Ik heb haperend/slecht beeld

Ik heb haperend/slecht beeld

Toon eerste reactie

443 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @jk90, wat fijn dat het opgelost lijkt, blijf het zeker monitoren! Ik heb direct je streamkwaliteit bekeken en wat me opvalt is dat je op 12 en 15 maart nog last hebt gehad van een mindere kwaliteit (10 tot 16% kwaliteitsverlies). Sinds de 16e zit je kwaliteit op boven de 99,1% en dat is echt uitzonderlijk goed. Alles boven de 97% hanteren wij als minimum-marges. Goed nieuws dus! Het oogt inderdaad wat vreemd dat het vanuit zichzelf opgelost lijkt, maar het kan zijn dat jouw nieuwe TV Box pas later de firmware update heeft gehad waarmee de problemen verholpen zijn. Bedankt voor het delen in ieder geval. We gaan er natuurlijk niet van uit, maar als het toch weer opspeelt, hoor ik het graag. Dan zoeken we zo snel mogelijk naar een alternatief.

@Piotr Kun je zien hoe de stream nu is? Hebal zeker 2 dagen geen last van blokkerig of haperend beeld. Wel vreemd als het na al die maanden nu ineens vanzelf stopt, maar het zou fijn zien. 

Reputatie 7

Hey @jk90,

Wanneer ik je TV verbinding van de afgelopen dagen bekijk dan zie ik inderdaad dat de stream niet goed is doorgekomen. Mijn collega heeft dit vorige week aangekaart bij onze techneuten. Zij gaan hiermee aan de slag en het is nu wachten op de terugkoppeling. Wij geven jou gelijk een seintje zodra er meer bekend is. :relaxed:

Hier na een heleboel pogingen vanuit T-Mobile nog steeds haperend beeld. Lijkt mij toch echt dat het vanuit buitenaf komt,  zeker gezien het feit dat het voornamelijk ‘s avonds plaatsvindt en het niet aan de apparatuur lijkt te liggen. Kan het niet door de glasvezel aansluiting komen?

Reputatie 7

Hi @NielsGroot, ik heb meteen met je meegekeken en ik zie gisteren tussen 10:00 en 12:00 uur inderdaad flinke verbindingsproblemen. Op 2 maart zie ik ook een kleine verstoring tussen 18:00 en 18:30 uur. Maar de rest van de tijd zit de verbinding er gelukkig stabiel uit dus ik vermoed dat het een tijdelijke “hick-up” was op het netwerk. Mocht het zich blijven voordoen neem dan zeker contact op, dan gaan we dit verder onderzoeken!

Reputatie 1

Hey @NielsGroot, dit gaan we oplossen voor je! Zojuist heb ik direct een monteursverzoek ingediend. Binnen enkele ogenblikken ontvang je een sms'je waarmee je een afspraak kunt inplannen. De monteur gaat er alles aan doen om je TV probleem op te lossen. Laat ons weten hoe het bezoek is verlopen. :relaxed:

 

Helaas is zijn de problemen weer terug. Gisteravond (3 mrt) bevroor het beeld tot 3 keer toe binnen 1 uur. En vandaag hadden we tot 2x toe geen internet. Wat erg vervelend is wanneer je thuis aan het werk bent.

Reputatie 7

Hi @Peter2020, dat is er zeker, in dit topic vind je hier meer informatie over!

Is er al meer bekend over een oplossing voor het haperende beeld (in Vught)? 

Reputatie 7

Hey @NielsGroot, dit gaan we oplossen voor je! Zojuist heb ik direct een monteursverzoek ingediend. Binnen enkele ogenblikken ontvang je een sms'je waarmee je een afspraak kunt inplannen. De monteur gaat er alles aan doen om je TV probleem op te lossen. Laat ons weten hoe het bezoek is verlopen. :relaxed:

Reputatie 1

En dat is de zoveelste keer dat we blokken zien ipv een scherp beeld deze week. Gebeurt momenteel meerdere keren per avond. Wordt er ondertussen niet meer een beetje moe van maar bijna slapeloos.

En ja ik heb alle bekende stappen uitgevoerd die worden beschreven met tijdelijk succes. Maar ik blijf dit niet eerdere keer doen. Als hier niet snel verbetering in komt ga ik maar eens opzoek naar een andere aanbieder. 

Reputatie 7

Hi @Peter2020, klopt helemaal wat je zegt, inmiddels hadden de collega’s de monteur al geannuleerd, het heeft elkaar net gekruisd. We doen ons uiterste best om de storing zo snel mogelijk te verhelpen, excuses voor het ongemak! 

@Peter2020 Heb je al geprobeerd om je box in poort 3 aan te sluiten op het modem? Ik zie dat je inderdaad al resets hebt gedaan, sorry dat het nog niet geholpen heeft. We hebben een issue in Vught met als melding het volgende:

 Klanten achter onderstaande pops in Vught & Cromvoirt kunnen mogelijk problemen ervaren met IPTV. Wat resulteert in blokkerig beeld.
pop's
cv-1b
vt-1a
vt-1b
vt-1c
vt-1d
vt-1e
Probleem is aangemeld bij de het netwerk team.

 

@dabird Ik vind het zeer spijtig en oprecht jammer dat je ons gaat verlaten, weet wel dat je altijd weer meer dan welkom bent mocht je je bedenken! :relaxed: Hopelijk mogen we je ooit weer verwelkomen wanneer we tegen die tijd een werkende verbinding hebben op elk netwerk!

@Jason Bedankt voor je reactie. Ik heb de box zowel in poort 3 als in poort 4 aangesloten, maar ik merk daar geen verschil tussen. Het is wel duidelijk nu dat er een probleem is in Vught, dus wel fijn om te horen dat jullie er mee bezig zijn. 

Ik had via twitter ook al een melding gemaakt en een monteur zou contact met me opnemen, denk je dat dit wel gaat helpen aangezien het een bekend probleem is binnen Vught? Anders is het zonde van de tijd van de monteur namelijk die hij bij anderen dan beter kan besteden. 

 

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +16

@Peter2020 Heb je al geprobeerd om je box in poort 3 aan te sluiten op het modem? Ik zie dat je inderdaad al resets hebt gedaan, sorry dat het nog niet geholpen heeft. We hebben een issue in Vught met als melding het volgende:

 Klanten achter onderstaande pops in Vught & Cromvoirt kunnen mogelijk problemen ervaren met IPTV. Wat resulteert in blokkerig beeld.
pop's
cv-1b
vt-1a
vt-1b
vt-1c
vt-1d
vt-1e
Probleem is aangemeld bij de het netwerk team.

 

@dabird Ik vind het zeer spijtig en oprecht jammer dat je ons gaat verlaten, weet wel dat je altijd weer meer dan welkom bent mocht je je bedenken! :relaxed: Hopelijk mogen we je ooit weer verwelkomen wanneer we tegen die tijd een werkende verbinding hebben op elk netwerk!

Helaas heeft o.a. dit probleem mij doen besluiten om over te stappen naar de concurrent. Er is tot op heden geen oplossing geboden. Ik wens Tmobile veel succes met het oplossen van dit probleem zodat klanten weer ‘normaal’ tv kunnen kijken. 

Hallo,

Sinds een aantal weken last van blokkerig beeld tijdens het tv kijken, dit is op alle zenders. Heb al geprobeerd om een andere hdmi-kabel en utp-kabel te gebruiken, dit werkt niet. Het ligt ook niet aan de tv want bij netflix etc. doet ie het gewoon goed. Heb alle stappen doorlopen die door jullie voorgesteld worden, ook dit heeft geen effect. Ik denk dat er iets mis is met het tv-kastje? Het is heel irritant tv kijken. Iemand enig idee hoe en wanneer dit opgelost kan worden?

 

Groetjes, Peter

Hi, TV heeft haperend beeld op bijna alle zenders 

Reputatie 7

Dag allemaal, 

 

Voor iedereen die problemen ervaart met het TV beeld (voornamelijk op NPO 1-3, Veronica), we plaatsen updates in dit topic: Upgrade TV Box. Er is een wijziging gedaan, deel je ervaringen in het topic, zodat we alle feedback centraal houden. Excuus voor het ongemak: we werken hard aan een oplossing. 

Beste forumlezers,

Ik heb ook een probleem met het tv-signaal. Er is niet echt sprake van een blokkerig of wazig beeld. Het lijkt er meer op alsof er frames worden overgeslagen. Het beeld staat heel kort stil en gaat dan weer door. Een soort framedrop lijkt het wel. Het kijkt nogal onrustig, zoals jullie je voor kunnen stellen. Hetzelfde gebeurt ook als ik gebruikmaak van gehuurde films via T-mobile. 

Ik heb alle mogelijke resets al uitgevoerd (behalve factory reset van het modem, want dat kan ik niet vanuit huis). Andere HDMI kabel geprobeerd, andere poort op het modem getest, UTP-kabels gewisseld. Ook heb ik gekeken of het modem of de tv nog een update moest hebben, wat niet het geval was. 

Ook relevant om te vermelden is het feit dat het probleem relatief recent is opgedoken en dat ik met de verschillende tv-apps (Netflix, Disney+) zelf geen internetproblemen heb. Wie o wie heeft er nog goed tips? Of is het kastje aan zijn einde?

 

Nog extra info: wij hebben nog geen update gehad van ons amuletje. 

Reputatie 1

@Brian ik ben maar weer gestopt met turfen…. en ik vind het nog steeds raar dat het alleen voorkomt bij npo 1, 2 en 3...

 

Hier in Deventer is het ook dikke ellende, zenders haperen volcontinu vooral op Nederland 1,2 en 3.
Zie ook andere forum topics waarbij wordt aangevraagd of de Entone kamai 510 het allemaal wel aankan.

 

Alle opties al geprobeerd (powerflip, reset etc)

Reputatie 1

@Brian tijdens maestro 7x en nu a 3x tijdens heel holland bakt…. De fix lijkt voor ons niet te werken :slight_frown:

 

Reputatie 1

@Brian helaas net 2x stotter tijdens Maestro…. ben benieuwd of het hierbij blijft….

 

Reputatie 1

@Brian zojuist gedaan, ik laat het weten of het beter is :thumbsup:

Reputatie 7

Hi @macmeester, vannacht hebben we een update uitgevoerd om dit probleem te verhelpen. Zou je jouw TV Boxen eens willen herstarten door ze even van de stroom af te halen? Daarna zou het probleem verholpen moeten zijn! :slight_smile:

Reputatie 1

Helaas heb ik hier nog steeds (eigenlijk meer dan 1 jaar af en aan) het probleem dat voornamelijk npo 1, 2 en 3 stotteren, dwz dat soms het beeld stil staat en ineens versnelt, geluid stottert etc etc.

Ik heb ondertussen een nieuwe tv (4K!), nieuwe hdmi kabel (v 2.1 8K ondersteuning) van 200MB naar 1000MB(!) internet snelheid, netwerk kabel vervangen, de entone factory reset, de draytek factory reset…. maar het lijkt de laatste 3 dagen weer meer te worden…

Ik ben benieuwd of het uberhaubt opgelost kan worden, aangezien ik voornamelijk dezelfde klachten lees over npo 1 2 en 3 stotterend beeld en het lijkt willekeur bij wie het voorkomt….

Reageer