Sticky

[Thuis FAQ] Nieuwe aanvraag: alles op een rijtje


Reputatie 6
Badge +5
  • T-Mobile Thuis moderator
  • 2728 reacties
Je hebt T-Mobile Thuis besteld en je hebt onze bevestigingsmail ontvangen. Gefeliciteerd! De bal is aan het rollen. Maar ik kan me ook voorstellen dat je nog een vraag hebt. Dan zit je hier goed, want hier vind je het antwoord op veelgestelde vragen.

Wanneer gebeurt wat? Een tijdschema:Meestal wordt een abonnement aangevraagd met de snelst mogelijke datum, je bent dan gemiddeld binnen 4 weken online!

  1. Je ontvangt een bevestigingsbrief en e-mail.
  2. Twee à drie weken later belt de monteur voor een afspraak als je een Glasvezelabonnement hebt gekozen en spreek je een definitieve startdatum af. Een abonnement met Standaard Internet is op basis van zelfinstallatie. Je wordt dan niet gebeld door een monteur.
  3. Vier tot zeven dagen voor de monteursafspraak ontvang je je installatiepakket. Gaat het om Standaard Internet (DSL) dan ontvang je twee à drie weken na je aanvraag al jouw pakket.
  4. Op de startdatum wordt jouw lijn geactiveerd en kan jij (of de monteur) installeren.

Bedenktermijn? Ik heb haast!Vanaf het moment dat je jouw bevestigingsmail krijgt, heb je nog 14 dagen bedenktermijn. Deze tijd heb je om alles nog eens goed na te lezen en eventueel nog iets aan te passen. Ben je al zeker van je zaak en je wilt zo snel mogelijk internet in huis? Dan kun je afzien van de bedenktermijn. Dit kan in de My T-Mobile Thuis omgeving. Klik dan op Sneller T-Mobile Thuis. Deze optie heb je alleen als je geen gebruik maakt van de Overstapservice.

Let op!Dit proces biedt geen garantie dat het ook daadwerkelijk sneller zal gaan maar we doen natuurlijk ons uiterste best om je snel mogelijk aan te sluiten! :)

Nummerbehoud, hoe werkt dat?Altijd fijn om je oude vertrouwde nummer mee te nemen naar je nieuwe abonnement. Als alle gegevens na controle juist zijn, dan wordt je nummer gekoppeld aan je nieuwe Thuis abonnement. We controleren typfoutjes, of het nummer wel op dezelfde naam staat en of je wel binnen hetzelfde netnummer blijft wonen. We vragen het nummer aan zodra de installatie is afgerond. Je krijgt van ons op dat moment dus een tijdelijk nummer. Tussen twee en vijf werkdagen krijg je dan je eigen nummer weer terug.

Let op!Je hebt dus eerst heel even een tijdelijk nummer! Dit topic heeft nog meer informatie over nummerbehoud.

Overstapservice, hoe zit dat?Bij je aanvraag kun je meteen aangeven of je gebruik wilt maken van de overstapservice. Dit staat dan vermeld in je bevestiging die je van ons krijgt. Vervolgens willen we natuurlijk nog even weten welk abonnement je wilt opzeggen en bij welke provider je zat. Hiervoor sturen wij een herinnerings e-mail. De gegevens kun je vervolgens invullen bij My T-Mobile Thuis. Kun je nog niet inloggen, kijk dan bij deze uitleg. Lukt ook dat niet, beantwoord dan onze e-mail met de volgende info:
  • Je huidige aanbieder
  • Het contractnummer
  • De laatste 3 cijfers van je IBAN
  • Je telefoonnummer
  • De achternaam op het contract van je huidige aanbieder
Let op!We kunnen maar één provider voor je opzeggen. Heb je meerdere providers voor internet, TV en telefonie, dan dien je de andere zelf op te zeggen.

Hoe regel ik zelf mijn overstap?Je kan de overstap natuurlijk ook zelf regelen. Zo gepiept. Er zit wel een verschil tussen Standaard Internet (DSL) en Glasvezelinternet:
  • Standaard Internet (DSL) > Hiervoor is geen monteur nodig. Bij je aanvraag krijg je een verwachte opleverdatum te zien. Deze bevestigen wij na twee weken. Zodra de startdatum bevestigd is kan je jouw oude provider opzeggen.
  • Glasvezelinternet > Nu komt er een monteur langs om de installatie uit te voeren. Deze belt twee à drie weken na je aanvraag om een afspraak te maken. Je kunt tussen de één en zes weken in de toekomst plannen. Kies de monteursafspraak dan vier weken in de toekomst en zeg daarna pas je oude provider op. Je hebt namelijk een maand opzegtermijn bij je oude provider.
Let op!Er kan maar één provider op de lijn zitten. Heb je Glasvezel bij een andere provider, dan nemen wij de lijn dus over. Een kabelaansluiting kan wel naast DSL of glasvezel bestaan.

Toch nog iets veranderen in je bestelling?Loop je bestelling goed na! Heb je genoeg TV Boxen besteld? Zit er pauzeren bij of juist niet? Zit je nog in je eerste twee weken (bedenktermijn), geef de aanpassing door, dan passen we het nog snel even aan. Is de bedenktermijn verlopen, dan kunnen we het nog wel aanpassen, maar pas nadat de installatie is afgerond. Nà de bedenktermijn, maar vóór de installatie staat je abonnement in de spreekwoordelijke koelkast. Je kan dan alleen nog een TV Box toevoegen of nummerbehoud aanvragen. Andere wijzigen dienen dan nog even te wachten.
Het installeren van het pakketOm te installeren bij glasvezel heb je een monteur nodig. Lekker makkelijk dus! Bij standaard internet (DSL) is het gelukkig erg gemakkelijk om het zelf te doen. Lees er alles over in dit topic: Installatie: hoe, wat en waar!
De wensdatum verzettenWensdatum vervroegen
Maak je gebruik van de Overstapservice? Dan kan je de wensdatum niet vervroegen. Heb je al een afspraak gemaakt voor de installatie? Neem dan contact op met onze monteursdienst Guidion via 088 2000 151. Heb je nog geen afspraak gemaakt met een monteur? Laat dan hier een bericht achter!

Wensdatum uitstellen
Heb je al een afspraak gemaakt voor de installatie? Neem dan contact op met onze monteursdienst Guidion via 088 2000 151. Heb je nog geen afspraak gemaakt met een monteur? Laat dan hier een bericht achter!



130 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Hi @Moonlights, ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met mijn collega's en dat we helaas niet kunnen leveren op jouw adres. Excuses hiervoor en als je nog vragen hebt laat het dan zeker weten!

Hoi, ik heb op 2 oktober internet besteld en dat zou op 17 oktober geleverd worden. Maar nu is de datum ineens verplaatst naar de 22ste? Ik zou heel graag willen dat jullie het terug kunnen zetten naar de 17e.
Reputatie 4
Badge +2
Hey @WJWJ,

Top dat je een T-Mobile Thuis klant gaat worden! Welkom! 😁 Wanneer je een aanvraag hebt geplaatst dan zorgen wij gezamenlijk met de aannemer er voor dat je glasvezel aansluiting kosteloos voor je in orde wordt gemaakt. Hierover hoef je je in ieder geval geen zorgen te maken. Alle vervolgstappen die we nemen kun je per e-mail verwachten. Mocht er iets niet geheel duidelijk zijn dan kun je altijd bij ons om hulp vragen.

Hello @ashish01july,

Also welcome Thuis! 😄 I see that you've made an appointment with our engineer on the 17th of October. From that day you can make use of your T-Mobile Thuis subscription. Keep an eye on your inbox the following days. As soon as we ship out the installation package, you'll receive an e-mail. Cheers!

Hi @fredmpenha,

I see that you've already spoken with my colleague and that your subscription has been cancelled. Sadly enough we can't deliver our services on your address. I'm sorry for the inconvenience! Please let me know if I can assist you any further!
I ordered internet few days ago and since the day I ordered, the status of my order is 'FOUTJE IN BESTELLING'. It says they're working to solve the problem but still nothing and the date of the delivery is getting closer. What should I do?

Reputatie 7
Badge +5
Dear @ashish01july,

The date you choose is the date you wish you will be connected. Normally an activation takes approximately 6 weeks. The first 2 weeks the customer has a statutory reflection period. This is part of consumer laws. In your My T-Mobile Thuis environment you can waive the reflection period, which will automatically start the activation process. This approximately takes 4 weeks.

  • If you have a DSL subscription you will receive the installation package up front of your activation date.
  • If you have a fiber subscription you will receive a request to make an appointment for installation after the reflection period.
The fastest way to be online is waive the reflection period. I hope this gives you insight in the activation process. If you need more information of assistance, please feel free to ask.
Hi Team,
I have ordered Tmobile Internet connection on 4 October and selected the desired date as 16 October.
Can you please suggest by when I will get my installation done as I am new here not aware of the complete process and time.
Regards
Ashish Dubey
Goedemorgen!

Ik heb gisteren een glasvezel abonnement aangevraagd/afgesloten bij jullie. Ik woon in Segbroek, Den Haag. Vandaag zag ik dat ze nu aan de slag gaan bij mij voor. Super blij mee.

Nu heb ik alleen nog een vraagje hoe het nou exact zit. Ik kan hier nergens echt duidelijk een antwoord terugvinden.
Hoe werkt het nou met een kabel doorschieten van de straat het pand, en appartement in, als je op de 5e etage woont van een flat, met VVE? Ik neem aan dat jullie de kabel gewoon door schieten naar boven, en hier verder geen kosten aan zijn verbonden?

Alvast bedankt voor het antwoord!
Reputatie 6
Badge +7
@jesss Het pakket is inmiddels onderweg en ik verwacht dat je deze morgen ontvangt. Dan is het een kwestie van de modem aansluiten en dan zijn jullie online! :)

@deeveej In jouw geval moet de glasvezel nog aangelegd worden en wachten we tot de netbeheerder klaar is met het aanleggen van de glasvezel. Zodra de werkzaamheden afgerond zijn sturen ze ons een bericht en gaan wij direct aan de slag om je aan te sluiten!
Hallo,

Mijn installatie datum is verschoven van 27-9-2019 naar 28-12-2020.
Kunnen jullie nakijken waarom?

groet, Dan
Hallo,
Ik heb een vraag,
23 augustus heb ik t mobile thuis aangevraagd.
Het is nu 21 september en de status staat nogsteeds op "lijn wordt aangevraagd".
Ik heb nog niets ontvangen van jullie. Geen box helemaal niets.
Alleen een bevestigsmail?
Er gaat iets niet helemaal goed denk ik.
Wij zijn inmiddels verhuisd op het adres waar aangesloten moet worden en zitten nu dus zonder internet en tv......

Graag wil ik aangesloten worden en desnoods een nood pakket opsturen.

Alvast bedankt.
@Brian, deze simpele reset heeft 5 telefoontjes gekost en alles bij elkaar bijna 3 uur. Met dank aan Lupe van de klantenservice, de eerste die echt moeite deed en uiteindelijk heeft geholpen. Jammer dat niet iedereen bij klantenservice een houding heeft zoals zij.
Reputatie 6
Badge +7
@WillemvHelmont Inmiddels hebben we contact gehad en de monteur komt bij je langs!

@Ixie Jammer mo te horen dat het niet soepel is gelopen met de aansluiting. Zie te zien heeft een simpele reset het opgelost na het bezoek van netbeheerder, top!

Hi @jeeweevee, als je afstand kan doen van de bedenktijd dan zie je direct wanneer je ingelogd bent op My T-Mobile Thuis een 'blokje' waar je op kan klikken om dit in gang te zetten. Maak je gebruik van de overstapservice of heb je bij je aanmelding gekozen voor een " zo snel mogelijk" datum? Die geldt de bedenktijd niet en hoef je zelf niets te doen. We gaan dan direct voor je aan de slag!
Hallo,
Vandaag t-mobile thuis aangevraagd. En ik las ergens de bedenktijd kan overslaan. Waar kan ik dat vinden of kan een moderator dat doen?


Ik wil hier ook graag antwoord op! Kan het helaas nergens vinden. Er staat een melding dat de bedenktijd overgeslagen kan worden met een link naar de bestelstatus op T-Mobile Thuis, maar daarna geen enkele aanwijzing meer.
Ik had misschien eerder op dit forum moeten kijken. Een en al ellende bij T mobile. Gisteren zou ik aangesloten worden. Komt er een monteur , die zet het modem neer, hangt een converter op en als t niet werkt zal t wel aan de glasvezel liggen. Gelukkig is die partij direct gekomen en heeft alles gecheckt. Glasvezel is prima in orde. Dus modem of converter is kapot. Komt er n mail van Tmobile dat er binnen 10 werkdagen wordt gereageerd. Intussen is internet bij mijn andere provider opgezegd dus wij zitten op "zwart". De klantenservice hangt allerlei verhalen op maar kan niet zeggen wanneer het opgelost gaat worden: het is in behandeling. WELKOM BIJ Tmobile!. Ik ben klant en heb helemaal niets!
Je kan niet doorverbonden worden met n verantwoordelijke, je moet t doen met de klantenservice die niets kan vertellen en waar ik dus ook gewoon helemaal niets aan heb.
Goedenavond.

Zo’n 1,5 maand geleden heb ik een tmobile thuis abonnement afgesloten.

Toen bleek dat ik geen werkend ISRA punt had in mijn huis.

Toen is er een KPN monteur langs geweest om deze aan te leggen.

Nadien bleek ik nog geen signaal te hebben. Toen is er een monteur van tmobile partner bedrijf Guidion langs geweest op 28 augustus die constateerde dat het ISRA punt verkeerd was aangesloten.

Sindsdien is er helemaal geen communicatie meer geweest.

Is het mogelijk om zelf een afspraak te maken met KPN zodat het eindelijk een beetje opschiet ? En dat ik dan de kosten kan declareren bij t mobile ?

En als dat niet mogelijk is.

Is het mogelijk om het abonnement dan kosteloos op te zeggen i.v.m het niet leveren van diensten ?

Groetjes

Willem v Helmont
Hi @kimendp We sluiten je natuurlijk het liefst zo snel mogelijk aan, de datum die je vermeld ziet staan op de website is echt de eerst mogelijke datum die beschikbaar is. Nadat we jouw aanmeldingen hebben ontvangen wordt er een monteur ingepland om je aan te sluiten vanaf de centrale en in het geval van glasvezel sturen we ook monteur bij je langs om het thuis aan te sluiten. Hier gaat wat tijd overheen vandaar dat eerder aansluiten niet mogelijk is.


Wat jammer Brian! Er is ook geen toeslag o.i.d. voor spoedaansluitingen?
Reputatie 6
Badge +7
Hi @kimendp We sluiten je natuurlijk het liefst zo snel mogelijk aan, de datum die je vermeld ziet staan op de website is echt de eerst mogelijke datum die beschikbaar is. Nadat we jouw aanmeldingen hebben ontvangen wordt er een monteur ingepland om je aan te sluiten vanaf de centrale en in het geval van glasvezel sturen we ook monteur bij je langs om het thuis aan te sluiten. Hier gaat wat tijd overheen vandaar dat eerder aansluiten niet mogelijk is.

Hi @mariolima, you should be able to connect since the 03-09 however there might be a problem with the incoming connection. I just sent out an assignment for one of our mechanics and you will receive a text to make an appointment so we can get you online as soon as possible!
Hello, I need help! I received yesterday the packet and in the letter said the I only will have signal on 10-09-2019, but in the same day, they send me an e-mail saying that on 03-09-2019 everything was ready to be use...but I've installed all (I think that correctly) but I still havent signal of internet.
Can you help me? Which date os correct, because I really need the internet, my son as already use 15 Gb from the mobile phone!!
Hallo,

Ik heb internet en tv aangevraagd op de site van T-Mobile zelf. Ik kon 18 september als eerste aansluitdatum kiezen, maar we zouden het eigenlijk graag volgende week of nog liever deze week krijgen. Is dat mogelijk ? We hebben geen ander abonnement dus ook geen overstapservice nodig. Ik verneem het graag, alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Kim
Reputatie 4
Badge +2
Hey @Zaid92,

Ik zie dat je nieuwe pakket vandaag wordt bezorgd tussen 15.45 - 17.45. 😄 Helemaal top!
Beste T-Mobile medewerkers,

Het Installatiepakket is naar mijn adres verstuurd. Het zou op maandag 26 augustus worden bezorgd. Helaas heb ik niks ontvangen. Ik heb contact opgenomen met PostNL en ze hebben het volgende gezegd ''Ik heb het voor je nagekeken en je pakket is retour gestuurd naar de afzender omdat je adres niet goed zal zijn. Ik wil je adviseren om contact op te nemen met T-mobile voor een passende oplossing.''

Ik wil graag weten waarom dit zo is gegaan en ik hoop het installatiepakket zsm te krijgen.

Groeten,
Zaid
Reputatie 1
Wij zijn nu sinds 20-6 bezig om de aansluiting voor elkaar Te krijgen me nog steeds werkt er helemaal niets.
Wanneer heb ik het recht om het contract te ontbinden



Voorbeeldbrief ingebrekestelling

Dit is een voorbeeldbrief van het Juridisch Loket. De tekst is een voorbeeld. U kunt er zelf een brief van maken die geschikt is voor uw situatie. U bent zelf verantwoordelijk voor uw brief.

Verstuur de brief aangetekend én per gewone post. Bewaar een kopie voor uzelf.
________________________________________________________________________

AANGETEKEND EN PER GEWONE POST



Aan




Onderwerp: ingebrekestelling


Geachte heer, mevrouw,

Op sloot ik met u een overeenkomst voor . Helaas bent u de afspraken die ik met u heb gemaakt niet (volledig) nagekomen. Ik heb de volgende klachten:
.

Ik heb u gevraagd uw verplichtingen na te komen. Tot nu toe heeft u dat niet gedaan. Met deze brief bied ik u voor de laatste keer de mogelijkheid om binnen 14 dagen alsnog aan uw verplichtingen uit de overeenkomst te voldoen.

Wanneer u dit niet doet, bent u in verzuim en kunt u de overeenkomst als ontbonden beschouwen. Bovendien stel ik u in dat geval nu alvast aansprakelijk voor alle schade die ik heb geleden en nog zal lijden.
Ik verzoek u vriendelijk binnen twee weken na de datum van deze brief schriftelijk te reageren.
Met vriendelijke groet,
Hallo,
Ik ben net overgestapt. Op zich gaat alles goed. Alles werkt, het internet doet het, de tv doet het, en de telefoon zal overgaan als mijn Ziggo opgezegd wordt neem ik aan. Echter blijft op mijn overzicht pagina staan dat mijn pakket onderweg is en dat ik op 20 augustus kan beginnen. Maar dat is het al geweest. Nu staat in het overzicht dat mijn tv en tv pakket en telefoon "aan sinds 20 augustus" maar mijn internet staat op "aanvraag is in behandeling" ik kan nu dus ook niet mijn hogere internet snelheid toevoegen via klantvoordeel.
Kunt u me hierbij verder helpen?
Groet
Reputatie 1
Beste,

ik kan nergens de knop "sneller t-mobile thuis" vinden, echter zou ik wel graag afstand willen doen van mijn bedenktermijn, aangezien mijn huidige contract op 20-08 afloopt, maar jullie pas vanaf 25-09 kunnen komen.. Kan iemand mij hiermee helpen?

Bel naar t-mobile en zeg af in je bedenk termijn, kan dat niet, als je een prepaidkaart of abonnement hebt van t-mobile dan kun je een voucher vragen om onbeberkt internet op je mobile telefoon te hebben en dan met de app kijken en streamen naar je tv.
Reputatie 1
Hallo,

Ik ben T-mobile thuis aangevraagd, ik heb hierna een brief thuis gekregen (en een mail) waarin staat dat ik na 3 dagen een bericht zou krijgen over de aansluit datum. Na 5 dagen heb ik deze mail of brief nog steeds niet gekregen? Ik zit nu al zonder internet en heb dus wel haast met het aansluiten.

Mvg,

Thomas Osinga

Hallo Thomas, ja dat schijnt nogal eens voor te komen !! Als je een T-Mobile mobiel abonnement hebt of prepaid kaart kun je vragen om onbeperkt internet.
Dan kun je van je mobiel op tetheren zetten of als je 4g modem hebt alles via deze laten gaan.

groeten Arjan.

wannabe klant waarschijnlijk in de prospect fase.

Reageer