Sticky

[Thuis FAQ] Nieuwe aanvraag: alles op een rijtje


Reputatie 7
Badge +6
  • T-Mobile Thuis moderator
  • 3258 reacties

Je hebt T-Mobile Thuis besteld en je hebt onze bevestigingsmail ontvangen. Gefeliciteerd! De bal is aan het rollen. Maar ik kan me ook voorstellen dat je nog een vraag hebt. Dan zit je hier goed, want hier vind je alle antwoorden op veelgestelde vragen.

 

Ik moet nog bestellen, hoe werkt het?

Doe snel de postcode check: T-Mobile Thuis postcodecheck. Hier kun je zien wat er op jouw adres mogelijk is. Alle opties en mogelijkheden kun je hier direct aan- of afvinken. Je kunt hier ook direct een bestelling plaatsen. Heb je toch nog een vraag en wil je dit telefonisch bespreken? Bel ons dan op 0800-0419. We zijn trots op T-Mobile Thuis en vertellen je er graag alles over!


Wanneer gebeurt wat? Een tijdschema:

Je abonnement wordt aangevraagd met de snelst mogelijke datum, je bent dan gemiddeld binnen 4 weken online! Natuurlijk kun je ook een datum tot wel drie maanden in de toekomst kiezen.

  1. Je ontvangt een bevestigingsbrief en e-mail.
  2. Ongeveer twee weken later belt de monteur voor een afspraak als je een Glasvezelabonnement hebt gekozen en spreek je een definitieve startdatum af. Een abonnement met Standaard Internet (DSL) is op basis van zelfinstallatie. Je wordt dan niet gebeld door een monteur, maar ontvangt een e-mail met startdatum.
  3. Vier tot zeven dagen voor de startdatum ontvang je het installatiepakket. Gaat het om Standaard Internet (DSL) dan ontvang je ongeveer een week voordat je verbinding actief wordt het pakket thuis.
  4. Op de startdatum wordt jouw lijn geactiveerd en kan jij (of de monteur) installeren.


Bedenktermijn? 

Je kunt binnen 14 dagen, nadat je aansluiting geactiveerd is of de monteur het modem geïnstalleerd heeft, herroepen. Je betaalt de activatiekosten en eventuele installatiekosten. Abonnementskosten en gebruikskosten betaal je tot het moment dat je niet meer aangesloten bent


Nummerbehoud, hoe werkt dat?

Altijd fijn om je oude vertrouwde nummer mee te nemen naar je nieuwe abonnement. Bij je aanvraag kun je voor nummerbehoud kiezen. Als alle gegevens na controle juist zijn, dan wordt je nummer gekoppeld aan je nieuwe Thuis abonnement. We controleren typefoutjes, of het nummer wel op dezelfde naam staat en of je wel binnen hetzelfde netnummer blijft wonen. We vragen het nummer aan zodra de installatie is afgerond. Dit proces is zo gepiept en je hebt dus op de dag van installatie je oude vertrouwde nummer terug bij je nieuwe Thuis abonnement!

Ben je nummerbehoud vergeten aan te vragen en wil je dit alsnog? Dat kan!  Lees snel dit topic voor meer informatie over nummerbehoud: Veelgestelde vragen over nummerbehoud.


Overstapservice, hoe zit dat?

Bij je aanvraag kun je meteen aangeven of je gebruik wilt maken van de Overstapservice. Dit staat dan vermeld in de bevestiging die je van ons krijgt. Vervolgens willen we natuurlijk nog even weten welk abonnement je wilt opzeggen en bij welke provider je zit. Hiervoor sturen wij een e-mail ter herinnering. De gegevens kun je vervolgens invullen bij My T-Mobile Thuis. Kun je nog niet inloggen, kijk dan bij deze uitleg. Lukt dat niet, neem dan contact op met de klantenservice en geef de volgende informatie door:

  • Je huidige aanbieder
  • Het contractnummer
  • De laatste 3 cijfers van je IBAN
  • Je telefoonnummer
  • De achternaam op het contract van je huidige aanbieder

Ben je de Overstapservice vergeten aan te vragen en wil je dit alsnog? Dat kan nog binnen zeven dagen na je aanvraag!  Lees snel dit topic voor meer informatie over de Overstapservice: Veelgestelde vragen over de Overstapservice.

 

Let op! We kunnen maar één provider voor je opzeggen. Heb je meerdere providers voor internet, TV en telefonie? Zorg dan dat je zelf de andere provider(s) nog opzegt. 


Hoe regel ik zelf mijn overstap?

Je kan de overstap natuurlijk ook zelf regelen, zo gepiept. Er zit wel een verschil tussen Standaard Internet (DSL) en Glasvezelinternet:

  • Standaard Internet (DSL) > Hiervoor is geen monteur nodig. Bij je aanvraag krijg je een verwachte opleverdatum te zien. Deze bevestigen wij na twee weken. Zodra de startdatum bevestigd is, kan je jouw oude provider opzeggen.
  • Glasvezelinternet > Nu komt er een monteur langs om de installatie uit te voeren. Deze belt twee à drie weken na je aanvraag om een afspraak te maken. Je kunt tussen de één en zes weken in de toekomst plannen. Kies de monteursafspraak dan minimaal vier weken in de toekomst en zeg daarna pas je oude provider op. Je hebt namelijk een maand opzegtermijn bij je oude provider.

Let op! Er kan maar één provider op de lijn zitten. Heb je Glasvezel bij een andere provider, dan nemen wij de lijn dus over. Een kabelaansluiting (coax) kan wel naast Standaard Internet of Glasvezel bestaan.


Toch nog iets veranderen in je bestelling?

Loop je bestelling goed na. Heb je bijvoorbeeld genoeg TV Boxen besteld? Voor de installatie staat je abonnement op ‘pauze’. Je kan dan alleen nog een TV Box toevoegen of Nummerbehoud aanvragen. Alle andere wijzigingen kunnen we voor je doorvoeren zodra de installatie is afgerond.

 

Het installatiepakket komt eraan

Krijg je het installatiepakket toegestuurd of wordt er apparatuur vervangen? Houd er dan rekening mee dat het niet mogelijk is om een pakket naar een ander adres te laten sturen. Je kunt er natuurlijk wél voor kiezen om de bestelling te laten afleveren bij een PostNL afhaallocatie! 😄🏤 Bijvoorbeeld als je al weet dat je niet thuis bent als de chauffeur langs wil komen op het afgegeven tijdstip. Dit kan alleen via de PostNL app, tot één dag van tevoren tot uiterlijk 22:00 uur. Download de app hier! Vul de Track & Trace code in samen met jouw postcode wanneer je de app hebt gedownload, klik op “bezorging wijzigen” en kies het gewenste PostNL-punt.


Het installeren van het pakket

Om te installeren bij Glasvezel heb je een monteur nodig. Lekker makkelijk dus! Bij Standaard Internet (DSL)kun je de installatie eenvoudig zelf doen. Lees er alles over in dit topic: Installatie: hoe, wat en waar!


De wensdatum verzetten

Wensdatum vervroegen
Maak je gebruik van de Overstapservice? Dan kan je de wensdatum niet vervroegen. Heb je al een afspraak gemaakt voor de installatie? Neem dan contact op met onze monteursdienst Guidion via 088 2000 151.

Wensdatum uitstellen
Heb je al een afspraak gemaakt voor de installatie? Neem dan contact op met onze monteursdienst Guidion via 088 2000 151. Heb je nog geen afspraak gemaakt met een monteur? Neem dan contact op met de klantenservice of laat dan hier een bericht achter!

 

4329b6af-792b-4dd0-8598-2a1a47d203cb.png

 

 


271 reacties

Heb al antwoord gehad

 

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @ArjenW 

Ja, andersom is het ook zo. Elke provider heeft een maand opzegtermijn en bij een overstapservice stopt de verbinding pas als je nieuwe provider kan gaan leveren.

Hoi @ArjenW, goede vraag! Inderdaad goed om te zien dat de lijn eerder geactiveerd kan worden. Wanneer je T-Mobile Thuis morgen installeert, zal vanaf die datum de facturatie starten. Ook zullen wij Ziggo via de Overstapservice laten weten dat je online bent, en Ziggo dus kan worden afgesloten. In dat geval zal Ziggo een einddatum van 11 juli hebben. Zolang dat geen problemen oplevert met de contracttermijn die je bij Ziggo hebt, voorzie ik geen enkel probleem! Heb je liever toch dat het alsnog op de afgesproken datum gebeurd, installeer T-Mobile Thuis dan op 14 juli. Dit komt hoe dan ook in orde!

Hoi Cheyenne. De contracttermijn met Ziggo is na al die jaren al lang verstreken. Alleen de opzegtermijn van een maand is een factor. Ziggo heeft op 11-6 bevestigd dat ze het jammer vinden dat ik weg ga en dat de wensdatum 15-7 is. Aangezien het vandaag 11-7 is, denk ik dat de maand opzegtermijn verstreken is.

Gaat T-mobile er ook op deze manier mee om als de overstap andersom is?

Reputatie 4
Badge +2

Hoi @ArjenW, goede vraag! Inderdaad goed om te zien dat de lijn eerder geactiveerd kan worden. Wanneer je T-Mobile Thuis morgen installeert, zal vanaf die datum de facturatie starten. Ook zullen wij Ziggo via de Overstapservice laten weten dat je online bent, en Ziggo dus kan worden afgesloten. In dat geval zal Ziggo een einddatum van 11 juli hebben. Zolang dat geen problemen oplevert met de contracttermijn die je bij Ziggo hebt, voorzie ik geen enkel probleem! Heb je liever toch dat het alsnog op de afgesproken datum gebeurd, installeer T-Mobile Thuis dan op 14 juli. Dit komt hoe dan ook in orde!

Hi @ArjenW, kijk dat is een strakke planning haha. Maar geen zorgen, op 14 juli komt de lijn dan beschikbaar maar je gaat pas open zodra je de modem aansluit óf automatisch 2 weken nadat de lijn beschikbaar is gemaakt. Je hebt dus 14 dagen de tijd om de modem aan te sluiten, dat moet vast lukken! :slight_smile:

Dank je Brian. Helder.

Nieuwe vraag. Vandaag kreeg ik een mail van T-Mobile dat ik gisteren al kan installeren. Mooi dat het nog sneller kan dan 14-7. Stel, ik installeer komende zaterdag 11-7. Als de installatie succesvol is krijgt ziggo een signaal om de diensten en het contract te beeindigen. Gaat dit dan goed met de opzegtermijn van ziggo die uitgaat van einde contract vanaf 14-7? Vindt het beëindigen van ziggo niet te vroeg plaats waardoor contractbreuk plaatsvind of een overlap in diensten of kan ziggo wel per 11-7 beëindigd worden?

Reputatie 7
Badge +7

Hi @sorsh, I’m sorry to hear that, it looks like the mobile number that was registered wasn’t correct. But luckily my colleague has rectified that and our partner Guidion will contact you to make a new appointment. You will receive the package in advance, as soon as the appointment is made the package will be sent. Apologies for the delay, we’ll get you online as soon as possible! 

Hello,

I hope a message in English is ok

We are supposed to have been visited yesterday (01/07) for our fiber internet installation, but we received no calls from the engineer. We later phoned t-mobile who said we were contacted 3 times. So something must have gone wrong. T-mobile have requested a new (expedited) appointment for the engineer to visit. 

I was also told on the phone by t-mobile that the engineer will bring the installation packaged with them, however this forum and the details on my t-mobile seem to say otherwise, that we should have received this about a week before 01/07.

 

Could you please tell me:

  1. When will we have the appointment for the installation?
  2. Should we have received the installation package in advance, or will the engineer bring it?

This is quite urgent because we have no internet access at home, nor a 4g connection. I am required to work from home during the pandemic (I am working from cafes...)

Kind regards

Sorsh

Reputatie 7
Badge +7

Hi @ArjenW, kijk dat is een strakke planning haha. Maar geen zorgen, op 14 juli komt de lijn dan beschikbaar maar je gaat pas open zodra je de modem aansluit óf automatisch 2 weken nadat de lijn beschikbaar is gemaakt. Je hebt dus 14 dagen de tijd om de modem aan te sluiten, dat moet vast lukken! :slight_smile:

Hallo T-Mobile,

Onlangs heb ik internet en tv thuis besteld met als wensdatum mijn vrije dag woensdag 15 juli 2020. Het is uiteraard een wensdatum zonder garantie. Van de oude provider heb ik een bevestiging gekregen dat de wensdatum voor het opzeggen 15 juli is.

Vandaag is de installatie datum bekend gemaakt, dinsdag 14 juli. Mooi dat het zo dicht op de wensdatum zit. Alleen kan ik die dag niet installeren maar pas een dag later op de 15e (of misschien s’avonds laat op de 14e).

Als ik de diverse topics en reacties op dit forum lees, begrijp ik dat de oude provider pas wordt opgezegd op het moment dat de nieuwe diensten van T-Mobile zijn aangesloten. Gebeurt het opzeggen op het moment dat het T-Mobile modem actief wordt? Dan kan ik rustig de 15e installeren. Maar als het opzeggen al is vlak nadat T-Mobile de lijn aan zet, zou ik mogelijk zonder diensten zitten vanaf dat moment.

Graag hoor ik een dag kan wachten met het aansluiten van de T-Mobile diensten of dat dit echt op de dag van levering moet.

Edit: het betreft een overstap van Ziggo naar T-Mobile DSL.

@Walden welkom op de Community! Ik heb jouw aanvraag er direct bij gepakt en zie dat er nog een paar werkzaamheden verricht moesten worden, waardoor de installatiedatum even op zich heeft laten wachten. Je hebt zojuist een e-mail ontvangen met daarin de installatiedatum. Alvast heel veel plezier met je diensten! 

Top! Dankjewel.

Reputatie 3
Badge +3

@Walden welkom op de Community! Ik heb jouw aanvraag er direct bij gepakt en zie dat er nog een paar werkzaamheden verricht moesten worden, waardoor de installatiedatum even op zich heeft laten wachten. Je hebt zojuist een e-mail ontvangen met daarin de installatiedatum. Alvast heel veel plezier met je diensten! 

Reputatie 7
Badge +16

Ik zie ook dat je nog bij Tele2 zit. Kom lekker met mobiel ook naar T-Mobile en ontvang €2,50 korting en 2GB extra per maand of €10 korting op unlimited. Bij thuis krijg je dan €5 euro korting op internet of je betaalt €25 voor het hoogst mogelijke internet op jouw adres icm Unlimited.  😉

Als je een beetje naar boven veegt wat is de laatst magenta gekleurde vervolgstap?

@Walden

Bij DSL kan hetzelfde voorkomen maar de kans daarop is natuurlijk minder, even wachten op een Moderator, zij kunnen je hopelijk wat beter informeren over waarom je nog geen installatiedatum hebt.

Wat staat er nu eigenlijk precies in je T-Mobile thuis account bij het overzicht?

 

Reputatie 7
Badge +16

@Walden

Bij DSL kan hetzelfde voorkomen maar de kans daarop is natuurlijk minder, even wachten op een Moderator, zij kunnen je hopelijk wat beter informeren over waarom je nog geen installatiedatum hebt.

Wat staat er nu eigenlijk precies in je T-Mobile thuis account bij het overzicht?

Hallo @Walden 

Helaas gaat het niet altijd goed met glasvezel indien het ook een glasvezel abonnement is.

Het kan zo zijn dat jouw verbinding nog niet gereed is in de wijkcentrale waardoor T-mobile nu niks anders kan doen dan wachten totdat een monteur dit in orde maakt.

Het is geen glasvrezel verbinding.

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Walden 

Helaas gaat het niet altijd goed met glasvezel indien het ook een glasvezel abonnement is.

Het kan zo zijn dat jouw verbinding nog niet gereed is in de wijkcentrale waardoor T-mobile nu niks anders kan doen dan wachten totdat een monteur dit in orde maakt.

Goedemorgen T-Mobile

Op 26 april heb ik een bestelling geplaatst voor T-mobile Thuis. Mijn bedenktijd is verlopen maar ik heb nog geen mail ontvangen met een aansluitdatum. 
 

Alleen bij mijn T-mobile Thuis zie ik eerst mogelijke leverdatum 13 mei. Is nu een week voorbij en heb niks ontvangen.  Kunt u inzien wanneer mijn aansluitdatum is?

Dank je @Piotr, ik heb een afspraak in kunnen plannen met ze. 

Reputatie 6
Badge +2

Hey @sjogro,

Voor het aanleggen van ons eigen glasvezel netwerk in Den Haag werken we samen met onze aannemer Volker Wessels. Zij zullen het aansluitpunt voor glasvezel in je woning plaatsen en daarna komt onze monteur langs om alles voor je aan te sluiten. Het plaatsen van de glasvezelpunten gaat in veel gevallen per wijk of straat. Onze aannemer neemt telefonisch contact met je op om hier een afspraak voor te maken. Dit kan even duren maar maak je geen zorgen, je wordt zeker niet vergeten! Je kan ook rechtstreeks contact opnemen met Volker Wessels via 088 1860 444, dan nemen ze de planning graag met je door. Meer informatie over de aanleg van glasvezel in Segbroek vind je in dit topic.

Hi T-mobile, in December 2019 heb ik me opgegegeven voor glasvezel internet via T-mobile thuis. De verwachting was de eerste mensen in mijn wijk in Februari 2020 aan te sluiten. Het is nu Mei 2020 en ik heb sinds de felicitatie met mijn inschrijving geen update hierover ontvangen. Ik hoor graag hoe het er voor staat en wat de aangepaste verwachting is.

 

 

Reputatie 6
Badge +2

Hey @Marioandretti,

Super dat je een aanvraag hebt gedaan, welkom bij de club! :smile:  Ik zie inderdaad dat er een aanvraag zonder TV pakket bij ons is binnengekomen. Dit kunnen we gelukkig probleemloos in orde maken zodra de monteur de installatie heeft afgerond bij je thuis. Laat ons gerust weten hoe het bezoek is verlopen. :relaxed:

Hey @Marioandretti,

Allereerst tof dat je gaat overstappen! :smile: Wanneer je je Unlimited abonnement combineert met je T-Mobile Thuis dan wordt je internetprijs inderdaad € 25,- per maand voor je internet pakket na activatie van je Uit & Thuis voordeel. Wanneer ik naar je huidige aanvraag kijk dan zie ik niet dat je een TV-pakket erbij hebt zitten. Wil je een TV abonnement toevoegen aan je huidige aanvraag?

Momenteel loopt er inderdaad een actie op jouw adres waarbij je een TV-abonnement er gratis bij krijgt voor het eerste jaar. Na het eerste jaar betaal je € 25,- + € 15,-= € 40,- voor een internet en TV abonnement. :relaxed:
 

@Piotr  Gisteren is het uiteindelijk gelukt om glasvezel binnen te krijgen en volgende week komt Guidion het modem aansluiten. Zojuist via de telefoon contact gehad met een een collega van jou omdat het tv deel er blijkbaar toch nog niet bij staat. De betreffende collega zal mij 5-5 na installatie terugbellen. Hopelijk komt het goed volgende week (ook met het kosten aspect), maar wel erg jammer de tv module er niet is als Guidion langskomt :-( 

 

 

Reputatie 3
Badge +3

Hoi @Jelly42, op het moment zijn er bij jou in de wijkcentrale geen vrije netwerkpoorten, daarom kan jouw verbinding nog niet gerealiseerd worden. Elke dag wordt er gecheckt of er weer vrije poorten beschikbaar zijn, maar tot op heden is dat nog niet het geval. Ik durf je geen datum te noemen dat er een poort vrij komt. Excuses voor het ongemak!

Er staat nu al een hele tijd “De eerst mogelijke leverdatum is donderdag 16 april 2020.” in My T-Mobile. Dat gaat ondertussen natuurlijk niet meer lukken, dus ik zou erg graag willen weten waar ik aan toe ben. Zou iemand mij kunnen vertellen hoe dit verder gaat? Afhankelijk daarvan kan ik dan bepalen of ik de bestelling annuleer of nog even wacht.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @DL06welkom op de Community! Je kaart een belangrijke issue aan die inderdaad nog steeds een flink zure nasmaak geeft. Sorry dat het ook bij jou misgegaan is. Er is geen excuus voor. 

Je hebt overigens volkomen gelijk dat we hier op hadden moeten anticiperen en in elk geval een waarschuwende e-mail hadden kunnen sturen waarin het gemeld wordt. Dat gaf een andere user zojuist ook al aan en zou in ieder geval al een indicatie geven van wat er momenteel speelt. 

Mag ik jouw volledige adres, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN in een PM ontvangen? Dan kijk ik na wat de status van jouw pakket is!

Reageer