Sticky

[Thuis FAQ] Nieuwe aanvraag: alles op een rijtje


Reputatie 7
Badge +6
  • T-Mobile Thuis moderator
  • 3688 reacties

Je hebt T-Mobile Thuis besteld en je hebt onze bevestigingsmail ontvangen. Gefeliciteerd! De bal is aan het rollen. Maar ik kan me ook voorstellen dat je nog een vraag hebt. Dan zit je hier goed, want hier vind je alle antwoorden op veelgestelde vragen.

 

Ik moet nog bestellen, hoe werkt het?

Doe snel de postcode check: T-Mobile Thuis postcodecheck. Hier kun je zien wat er op jouw adres mogelijk is. Alle opties en mogelijkheden kun je hier direct aan- of afvinken. Je kunt hier ook direct een bestelling plaatsen. Heb je toch nog een vraag en wil je dit telefonisch bespreken? Bel ons dan op 0800-0419. We zijn trots op T-Mobile Thuis en vertellen je er graag alles over!


Wanneer gebeurt wat? Een tijdschema:

Je abonnement wordt aangevraagd met de snelst mogelijke datum, je bent dan gemiddeld binnen 4 weken online! Natuurlijk kun je ook een datum tot wel drie maanden in de toekomst kiezen.

  1. Je ontvangt een bevestigingsbrief en e-mail.
  2. Ongeveer twee weken later belt de monteur voor een afspraak als je een Glasvezelabonnement hebt gekozen en spreek je een definitieve startdatum af. Een abonnement met Standaard Internet (DSL) is op basis van zelfinstallatie. Je wordt dan niet gebeld door een monteur, maar ontvangt een e-mail met startdatum.
  3. Veertien dagen voor de startdatum ontvang je het installatiepakket.
  4. Op de startdatum wordt jouw lijn geactiveerd en kan jij (of de monteur) installeren.


Bedenktermijn? 

Je kunt binnen 14 dagen, nadat je aansluiting geactiveerd is of de monteur het modem geïnstalleerd heeft, herroepen. Je betaalt de activatiekosten en eventuele installatiekosten. Abonnementskosten en gebruikskosten betaal je tot het moment dat je niet meer aangesloten bent


Nummerbehoud, hoe werkt dat?

Altijd fijn om je oude vertrouwde nummer mee te nemen naar je nieuwe abonnement. Bij je aanvraag kun je voor nummerbehoud kiezen. Als alle gegevens na controle juist zijn, dan wordt je nummer gekoppeld aan je nieuwe Thuis abonnement. We controleren typefoutjes, of het nummer wel op dezelfde naam staat en of je wel binnen hetzelfde netnummer blijft wonen. We vragen het nummer aan zodra de installatie is afgerond. Dit proces is zo gepiept en je hebt dus op de dag van installatie je oude vertrouwde nummer terug bij je nieuwe Thuis abonnement!

Ben je nummerbehoud vergeten aan te vragen en wil je dit alsnog? Dat kan!  Lees snel dit topic voor meer informatie over nummerbehoud: Veelgestelde vragen over nummerbehoud.


Overstapservice, hoe zit dat?

Bij je aanvraag kun je meteen aangeven of je gebruik wilt maken van de Overstapservice. Dit staat dan vermeld in de bevestiging die je van ons krijgt. Vervolgens willen we natuurlijk nog even weten welk abonnement je wilt opzeggen en bij welke provider je zit. Hiervoor sturen wij een e-mail ter herinnering. De gegevens kun je vervolgens invullen bij My T-Mobile Thuis. Kun je nog niet inloggen, kijk dan bij deze uitleg. Lukt dat niet, neem dan contact op met de klantenservice en geef de volgende informatie door:

  • Je huidige aanbieder
  • Het contractnummer
  • De laatste 3 cijfers van je IBAN
  • Je telefoonnummer
  • De achternaam op het contract van je huidige aanbieder

Ben je de Overstapservice vergeten aan te vragen en wil je dit alsnog? Dat kan nog binnen zeven dagen na je aanvraag!  Lees snel dit topic voor meer informatie over de Overstapservice: Veelgestelde vragen over de Overstapservice.

 

Let op! We kunnen maar één provider voor je opzeggen. Heb je meerdere providers voor internet, TV en telefonie? Zorg dan dat je zelf de andere provider(s) nog opzegt. 


Hoe regel ik zelf mijn overstap?

Je kan de overstap natuurlijk ook zelf regelen, zo gepiept. Er zit wel een verschil tussen Standaard Internet (DSL) en Glasvezelinternet:

  • Standaard Internet (DSL) > Hiervoor is geen monteur nodig. Bij je aanvraag krijg je een verwachte opleverdatum te zien. Deze bevestigen wij na twee weken. Zodra de startdatum bevestigd is, kan je jouw oude provider opzeggen.
  • Glasvezelinternet > Nu komt er een monteur langs om de installatie uit te voeren. Deze belt twee à drie weken na je aanvraag om een afspraak te maken. Je kunt tussen de één en zes weken in de toekomst plannen. Kies de monteursafspraak dan minimaal vier weken in de toekomst en zeg daarna pas je oude provider op. Je hebt namelijk een maand opzegtermijn bij je oude provider.

Let op! Er kan maar één provider op de lijn zitten. Heb je Glasvezel bij een andere provider, dan nemen wij de lijn dus over. Een kabelaansluiting (coax) kan wel naast Standaard Internet of Glasvezel bestaan.


Toch nog iets veranderen in je bestelling?

Loop je bestelling goed na. Heb je bijvoorbeeld genoeg TV Boxen besteld? Voor de installatie staat je abonnement op ‘pauze’. Je kan dan alleen nog een TV Box toevoegen of Nummerbehoud aanvragen. Alle andere wijzigingen kunnen we voor je doorvoeren zodra de installatie is afgerond.

 

Het installatiepakket komt eraan

Krijg je het installatiepakket toegestuurd of wordt er apparatuur vervangen? Houd er dan rekening mee dat het niet mogelijk is om een pakket naar een ander adres te laten sturen. Je kunt er natuurlijk wél voor kiezen om de bestelling te laten afleveren bij een PostNL afhaallocatie, op een plek rondom je huis, of bij de buren! 🏤 Neem hiervoor een kijkje op de PostNL website voor meer info omtrent de niet-thuis voorkeur: niet-thuis voorkeur PostNL.Bijvoorbeeld als je al weet dat je niet thuis bent als de chauffeur langs wil komen op het afgegeven tijdstip. Dit kan alleen via de PostNL app, tot één dag van tevoren tot uiterlijk 22:00 uur. Download de app hier! Vul de Track & Trace code in samen met jouw postcode wanneer je de app hebt gedownload, klik op “bezorging wijzigen” en kies het gewenste PostNL-punt.


Het installeren van het pakket

Om te installeren bij Glasvezel heb je een monteur nodig. Lekker makkelijk dus! Bij Standaard Internet (DSL )kun je de installatie eenvoudig zelf doen. Lees er alles over in dit topic: Installatie: hoe, wat en waar!


De wensdatum verzetten

Wensdatum vervroegen
Maak je gebruik van de Overstapservice? Dan kan je de wensdatum niet vervroegen. Heb je al een afspraak gemaakt voor de installatie? Neem dan contact op met onze monteursdienst Guidion via 088 2000 151.

Wensdatum uitstellen
Heb je al een afspraak gemaakt voor de installatie? Neem dan contact op met onze monteursdienst Guidion via 088 2000 151. Heb je nog geen afspraak gemaakt met een monteur? Neem dan contact op met de klantenservice of laat dan hier een bericht achter!

 

4329b6af-792b-4dd0-8598-2a1a47d203cb.png

 

 


379 reacties

Om een eerlijk antwoord te geven @Mark-DenHaag 

Het is nog maar de vraag of 1 juni gehaald kan worden om de kabel binnen te krijgen, gaat niet vlekkeloos met volker wessels telecom en zijn onder aannemers, maar wil niet zeggen dat het ook lukt.

En of je op tijd bericht krijgt, ja dat dan wel, je krijgt je pakket en een afspraak verzoek die je zelf kan plannen, maar mijn advies, zeker bij een nieuwe drager, neem een maandje dubbele kosten en zeg pas op als je bij TM online bent, kan nog van alles mis gaan en dan heb je niks.

Reputatie 7
Badge +19

@Mark-DenHaag 

Ik heb mijn vorige bericht bewerkt, niet goed begrepen 😅

Reputatie 2

Ik heb het al aangevraagd omdat ik dan 12 maanden korting krijg, vandaar mijn vraag.

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Mark-DenHaag 

Zodra de aansluiting er is dan ontvang je per mail een bericht om een afspraak voor installatie te maken, je kunt daar zelf een datum kiezen.

Als je gebruik hebt gemaakt van de overstapservice dan gaat de overstap naadloos.

 

Reputatie 2

Ik heb zojuist T-Mobile thuis besteld (Loosduinen Den-Haag).

 

Omdat de glasvezel nog de grond in moet wordt het pas halverwege mei opgeleverd. Nu mijn vragen:

  • Kan ik deze datum naar 1 juli zetten? Dan is alles netjes in de grond en kan ik ook mijn mobiel eventueel overzetten naar T-Mobile
  • Kunnen jullie zorgen dat ik naadloos overga, dus geen dubbele kosten betaal? Of krijg ik ruim een maand van te voren de datum door zodat ik KPN optijd kan opzeggen?
Reputatie 3
Badge +2

Hi @Sjone, ik ga je gelijk verder helpen! Als jij mij een privébericht zou willen sturen (door op mjin naam te klikken) met jouw postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN dan ga ik gelijk voor je aan de slag. We gaan samen uitzoeken wat hier aan de hand is! 💪

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Sjone 

Je zou met het opgegeven e-mailadres hier een account kunnen aanmaken en dan de status bekijken.

https://thuis-sso.t-mobile.nl/Account/RequestPassword?clientid=selfcare.client&isnew=true

Hi, 

Ik heb internet besteld op een adres maar niets ontvangen behalve 1 mail op 8 februari. 

Ik kan niet inloggen, ik heb geen gegevens, geen emailadres, geen wachtwoord. 

Ik heb geen installatie pakket ontvangen en vandaag zou ik internet hebben :-(
Ik zoek me suf in de mail maar ik heb gewoon helemaal niets ontvangen, ook niet per post.  

Graag ontvang ik info wat te doen. 

Groetjes, 

Betty

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Oak667, ik begrijp van mijn collega Lisa dat ze het met je besproken heeft in de privéberichten. Omdat je geen contractant of aangewezen contactpersoon bent, kunnen we je op dit moment niet verder helpen.

Geen zorgen! Bel samen met de contractant, één van je grootouders, naar 0800-0092 en vraag of ze je willen toevoegen als contactpersoon. Dan kunnen we je voortaan gewoon volledig helpen! 😊

Dag @Lisa 

Het staat op naam van één van mijn grootouders die niet Nederlands spreken. Zij kunnen zelf geen contact opnemen. Wat nu?

Reputatie 3
Badge +2

Hi @Oak667, top dat je al zo goed bent geholpen door een collega! Wij nemen contact op met KPN voor het vaste telefoonnummer, zodat wij ervoor kunnen zorgen dat jij deze kan overnemen. Staat het contract voor het telefoonnummer al op jouw naam bij de andere provider?  Dit hebben wij nodig om het helemaal in orde te kunnen gaan maken. 

Hoi @Boris!

 

Ik ben inderdaad gebeld door een zeer attente medewerker. Het ging over een telefoon verbinding via een andere provider waar ik niets van af wist. Ik ging even uitzoeken en dat klopte inderdaad. Ik wil eigenlijk dat dat overgenomen wordt en dat we een vast telefoon abonnement toevoegen aan mijn bestelling. Toen ik terugbelde, zei de tweede medewerker dat ik moest afwachten totdat de eerste medewerker zou terugbellen. Dus in principe heb ik een simpel verzoek maar ik wacht dus even af. 

Maar mocht dat niet nodig zijn, ik wil dus vast bellen (vast bellen start) bovenop het internet abonnement. Als iemand dit kan regelen zodat het proces verder kan, dan ben ik geholpen. 

Reputatie 4
Badge +2

Hoi @Oak667 ,

Dank je wel voor je bericht en welkom bij de Community! Ik zie dat je inmiddels al contact hebt opgenomen met de telefonische helpdesk en zij hebben je van de juiste informatie weten te voorzien. Heb je vragen, weet dan dat we hier ook voor je klaar zitten. 

Reputatie 7
Badge +19

@Oak667 

Ik denk dat eea nog moet worden gedaan in de wijkcentrale door een KPN monteur. Daarvoor kun je het beste even afwachten op de reactie van een moderator.

Hi @Waqqas 

 

Ik heb DSL besteld. In het account staat alleen: 

‘Lijn wordt aangevraagd

We zijn druk bezig met je bestelling.' (dit staat er al sinds de bestelling geplaatst is)

Ik wil alleen iets meer duidelijkheid over wanneer het opgestuurd wordt.

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Oak667 

Had je glasvezel besteld of DSL?

Wat staat er in het overzicht in je T-Mobile thuis account?

Hallo,

 

Niet zeker of dit de juiste plek is. Ik ben benieuwd hoe het zit met mijn bestelling van vast internet thuis. De eerst mogelijke datum was 3 februari, en verder niets gehoord. In één topic las ik iets over een tekort aan installatiepakketten, maar het zou fijn zijn als iemand duidelijkheid kan geven over wanneer ik kan verwachten dat het bezorgd wordt. Het maakt niet uit of het iets later is (nou ja, in deze tijd eigenlijk wel, maar goed), maar het gebrek aan communicatie vind ik wel jammer. Van klanten kun je immers niet verwachten dat ze kunnen gokken wat voor problemen er spelen. 

Hoi @Jason bedankt voor je antwoord. Ik heb met VWT gebeld, en zij gaven aan dat het een en ander ‘op hold’ staat. Voor hoelang en waarom is mij niet verteld. Voorlopig laat ik het even op z’n beloop en heb ik de einddatum bij Ziggo er weer uit gehaald…

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @MaartenDenHaag, gaaf dat je Glasvezel gekozen hebt! 😄

Gemiddeld duurt de oplevering van Glas zo'n twee tot vier weken, met in sommige gevallen tot zes weken, afhankelijk van de gereedheid van de verbinding in de wijk en of er al een FTU (glasvezelaansluitpunt) aanwezig is. Met enige voorzichtigheid in het achterhoofd, zeg ik: 1 maart zou op papier moeten lukken. Mocht het om wat voor reden nog niet opgeleverd zijn, dan kunnen wij je in de tussengelegen periode voorzien van Onbeperkt Internet op de mobiele hotspot middels Unlimited Internet vouchers. 

Ik zie in je klantprofiel dat er al een aanvraag uitstaat naar VolkerWessels Telecom (VWT): zijn de aannemer en zullen het opleveringsproces met jou afronden. Je kunt hen benaderen door te bellen met: 088-186 0444. Zij zullen de planning met je doornemen en een tijdsindicatie geven van de oplevering. 

Indien ik nog iets voor je kan doen, laat het alsjeblieft weten. Stay safe!

Hallo,

Ik heb T-Mobile Thuis besteld, en de deadline voor de overstapservice gemist. Nu zelf alvast Ziggo opgezegd, per 1 maart a.s. Kunnen jullie aangeven of dat gaat lukken, glasvezel-internet per 1 maart?
Ze moeten hier de kabel van de stoep nog naar de voorgevel brengen, en daarna in de meterkast monteren.

Bedankt,
Maarten

@Waqqas, kabels liggen er al een tijdje, lijkt erop dat het werk in de buurt (Philipsdorp) afgerond is. Ik ga Volker Wessels eens een belletje geven..

Reputatie 7
Badge +8

Hi @ThomasVerdies Gefeliciteerd met je nieuwe woning! Ik begrijp volkomen dat je het liefst voor het weekend aangesloten wil worden maar hoe graag ik ook wil, ik kan het niet voor je vervroegen. Voor je verbinding moet je aangesloten worden vanaf de centrale en hiervoor wordt er een monteur ingepland vanuit de netbeheerder. Deze planning kunnen we niet rechtstreeks beïnvloeden.

@KarelA Dat is een hele goede vraag! Ik heb het meteen nagekeken en de aanvraag loopt maar ik kan zelf de exacte planning van de aannemer niet inzien. Wat je het beste kan doen is even direct contact opnemen met onze aannemer Volker Wessels, zij kunnen je waarschijnlijk meer vertellen over de actuele planning (deze hangt af van plaatselijke omstandigheden). Je kan Volker Wessel bereiken via het telefoonnummer 088 186 0 444.

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @KarelA 

T-Mobile is al enkele maanden bezig in Eindhoven, liggen er al kabels in jouw straat of in de buurt? Misschien zou je het eens aan iemand kunnen vragen.

Beste T-Mobile,

 

Eind October 2020 heb ik een bestelling geplaatst voor glasvezel in Eindhoven.

Toendertijd werd aangegeven dat de aansluiting in week 3 (waarschijnlijk) opgeleverd ging worden. Sindsdien heb ik eigenlijk niets meer vernomen. Aangezien week 3 al weer even voorbij is vroeg ik mijzelf af of er iets meer bekend is mbt. de voortgang van de glasvezel uitrol in Eindhoven? (Graafwerkzaamheden zijn al een tijdje geleden afgerond)

Beste Moderators,

Afgelopen vrijdag is het me eindelijk gelukt na vele pogingen om iemand te spreken te krijgen die me kon helpen met het afsluiten van een abonnement. Ik verhuis namelijk op 1 februari naar een nieuwe woning en hoop natuurlijk zo snel mogelijk internet en tv te hebben. Vrijdag heb ik met de verkoper afgesproken dat de verbinding 6 februari in zou gaan, maar nu kreeg ik gisterenavond een mail dat dit 8 februari wordt. Zeker omdat het installatiepakket eerder binnen komt vind ik dit wel erg jammer. Nu zag ik de mogelijkheid om af te zien van de bedenktijd op dit forum en zou het toch fijn vinden als ik daardoor een paar dagen eerder live zou kunnen. 5 of 6 februari is prima overigens, maar het zou jammer zijn als ik net het weekend mis. Hopelijk kan iemand van jullie me helpen om dit toch voor elkaar te krijgen, tot nu toe geen gehoor gekregen helaas en dat als trouwe klant (>10 jaar mobiel abonnement).

Reageer