Ik heb haperend/slecht beeld

Ik heb haperend/slecht beeld

Toon eerste reactie

443 reacties

Reputatie 3

Beste helpdesk,

Sinds gisterenavond heb ik continue blokkerig beeld op elke zender.

Wat heb ik ondertussen gedaan:

Tv box 30sec van de stroom gehaald.  Geen verschil

Tv, Tv box, router, glasvezel convertor 1 minuut van de stroom gehaald. Geen verschil.

Bekabeling (UTP) vervangen. Geen verschil

Andere poort op router geprobeerd. Geen verschil.

Reset van Router. Geen verschil. 

Een reset van de TV box is bij mijn Entone alleen via het menu mogelijk. Geen harde reset dus. Maar ook geen verschil.

De hdmi aansluiting op de TV heb ik ook gewisseld. Geen verschil 

Andere HDMi kabel. Geen verschil.

Als ik het menu open van de tvbox heb ik strak beeld . 

Als ik een opname afspeel heb ik strak beeld.

 Het ligt aan het signaal wat binnenkomt of aan de verwerking in de tvbox van het binnenkomende signaal. 

Meer kan ik niet doen volgens mij. Graag hulp of advies.

Jeroen.

Reputatie 3

Goedemorgen @IJmuiden, bedankt voor je feedback en sorry dat het probleem weer teruggekeerd is. Mag ik je verzoeken om het modem samen met de box op de volgende manier te herstarten? De software en prestaties van de vervangende TV Box hebben pas echt effect wanneer het modem ook herstart is en ik zie dat het modem nu reeds 42 dagen onafgebroken online is.

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. Dit zou de verbinding naar en van de tv volledig moeten herstellen.

Houd ons op de hoogte, alsjeblieft!

Goedenavond @Jason, Helaas moesten we vandaag (13-5-2022) de TV-Box van de stroom halen en dan weer onder stroom zetten om er weer leven in te krijgen.

Want bij het gewoon aanzetten reageerde de Box niet op de afstandsbediening pas nadat we de Box van de stroom hadden gehaald reageerde die weer.

Wij hopen van harte dat T-Mobile nu eens met een definitieve oplossing komt i.p.v. tijdelijke anders gaat het een lang jaar worden.

Gr. IJmuiden   

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @IJmuiden, bedankt voor je feedback en sorry dat het probleem weer teruggekeerd is. Mag ik je verzoeken om het modem samen met de box op de volgende manier te herstarten? De software en prestaties van de vervangende TV Box hebben pas echt effect wanneer het modem ook herstart is en ik zie dat het modem nu reeds 42 dagen onafgebroken online is.

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. Dit zou de verbinding naar en van de tv volledig moeten herstellen.

Houd ons op de hoogte, alsjeblieft!

Reputatie 3

Hoi @Boris, even een reactie wat betreft omruil TV-Box.

5-5-2022 nieuwe TV-box binnen en geïnstalleerd de Box werkte direct updates bij en leek het goed te doen. Inschakelen direct beeld incl. zender nr, en info, beeld was scherper en switchen naar andere zender ook goed. Helaas vanaf zondag gaat het weer mis bij het aanzetten  zwart scherm (geen beeld noch geluid) switchen naar andere zender dan wel beeld en geluid zonder zender nr. en info. Vandaag kwam ook het probleem terug niet reageren op de afstandsbediening behalve dat we wel uit kunnen zetten als we daarna weer aanzetten is het probleem weg voor het moment. Dan komt er ook nog bij dat op 5-5-2022 een e-mail wordt gestuurd met de volgende boodschap (

Uitbreiding Belgische zenders

Goed nieuws, de Belgische tv- zenders Een, Canvas en Ketnet krijgen meer mogelijkheden op TV Anywhere. Je kon ze al buitenshuis kijken, maar nu kun je ook de functies 7 dagen Terugkijken, Opnemen en Start over gebruiken. Haal dus alles uit deze zenders waar je ook bent!).

Er wordt alleen niet vermeld vanaf wanneer, want tot op heden kan het niet. Al met al zijn wij niet blij met deze gang van zaken en beginnen ons steeds meer af te vragen of de overstap naar T-Mobile wel een goede keus is geweest.

Gr. IJmuiden

    

Reputatie 7

Hi @IJmuiden ,

Ik heb de ruil direct voor je in orde gemaakt! Deze komt zo snel mogelijk jouw kant op. Wil je de ‘oude’ TV Box naar ons terugsturen via de weg die beschreven is in dit topic: 

Ik ben erg benieuwd hoe de ervaring is wanneer de nieuwe TV Box is aangesloten. Wil je ons op de hoogte houden? Ik weet zeker dat we het voor je kunnen oplossen. 

Reputatie 3

Hoi @Boris, Wat betreft cloud opnames dat lijkt verholpen er wordt opgenomen en afspelen gaat ook goed. Mocht het omruilen van de TV Box het probleem oplossen die zijn beschreven dan graag de ruil in orde maken. 

Gr. IJmuiden

Reputatie 7

Hoi @IJmuiden ,

Thanks voor je terugkoppeling! Ik vind het een duidelijk verhaal en denk dat een ruil van de TV Box dé oplossing is voor de problemen hierboven beschreven. Nu zie ik wel terug dat er in het verleden problemen zijn ondervonden met de Cloud Opnames en wil ik dubbelchecken of deze problemen ook niet voorkomen via dat platform. Als dat het geval is, dan moeten we daarvoor verder kijken. Mocht je dit kunnen uitsluiten, dan maak ik graag de ruil voor je in orde. 

Reputatie 3

Hoi @Lisa, helaas heb ik moeten constateren dat het de laatste paar dagen helemaal mis gaat wat tv kijken betreft: met aanzetten, zwart beeld moet dan eerst naar een andere zender voor beeld verschijnt, dan vaak zonder info onder in beeld (zwart scherm en na enkele sec. beeld), tijdens kijken bevriest beeld dan naar een andere zender voor weer bewegend beeld (soms lukt dat niet omdat de tv-box niet reageert op de afstandsbediening en ja ik heb de batterijen al vervangen. Nu dagelijks de tv-box minimaal 1x van stroom halen al met al worden wij hier niet vrolijk van. Even ter info het gaat niet om 1 of 2 zenders het gebeurt bij alle zenders waar wij naar kijken. Laat ons geen spijt krijgen dat we naar T-mobile zijn overgestapt.

Gr. IJmuiden

Reputatie 7

Hi @Hupgerrie, ik had heel erg gehoopt op een andere uitkomst! Uiteraard respecteer ik jouw beslissing. Excuses voor deze ervaring en ik hoop dat we jou in de toekomst weer bij T-Mobile voor thuis mogen verwelkomen. Als ik nog iets voor je kan betekenen tot het einde van je abonnement, laat het dan zeker weten. Dankjewel voor het delen van deze terugkoppeling! 

Ben net gebeld door jullie dat ze niks doen daar mee cq een monteur sturen bij deze heb ik het abonnement opgezegd ik ben er klaar mee.

 

Gr Gerrie

Reputatie 7

Hi @Hupgerrie, dankjewel voor de aanvulling! Fijn dat @Waqqas ook zo goed met je meedenkt. Omdat je aangeeft alles al te hebben geprobeerd, wil ik aankloppen bij onze technische dienst voor een structurele oplossing. Hiervoor dien ik te weten welke twee van de vier TV Boxen dit issue aangeven. Zou jij van de onderkant van deze twee TV Boxen een foto willen maken en die naar mij willen sturen via een privébericht? Hier staat namelijk het serienummer en MAC-adres van de TV Box op en deze informatie heb ik nodig om een onderzoek te kunnen starten. Als jij dit kan doorzetten, dan zorg ik dat er een onderzoek gestart wordt. Dit issue wil ik namelijk heel snel gefixt krijgen! 

Er brand geen rode wereld bol die brand groen net als de rest alles al geprobeerd dus weet niet waar het euvel zit maar ik heb alles al geprobeerd 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Hupgerrie 

Brand de rode wereldbol nu op de modem? Herstart de mediaconverter en/of modem eens.

Voor de tv box zou je andere bekabeling kunnen gebruiken of eerst opstarten zonder UTP en wanneer er wordt weergegeven dat er geen netwerkverbinding gevonden is, dan de UTP inpluggen.

Het maakt niet uit of dat die rechtstreeks of via de switch loop.hij doet gewoon niks krijg alleen maar in beeld dat hij geen verbinding kan maken inmiddels werkt de internet verbinding op de pc beneden het ook niet meer.

Mvg Gerrie

Reputatie 7

Hi @Hupgerrie, heel fijn dat je mij jouw gegevens hebt gestuurd via een privébericht! Ik ben gelijk met je mee gaan kijken en allereerst zie ik maar twee van de vier TV Boxen terug in jouw verbinding. Ik zie dat jij onlangs een nieuwe switch hebt toegestuurd gekregen. Klopt het dat de andere twee TV Boxen hierop zijn aangesloten? Graag hoor ik van je of jij problemen ondervindt op de TV Boxen die rechtstreeks zijn aangesloten op het modem of juist op de overige twee Boxen? Als jij dit aan kan geven, dan kan ik verder op zoek naar de oplossing! 

Reputatie 7

Hi @Hupgerrie, hier ga ik je met alle liefde bij helpen! Super goed dat je dit aangeeft, want jij hoort zonder problemen van jouw abonnement te genieten. Ik wilde gelijk jouw verbinding onder de loep nemen, maar aan de hand van jouw e-mailadres kom ik niet op jouw abonnement uit. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN? Dan kijk ik graag met je mee.

Omdat jij al aangeeft dat zo'n herstart alleen tijdelijk het probleem verhelpt, wil ik hiervoor een verzoek indienen bij onze technische dienst. Zou jij nog kunnen aangeven welke foutmelding jij letterlijk in beeld te zien krijgt? Dan kan ik dit er nog bij vermelden. Ik wil dit zo snel mogelijk voor je fixen! 😊

Kan geen tv kijken op 2 van de 4 tv kasten modem is vernieuwd bekabeling ook tv kast blijft aan geven dat hij geen verbinding heeft ben nu bijna 3 weken verder modem is een zykel.t50 om eventueel Netflix te kijken moet ik eerst alle stekkers er uit halen op de modem zodra ik dit heb gedaan kan ik het weer op starten dan werkt het weer dan kan ik de rest er weer in doen als ik dan geluk heb werkt de tv beneden en boven het weer op 2 na het enige wat stabiel is het internet begin nu echt over om na een ander te gaan overstappen wordt hier moedeloos van.

Mvg gerrie

 

 

Reputatie 7

Wat een mooi nieuws @janjunior81! Super om te lezen en groot gelijk om van dit heerlijke weer te genieten. Ik ga vandaag uit werk ook volop van het mooie weer genieten. Helemaal top! 🎈

Reputatie 2

Hoi Lisa,

Voorlopig gaat het goed, moet heel eerlijk zeggen, dat ik door het mooie weer en drukke agenda ook iets minder tv kijk. 

Zodra er weer wat is meld ik me.

Met vriendelijke groet,

Jan van de Ruitenbeek

Reputatie 7

Hi @janjunior81, graag wil ik bij je checken of jij nog last hebt van dit issue? Zo ja, dan zie ik graag een voorbeeld tegemoet. Dan kan ik namelijk een verzoek indienen bij de technische dienst. Ik hoop enorm dat jij inmiddels probleemvrij bent en daarom nog geen voorbeeld hebt doorgezet! 😁🤞

Reputatie 7

Heel fijn, dankjewel voor de moeite @janjunior81

Reputatie 2

Zodra ik een voorbeeld heb geef ik het door.

Reputatie 7

Hi @janjunior81, dankjewel voor de aanvulling! Ik weet voldoende en wil dan ook graag een verzoek inschieten voor de technische dienst. Hier dien ik alleen nog een voorbeeld van een programma/zender voor te hebben inclusief de datum/tijdstip. Kan jij enkel dit nog aan mij doorzetten? Dan kan ik vervolgens verder aan de slag en kunnen mijn collega's hier een oplossing voor vinden! 

Hi @Siebren84, heel fijn dat jij gelijk aan de slag bent gegaan met de factory reset! Ik had gehoopt dat dit het probleem structureel had verholpen. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat jij op dagelijkse basis een herstart moet uitvoeren. Zou jij op de vragen van @Waqqas terug kunnen komen? Daarnaast zou ik willen weten of jij ook al een ander LAN-poort hebt geprobeerd op het modem? Het handige aan het Zyxel modem is dat alle LAN-poorten geschikt zijn voor tv. Als jij dit kan aangeven, dan weet ik of ik voor jou ook de hulpdiensten dien in te schakelen!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Siebren84 

Is de tv box verder rechtstreeks op de modem aangesloten of zit hier een switch of powerline setje tussen? De internetkabel kan je misschien ook eens vervangen.

Blijft internet en wifi verder wel goed werken?

Hi @Siebren84, super dat jij dit bij mij aangeeft! Hier gaan we wat aan doen, want dit is natuurlijk niet de bedoeling. Ik heb dan ook gelijk jouw verbinding onder de loep genomen. Ik zou graag willen dat jij een factory reset van de TV Box uitvoert. Dit doe je als volgt:

Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten. 

Kan jij hiermee uit de voeten? Als blijkt dat dit ook niet resulteert in structureel goed beeld, dan ga ik direct een verzoek voor je indienen bij onze technische dienst. Dan zou het super zijn als jij alvast kan aangeven op welke zenders/programma's dit voornamelijk voorkomt. Ik wil dit zo snel mogelijk voor je fixen! 💪

Hallo Lisa, dank voor je reactie! Ik heb zojuist de factory reset gedaan. Ik wist eerlijk gezegd niet dat dit kon. Hij is nu aan het opstarten + updaten. Ik zal je op de hoogte houden, of hiermee de problemen zijn opgelost. Nogmaals dank 👌

Nadat ik de factory reset heb gedaan, heeft het helaas weinig geholpen. Probleem lijkt hem nu aan de modem te liggen. Regelmatig "communication error"als ik de tv aan heb. Als ik dan de stekker van het modem eruit haal, en er opnieuw in doe, is het (tijdelijk) opgelost. Maar dit moet ik dagelijks meerdere keren doen.

Reageer