Sticky

[Thuis FAQ] Nieuwe aanvraag: alles op een rijtje


Reputatie 6
Badge +5
  • T-Mobile Thuis moderator
  • 2494 reacties
Je hebt T-Mobile Thuis besteld en je hebt onze bevestigingsmail ontvangen. Gefeliciteerd! De bal is aan het rollen. Maar ik kan me ook voorstellen dat je nog een vraag hebt. Dan zit je hier goed, want hier vind je het antwoord op veelgestelde vragen.

Wanneer gebeurt wat? Een tijdschema:Meestal wordt een abonnement aangevraagd met de snelst mogelijke datum, je bent dan gemiddeld binnen 4 weken online!

  1. Je ontvangt een bevestigingsbrief en e-mail.
  2. Twee à drie weken later belt de monteur voor een afspraak als je een Glasvezelabonnement hebt gekozen en spreek je een definitieve startdatum af. Een abonnement met Standaard Internet is op basis van zelfinstallatie. Je wordt dan niet gebeld door een monteur.
  3. Vier tot zeven dagen voor de monteursafspraak ontvang je je installatiepakket. Gaat het om Standaard Internet (DSL) dan ontvang je twee à drie weken na je aanvraag al jouw pakket.
  4. Op de startdatum wordt jouw lijn geactiveerd en kan jij (of de monteur) installeren.

Bedenktermijn? Ik heb haast!Vanaf het moment dat je jouw bevestigingsmail krijgt, heb je nog 14 dagen bedenktermijn. Deze tijd heb je om alles nog eens goed na te lezen en eventueel nog iets aan te passen. Ben je al zeker van je zaak en je wilt zo snel mogelijk internet in huis? Dan kun je afzien van de bedenktermijn. Dit kan in de My T-Mobile Thuis omgeving. Klik dan op Sneller T-Mobile Thuis. Deze optie heb je alleen als je geen gebruik maakt van de Overstapservice.

Let op!Dit proces biedt geen garantie dat het ook daadwerkelijk sneller zal gaan maar we doen natuurlijk ons uiterste best om je snel mogelijk aan te sluiten! :)

Nummerbehoud, hoe werkt dat?Altijd fijn om je oude vertrouwde nummer mee te nemen naar je nieuwe abonnement. Als alle gegevens na controle juist zijn, dan wordt je nummer gekoppeld aan je nieuwe Thuis abonnement. We controleren typfoutjes, of het nummer wel op dezelfde naam staat en of je wel binnen hetzelfde netnummer blijft wonen. We vragen het nummer aan zodra de installatie is afgerond. Je krijgt van ons op dat moment dus een tijdelijk nummer. Tussen twee en vijf werkdagen krijg je dan je eigen nummer weer terug.

Let op!Je hebt dus eerst heel even een tijdelijk nummer! Dit topic heeft nog meer informatie over nummerbehoud.

Overstapservice, hoe zit dat?Bij je aanvraag kun je meteen aangeven of je gebruik wilt maken van de overstapservice. Dit staat dan vermeld in je bevestiging die je van ons krijgt. Vervolgens willen we natuurlijk nog even weten welk abonnement je wilt opzeggen en bij welke provider je zat. Hiervoor sturen wij een herinnerings e-mail. De gegevens kun je vervolgens invullen bij My T-Mobile Thuis. Kun je nog niet inloggen, kijk dan bij deze uitleg. Lukt ook dat niet, beantwoord dan onze e-mail met de volgende info:
  • Je huidige aanbieder
  • Het contractnummer
  • De laatste 3 cijfers van je IBAN
  • Je telefoonnummer
  • De achternaam op het contract van je huidige aanbieder
Let op!We kunnen maar één provider voor je opzeggen. Heb je meerdere providers voor internet, TV en telefonie, dan dien je de andere zelf op te zeggen.

Hoe regel ik zelf mijn overstap?Je kan de overstap natuurlijk ook zelf regelen. Zo gepiept. Er zit wel een verschil tussen Standaard Internet (DSL) en Glasvezelinternet:
  • Standaard Internet (DSL) > Hiervoor is geen monteur nodig. Bij je aanvraag krijg je een verwachte opleverdatum te zien. Deze bevestigen wij na twee weken. Zodra de startdatum bevestigd is kan je jouw oude provider opzeggen.
  • Glasvezelinternet > Nu komt er een monteur langs om de installatie uit te voeren. Deze belt twee à drie weken na je aanvraag om een afspraak te maken. Je kunt tussen de één en zes weken in de toekomst plannen. Kies de monteursafspraak dan vier weken in de toekomst en zeg daarna pas je oude provider op. Je hebt namelijk een maand opzegtermijn bij je oude provider.
Let op!Er kan maar één provider op de lijn zitten. Heb je Glasvezel bij een andere provider, dan nemen wij de lijn dus over. Een kabelaansluiting kan wel naast DSL of glasvezel bestaan.

Toch nog iets veranderen in je bestelling?Loop je bestelling goed na! Heb je genoeg TV Boxen besteld? Zit er pauzeren bij of juist niet? Zit je nog in je eerste twee weken (bedenktermijn), geef de aanpassing door, dan passen we het nog snel even aan. Is de bedenktermijn verlopen, dan kunnen we het nog wel aanpassen, maar pas nadat de installatie is afgerond. Nà de bedenktermijn, maar vóór de installatie staat je abonnement in de spreekwoordelijke koelkast. Je kan dan alleen nog een TV Box toevoegen of nummerbehoud aanvragen. Andere wijzigen dienen dan nog even te wachten.
Het installeren van het pakketOm te installeren bij glasvezel heb je een monteur nodig. Lekker makkelijk dus! Bij standaard internet (DSL) is het gelukkig erg gemakkelijk om het zelf te doen. Lees er alles over in dit topic: Installatie: hoe, wat en waar!
De wensdatum verzettenWensdatum vervroegen
Maak je gebruik van de Overstapservice? Dan kan je de wensdatum niet vervroegen. Heb je al een afspraak gemaakt voor de installatie? Neem dan contact op met onze monteursdienst Guidion via 088 2000 151. Heb je nog geen afspraak gemaakt met een monteur? Laat dan hier een bericht achter!

Wensdatum uitstellen
Heb je al een afspraak gemaakt voor de installatie? Neem dan contact op met onze monteursdienst Guidion via 088 2000 151. Heb je nog geen afspraak gemaakt met een monteur? Laat dan hier een bericht achter!



78 reacties

Reputatie 3
Badge +2
Hey @rrckoster, top dat je gaat overstappen! Welkom alvast! Is het gelukt met het doorgeven van de overstapgegevens? Zo niet, dan wil ik je vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan help ik je graag verder!
Hallo,
Ik heb overstapservice aangevraagd, maar nu kan ik via mytmobile thuis niet mijn provider vinden.
In de faq staat dat ik het dan per e-mail kan doorgeven. Kunt u aangeven welk naar e-mailadres. Gewoon replyen kan volgens mij niet (no-reply adres). Alvast bedankt voor de info.
Reputatie 6
Badge +4
De eerste geldt in de meeste situaties. Bij oudere huizen of appartementen kwam de aansluiting nog wel eens in de woonkamer binnen.

De tweede vraag is voor de stroomvoorziening van het modem (en mediaconverter). Mocht dit niet zo blijken te zijn, dan zou je dit (tijdelijk) kunnen oplossen met een verlengkabel naar een ander stopcontact. Wel zorgen dat deze er is op dag van aansluiting. Kan dit, dan ja.

De laatste vraag gaat over een UTP/Netwerkabel van het modem naar de tv box. Dit gaat via de plinten. Andere optie is dit zelf doen. Dan kun je het doen, zoals je zelf wil. Bijvoorbeeld trekken door een loze (lege) leiding, zodat je het netjes weg kan werken. In beide gevallen kun je ja invullen. Komt de tv bijvoorbeeld op verdieping 2 en zit de aansluiting op begane grond, dan is het niet haalbaar voor de monteur om een kabel te leggen. Begane grond punt a naar b is bijna nooit een groot probleem.

Enkel mijn gedachte. Ik hoop dat je er iets aan hebt. 🙂
Goedenavond @THFR,

Alvast welkom bij T-Mobile Thuis. Je zou het bij jouw verhuurder kunnen vragen. Anders de vraag open laten of naar jouw idee invullen. Met dit laatste kan altijd meegedacht worden. Om welke vragen gaat het?


Het gaat om de vragen:
Komt je glasvezel aansluiting binnen in je meterkast?
Is er een vrij stopcontact aanwezig bij de glasvezel aansluiting?
Vanaf je glasvezel aansluiting trekt de monteur een kabel naar je televisie. Is dit bij jou mogelijk?

Open laten is helaas geen optie,
er moet altijd geantwoord worden met een ja of nee.
Reputatie 6
Badge +4
Goedenavond @THFR,

Alvast welkom bij T-Mobile Thuis. Je zou het bij jouw verhuurder kunnen vragen. Anders de vraag open laten of naar jouw idee invullen. Met dit laatste kan altijd meegedacht worden. Om welke vragen gaat het?
ik heb paar dagen geleden een aanvraag gedaan voor t-mobile thuis en ik heb zojuist een bericht ontvangen voor een installatieafspraak. Als ik een afspraak wil maken dan moet ik een aantal vragen beantwoorden waar ik het antwoord nog niet op weet omdat ik de sleutel van mijn huis pas over een week krijg en dus geen idee heb van de situatie aldaar. Wat kan ik het beste antwoorden? Want ik zou wel graag zo snel mogelijk een afspraak willen inplannen.
Hoi @KoenVC en @Toetie10,

Bij sommige klanten is het installatiepakket iets vertraagd. Excuus hiervoor. We zijn hiervan op de hoogte en proberen dit zo snel mogelijk uit te sturen. Je zult het pakket dus snel ontvangen. Hou de status in de gaten op deze pagina: My T-Mobile Thuis.


Inmiddels router binnen en internet up and running. Maar de volgende problemen:
Wat een ellende.....customer journey van 0,0.....
Reputatie 6
Badge +5
Hoi @M.AF en @burningonsunday,

Jullie hebben al antwoord zie ik. Mooi! Jullie hebben gebruik gemaakt van de overstapservice zie ik. Deze zorgt ervoor dat de oude provider wordt opgezegd op de dag dat de monteur komt (bij glasvezel) of de lijn wordt overgenomen (bij DSL). Geen zorgen dus! 🙂
Reputatie 6
Badge +5
Hoi @KoenVC en @Toetie10,

Bij sommige klanten is het installatiepakket iets vertraagd. Excuus hiervoor. We zijn hiervan op de hoogte en proberen dit zo snel mogelijk uit te sturen. Je zult het pakket dus snel ontvangen. Hou de status in de gaten op deze pagina: My T-Mobile Thuis.
@M.AF Ik heb hetzelfde mailtje gehad, lijkt er dus op dat het helemaal goed gaat komen! Succes
Jij ook veel succes en kijk plezier.

Hoi,

Binnenkort word ik aangesloten op T-Mobile.

Per 14-06-2019 stopt het abonnement bij Telfort, maar de monteur van Guidion kan pas 20-06-2019 mijn glasvezel installeren.
Ik neem aan dat ik in die tussentijd gewoon nog internet heb van Telfort.

Kan iemand daar duidelijkheid over geven?
Heb vandaag een wijzigingsmailtje gehad van Telfort en T-Mobile:


Beste heer

We hebben je laten weten dat je overstapaanvraag in behandeling is. Om te voorkomen dat je zonder diensten zit, is je overstapdatum aangepast naar 20-06-2019. Je stapt pas over als alles van T-Mobile Thuis werkt. Je betaalt dus niets dubbel en je kunt gewoon blijven internetten.



@M.AF Ik heb hetzelfde mailtje gehad, lijkt er dus op dat het helemaal goed gaat komen! Succes
Hallo T-mobile, aanstaande maandag wordt mijn internet opgeleverd. Echter heb ik nog steeds geen installatiepakket ontvangen en ook geen mededeling dat dit onderweg is. Ik heb hier deze week ook al contact over gehad via twitter en alles zou goed komen. Daar lijkt het dus niet op en ik heb het internet nodig voor mijn werk.........Ik zou graag actie zien ipv geruststellende woorden die niet uit komen.
Hoi,

Binnenkort word ik aangesloten op T-Mobile.

Per 14-06-2019 stopt het abonnement bij Telfort, maar de monteur van Guidion kan pas 20-06-2019 mijn glasvezel installeren.
Ik neem aan dat ik in die tussentijd gewoon nog internet heb van Telfort.

Kan iemand daar duidelijkheid over geven?


Heb vandaag een wijzigingsmailtje gehad van Telfort en T-Mobile:

Beste heer

We hebben je laten weten dat je overstapaanvraag in behandeling is. Om te voorkomen dat je zonder diensten zit, is je overstapdatum aangepast naar 20-06-2019. Je stapt pas over als alles van T-Mobile Thuis werkt. Je betaalt dus niets dubbel en je kunt gewoon blijven internetten.
Ik heb eigenlijk dezelfde vraag als M.AF hierboven, alleen bij mij ligt de tijd tussen stoppen van mijn oude abonnement (XS4ALL op 17-06) naar T-Mobile installatie door Guidion (op 02-07) zelfs langer (2 weken).

Is het mogelijk om in die 2 weken tijd gewoon nog gebruik te maken van internet via XS4ALL, ook al stop dat abonnement op 17-06?

Hoor het graag!
Hoi,

Binnenkort word ik aangesloten op T-Mobile.

Per 14-06-2019 stopt het abonnement bij Telfort, maar de monteur van Guidion kan pas 20-06-2019 mijn glasvezel installeren.
Ik neem aan dat ik in die tussentijd gewoon nog internet heb van Telfort.

Kan iemand daar duidelijkheid over geven?
Je hebt T-Mobile Thuis besteld en je hebt onze bevestigingsmail ontvangen. Gefeliciteerd! De bal is aan het rollen. Maar ik kan me ook voorstellen dat je nog een vraag hebt. Dan zit je hier goed, want hier vind je het antwoord op veelgestelde vragen.

Volgens jullie krijg ik het installatiepakket binnen 4 tot 7 dagen thuis gestuurd. ZIjn dit werk- of kalenderdagen? Dinsdag 4 juni staat de installatie gepland, maar ik heb nog niets ontvangen.
@Brian, ik heb nog steeds internet en telefoon via de router van telfort. Morgen ben ik vrij en ga ik eens kijken wat er gebeurd als ik het t-mobile route installeer.
Reputatie 6
Badge +7
@anoppe Goed dat je nog even contact opneemt! Er lijkt inderdaad iets niet helemaal goed te zijn gegaan, we hebben namelijk geen melding van de monteur ontvangen dat hij aangesloten heeft op jouw adres. Ik heb zojuist aan onze back office doorgegeven dat je op 17 mei aangesloten bent en we gaan het handmatig aanpassen!

@jf.otten Is het bij jou inmiddels gelukt? Zo niet stuur mij dan even een privébericht met je volledige adres, je geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer, dan kijk ik meteen met je mee!
Goedenavond,

vandaag zou mijn abonnement ingaan en KPN is ook daadwerkelijk geweest om de lijn te checken. Nu dacht ik dat voor 18:00 uur mijn internet zou overgaan van Telfort naar t-mobile. Maar nu 18:15 uur zit ik nog steeds met internet van Telfort. Dus gaat er nu iets fout?
Hoi allemaal,

Vorige week is mijn T-Mobile thuis geïnstalleerd en alles werkt naar behoren 👍🏻
Echter, in My T-Mobile lijkt dat nog niet helemaal doorgesijpelt te zijn, zie bijlage. (Er is eea fout gegaan op de dag van installatie: De monteur is bij een verkeerd adres geweest en heeft gemeld dat er niemand thuis was. Later op de dag is hij alsnog langs geweest om de installatie te doen)
En, bij 'Mijn Abonnement' staat 'Internet' en 'Interactieve TV Box ...' beide nog op "Je aanvraag is in behandeling".

Is er iemand hier die mij kan helpen bovenstaande te corrigeren?

Bvd!

Reputatie 6
Badge +7
Hi @KaDeCeYi, hmm dat is wel bijzonder, is het pakketje misschien afgeleverd bij je buren? Ik kijk graag met je mee maar als ik zoek op het e-mailadres dat je op hebt gegeven bij je aanmelding op de Community dan kom ik alleen een al bestaand abonnement DSL abonnement tegen. Als je mij een privébericht wil sturen met het volledige adres, je geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer dan kijk ik graag met je mee!
Beste,

Ik heb onlangs een T-Mobile thuis pakket aangevraagd en deze zou gisteren geleverd moeten worden in de ochtenduren.

Helaas was ik niet thuis die dag. Tot mijn schrik zie ik vandaag via de Postnl app dat het pakketje is bezorgd en afgeleverd terwijl ik er niet was en is er zelfs getekend namens mij!

Nu vraag ik mij af waar mijn pakket is, want deze week komt een monteur langs en ik heb geen pakket ontvangen.

Mvg

Kahan
Reputatie 6
Badge +5
Hi @westernira,

This topic will help you log into My T-Mobile Thuis: inloghulp My. It is in Dutch though, hope that’s okay!
My T-mobile home login does not work
Reputatie 6
Badge +7
Goed om te horen dat het gelukt is Gerrit! Maar wel ongelukkige timing haha. Maak je toevallig ook gebruik van een mobiel abonnement bij ons? Missschien zou je de wedstrijd nog kunnen volgen via een hotspot met je mobiele telefoon 🙂

Reageer