Ik heb haperend/slecht beeld

Ik heb haperend/slecht beeld

Toon eerste reactie

443 reacties

Reputatie 7

Hi @ramonreker, top dat jij zo mega snel reageert! Check, helemaal helder. Ik baal ervan dat dit probleem bij jou blijft terugkeren. Om deze reden heb ik nogmaals Guidion aangestuurd, omdat ik zie dat de demping bij jou niet in orde is. Weet dat ik mij jouw reactie kan voorstellen, maar ik wil je heel graag vragen om het aankomende bezoek af te wachten. Het kan natuurlijk heel goed zijn dat dit onlangs weer is ontstaan na het vorige bezoek van de monteur, dus dit antwoord moet ik je schuldig blijven.

Guidion zal tijdens deze afspraak weer alles gaan uitsluiten om te zien waar het probleem zich precies voordoet, zodat dit structureel verholpen kan worden. Ik hoop dat er heel snel een plekje in hun agenda vrij is. Houd jij ons hier op de hoogte? Ik wil namelijk dat jij zo snel mogelijk van al deze problemen af bent en jij niet in de weer hoeft te blijven met resetten. 

Reputatie 2

Hi @ramonreker, super goed dat je dit hier laat weten! Ik help je hier graag bij en heb direct jouw verbinding onder de loep genomen en ik zie dat wij hier inderdaad verbeteringen in kunnen aanbrengen. Heel fijn dat je al aangeeft dat je enkele resets hebt uitgevoerd. Ik wil graag vragen of je het volgende kunt uitvoeren:

Kun je de HDMI-kabel (of SCART-kabel) opnieuw aansluiten op zowel de TV Box als de tv? Als dit het probleem niet oplost, dan kan je ook nog testen met een vervangende kabel. Een vreemde kleur of gloed van het beeld ligt vaak aan de kabel of de aansluiting/poort. Kan je aangeven wat jij precies ervaart met het beeld? Als mijn vorige tip het probleem niet aanpakt, dan ga ik de hulptroepen voor jou inschakelen en stuur ik een monteur aan. Ik wil namelijk dat je zo snel mogelijk probleemvrij bent! 💪

 

 

 

Hoi @Lisa,

Ik heb die kabels allang vervangen. Het is en blijft een terugkerend probleem. Met steeds een beetje pleisterwerk, maar nooit een structurele oplossing.

Ook Gideon is hier al vaker over de vloer geweest. KPN ook ivm de kabels in de grond.

Wat ik ervaar is dat (volgens mij) tijdens drukke periodes sochtends en savonds het beeld blokkerig wordt. De ene keer valt ook het geluid gedeeltelijk weg en de andere keer blijft het alleen bij blokkerig beeld. Na reset werkt alles weer tijdelijk, maar wil niet blijven resetten.

Je gaf aan dat er qua verbinding wel te verbeteren valt. Hoe dan? En waarom is dit tijdens de eerdere problemen niet gelijk gecontroleerd en opgelost? Ik blijf zo wel bezig 😔

Reputatie 7

Hi @ramonreker, super goed dat je dit hier laat weten! Ik help je hier graag bij en heb direct jouw verbinding onder de loep genomen en ik zie dat wij hier inderdaad verbeteringen in kunnen aanbrengen. Heel fijn dat je al aangeeft dat je enkele resets hebt uitgevoerd. Ik wil graag vragen of je het volgende kunt uitvoeren:

Kun je de HDMI-kabel (of SCART-kabel) opnieuw aansluiten op zowel de TV Box als de tv? Als dit het probleem niet oplost, dan kan je ook nog testen met een vervangende kabel. Een vreemde kleur of gloed van het beeld ligt vaak aan de kabel of de aansluiting/poort. Kan je aangeven wat jij precies ervaart met het beeld? Als mijn vorige tip het probleem niet aanpakt, dan ga ik de hulptroepen voor jou inschakelen en stuur ik een monteur aan. Ik wil namelijk dat je zo snel mogelijk probleemvrij bent! 💪

Hi @IJmuiden, heel fijn dat je deze update hier deelt! Ervaar je ook echt blokken in beeld of vind je het beeld overall niet heel erg scherp? Zoals ik eerder aangaf, zijn mijn collega's hier nog steeds druk mee bezig. Het is juist hartstikke goed dat je nogmaals laat weten wat je ervaart, want ik wil dat jij helemaal tevreden bent. Omdat de beeldkwaliteit al door mijn collega's wordt opgepakt, help ik jou hier graag verder met het zwarte beeld dat jij af en toe ervaart bij het aanzetten van de tv. Ik heb jouw verbinding zojuist weer gecheckt en hier zie ik een zogenoemde lease time error in terug. Ik wil je dan ook vragen om een factory reset van het modem uit te voeren: 

Ervaar je hierna een verbetering? Mocht jouw afstandsbediening daarnaast ook nog steeds niet altijd goed reageren, dan stuur ik graag een nieuwe jouw kant op. Ik hoor het graag van je! 

Reputatie 7
Badge +1

@IJmuiden Gisteren ben ik overgezet middels een swap van de oude Draytek naar de Zyxel tevens is toen meteen de migratie van oud naar nieuw platform doorgevoerd, en heel eerlijk gezegd vind ik het beter dan verwacht, was altijd heel sceptisch wellicht heeft het lange wachten zijn vruchten afgeworpen.

Ik maak gebruik van een LG 55” Oled tv de 55B16LA uit 2021, en ben ook nog aan het uitzoeken welke instelling het beste beeld geeft, de box staat op 1080P50 de beeldmodus van de LG staat op standaard, en de tv is verbonden middels een HDMI 4K highspeed kabel in de HDMI 2.1 van de tv naar de box die op HDMI modus 4 staat,

Ben nu AZ aan het kijken en let daarbij speciaal op de rugnummers en moet bekennen dat ze goed te lezen zijn, zelfs op de blauwe shirts

Reputatie 3

Hi @IJmuiden, super fijn om van je te horen dat jij verbeteringen hebt opgemerkt de afgelopen tijd! Merci dat je de moeite neemt om dit hier te delen. Ik voorzie je graag van een terugkoppeling omtrent de overige punten.

De beeldkwaliteit daar wordt op de achtergrond aan gewerkt in het algemene verbetertraject. Zo werken wij er constant aan om onze diensten te verbeteren. Dit blijft dan ook zeker een focuspunt voor op de achtergrond. Over de tijdslijnen kunnen wij alleen nog niets zeggen, er zullen verbeteringen zijn die we op korte termijn live kunnen zetten en andere die wat langer duren.

Ik vind het heel rot om te lezen dat je nog steeds andere issues ervaart. Ter dubbelcheck: bedoel jij met ‘eerder genoemde klachten’ het zwarte beeld bij het aanzetten van de TV Box en dat de afstandsbediening niet altijd reageert? Ik hoor het graag, want dan weet ik zeker dat alle problemen in kaart zijn gebracht en kan ik je meer duidelijkheid geven. 

Hi @Bigoak, ik wil heel graag de uitkomst van het onderzoek met je delen! De technische dienst heeft een nieuw modem en een nieuwe TV Box jouw kant op gestuurd om dit issue te verhelpen. Ik zie dat je dit op kan halen bij een DHL-servicepunt bij jou in de buurt. Lukt het om dit op te halen? Vervolgens hoor ik heel graag of jij met deze apparatuur weer optimaal van je tv kan genieten. 

Hoi @Lisa, Even een update van mijn kant. Wat beeldkwaliteit aangaat dat is nog steeds droevig (niet scherp) alles uitgeprobeerd met de LG beeldmodus maar niet scherp te krijgen. Wat je hierboven al schreef (eerder genoemde klachten) dat bedoelde ik en de klachten zijn er nog steeds? Het wordt eentonig maar ik kan er niks meer van maken dan de klachten maar weer eens onder de aandacht te brengen.

Met vriendelijke groet,

IJmuiden   

Reputatie 2

Hallo, 

Hier is het de laatste week weer drama met het beeld. Zeker op de 'drukke' momenten in de ochtend en prime time savonds laat het beeld te wensen over.

Ik weet niet meer wat te doen. Alles al meerdere keren gereset. Ook met paperclip achterin kastje.

Wel vind ik het Amino kastje gevoelig. Je hoeft er maar even aan te zitten en het hele beeld verdwijnt even. 

Reputatie 7

Hi @IJmuiden, super fijn om van je te horen dat jij verbeteringen hebt opgemerkt de afgelopen tijd! Merci dat je de moeite neemt om dit hier te delen. Ik voorzie je graag van een terugkoppeling omtrent de overige punten.

De beeldkwaliteit daar wordt op de achtergrond aan gewerkt in het algemene verbetertraject. Zo werken wij er constant aan om onze diensten te verbeteren. Dit blijft dan ook zeker een focuspunt voor op de achtergrond. Over de tijdslijnen kunnen wij alleen nog niets zeggen, er zullen verbeteringen zijn die we op korte termijn live kunnen zetten en andere die wat langer duren.

Ik vind het heel rot om te lezen dat je nog steeds andere issues ervaart. Ter dubbelcheck: bedoel jij met ‘eerder genoemde klachten’ het zwarte beeld bij het aanzetten van de TV Box en dat de afstandsbediening niet altijd reageert? Ik hoor het graag, want dan weet ik zeker dat alle problemen in kaart zijn gebracht en kan ik je meer duidelijkheid geven. 

Hi @Bigoak, ik wil heel graag de uitkomst van het onderzoek met je delen! De technische dienst heeft een nieuw modem en een nieuwe TV Box jouw kant op gestuurd om dit issue te verhelpen. Ik zie dat je dit op kan halen bij een DHL-servicepunt bij jou in de buurt. Lukt het om dit op te halen? Vervolgens hoor ik heel graag of jij met deze apparatuur weer optimaal van je tv kan genieten. 

Reputatie 3

Beste, het is weer even geleden dat ik wat van mij heb laten lezen maar ik ga toch maar weer even op het toetsenbord tikken. De problemen die ik eerder aangaf zijn er nog steeds alleen het opnemen en terug kijken van de opnames gaat tot dusver goed. Wat betreft de andere klachten, is er al zicht op verbetering want de eerder genoemde klachten zijn er nog steeds.

Gr. IJmuiden  

Reputatie 7

Hi @Bigoak, merci dat je dit aangeeft! Ik vlieg dit graag op een andere manier aan. Zojuist heb ik het verzoek van de monteur gecanceld, zodat je dit zelf niet hoeft te doen. In plaats van een monteur aan te sturen, heb ik een onderzoek ingeschoten voor onze technische dienst. Hopelijk kunnen zij de oplossing voor jou bieden en hoeft er geen monteur aan te pas te komen. Houd er rekening mee dat het enkele dagen kan duren voordat het onderzoek succesvol is afgerond. Ik ga dit in ieder geval de komende dagen voor je in de gaten houden, zodat je hier geen omkijken naar hebt. Hopelijk kan ik je snel verblijden met een update. Ik houd je op de hoogte! 💪

Reputatie 2

Dank voor je snelle reactie @Bigoak! Top dat alles verder uitgesloten is. Ik heb er zojuist voor gezorgd dat je een afspraak kunt maken met een monteur - je zal een e-mail of SMS ontvangen binnen een uur. Hij zal de TV Box en het signaal op locatie onderzoeken. De oplossing is dus onderweg! 😄

Alleen jammer dat dit niet even kort gesloten wordt. Ik heb een email gehad dat ze me gebeld hebben en met mij hebben afgesproken om een monteur langs te sturen. Ik heb echter geen telefonisch contact gehad want dan had ik kunnen melden dat een monteur niet nodig is. Ik heb alle oorzaken, behalve de box, uitgesloten. Ik heb geen enkel probleem als de box wel werkt. Ook mijn internet, komende vanuit het modem, valt niet weg als de box zwart beeld geeft (ik kan immers op de tv app verder kijken). 

In de maand voordat de box op zwart ging, heb ik regelmatig 's ochtends geconstateerd dat de box aan stond terwijl deze door mij de avond ervoor op standby gezet heb. Ook staat de box vaak op kanaal 1 terwijl deze de avond ervoor op een ander kanaal stond. Aangezien jullie, in tegenstelling tot andere providers, wel een bericht sturen dat er een (firmware) update komt, kan dat niet het geval zijn. 

Ik zal de monteur af moeten zeggen want vanwege mijn werkzaamheden en geplande vakanties, kan ik tot begin oktober niet overdag thuis zijn. 

Reputatie 7
Badge +5

Dank voor je snelle reactie @Bigoak! Top dat alles verder uitgesloten is. Ik heb er zojuist voor gezorgd dat je een afspraak kunt maken met een monteur - je zal een e-mail of SMS ontvangen binnen een uur. Hij zal de TV Box en het signaal op locatie onderzoeken. De oplossing is dus onderweg! 😄

Reputatie 2

Hoi @Bigoak, ik help je graag verder! Ik heb de kwaliteit van de TV Box metéén bekeken, maar ik kan geen problemen ontdekken. De stream ziet er super uit! Wat mij ook opvalt is dat de TV Box nu 7 dagen onafgebroken aanstaat. Klopt het dat je de afgelopen 7 dagen geen problemen hebt ervaren of geen herstart hebt hoeven doen? Zo nee, wil ik je vragen om de UTP kabel tussen het modem en TV Box eens te vervangen, mocht je een andere hebben liggen. Ook kan je testen of het verschil maakt als je de TV Box op LAN4 aansluit in plaats van LAN3. Ik ben benieuwd!

Hallo, als jullie zien dat de box 7 dagen aan staat, dan is er iets mis. De box gaat iedere nacht op stand by en ook nu staat deze op standby. Ik heb hem ook diverse malen een tijd stroomloos gehad. De UTP kabel is niet het probleem. Ook wisselen van de LAN poort maakt geen verschil. 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Bigoak, ik help je graag verder! Ik heb de kwaliteit van de TV Box metéén bekeken, maar ik kan geen problemen ontdekken. De stream ziet er super uit! Wat mij ook opvalt is dat de TV Box nu 7 dagen onafgebroken aanstaat. Klopt het dat je de afgelopen 7 dagen geen problemen hebt ervaren of geen herstart hebt hoeven doen? Zo nee, wil ik je vragen om de UTP kabel tussen het modem en TV Box eens te vervangen, mocht je een andere hebben liggen. Ook kan je testen of het verschil maakt als je de TV Box op LAN4 aansluit in plaats van LAN3. Ik ben benieuwd!

Reputatie 2

Sinds 1 week krijg ik na zo'n 10 minuten kijken een zwart beeld op alle zenders en soms als ik van zender wissel. Ik kan wel geluid ontvangen en van zender wisselen, maar ik krijg het beeld niet terug. Herstarten van de box (soms tot 3x) helpt iets. Ik heb alle voorgestelde acties al ondernomen (kastje resetten, opstarten zonder netwerk, HDMI rechtstreeks op TV), maar zonder resultaat. 

Ik kan gebruik maken van de nieuwe app, maar die loopt 5 tot 15 seconden achter wat vooral lastig is bij live evenementen. Wat kan ik doen om dit op te lossen want het begint aardig irritant te worden. 

Reputatie 7

Hi @IJmuiden, hele terechte vraag van je! Zojuist heb ik de wekelijkse tv-meeting weer bijgewoond en dit issue is nog steeds in onderzoek. Aan onze kant balen wij er ook echt van dat dit al enige tijd loopt. Dit wordt via alle kanten gechased, dus ik hoop dat dit binnenkort (eindelijk) is opgelost. 

Wat rot dat je ook problemen ervaart met de beeldkwaliteit van bewegend beeld. Heb je dit op alle zenders of bij specifieke zenders? Ik kan je gelukkig wel laten weten dat de beeldkwaliteit wordt meegenomen in een algemeen verbetertraject. Hier wordt achter de schermen dus volop aan gewerkt. Mocht het bij jou echt om haperingen gaan of blokbeeld, dan hoor ik dat graag! 

Reputatie 3

Hi @IJmuiden, terechte opmerking van je! Hoe graag ik het ook zou willen, kan ik hier geen exacte tijdsindicatie voor aangeven. Het probleem is inmiddels opgespoord, dus nu wordt er volop naar de oplossing gezocht. Vanochtend heb ik nog gevraagd of er een heldere status update is, maar er is momenteel nog niks concreets wat ik hier kan delen. Excuses hiervoor!

Hoi @Lisa, Is er wat meer bekend?

Helaas wordt de beeldkwaliteit ook beroerder zeker met snel bewegende beelden dan is het net alsof alles incl. ondertiteling een Halo om zich heen krijgt.

Gr. IJmuiden

Reputatie 7
Badge +6

@IJmuiden Zoals @Lisa in dit topic aangeeft, was er sprake van miscommunicatie en had Opnemen niet in de nieuwsbrief mogen staan. Het is nog niet duidelijk of en wanneer dit alsnog mogelijk wordt. Terugkijken en begin gemist zijn wel mogelijk.

Reputatie 3

Hi @IJmuiden, terechte opmerking van je! Hoe graag ik het ook zou willen, kan ik hier geen exacte tijdsindicatie voor aangeven. Het probleem is inmiddels opgespoord, dus nu wordt er volop naar de oplossing gezocht. Vanochtend heb ik nog gevraagd of er een heldere status update is, maar er is momenteel nog niks concreets wat ik hier kan delen. Excuses hiervoor!

Hoi @Lisa, dus met andere woorden wij moeten maar afwachten wanneer het opgelost wordt maar blijven intussen wel het volle abonnement betalen en ook niet onbelangrijk de ergernis die je er van hebt.

Het is zoiets als ik koop een wasmachine en ik kom er achter dat de machine niet centrifugeert en te horen krijg de monteur komt eraan alleen we weten niet wanneer.

Uitbreiding Belgische zenders

Goed nieuws, de Belgische tv- zenders Een, Canvas en Ketnet krijgen meer mogelijkheden op TV Anywhere. Je kon ze al buitenshuis kijken, maar nu kun je ook de functies 7 dagen Terugkijken, Opnemen en Start over gebruiken. Haal dus alles uit deze zenders waar je ook bent!).

Dit is ook zo'n voorbeeld, deze mail kreeg ik binnen 5-5-2022 dat ik dit type is het 27-5-2022 en nog steeds is de uitbreiding niet van toepassing i.i.g. bij ons. Zo wordt je maar een worst voor je neus gehouden.

Gr. IJmuiden

Reputatie 7

Hi @IJmuiden, terechte opmerking van je! Hoe graag ik het ook zou willen, kan ik hier geen exacte tijdsindicatie voor aangeven. Het probleem is inmiddels opgespoord, dus nu wordt er volop naar de oplossing gezocht. Vanochtend heb ik nog gevraagd of er een heldere status update is, maar er is momenteel nog niks concreets wat ik hier kan delen. Excuses hiervoor!

Reputatie 3

Hoi @Boris, Bedankt voor je reactie en is er enig zicht of dit op korte termijn wordt opgelost, worden gedupeerde op de hoogte gehouden i.v.m. voortgang zomaar even wat vragen die bij mij opkomen. want al met al wordt de ergernis en de frustratie steeds groter.

Gr. IJmuiden

Reputatie 7

Hoi @IJmuiden ,

Thanks voor je terugkoppeling! Ik had met alle liefde een monteur voor je geregeld, is het niet het geval dat het signaal wat je afgeeft bij enkele klanten het geval is. Dat wil zeggen dat er momenteel een algemeen onderzoek gaande is, waarop we op zoek naar oorzaak én oplossing. We doen ons best om het algemene probleem zo snel mogelijk voor je op te lossen. Mijn welgemeende excuses voor het ongemak! 

Reputatie 3

Hoi @Lisa, Wat je opperde zoals je boven beschreef is uitgevoerd. Vandaag 22-05-2022 zat mijn vrouw een opgenomen aflevering (liefde is in de lucht, aflevering 4 wo. 04 mei 2022) op een gegeven moment liep het beeld vast en al wat je deed met de afstandsbediening de tv-Box reageerde nergens op. Het enigste wat je zag was het lampje knipperde van de tv-Box dus er is wel connectie maar er gebeurt niks. Ook uitzetten van de tv-Box ging niet met de afstandsbediening. Dus de stekker er maar weer uit. Zoals je terug kunt lezen is de tv-Box recentelijk vernieuwd en waar ik bang voor ben dat als er een monteur langs komt je het net zal zien dat alles werkt. Dus hoe nu verder?

Gr. IJmuiden

Reputatie 7

Hi @JeroenGroenouwe, wat super om te lezen! 😁 Top je weer van goed beeld geniet, daar ben ik blij om. 

Wat betreft het modem: heel fijn als je de reset zou willen uitvoeren. Zojuist checkte ik jouw verbinding en klopt het dat je deze nog niet hebt uitgevoerd? Goed dat je zo alert bent en de downloadsnelheid onlangs hebt gemeten. Gelukkig zit deze weer op de juiste snelheid. Mocht deze toch nog eens laag uitvallen, trek dan vooral weer aan de bel. Dan ga ik je vragen om een speedtest uit te voeren, zodat er een onderzoek gestart kan worden om dit structureel op te lossen. Maak er alvast een heel mooi weekend van! 

Reputatie 3

Hi @IJmuiden, dankjewel voor de terugkoppeling! Ik wil ook dat dit zo snel mogelijk structureel wordt verholpen. Zou je kunnen aangeven of je ook al een ander LAN-poort op het modem hebt getest? Het handige aan het Zyxel modem is dat alle vier de LAN-poorten geschikt zijn voor tv. Als je kan aangeven of dit verschil uitmaakt, dan zou dat top zijn. Tot slot wil ik vragen of je de HDMI- en UTP-kabel zou willen vervangen. Mocht je dit al hebben geprobeerd en maakt dit geen verschil uit, dan stuur ik een monteur jouw kant op. Ik wil namelijk dat dit probleem voor eens en altjid wegblijft, excuses voor het ongemak! ❤️

Hi @JeroenGroenouwe, hier gaan we wat aan doen! Super dat je zo helder aangeeft welke stappen je zelf al hebt uitgevoerd, topper. Zojuist heb ik jouw verbinding onder de loep genomen en het modem lijkt niet helemaal goed geregistreerd te zijn. Hier heeft de hele verbinding onder te lijden, dus ik wil je vragen om nog eens een factory reset van het modem uit te voeren. In dit artikel lees je hoe je dit kunt doen: Factory reset modem (fabrieksreset) | T-Mobile Community. Kan je hiermee uit de voeten en kun je een seintje geven als je dit hebt uitgevoerd? Dan help ik je graag weer verder, merci! 😊

Hoi Lisa,

Dank je wel voor je antwoord. Het probleem is ondertussen verholpen. Ik werd er zondag zo ... van dat ik de helpdesk heb gebeld. Die hebben mij een nieuwe tv box opgestuurd. De oude bleef blokkerig en de nieuwe aangesloten zonder reset of dergelijke en functioneert direct als een zonnetje. 

Dat mijn modem niet goed is geregistreerd is wel vreemd. Ik zal hem nog eens resetten en dan weer de configuratie terugzetten. 

Wat mij overigens wel is opgevallen afgelopen weekend is dat mijn download, via een test, bleef steken rond de 160Mbit en mijn upload rond de 750Mbit. Of dat nu het probleem is geweest, geen idee.

Dat is nu beide weer rond de 750Mbit (zonder enige reset na de laatste test met 160Mbit download). Ik heb nog nooit de 1000Mbit gehaald, maar 750 vindt ik prima. 

Dank voor de moeite om te reageren!

Reputatie 7

Hi @IJmuiden, dankjewel voor de terugkoppeling! Ik wil ook dat dit zo snel mogelijk structureel wordt verholpen. Zou je kunnen aangeven of je ook al een ander LAN-poort op het modem hebt getest? Het handige aan het Zyxel modem is dat alle vier de LAN-poorten geschikt zijn voor tv. Als je kan aangeven of dit verschil uitmaakt, dan zou dat top zijn. Tot slot wil ik vragen of je de HDMI- en UTP-kabel zou willen vervangen. Mocht je dit al hebben geprobeerd en maakt dit geen verschil uit, dan stuur ik een monteur jouw kant op. Ik wil namelijk dat dit probleem voor eens en altjid wegblijft, excuses voor het ongemak! ❤️

Hi @JeroenGroenouwe, hier gaan we wat aan doen! Super dat je zo helder aangeeft welke stappen je zelf al hebt uitgevoerd, topper. Zojuist heb ik jouw verbinding onder de loep genomen en het modem lijkt niet helemaal goed geregistreerd te zijn. Hier heeft de hele verbinding onder te lijden, dus ik wil je vragen om nog eens een factory reset van het modem uit te voeren. In dit artikel lees je hoe je dit kunt doen: Factory reset modem (fabrieksreset) | T-Mobile Community. Kan je hiermee uit de voeten en kun je een seintje geven als je dit hebt uitgevoerd? Dan help ik je graag weer verder, merci! 😊

Reageer