Feedback nieuwe T-Mobile TV

Feedback nieuwe T-Mobile TV

Toon eerste reactie

248 reacties

Reputatie 7
Badge +6

@Chilay Dat is vervelend! Zoiets kan meerdere oorzaken hebben. Gebruik je de laatste versie van Edge (98.0.1108.43)? Zo niet, dan kan een update het hopelijk oplossen. Als je een adblocker gebruikt, zou je die eens uit kunnen zetten? Misschien houdt die onterecht iets tegen waardoor het niet werkt. Als dat ook niet helpt, kun je edge://flags in de URL-balk typen en daarna DRM bij Zoekvlaggen. Dan zou je dit scherm moeten krijgen:

Is dit bij jou hetzelfde?

Reputatie 1

Ik kan niet in “dit topic” graag toegang verlenen

Reputatie 3

Het is heel simpel. Stap gewoon over. Dat is wat tmobile wilt. Klanten zijn toch maar lastig

Reputatie 1

Hallo,

Na verschillende pogingen om mijn modem en tv-kastje te resetten, andere netwerkkabels te proberen en van modem poort 3 naar 4 te switchen, maar even de moeite genomen om een berichtje in het forum te posten (klanten service is al weken druk bezet, met wachttijden langer dan een half uur).

Sinds de migratie naar het nieuwe TV platform (15-07-20) hebben wij last van een tv beeld dat wegvalt. We krijgen dan de melding “videoformaat niet ondersteund” / “Geen videosignaal” in beeld. Na een reset van het TV-kastje of modem is het beeld voor een half uurtje prima waarna de problemen weer beginnen. Soms blijft de TV een paar uur goed werken en vervolgens staat het beeld om de haverklap weer enkele seconden tot minuten op zwart. Er valt geen pijl op te trekken wanneer het probleem zich voor doet. Een speedtest laat zien dat de internet snelheid dan tussen de 14 en 25 Mbit ligt (zou eigenlijk 50 Mbit moeten zijn). 

Het eindeloos  lapmiddeltjes en reset procedures uitvoeren heb ik nu wel gehad en ik vindt dat dit probleem structureel opgelost moet worden. Het ontspannen TV kijken is er niet meer bij. Gelukkig hebben we Netflix en de TV-app via de laptop nog, die wel goed werken, maar dit zou naar mijn mening ook het geval moeten zijn met de standaard TV dienst.

Kan iemand ons helpen!

 

Heb de tv nu een half uurtje aan waarvan ik zeker 10 minuten naar een zwart scherm met de melding “geen videosignaal” aan zit te kijken. Wat een slechte zaak. Zodra het mogelijk is stap ik over naar m’n vorige provider XS4ALL. Daar heb ik in al de jaren nog geen minuut storing gehad! 

Reputatie 1

Ik heb na de laatste update van 1 uur geleden geen tv meer, ik kan alleen ned1,2 en 3 kijken

Reputatie 7
Badge +1

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-draait-verbetering-interactieve-tv-terug-weer-naar-oude-firmware/

Zo te lezen gaat het ook bij KPN niet van een leien dak

Reputatie 3

Volgens mij zijn ze allemaal te druk met het strikken en belazeren van nieuwe klanten.

Het is toch ongehoord dat de meest simpele klachten niet worden opgelost.
Het ergste van alles is dat als je hier een reactie plaatst er totaal geen response van t-mobile komt.

Jaren geleden had ik KPN, was ook een drama. Blijkt dus niet veel veranderd te zijn.

Reputatie 1

Hi @Chilay en @Alain13, merci dat jullie dit aankaarten! Ik wil hier graag verder voor jullie induiken. Kunnen jullie aangeven of dit zich voordoet via de wifi of via de bekabelde verbinding? Ook hoor ik alvast graag de volgende informatie:

  • Welk besturingssysteem gebruiken jullie?
  • Welke browserversie gebruik jij @Alain13?
  • Welke schermresolutie hebben jullie ingesteld?

Als jullie hier op terug kunnen komen, dan zou dat heel fijn zijn. Dankjewel alvast, ik wil dit graag zo snel mogelijk oplossen! 💪

  • Microsoft Windows 10 Education
  • Edge Version 99.0.1150.36 (Official build) (64-bit) 
  • Resolution 1920 x 1080
Reputatie 2

Nu er ook zo veel problemen zijn bij het tv platform, is het misschien een idee om de uitrol voorlopig te stoppen tot dat alles 100% goed werkt, daarmee voorkomt men veel problemen en ontevreden klanten.


Precies, nu hebben we niets, of laat beide systemen naast elkaar staan en zet de oude pas uit wanneer de nieuwe minstens zo goed werkt. Nu moet de alfatest door de betalende gebruikers gedaan worden, dat is niet de juiste weg vindt ik. Ik schakel nu maar terug naar de NPO site en app die tenminste wel goed werkt.

Reputatie 3

Dat is toch netjes van KPN. Luisteren naar de klanten en de update terugdraaien zodat mensen ongestoord kunnen kijken. T-Mobile doet alsof de blind en doof zijn en gaan lekker door met... Ja met wat eigenlijk? Klanten negeren en niks verbeteren. Blij dat ik begin volgend jaar van deze club af ben

Ben onlangs overgestapt van KPN naar T-Mobile.Televisie beeldkwaliteit in framerate in ieder geval is stuk minder bij T-Mobile, ik vermoed echter dat dit met de STBs te maken heeft. Ik heb de TV Anywhere app geinstalleerd op mijn Apple TV 4K en daar zijn de streams veel vloeiender met een veel hogere framerate. Ik weet niet waarom de STBs van KPN beter presteren, dit zou T-Mobile moeten kunnen fixen, hoop ik

Reputatie 6
Badge

@BokkieH https://www.philips.co.uk/c-p/32PF9641D_10/cineos-32-inch-lcd-integrated-digital (zoals ik al dacht eigenlijk een 768p scherm maar zou dus inderdaad wel 1080i moeten accepteren, dat was ook gewoon de vaste output op het oude platform. Het probleem met de nieuwe is juist dat het op 1080p wordt uitgestuurd wat deze tv dan weer niet accepteert). Reactie op dit te vroeg gesloten topic https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/amino-box-resolutie-326096

 

Reputatie 2

Hmmm interessant onderwerp ik heb al meerdere keren gevraagd om een update om ook naar 1080p te kunnen,maar tot op heden is mijn box nog niet voorzien van de nieuwste versie. WieOWie kan voor mij de update afdwingen? @Lisa kan jij dit voor mij regelen?

Reputatie 1

8 maanden geleden ben ik een topic begonnen over de vertraging na de overstap op nieuwe TMTV, ondertussen zijn we niks opgeschoten. Ik doe journalistiek sport werk waarbij de vertraging extreem vervelend is. Kunnen we nog iets verwachten of zal het helaas een overstap worden?

Reputatie 4

Ik zie dat het menu is aangepast. Het huidige/volgende programma is nu zichtbaar in de info balk, en de resolutie is aan te passen in het instellingen menu. Zo op het eerste gezicht nog geen verbetering bij bv voetbalkijken, maar wellicht moet ik het nog anders instellen (staat nu op 1080P/60.)

 

Reputatie 7
Badge +1

Reken er voorlopig maar niet op, trouwens enige vorm van vertraging zal men altijd houden welke provider je ook heb, de enige mogelijkheid om een actie live te zien is zelf in het stadion of zaal te zitten.

De enige manier om een vertraging tot een minimum te beperken is de beelden rechtstreeks vanaf de camera doorsturen naar de apparatuur van de consument, dus zonder enige vorm van tussenkomst van de provider zoals nu door T-Mobile gebeurt.

@Thomasreer5 op welke providers doel je dan? Ziggo en CanaalDigitaal of ook KPN?

Reputatie 3

Niks over de onlogische indeling bij zoeken (alle uitzendtijden en datums door elkaar) en halve programma titels?

@Thomasreer5op welke providers doel je dan? Ziggo en CanaalDigitaal of ook KPN?

Ziggo en KPN inderdaad. Op KPN gemeten loop ik 20 seconden achter bij espn en bij RTL7 zelfs nog meer. Echt ellendig.

Reputatie 7
Badge +1

Dat verschil in vertraging heb je zelfs als je kijkt bij het bekervoetbal dat zowel bij ESPN als Fox open net word uitgezonden wat volgens mij verplicht is volgens de mediawet.

Stel je kijkt op ESPN en je schakelt als test over naar Fox (16) dan loopt die ook altijd 20 tot 30 seconden achter op ESPN bij T-Mobile

Apart dat het zoveel is tov KPN. Ik snap dat IPTV algemeen iets achterloopt tov DVB-C maar dat is inderdaad wel veel. Er zal wellicht een reden voor zijn. Ik overweeg zelf ook om over te stappen naar Tmobile thuis. Hoe is verder het beeldkwaliteit bij jou? Zit momenteel bij Ziggo.

Reputatie 3

Zit er nog een 4k abonnement in de pipeline voor T-Mobile TV? Liefst met dan ook extra bitrate voor de gewone HD zenders.

Wil echt niet vervelend/zuur doen maar kan helaas niet anders dan mijn ongenoegen uiten.

Buiten alle ergernissen die ik al had is het helaas nu alleen maar verergert! Wordt gesproken dat het getest zal zijn maar lijk meer dat ik een test persoon ben. Want vindt het slechter dan het al was. Het enige wat nu wel goed is, mits het werkt. Is dat je nu wel programma's kunt verwijderen uit je opnamen.

  1.  Wil graag weten waarom al mijn opgenomen programma's sinds deze update weg is?  En waarom dat niet (nadrukkelijke) van tevoren, in de mail van 25 november jl. vermeld is. Daarbij zaten zeker dingen die ik nog wilde zien.
  2.  Eerst (gisterenochtend) kon ik pauzeren en evt. terug spoelen en weer door. Nu als ik pauze, backknop indruk vervolgens Play zie ik alleen een zwart scherm maar hoor wel het geluid. Dit [zwart scherm] is ook zo wanneer ik het dan op een andere zender zet. Moet dan eerst box uitzetten!!!!
  3. Gisteren kon ik heel even wel terugspoelen als je iets live aan het kijken was. Nadat je op Play drukte speelde het wel af maar had dan een aantal seconde geen geluid.
  4. Kan Nu niet meer als ik met grote stappen in tv-gids wil scrollen/doorlopen. Voorheen kon je met de pijltjestoets per programma terug en naar voren gaan zo ook met grote stappen met de pijl naast de OK knop, waarom niet meer?
  5. Als je programma ('s) wilt opnemen, kan je nu via tv-gids alleen voor dat specifieke keer opnemen en niet meteen aangeven dat het periodiek/reeks moet zijn. Je moet per programma eerst alle gegevens opschrijven; zoals zender en tijdstip (aanvang en einde) vervolgens via knop "opname" alles invullen. Wat voorheen al was ingevuld als je jouw programma koos/aanklikte. je hoefde alleen aan te geven of het de hele week of bijv. uitgezonderd weekend. Moet nu per tv progrMamma [serie] via letterbalk invullen, doormiddel de pijltjestoets van links naar recht per letter aan te geven. Wat overigens ook niet snel gaat. Nadat ik de naam van het programma had ingetoetst en wat daar onder stond ook had ingevuld kon ik WEER naam opnieuw invullen omdat het weg was nb. ondanks ik na het invullen op OK had gedrukt.
  6. Wat voorheen al irritant was, anders dan wat ik bij het afsluiten nadrukkelijk had gevraagd, is dat nu zelfs bij 2 programma's die elkaar enigszins overlappen je moet kiezen om één ervan te verwijderen/laten vervallen!
    Bij het afsluiten had ik nadrukkelijk gevraagd, was voorwaarde om het bij jullie af te sluiten en niet bij concurrent waar ik net daarvoor was geweest, of je meerdere programma's die om dezelfde tijd beginnen (wat vaak het geval is, spitsuur van leuke/interessante programma's) zonder problemen kan opnemen. Dit werd nog eens nagevraagd en wederom bevestigd dat het kon. Niets is minder waar!
  7. Tijd geleden heb ik contact met jullie gehad dat het internet vooral in de slaapkamer zeer geregeld super slecht is. Dit terwijl het gelijkvloers is met dunnen wanden. Zijn maar zo'n 15 stappen vanaf de woonkamer! Dit zal verholpen zijn, zal teruggebeld worden om dit te verifiëren maar ben niet teruggebeld en heb nog steeds dat het ineens hapert of wegvalt in de slaapkamer.

 

 

Mijn vraag is dan ook wat wordt er gedaan om hierboven genoemde punten te verhelpen?

Zie uw reactie graag tegemoet.

 

Reputatie 1

Hier nog steeds niet de mogelijkheid om de resolutie aan te passen, ook niet na een herstart. Ik kijk nog steeds maximaal 720p, wat een aanfluiting. 

Apart dat het zoveel is tov KPN. Ik snap dat IPTV algemeen iets achterloopt tov DVB-C maar dat is inderdaad wel veel. Er zal wellicht een reden voor zijn. Ik overweeg zelf ook om over te stappen naar Tmobile thuis. Hoe is verder het beeldkwaliteit bij jou? Zit momenteel bij Ziggo.

Beeldkwaliteit is prima. Niks mis mee. Als je van voetbal (of andere sport) houdt dan zou ik T Mobile niet aanraden. Ik krijg appjes binnen van vrienden over doelpunten waar bij mij de aanval zelfs nog moet beginnen.

Reageer