Sticky

[Thuis FAQ] Nieuwe aanvraag: alles op een rijtje


Reputatie 7
Badge +6
  • T-Mobile Thuis moderator
  • 2920 reacties
Je hebt T-Mobile Thuis besteld en je hebt onze bevestigingsmail ontvangen. Gefeliciteerd! De bal is aan het rollen. Maar ik kan me ook voorstellen dat je nog een vraag hebt. Dan zit je hier goed, want hier vind je het antwoord op veelgestelde vragen.

Wanneer gebeurt wat? Een tijdschema:Meestal wordt een abonnement aangevraagd met de snelst mogelijke datum, je bent dan gemiddeld binnen 4 weken online!

  1. Je ontvangt een bevestigingsbrief en e-mail.
  2. Twee à drie weken later belt de monteur voor een afspraak als je een Glasvezelabonnement hebt gekozen en spreek je een definitieve startdatum af. Een abonnement met Standaard Internet is op basis van zelfinstallatie. Je wordt dan niet gebeld door een monteur.
  3. Vier tot zeven dagen voor de monteursafspraak ontvang je je installatiepakket. Gaat het om Standaard Internet (DSL) dan ontvang je twee à drie weken na je aanvraag al jouw pakket.
  4. Op de startdatum wordt jouw lijn geactiveerd en kan jij (of de monteur) installeren.

Bedenktermijn? Ik heb haast!Vanaf het moment dat je jouw bevestigingsmail krijgt, heb je nog 14 dagen bedenktermijn. Deze tijd heb je om alles nog eens goed na te lezen en eventueel nog iets aan te passen. Ben je al zeker van je zaak en je wilt zo snel mogelijk internet in huis? Dan kun je afzien van de bedenktermijn. Dit kan in de My T-Mobile Thuis omgeving. Klik dan op Sneller T-Mobile Thuis. Deze optie heb je alleen als je geen gebruik maakt van de Overstapservice.

Let op!Dit proces biedt geen garantie dat het ook daadwerkelijk sneller zal gaan maar we doen natuurlijk ons uiterste best om je snel mogelijk aan te sluiten! :)

Nummerbehoud, hoe werkt dat?Altijd fijn om je oude vertrouwde nummer mee te nemen naar je nieuwe abonnement. Als alle gegevens na controle juist zijn, dan wordt je nummer gekoppeld aan je nieuwe Thuis abonnement. We controleren typfoutjes, of het nummer wel op dezelfde naam staat en of je wel binnen hetzelfde netnummer blijft wonen. We vragen het nummer aan zodra de installatie is afgerond. Je krijgt van ons op dat moment dus een tijdelijk nummer. Tussen twee en vijf werkdagen krijg je dan je eigen nummer weer terug.

Let op!Je hebt dus eerst heel even een tijdelijk nummer! Dit topic heeft nog meer informatie over nummerbehoud.

Overstapservice, hoe zit dat?Bij je aanvraag kun je meteen aangeven of je gebruik wilt maken van de overstapservice. Dit staat dan vermeld in je bevestiging die je van ons krijgt. Vervolgens willen we natuurlijk nog even weten welk abonnement je wilt opzeggen en bij welke provider je zat. Hiervoor sturen wij een herinnerings e-mail. De gegevens kun je vervolgens invullen bij My T-Mobile Thuis. Kun je nog niet inloggen, kijk dan bij deze uitleg. Lukt ook dat niet, beantwoord dan onze e-mail met de volgende info:
  • Je huidige aanbieder
  • Het contractnummer
  • De laatste 3 cijfers van je IBAN
  • Je telefoonnummer
  • De achternaam op het contract van je huidige aanbieder
Let op!We kunnen maar één provider voor je opzeggen. Heb je meerdere providers voor internet, TV en telefonie, dan dien je de andere zelf op te zeggen.

Hoe regel ik zelf mijn overstap?Je kan de overstap natuurlijk ook zelf regelen. Zo gepiept. Er zit wel een verschil tussen Standaard Internet (DSL) en Glasvezelinternet:
  • Standaard Internet (DSL) > Hiervoor is geen monteur nodig. Bij je aanvraag krijg je een verwachte opleverdatum te zien. Deze bevestigen wij na twee weken. Zodra de startdatum bevestigd is kan je jouw oude provider opzeggen.
  • Glasvezelinternet > Nu komt er een monteur langs om de installatie uit te voeren. Deze belt twee à drie weken na je aanvraag om een afspraak te maken. Je kunt tussen de één en zes weken in de toekomst plannen. Kies de monteursafspraak dan vier weken in de toekomst en zeg daarna pas je oude provider op. Je hebt namelijk een maand opzegtermijn bij je oude provider.
Let op!Er kan maar één provider op de lijn zitten. Heb je Glasvezel bij een andere provider, dan nemen wij de lijn dus over. Een kabelaansluiting kan wel naast DSL of glasvezel bestaan.

Toch nog iets veranderen in je bestelling?Loop je bestelling goed na! Heb je genoeg TV Boxen besteld? Zit er pauzeren bij of juist niet? Zit je nog in je eerste twee weken (bedenktermijn), geef de aanpassing door, dan passen we het nog snel even aan. Is de bedenktermijn verlopen, dan kunnen we het nog wel aanpassen, maar pas nadat de installatie is afgerond. Nà de bedenktermijn, maar vóór de installatie staat je abonnement in de spreekwoordelijke koelkast. Je kan dan alleen nog een TV Box toevoegen of nummerbehoud aanvragen. Andere wijzigen dienen dan nog even te wachten.
Het installeren van het pakketOm te installeren bij glasvezel heb je een monteur nodig. Lekker makkelijk dus! Bij standaard internet (DSL) is het gelukkig erg gemakkelijk om het zelf te doen. Lees er alles over in dit topic: Installatie: hoe, wat en waar!
De wensdatum verzettenWensdatum vervroegen
Maak je gebruik van de Overstapservice? Dan kan je de wensdatum niet vervroegen. Heb je al een afspraak gemaakt voor de installatie? Neem dan contact op met onze monteursdienst Guidion via 088 2000 151. Heb je nog geen afspraak gemaakt met een monteur? Laat dan hier een bericht achter!

Wensdatum uitstellen
Heb je al een afspraak gemaakt voor de installatie? Neem dan contact op met onze monteursdienst Guidion via 088 2000 151. Heb je nog geen afspraak gemaakt met een monteur? Laat dan hier een bericht achter!



164 reacties

Reputatie 3
Badge +3

Aah fijn dat je het wat verduidelijkt! Dat klaart de lucht op. :smiley: Ik weet zeker dat dit geen problemen hoort op te leveren en indien dit om wat voor reden dan ook wel zo zou zijn, dan lossen wij het voor je op. Geniet van jouw abonnement!

Hoi @niek.c,

 

Wat fijn dat je de bevestigingsmails toch ontvangen hebt, dat is weer een pak van het hart! Van harte welkom bij de club en op de Community! Supergaaf dat je klant bent geworden. :smile: Is het euvel met de My T-Mobile Thuis account ook verholpen? Anders help ik je met alle liefde verder natuurlijk!

 

Ja, dmv. van de bevestigingsmails werd me duidelijk dat ik een T-Mobile Thuis account heb gekregen op basis van mijn nieuwe @t-mobilethuis.nl email adres. 

Dat is dus niet hetzelfde account dat aangemaakt is onder mijn “prive” e-mail adres (dat ik heb opgegeven bij de aanvraag van T-Mobilethuis en) waar ik het wachtwoord van had laten resetten - dat account is er dus ook maar is afkomstig uit de Vodafone omgeving.

Wel ietwat verwarrend en ik hoop maar dat het in de toekomst nooit problemen op gaat leveren maar dat zien we dan wel weer :-)  

Reputatie 3
Badge +3

Hoi @niek.c,

 

Wat fijn dat je de bevestigingsmails toch ontvangen hebt, dat is weer een pak van het hart! Van harte welkom bij de club en op de Community! Supergaaf dat je klant bent geworden. :smile: Is het euvel met de My T-Mobile Thuis account ook verholpen? Anders help ik je met alle liefde verder natuurlijk!

Ik heb vanochtend T-Mobile Thuis aangevraagd, maar heb geen contract,bevestigings- of registratiemail (voor My T-Mobile) ontvangen. Ik heb de hele dag gewacht en spam folders e.d. ook gecontroleerd.

Ik heb geprobeerd om de bestelstatus op te vragen via My T-Mobile. Daar had ik dan wel geen registratiemail voor gehad maar ik heb een wachtwoord reset aangevraagd….dat leek te werken. Echter kom ik nu in mijn oude account van 2016 terecht met een Vodafone(!) contract waar geen spoor van mijn nieuwe contract te vinden is…

Daarbij heb ik blijkbaar ook maar 3 dagen om de gegevens in te vullen voor de overstapservice maar ik vraag me af of er wel een contract voor me aangemaakt is...mijn huidige provider zelf dan maar opzeggen vind ik nu wel tricky.

Hoe nu verder?

 

 

Nou, dat zal je altijd zien - vlak na het plaatsen van dit bericht kwamen er opeens een aantal mailtjes met mijn nieuwe contract en over de overstapservice binnen...

Ik heb vanochtend T-Mobile Thuis aangevraagd, maar heb geen contract,bevestigings- of registratiemail (voor My T-Mobile) ontvangen. Ik heb de hele dag gewacht en spam folders e.d. ook gecontroleerd.

Ik heb geprobeerd om de bestelstatus op te vragen via My T-Mobile. Daar had ik dan wel geen registratiemail voor gehad maar ik heb een wachtwoord reset aangevraagd….dat leek te werken. Echter kom ik nu in mijn oude account van 2016 terecht met een Vodafone(!) contract waar geen spoor van mijn nieuwe contract te vinden is…

Daarbij heb ik blijkbaar ook maar 3 dagen om de gegevens in te vullen voor de overstapservice maar ik vraag me af of er wel een contract voor me aangemaakt is...mijn huidige provider zelf dan maar opzeggen vind ik nu wel tricky.

Hoe nu verder?

 

Reputatie 5
Badge +2

Hey @Micka,

Tof dat je staat te springen om aangesloten te worden, welkom alvast!:smile:  Je aanvraag is netjes bij ons binnengekomen en het ziet er allemaal goed uit. Op dit moment kan ik je jammer genoeg nog geen exacte opleverdatum doorgeven, maar je kunt wel via My T-Mobile Thuis de voortgang en volgende stappen bekijken. Op dit moment moet het netwerk en aansluitpunt nog afgerond worden. Hierna zal Guidion voor een installatieafspraak contact opnemen. Die datum zal de eerste dag van je abonnement zijn. Je hoort nog van ons!

Hallo T-Mobile,

 

Ik heb op 5 September(!) j.l. mijn bestelling voor glasvezel internet en tv gedaan en bevestigd gekregen (zo staat ook vermeld op mijn t-mobile thuis overzichtspagina). Volgens de informatie op jullie website zou ik daarna binnen 2-3 weken een telefoontje kunnen verwachten voor het inplannen van de installatie.

Nu woon ik in het gebied in Den Haag waar nu het glasvezelnetwerk uitgerold wordt, dus logischerwijs verwachtte ik dat het nog wat langer zou gaan duren, aangezien het netwerk nog niet gereed was op het moment van bestellen. Het is inmiddels echter al bijna 13(!) weken, ofwel die maanden geleden dat ik mijn bestelling geplaatst heb, en ik heb nog helemaal niks vernomen over mijn bestelling, al was het maar een geschatte opleveringsdatum van de verbinding naar mijn adres.

Zouden jullie a.u.b. zo snel mogelijk kunnen achterhalen wat er aan de hand is en mij laten weten wanneer ik kan verwachten om verbonden te zijn? Ik weet dat er al huishoudens in dit stadsdeel verbonden zijn en alhoewel ik besef dat dit geen garantie is voor mijn eigen adres, geeft dit wel aan dat er verbindingen mogelijk zijn en dat er dus redelijkerwijs minimaal een geschatte opleveringsdatum gegeven moet kunnen worden.

 

Alvast bedankt,

Michel

Duurt lang…..

Hallo T-Mobile,

 

Ik heb op 5 September(!) j.l. mijn bestelling voor glasvezel internet en tv gedaan en bevestigd gekregen (zo staat ook vermeld op mijn t-mobile thuis overzichtspagina). Volgens de informatie op jullie website zou ik daarna binnen 2-3 weken een telefoontje kunnen verwachten voor het inplannen van de installatie.

Nu woon ik in het gebied in Den Haag waar nu het glasvezelnetwerk uitgerold wordt, dus logischerwijs verwachtte ik dat het nog wat langer zou gaan duren, aangezien het netwerk nog niet gereed was op het moment van bestellen. Het is inmiddels echter al bijna 13(!) weken, ofwel die maanden geleden dat ik mijn bestelling geplaatst heb, en ik heb nog helemaal niks vernomen over mijn bestelling, al was het maar een geschatte opleveringsdatum van de verbinding naar mijn adres.

Zouden jullie a.u.b. zo snel mogelijk kunnen achterhalen wat er aan de hand is en mij laten weten wanneer ik kan verwachten om verbonden te zijn? Ik weet dat er al huishoudens in dit stadsdeel verbonden zijn en alhoewel ik besef dat dit geen garantie is voor mijn eigen adres, geeft dit wel aan dat er verbindingen mogelijk zijn en dat er dus redelijkerwijs minimaal een geschatte opleveringsdatum gegeven moet kunnen worden.

 

Alvast bedankt,

Michel

Reputatie 3
Badge +3

@EYB Goedenavond, wat gaaf dat je gekozen hebt voor T-Mobile Thuis, welkom bij de club! :smile: Graag kijk ik met je mee wat de huidige opleverstatus is op jouw adres. Het kan zijn dat er de Glasvezelverbinding zelf gereed is voor aansluiting, maar dat bijvoorbeeld jouw FTU (hoofdaansluitpunt voor Glasvezel in huis) nog niet klaar is voor gebruik. Ook komt weleens voor dat er nog een patch moeten worden geïnstalleerd, of dat er een aderpaar vrijgegeven moet worden. 

 

Mag ik je postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN in een privéberichtje? Dan controleer ik zo snel mogelijk wat er aan de hand is!

@Sander bedankt voor je reactie!

dus waar ik nu eigenlijk 5 euro betaal voor 2 boxen(omdat 1 als actie gratis is) betaal ik als ik er 1 met opnemen wil straks 15 euro en als ik het op alle 2 wil 10 euro p.s.?

……… @Sander ?

Goedenavond helpdesk,

Ik heb twee weken geleden glasvezelinternet bij jullie besteld, wat al mogelijk is in mijn nieuwbouwwijk (aangelegd en doorgemeten door KPN voor de oplevering, en te checken via eindelijkglasvezel.nl). Nu ik eindelijk in mijn t-mobile thuis account kan inloggen, staat er ineens dat de aansluiting nog niet klaar is. Ook las ik dat verwacht wordt dat het netwerk klaar is na week 52 (!). Dit klopt dus niet, en ik hoop dus dat mijn internetverbinding ruim voor die tijd al aangesloten kan worden.

Ik hoop dat u kunt helpen.

Vriendelijke groet,

E

Reputatie 3
Badge +2

Hi @schee435, wat tof dat je gebruik kunt maken van onze glasvezelnetwerk! 😄 Is het inmiddels gelukt met het inloggen? Stuur mij anders een privébericht (klik op mijn foto) met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN toe. Ik zorg dat je een tijdelijke wachtwoord krijgt!

Goedendag, ik heb al een paar jaar internet van T-Mobile en sinds kort is er glasvezel aangelegd bij mij. Nu heb ik telefonisch alles al geregeld en kreeg ik gisteren een melding dat ik kon inloggen met een nieuw account maar ik heb al een account maar dat is nog geen informatie over de leveringstermijn. Kunt u mij helpen? Groet René

@Sander bedankt voor je reactie!

dus waar ik nu eigenlijk 5 euro betaal voor 2 boxen(omdat 1 als actie gratis is) betaal ik als ik er 1 met opnemen wil straks 15 euro en als ik het op alle 2 wil 10 euro p.s.?

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Arie87, ik zie dat het verzoek voor een nieuw pakket al in gang is gezet. Succes met de installatie! 

 

Hi @curilo, I see your waiting period was already waived, so we're trying to connect you as soon as possible. We can't wait! 

 

Hoi @Bert Neef, ook bij jou is de bedenkperiode al geschrapt. We gaan ons best doen om de wensdatum te halen!

 

Hi @Rowanah, bij het bestellen heb je inderdaad alleen de optie de normale TV Box te kiezen. Nadat je abonnement van start is gegaan, kun je dit sinpelweg aanpassen via My T-Mobile Thuis. Je ontvangt dan een andere TV Box (die € 5,- per maand duurder is). De andere box kun je gewoon terugsturen. 

Reputatie 6
Badge +3

Dat is dan vreemd @Bert Neef Dan zal je op een reactie van webcare moeten wachten. 

Bedankt Glassertje, ik maak geen gebruik van de overstap service maar zie “sneller t-mobile thuis” niet staan

Reputatie 6
Badge +3

Hi, Ik zie meerdere posts over het overslaan van de bedenktermijn. Helaas kan ik de optie in My T-Mobile thuis niet vinden. Is er een beschrijving hoe dit precies te regelen? (heb de bedenktermijn niet nodig, hoe eerder het aangesloten is hoe beter 🙂 )


Maak je gebruik van de overstapservice, dan is die optie niet zichtbaar.

 

Bedenktermijn? Ik heb haast! 

Vanaf het moment dat je jouw bevestigingsmail krijgt, heb je nog 14 dagen bedenktermijn. Deze tijd heb je om alles nog eens goed na te lezen en eventueel nog iets aan te passen. Ben je al zeker van je zaak en je wilt zo snel mogelijk internet in huis? Dan kun je afzien van de bedenktermijn. Dit kan in de My T-Mobile Thuis omgeving. Klik dan op Sneller T-Mobile Thuis. Deze optie heb je alleen als je geen gebruik maakt van de Overstapservice.

Let op!Dit proces biedt geen garantie dat het ook daadwerkelijk sneller zal gaan maar we doen natuurlijk ons uiterste best om je snel mogelijk aan te sluiten! :)

Reputatie 6
Badge +3

@Rowanah Mijn advies is even bellen met 0800-0092. Met verzoek voor aanpassing.

 

Nooit geschoten is altijd mis zeggen ze altijd.

@Glassertje op 29 november is het aangevraagd.

Ik heb 2 boxen aangevraagd waarvan er inderdaad 1 'gratis' is.
Maar als ik het goed begrijp vervalt dit helaas als ik ermee wil opnemen?
 

Interactieve TV Box 5.00    
Actie: Gratis Interactieve TV Box -5.00    
Interactieve TV Box 5.00

Hi, Ik zie meerdere posts over het overslaan van de bedenktermijn. Helaas kan ik de optie in My T-Mobile thuis niet vinden. Is er een beschrijving hoe dit precies te regelen? (heb de bedenktermijn niet nodig, hoe eerder het aangesloten is hoe beter :) )

Reputatie 6
Badge +3

@RowanahIs het lang geleden aangevraagd? Je zou kunnen proberen om de klantenservice te bellen met de vraag dit nog aan te passen. Heb ik toen ook gedaan en hebben ze gewoon veranderd. Was wel binnen een paar dagen. Let er wel op als je nu 5 euro korting hebt op je decoder dat je wel 5 euro moet betalen voor het opnemen.

 

Anders moet je wachten tot je diensten live gaan, dan kun je decoders toevoegen en verwijderen.

@Glassertje Bedankt voor de reactie!

Ik heb mijn abonnement afgesloten in de winkel en die vraag is mij niet gesteld.. helaas is dit mij ook ontschoten om te vragen.

Maar als ik nu op de t-mobile site kijk om een nieuw abonnement af te sluiten zie ik ook nergens de optie staan om het aan te vinken vandaar de vraag.

Is er nog een mogelijkheid om dit aan te passen voor dat de levering plaats vind?

Reputatie 6
Badge +3

@RowanahDit kun je zien in Mijn T-Mobile Thuis, maar als je dit niet hebt aangevinkt tijdens bestellen dan krijg je de standaard uitvoering zonder opnemen.

 

Link naar T-Mobile Thuis kun je rechtsboven vinden. Het knopje inloggen.

Goedemiddag,

Ik heb een thuis abonnement afgesloten bij jullie, die per 02-12 ingaat.

Nu is mijn vraag waar kan ik vinden of ik een televisie box heb waar ik ook mee kan opnemen?

Reageer