dit aan de klantenservice vertelde, zei hij dat hij mij terug zou bellen, maar dat gebeurde niet. Toen ik een maand later belde, kreeg ik iemand anders aan de telefoon en moest ik het hele verhaal herhalen, maar opnieuw kreeg ik geen antwoord.

Als je naar de site van Odido gaat en mijn postcode invult, staat er "Glasvezel beschikbaar!". Waarom probeer je nieuwe klanten te werven als je degenen die zich lang geleden hebben aangemeld niet eens kunt bedienen?

Kan iemand een realistische tijdlijn geven van wanneer ik deze service kan verwachten?

Reputatie 6
Badge +2

@Ronald credoe Ik kijk graag met je mee! 

Ik heb gelijk een verzoek uitgezet naar onze Fiber afdeling. Zij zullen uitzoeken hoe het precies zit en nemen contact met je op! 

Reputatie 2

Beste odido medewerker we zijn nu weer een maand verder. 

Dutch fiber voor de kerst gebeld, problemen opgelost via telefoon. 

En dan zou de aannemer een afspraak maken voor de schouw.

Maar nog steeds niets. 

Ben nu bijna een jaar onderweg en nog steeds geen glasvezel. 

Zouden jullie is kunnen kijken waar het nu op blijft hangen. 

Graag reactie

Reputatie 4

Beste Odido,

Ik probeer al sinds juni/juli een werkende glasvezel in mijn woning te krijgen en dat verloopt op zijn zachts gezegd moeizaam. Ik bel zelf met OpenDutchFiber, MultiDutchFiber en Artemis omdat Odido  zelf totaal geen idee heeft wat er allemaal mis is met de glasvezel kabel.
Waarom zit Odido ODF niet flink achter de vodden om problemen op te lossen, waardoor ODF Artemis achter de vodden zit? Waarom moet ik dat als klant doen?

Vriendelijke groet,
Paul
P.s. De FTU zit al sinds september in de meterkast en ik kwam er zojuist achter dat, ondanks de NL6 status, Artemis de lijn “gedeeltelijk” opgeleverd heeft. Maar ODF gaat bij Artemis informeren waar het andere gedeelte blijft…. Ik denk dat ik beter zelf Artemis kan gaan bellen

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Ronald credoe, bedankt voor de update. We zijn in ieder geval een stukje verder. Hopelijk belt te onderaannemer je snel op voor een afspraak! 

Reputatie 2

Hoi daar ben ik weer met een update, 

Open dutch fiber gebeld en toch dik een 30 minuten aan de telefoon geweest met een behulpzame man. 

Het 1 en ander is genoteerd dat de aanvraag adres geen vve is maar een los opzich staande woning is. En nu ligt het bij de aannemer die vervolgens eerst moeten schouwen en daarna handelen om de aansluiting te realiseren. 

Dus wat denk je wachten op telefoon van de aannemer... 

Mij benieuwen zo vlak voor de feestdagen. 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Ronald credoe, je dient inderdaad zelf Open Dutch Fiber op te bellen om akkoord te geven. Anders kunnen wij de oplevering niet realiseren. 

Reputatie 2

Ja ben gebeld inderdaad. 

Volgens hun gegevens over mijn woning moet mijn huis een vve zijn. 

Maar dat is het niet, sorry ik kan er niets iets anders van maken. 

Het is gewoon een boven woning met een eigen voordeur. Heb trouwens ook internet thuis van tele2(odido).

Ik kreeg na mijn gesprek een mail met daarin een telefoon nummer van dutch fiber dat ik contact met hun moet opnemen. 

Maar dat is toch niet de gang van zaken, dat ik alles zelf moet regelen. 

Is toch een beetje raar. 

Ik wil gewoon glasvezel internet, anders moeten we er maar van afzien. 

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb onze glasvezelafdeling aan de digitale mouw getrokken om dit voor je te onderzoeken @Ronald credoe! Ze zullen je daarna opbellen om een update te geven over de oplevering. 

Reputatie 2

Nee de aannemer zij dat het vce papier werk tussen de aannemer en odido niet in orde was. 

Er is hier geen vve 

Het ligt bij odido

Ik zoek iemand bij odido die hier nou eens goed induikt en ff 5 minuten extra de tijd neemt om het goed uit te zoeken. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Ronald credoe, je geeft aan vce maar bedoel je VvE? Als de VvE geen toestemming gegeven heeft dan kan de onderannemer geen werkzaamheden verrichten. Je dient hiervoor contact op te nemen met de woningbouw of de VvE zelf. 

Reputatie 2

@Cal van Odido

Goedemorgen cal, het schiet niet erg op zo

Iets met papierwerk niet in orde aan odido zijde. 

Kunt u nog een keer naar kijken aub. 

Groet Ronald credoe 

Reputatie 2

Odido had gebeld en 2 uur later de aannemer voor de aansluit data van de glasvezel. 13 december in de ochtend. 

Gauw vrij gevraagd voor die dag ook dat was in orde. 

Maar na 20 minuten kreeg ik weer een telefoontje van de aannemer dat de afspraak niet door kan gaan omdat het papierwerk niet in orde was.

Iets van vce papier was niet in orde. 

Zucht wat moet ik hier nu weer mee. 

Weer wachten.............. 

Drama

Reputatie 2

Hoi, 

Ben ondertussen gebeld door odido. 

En gaan de aannemer contacten hierover. 

Even afwachten nog maar. 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Ronald credoe, goed dat je hier navraag over doet, ik ga hier graag voor je achteraan! In ons systeem zie ik ook de verwachting terug dat je eerder aangesloten zou worden. Ik ben daarom erg benieuwd wat de laatste status is en daarom ga ik de glasvezelafdeling aan de mouw trekken.

Je hoort snel meer van ons, ik zorg ervoor dat de glasvezelafdeling haar tanden hierin gaat zetten voor je!

Reputatie 2

Ja die staat erin

Reputatie 7
Badge +15

@Ronald credoe 

Staat je klantnummer in je community profiel? Dan kan een moderator met je meekijken.

Reputatie 2

Dank voor jouw reactie. 

Ja er ligt al bijna een jaar glasvezel in de grond. 

Ja die aannemer, wie is dat dan. 

Want dat gaat niet zo snel. 

Ik wacht al van half april, wordt toch wel tijd. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Ronald credoe 

Odido zal ook eerst moeten wachten op de netwerkbeheerder/aannemer om jouw woning te voorzien van een glasvezelaansluitpunt, zodra het glasvezel klaar is voor gebruik dan ontvang je vanzelf een email van Odido ok een afspraak te maken voor de verdere installatie.

Helaas kan Odido niet inzien wanneer de netwerkbeheerder/aannemer aan de slag gaat bij jou in de straat dus daarvoor zou je het beste contact opnemen met hen.

Ligt er nog helemaal geen glasvezel of ligt het glasvezel wel al bij de stoep of gevel?

Reputatie 2

Hallo, 

Ik heb ergens halverwege april glasvezel aangevraagd.

Ik krijg netjes elke maand de zelfde mail van het ligt nu bij de onderaannemer. 

En dat elke maand hetzelfde, odido gebeld maar die weten het duidelijk ook niet. 

Zijn ze mij gewoon vergeten?? 

Weet iemand wat meer. 

Groet Ronald 

 

Hallo @sergiovdh 

Met de overstapservice stopt je huidige provider met leveren op de datum dat Guidion de mediaconverter en router komt installeren dus zodra alles gereed is.

A thanks dat was precies de info die ik zocht dan hoef me verder geen zorgen te maken want ik was een beetje bang dat de vertraging bij ODF wellicht voor problemen zou kunnen zorgen. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @sergiovdh 

Met de overstapservice stopt je huidige provider met leveren op de datum dat Guidion de mediaconverter en router komt installeren dus zodra alles gereed is.

Reageer