Feedback nieuwe T-Mobile TV

Feedback nieuwe T-Mobile TV

Toon eerste reactie

248 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Het punt is dat de standaard boxen welke door providers worden uitgedeeld niet geschikt zijn voor de steeds hogere eisen, denk hierbij aan de Entone 510, maar ook bij de collega's van T-Mobile speelt dit zo is de Arcadyn HBM van KPN ook te licht, en moet KPN elke keer firmware updates uitrollen.

De Entone 510 kon het oude platform nog net zo'n beetje aan echter met het nieuwe platform zal het echt alle zeilen bij moeten zetten.

Reputatie 7
Badge +6

@AdriO Live tv komt op DSL van andere streams dan interactieve tv, zoals terugkijken, begin gemist, enz. Dat zou het verschil kunnen verklaren. Vreemd is wel dat afgeronde opnames, die ook van die andere streams komen, het wel goed doen. Hoe dan ook, het probleem zit niet bij jou, anders zou live tv ook niet synchroon lopen. Een oplossing heb ik helaas niet voor je, maar misschien helpt het T-Mobile bij het zoeken naar de oorzaak.

Sinds de update van 17 december enkel nog maar NPO1,2 & 3 ter beschikking. Al het andere proberen te selecteren zorgt voor een compleet onbruikbare tv box.

 

Kan dit A) opgelost worden, of B’) de oude versie teruggepushed worden?

 

 

Reputatie 6
Badge

Wat ik nog mis:

- Bij het verwijderen van meerdere (alle) opnames pincode invoeren of een extra bevestiging. 
“Weet je zeker dat je 4 opnames wilt verwijderen?”

- In de instellingen zijn de kleinere letters slecht te lezen.

- Meegeleverde ondertiteling op DSL.

- Standby tijd instellen STB of uit zetten.

-Voor jouw pagina’s beslaan veel te veel horizontale ruimte, misschien 1 voor jou pagina verticaal scrollbaar met daarin Nu op Tv, terug kijken, prime-time, later op tv en Films voor jou?

 

 

 

 

 

 

@TMTV of een ander die kan helpen ;)

 

Weet iemand hier een antwoord op?

Thanks!

 

 

Vraagje rondom TV Gids

 

Via What's On kun je naar de TV Gids.

Daar klik je dan op Favorieten zodat je niet al je kanalen ziet.

Dan ga je terug naar dag/tijd die je wilt, kies je het programma die je wilt kijken en start die.

Maar als die af is, kom je weer in What's On & moet je weer al die stappen doorloppen om iets anders te kijken.

 

Is er geen snellere manier, dat je gewoon direct weer in gids terechtkomt?  Waar je gebleven was (iig de dag)? En dan ook gewoon favorieten kanalen ziet en niet de hele gids? Beetje jammer om steeds alle stappen weer door te nemen...

 

Reputatie 2

Ik ben tester van het nieuwe platform, maar kan niet in dat topic reageren. Moet nog toegevoegd worden.

Reputatie 1

Hallo, wij hebben nu 1 week T-Mobile. Alles werkt goed op het volgende probleem na. De volgorde waarin de tv en tv box worden uit en aangezet is van invloed op het goed aangaan.

Dit is de goede volgorde om tv en tv box uit te zetten:

  1. Zet eerst de tv uit met de stand-by knop van de afstandsbediening van de tv of de tv knop van de t-mobile afstandsbediening als deze gekoppeld is.
  2. Zet daarna pas de tv box uit met de rode TV Box knop van de t-mobile afstandsbediening.

Dit is de goede volgorde om tv en tv box weer aan te zetten:

  1. Zet eerst de tv box aan met de rode TV Box knop van de t-mobile afstandsbediening.
  2. Zet daarna pas de tv aan met de stand-by knop van de afstandsbediening van de tv of de tv knop van de t-mobile afstandsbediening als deze gekoppeld is.

Als niet de goede volgorde is gehanteerd verschijnt bij aan zetten een sneeuw beeld afwisselend met een zwart beeld.

Zet in dit geval de tv en tv box in de goede volgorde uit (dus eerst de tv dan pas de tv box uitzetten), en zet ze daarna in de goede volgorde weer aan (dus eerst de tv box dan pas de tv aanzetten).

Als het dan nog niet werkt controleer of de HDMI instelling in het tv menu op Optimaal staat. Koppel dan de HDMI kabel los van de tv box, wacht een paar seconden en plug de HDMI kabel dan weer in de tv. Dan verschijnt altijd meteen het beeld. 

Bij mijn Philips tv (type 58PUS7304) werkt dit zo. 

De tv mag dus blijkbaar nooit alleen aan zijn. Een andere gebruiker heeft dezelfde ervaring met een Sony tv. Waarschijnlijk is dit een fout in de software van de tv box want volgens een andere gebruiker werkte het voor de update van de laatste versie van de software in de tv box wel goed.  

Dus daarom de vraag aan T-Mobile om dit in de volgende versie van de tv box software op te lossen.

Zie ook het topic ¨TV Box moet na standby telkens herstart worden¨

Ik heb dus al enige tijd dat ik de box dagelijks moet resetten, zelfs met een nieuwe vervangende box. Nu ik dit lees, ga ik het ook proberen op mijn LG uit 2018 v.w.b. de volgorde van aan en uitzetten, maar dat zou toch niets mogen uitmaken...

Wat ik niet begrijp, is dat het nu lijkt alsof er niemand bij T-Mobile zit mee te lezen of in ieder geval iets van feedback geeft op jullie meldingen. Ik heb zelfs in dit topic gezien dat er gebruikers zijn die de nieuwe tv box software hebben getest en hebben geadviseerd om hem nog niet te implementeren omdat je anders teleurgestelde en ontevreden gebruikers gaat krijgen zoals ik dus. Bijzonder!

Reputatie 3

Dat vraag ik mij ook af, wanneer komt de update en kan ik weer fatsoenlijk tv kijken, al tig keer klantenservice gebeld maar daar hoor je elke keer een ander verhaal of zeggen dat ze een ticket uit hebben gezegd en dit duurt nu al een maand, voetbal kijken is gewoon niet om aan te zien. Opzeggen abonnement aangevraagd maar daar hebben ze géén zin in ondanks dat ze het niet op kunnen lossen. T-Mobile thuis tot nu toe één en al ellende. 

@BeMu , Dat van die kastjes het niet meer trekken zou juist met het nieuwe T-Mobile TV niet aan de orde moeten zijn, TMTV is een app en vraagt weinig processor kracht, probleem is dat de nieuwe streams gewoon te mager zijn en niet snel genoeg doorkomen en dan hebben ze de verversing ook nog op 60Hz gezet ipv de 50 Hz die elke tv aankan.

Gelukkig zit ik nu bij die andere provider met problemen, perfect beeld en alles sneller dan ik bij TM had voor net zoveel doekoe in de maand, zelfs met de riante korting nog een stukje goedkoper de eerste 2 jaar.

Reputatie 7
Badge +1

@Doornekamp33 Daarom ben ik ook blij dat ik nog steeds op het oude platform zit en hoop dat het ook zo blijft, zoals het werkt vind ik het perfect, zit vanaf januari 2014 bij Vodafone thuis en nu dus T-Mobile thuis en het heeft bij mij altijd perfect gewerkt.

Moet er wel bij vermelden dat ik alleen de Entone 510 gebruik, geen Netflix of andere aanvullende dienst dan alleen Ziggo sport.

Hallo,

in de update, dank daarvoor, wordt aangegeven dat het zo snel mogelijk wordt geïmplementeerd. Met name de resolutie is hierbij, voor mij, relevant, daar voetbalwedstrijden niet normaal gekeken kunnen worden. Kunnen jullie aangeven welk termijn zo spoedig mogelijk is? Moet ik denken in dagen, weken of maanden?

Reputatie 3

@TMTV Een verklaring zou kunnen zijn dat het bekijken van een afgeronde opname alleen afspelen is.
Dit terwijl bij het kijken na pauzeren of met begin gemist (maar ook het kijken van een niet afgeronde opname) gelijktijdig opnemen en afspelen is. Het is natuurlijk cloud dus het lijkt er inderdaad op dat het iets bin T-Mobile zelf is.

Wie, waar en hoe zou ik T-Mobile kunnen benaderen op een manier dat ik ook reactie krijg?

Ben tot nu toe niet onder de indruk van de klantenservice…… 

Reputatie 7
Badge +6

@AdriO In dit topic staat dat de komende dagen een update wordt uitgerold waarmee je o.a. de resolutie zelf kunt aanpassen. Wat betreft het andere probleem: T-Mobile leest mee en zal hier reageren, maar ze hebben het druk.

Reputatie 1

 

Ik heb dus al enige tijd dat ik de box dagelijks moet resetten, zelfs met een nieuwe vervangende box. Nu ik dit lees, ga ik het ook proberen op mijn LG uit 2018 v.w.b. de volgorde van aan en uitzetten, maar dat zou toch niets mogen uitmaken...

ok de volgorde van aan/uitzetten maakt hier niets uit, ik moest bij thuiskomst wederom de stroom van de box halen om tv te kijken...

Aangezien ik dus niet terecht kan op de omgeving voor testers kan ik dus ook niet zien of er al actie is toegezegd, c.q. of ik (bijv.) iets over het hoofd zie v.w.b. instellingen… Het gaat overigens om de STB-box, oftewel het “gewone” tv-kijken.

Aangezien ik voldoende achtergrond heb in testen & usability meen ik enig recht van spreken te hebben: dit product is nauwelijks rijp voor beta-testen. Ik vraag me oprecht af of er “gewone” tv-kijkers/zappers zijn geraadpleegd bij het opstellen van de specificaties… En er is vermoedelijk te hard gesprint...

Als er vanwege een update een herstart van de STB nodig is verwacht ik overigens een bericht vanuit T-Mobile. Per mail of via de box. Anders zit ik me ten onrechte te ergeren aan de functionaliteit en/of zit ik onnodig geconstateerde issues te rapporteren…

Uiteindelijk zal het (ooit) wel goed komen, maar tot die tijd vergt het nogal wat geduld van jullie testende klanten...

Reputatie 1

Hallo,

Wij hebben een ontvanger die regelmatig op 576p opstart. Na de boel uit en opnieuw aan werkt het wel op 1080.

Het merk van de ontvaner is Entone, exacte type weet ik zo niet.

Iemand met een oplossing?

Reputatie 2

Je zou verwachten dat dit topic zou ontploffen, waarschijnlijk accepteren we die bagger. Kom er nu achter dat de browser(s) en lastpass het wachtwoord niet oppakken, copy\pasten werkt ook niet, dus iedere keer opnieuw het wachtwoord inkloppen.:rage:

De grootste ergernis is dat er alleen full screen gekeken kan worden. terwijl ik (en velen met mij) vrijwel altijd in een venster kijken, zeker bij een 27”scherm die ik heb staan.:rage:

Ik hoop dat deze ellende snel is opgelost anders overweeg ik een serieuze klacht richting T-Mobile

 

Zou heel fijn zijn als T-mobile zelf ook ff reageert. Ipv heel laf een beetje reacties afwachten. Heb al 3 keer gebeld en telkens werd alleen maar gezegd dat er iets aan gedaan kan worden als er genoeg klachten/feedback zijn.

Ik weet niet hoor, maar vgm zijn die er genoeg, maar verandering! Nou neuh.

Ik kan al dik 2 maanden niks van mn telefoon naar mn tv casten met chrome cast, omdat dan die hele fucking app er weer uiknalt!

En kom please niet met ‘heb je al geprobeerd de app te verwijderen en opnieuw te downloaden?’

Nee tuurlijk heb ik hier nog niet aan gedacht en al fucking 1000 X degaan! 
 

T-mobile, die hier please wat aan, want het neemt bij mij steeds meer vertrouwen weg. Zou toch jammer zijn

 

 

Reputatie 3

Je zou verwachten dat dit topic zou ontploffen, waarschijnlijk accepteren we die bagger. Kom er nu achter dat de browser(s) en lastpass het wachtwoord niet oppakken, copy\pasten werkt ook niet, dus iedere keer opnieuw het wachtwoord inkloppen.:rage:

De grootste ergernis is dat er alleen full screen gekeken kan worden. terwijl ik (en velen met mij) vrijwel altijd in een venster kijken, zeker bij een 27”scherm die ik heb staan.:rage:

Ik hoop dat deze ellende snel is opgelost anders overweeg ik een serieuze klacht richting T-Mobile

 

Je kan een serieuze klacht indienen via email. Maar daar reageert T-Mobile toch niet op. Helaas. Vreselijk onbeschoft. Maar hey. Ze blijven gewoon het abonnementsgeld incasseren!

Reputatie 2

Ben erg tevreden met wat er nu is.

 

Aantal kleine opmerkingen.

 

- Guide vind ik heel groot weinig info kan dit niet kleine zodat er ook meer op 1 pagina kan.

- zelf resolutie in kunnen stellen.

- UHD ondersteuning vind dit echt een gemis, met een platform wat in 2020 gelanceerd word.

- Erotiek pakket moet elke keer met code wil dit uit kunnen zetten gaat niet.

- bij decoder aanzetten zie je vaak bij standaard zender bijvoorbeeld u bent niet geabonneerd op deze zender boven in beeld is meteen weer weg maar werkt gewoon.

- soms is de kwaliteit van opnamen niet top ziet erg veel verschil met afspelen.

- opnamen afspelen hapert soms lijkt of het dan even in slow motion gaat 

- opnamen spoelen 16x is maximaal dat is maar 10sec per sec kan dit niet sneller?

 

Reputatie 3

Eindelijk een goede update, resolutie kan je aanpassen, meteen op 50hz gezet en ja hoor voetbal is weer fatsoenlijk kijken, lang geduurd en vele telefoontjes maar het loont. 

Reputatie 6
Badge

Hoe kan ik herhalende opnames uitschakelen? Ik kan het nergens terugvinden!!

Heb sinds een week nu het nieuwe tv van tmobile thuis,wat opvalt is dat de beeldkwaliteit een stuk minder is,lijkt vaak op sd ipv hd en is merkbaar minder scherp.

Gaat dit nog gefixt worden?

Lijkt mij niet de bedoeling dit!

Misschien overwegen een kwalitatief betere decoder uit te leveren,de huidige amino trekt hd niet zo heel goed vind ik persoonlijk,dat is bij ziggo stukken 

Waar kan ik trouwens zien in wat voor resolutie ik kijk?

Er staat bij zenderinfo ook geen hd meer alleen de naam van de zender wat ik raar vind,voor hetzelfde geld kijk ik nu daadwerkelijk naar een sd signaal ipv hd.…

 

Is het mogelijk om het nieuwe Amino tv kastje te krijgen?

Reputatie 7
Badge +7

@stefan.1997 ,

 

Je zou hier TV thuis gebruiken kunnen kijken. 

Een  nieuwe Amino heeft weinig zin, de 610x of de 7x maakt in kijkgenot niks uit, hardware is vergelijkbaar.

als je de entone 510 of 515 met HDD hebt maakt het wel verschil in snelheid.

Reageer