Ik heb haperend/slecht beeld

Ik heb haperend/slecht beeld

Toon eerste reactie

443 reacties

Reputatie 1

Helaas heb ik ook sinds afsluiten van het tmobile thuis internet+tv abonnement per oktober last van storend/vertragend beeld. Met name bij het zappen naar andere kanalen, alsof het signaal moeite heeft door te komen. 

 

De tips en oplossingen heb ik gevolgd. Even kort wat ik tot nu toe heb getest/uitgesloten:

  • modem reset
  • tv box reset
  • wissel utp kabel
  • wissel hdmi kabel
  • wissel hdmi ingang
  • Test internet snelheid direct via kabel in laptop (tv box is overigens ook direct verbonden met modem). Ik haal qua snelheid, wifi en directe aansluiting via de modem, maximaal 13/13.5mb dit test ik al een week via speedtest. Piektijden zakt dit wel eens naar 5/6mb.

Mis ik nog iets? Ik hoop dat dit verholpen kan worden.

vriendelijk groet, Kevin

 

Update: Nieuwe modem is geïnstalleerd en we hebben weer normaal beeld.

Bedankt voor het regelen van het geupdate modem!

Reputatie 7

Hi @kevdie,

Is de monteur al langs geweest en is het probleem ondertussen al opgelost? Als we nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we het graag!

In dit artikel vind je alles wat je nodig hebt om ervoor te zorgen dat jouw haperende/slechte beeld gaat verdwijnen.

 

Mogelijk ervaar je een ander probleem dan haperend/slecht beeld. Dan helpt het onderstaande je verder: 

TV Box foutmelding codes | Heb je een foutmelding of slotje in beeld? Ga dan snel naar dit artikel over foutcodes.
Verstoring | Vermoed je een algemeen issue? Kijk dan naar ons storingstopic.

 

Ervaar jij haperend/slecht beeld? Dan kunnen de onderstaande stappen dit probleem verhelpen. 

 

    1. Sluit de HDMI-kabel opnieuw aan of test een andere kabel en/of LAN-poort

Sluit de HDMI-kabel (of SCART-kabel) opnieuw aan op zowel de TV Box als de TV. Als dit het probleem niet oplost, dan kun je testen met een vervangende kabel. Een vreemde kleur of gloed van het beeld ligt vaak aan de kabel of de aansluiting/poort. Test zowel met een andere HDMI-kabel als UTP-kabel op de tv of het probleem verdwijnt. 

 

Door ook te kijken of het probleem opgelost is met het wisselen van LAN-poort, controleren we of het probleem in de LAN-poort zit. Werkt het op een andere poort wel? Dan is de poort op het modem waarschijnlijk defect.

 

  2. Voer een powerflip uit

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten.

 

 3. Sluit de TV Box rechtstreeks aan

Is de TV Box rechtstreeks aangesloten op het modem? Wij adviseren om de TV Box met een UTP-kabel op het modem aan te sluiten. Dit geeft de beste snelheden en minste kans op problemen. Mocht je liever draadloos tv willen kijken, check dan onze Smart TV App:

 

 

 4. Heb je ook een wazig tv-menu?

Wanneer het menu wazig of korrelig is, dan kan dat te maken hebben met de resolutie. Nieuwe tv's spelen vaak af op een 4K resolutie. Hierdoor kun je met een 4K tv haperend beeld en/of wegvallend geluid ervaren. De beeldinstellingen op de TV zelf wijzigen naar 1920x1080 (Full HD) en 50 fps/Hz helpt vaak.

 

 

5. Staat de framerate goed? 

Een aantal HD+ kanalen (b.v. NPO 1, 2 en 3) heeft een 1080p 50fps (frames per seconde) framerate. De HDMI output moet dan gelijk zijn, dus de TV Box moet op 1080p50 of 1080i50 staan. Wat staat er in beeld wanneer je de output van de HDMI output verandert (of inschakelt) op deze kanalen? Is de framerate 50Hz? Zo niet, dan kun je dit aanpassen in het menu onder 'Instellingen' naar 1080p50 of 1080i50.

 

6. Ik ervaar nog steeds haperend/slecht beeld

Heb je alle bovenstaande stappen geprobeerd en ervaar je nog steeds problemen? Geen zorgen, Maak dan een topic aan via onderstaand format, zodat we dit kunnen doorzetten naar onze technische dienst:

  • Welk probleem ervaar je (zie je een haperend beeld of een gekke gloed)?

  • Deel twee voorbeelden van een programma, zender inclusief de datum en het tijdstip.

  • Speelt dit bij opnames, live tv-kijken en/of bij Terug Kijken?

  • Speelt het op alle zenders of specifiek bij bepaalde zenders?

  • Ervaar je ook problemen met TV Anywhere?

  • Kijk je via de App of via de TV Box?

  • Als je meerdere TV Boxen hebt, gebeurt het dan op alle TV Boxen?

 

 

Kom je er helemaal niet meer uit? Laat het ons weten in een reactie hieronder of neem contact op met onze klantenservice, dan helpen wij jou en jij misschien weer iemand anders! 💪

 

Ik maak gebruik van de tv app op een LG tv en merk dat het signaal hapert bij downloaden via andere apparaten. Het lijkt of er niet genoeg bandbreedte overblijft voor het tv-signaal? Dat was bij gebruikt van de boxen nooit een probleem. Kunnen jullie daar iets aan doen?

Reputatie 1

Hi@kevdie,

Is de monteur al langs geweest en is het probleem ondertussen al opgelost? Als we nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we het graag!

Hoi David, bedankt voor het navragen. De monteur is langs geweest alleen het probleem is helaas niet verholpen. Enkele dagen na het monteurs bezoek tot de conclusie gekomen dat de melding (nog) niet vervolgd was. Na bellen met klantenservice is dit nu wel gebeurd en staat het uit bij de backoffice. Heb begrepen dat de wachttijd uiterlijk 12 dagen is. Daar wacht ik momenteel op en hoop dat het opgelost kan/gaat worden.

Reputatie 4
Badge

Hoi @kevdie,

 

Thanks voor de update! Ik zie inderdaad dat de taak voor je uitstaat bij onze backoffice en ga ervan uit dat alles snel voor je is opgelost. Houd je ons even op de hoogte? Als we in de tussentijd iets voor je kunnen doen dan horen we dat uiteraard graag!

Goedenavond,

sinds de vernieuwing van de software blijft het beeld regelmatig stilstaan waarna soms een foutmelding te zien is.

verschillende zenders op verschillende tijdstippen.

heel irritant. Postcode 2295MD

Ik wordt gek va tmobile thuis..heb voortaan alleen maar blokjes en storing..moet tig keer de box opnieuw opstarten..kan niet meer fatsoenlijk tv kijken..alles al geprobeerd en niks helpt..ik ben er klaar mee ik wil fatsoenlijk tv kijken en ga dan ook mijn abonnement stopzetten en overstappen naar Ziggo..daar had ik die problemen nooit maar omdat ik tevreden ben over mijn mobiele abonnement ben ik destijds overgestapt maar ben er nu klaar mee 

Reputatie 7

Hey @Cindy050372,

Dat hoor ik niet graag. Ik wil je graag aan een oplossing helpen! Kun je mij beschrijven welke stappen je uit dit topic al hebt doorlopen? En ik zie dat je twee TV Boxen in het bezit hebt. Ervaar je de blokjes op beide TV Boxen? En om het vragenrondje compleet te maken, heb je je TV Boxen bekabeld aangesloten op het modem? Laat het ons weten, dan gaan we dit voor je oplossen!

Ik heb regelmatig  drop-outs via de tv-box. Behoorlijk irritant. Maar een extra Apple TV gekocht en daar de app op geïnstalleerd ( kan niet op LG tv). Dat gaat beter. Maar daar loopt het geluid vaak niet goed met het beeld. Daarnaast is de beeldkwaliteit ondermaats komende vanaf Ziggo. Al met al ben ik niet overtuigd van de kwaliteit van T-Mobile. Staan er nog upgrades op de planning voor de komende tijd? 

@Piotr ik heb alle stappen ondernomen..wij hebben idd een 2e box maar deze gebruiken wij nooit..die zit nog in de doos..is dit net zo’n uitgebreide box als beneden dan? En als het probleem zit in het signaal dan maakt een andere box ook niets uit lijkt mij.. ongestoord tv kijken is er helaas niet meer bij voor ons..erg jammer..betaal genoeg geld iedere maand..

Reputatie 7

Hey @Cindy050372,

Dat ga ik oplossen voor je! Of beter gezegd, dat gaat onze monteur oplossen voor je. Zojuist heb ik een verzoek ingediend tot een monteursbezoek. Je gaat binnen enkele ogenblikken een sms'je ontvangen waarmee je een afspraak kunt inplannen. Onze monteur gaat er vervolgens alles aan doen om dit probleem voor je op te lossen!

Reputatie 1

Hoi @kevdie,

 

Thanks voor de update! Ik zie inderdaad dat de taak voor je uitstaat bij onze backoffice en ga ervan uit dat alles snel voor je is opgelost. Houd je ons even op de hoogte? Als we in de tussentijd iets voor je kunnen doen dan horen we dat uiteraard graag!

Hoi Gioia, omdat jij als laatste navraag deed naar de status bericht ik jou even omtrent de voortgang. 

Er zijn verschillende monteurs langs geweest. Het probleem lijkt nu verholpen waarvoor dank. Wel heb ik ten tijde van de storing niet de dienst kunnen gebruiken waar ik voor betaal. Klantenservice gaf mij telefonisch aan dat ik na verhelpen van de storing dit aan kon geven zodat hier compensatie voor gegeven kan worden.

eerste melding hierover is volgens mij geregistreerd per 12-11-2019 maar het werkte al vanaf begin afsluiten abonnement niet.. De storing is uiteindelijk 01-12-2019 verholpen.

Ik verneem nog graag hoe dit vervolgd wordt.

Vriendelijke groet,

Kevin

 

 

Reputatie 7

Hey @Kevin,

Top om te horen dat het probleem is opgelost! Ik heb zojuist een vergoeding ingediend voor de periode dat je geen gebruik hebt kunnen maken van je TV. Dit bedrag wordt netjes in mindering gebracht op je aankomende factuur. Zodra de vergoeding is verwerkt, ontvang je ook een bevestiging per e-mail. :smile:

Reputatie 1

Helaas heb ik hier nog steeds (eigenlijk meer dan 1 jaar af en aan) het probleem dat voornamelijk npo 1, 2 en 3 stotteren, dwz dat soms het beeld stil staat en ineens versnelt, geluid stottert etc etc.

Ik heb ondertussen een nieuwe tv (4K!), nieuwe hdmi kabel (v 2.1 8K ondersteuning) van 200MB naar 1000MB(!) internet snelheid, netwerk kabel vervangen, de entone factory reset, de draytek factory reset…. maar het lijkt de laatste 3 dagen weer meer te worden…

Ik ben benieuwd of het uberhaubt opgelost kan worden, aangezien ik voornamelijk dezelfde klachten lees over npo 1 2 en 3 stotterend beeld en het lijkt willekeur bij wie het voorkomt….

Reputatie 7

Hoi @egonnanninga,

Ik heb zojuist de ruil in gang gezet! Die nieuwe TV Box komt direct jouw kant op. Wat je precies kan doen met de andere apparatuur, vind je terug in het volgende topic: 

Wil je ons laten weten wanneer de nieuwe TV Box bij je binnen is en geïnstalleerd? Dan kunnen wij ervoor zorgen dat de volgende fase kan worden gestart met de omzetting naar het T-Mobile TV platform. We horen het graag! 

Reputatie 1

@Brian zojuist gedaan, ik laat het weten of het beter is :thumbsup:

Reputatie 1

@Brian helaas net 2x stotter tijdens Maestro…. ben benieuwd of het hierbij blijft….

 

Reputatie 1

@Brian tijdens maestro 7x en nu a 3x tijdens heel holland bakt…. De fix lijkt voor ons niet te werken :slight_frown:

 

Hier in Deventer is het ook dikke ellende, zenders haperen volcontinu vooral op Nederland 1,2 en 3.
Zie ook andere forum topics waarbij wordt aangevraagd of de Entone kamai 510 het allemaal wel aankan.

 

Alle opties al geprobeerd (powerflip, reset etc)

Reputatie 1

@Brian ik ben maar weer gestopt met turfen…. en ik vind het nog steeds raar dat het alleen voorkomt bij npo 1, 2 en 3...

 

Beste forumlezers,

Ik heb ook een probleem met het tv-signaal. Er is niet echt sprake van een blokkerig of wazig beeld. Het lijkt er meer op alsof er frames worden overgeslagen. Het beeld staat heel kort stil en gaat dan weer door. Een soort framedrop lijkt het wel. Het kijkt nogal onrustig, zoals jullie je voor kunnen stellen. Hetzelfde gebeurt ook als ik gebruikmaak van gehuurde films via T-mobile. 

Ik heb alle mogelijke resets al uitgevoerd (behalve factory reset van het modem, want dat kan ik niet vanuit huis). Andere HDMI kabel geprobeerd, andere poort op het modem getest, UTP-kabels gewisseld. Ook heb ik gekeken of het modem of de tv nog een update moest hebben, wat niet het geval was. 

Ook relevant om te vermelden is het feit dat het probleem relatief recent is opgedoken en dat ik met de verschillende tv-apps (Netflix, Disney+) zelf geen internetproblemen heb. Wie o wie heeft er nog goed tips? Of is het kastje aan zijn einde?

 

Nog extra info: wij hebben nog geen update gehad van ons amuletje. 

Reputatie 7

Dag allemaal, 

 

Voor iedereen die problemen ervaart met het TV beeld (voornamelijk op NPO 1-3, Veronica), we plaatsen updates in dit topic: Upgrade TV Box. Er is een wijziging gedaan, deel je ervaringen in het topic, zodat we alle feedback centraal houden. Excuus voor het ongemak: we werken hard aan een oplossing. 

Reputatie 7

Hi @martijnt73, heel goed dat je dit navraagt! Je hoort zonder problemen tv te kijken, dus ik help je hier graag mee. Kun je aangeven of je gebruikmaakt van externe audio-apparatuur? En ervaar je dit op alle zenders of op een paar zenders in het bijzonder? Op dit moment heb ik nog niet doorgekregen dat er een update aan zit te komen, maar mijn collega's zijn achter de schermen altijd beter om onze Apps te verbeteren. Als er een nieuwe update aankomt, dan stellen we iedereen hiervan op de hoogte. Voor nu wil ik in ieder geval zorgen dat je van deze problemen af bent! 💪

Hi, TV heeft haperend beeld op bijna alle zenders 

Reageer