Feedback nieuwe T-Mobile TV

Feedback nieuwe T-Mobile TV

Toon eerste reactie

248 reacties

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de vertraging bijnazo kots beu ben dat ik ga overstappen naar een andere provider. Dit probleem speelt al zowat een jaar en er is nog steeds niets aan gedaan. Ik betaal iedere maand dik geld voor sport te kijken, ziggo sport en espn, en zit gewoon vertraagd voetbal te kijken. Krijg al apps over goals terwijl ze bij mij nog moeten vallen.. erg jammer. Voor mij een rede om over te stappen als dit niet heel snel opgelost wordt.

Reputatie 1

Reken er voorlopig maar niet op, trouwens enige vorm van vertraging zal men altijd houden welke provider je ook heb, de enige mogelijkheid om een actie live te zien is zelf in het stadion of zaal te zitten.

De enige manier om een vertraging tot een minimum te beperken is de beelden rechtstreeks vanaf de camera doorsturen naar de apparatuur van de consument, dus zonder enige vorm van tussenkomst van de provider zoals nu door T-Mobile gebeurt.

De oude software was +-40 seconden sneller. TOV KPN en Ziggo loopt men gewoon ver achter, dit is een feit. 

Reputatie 2

Ik heb inmiddels sinds 2 weken het nieuwe T-Mobile TV. Eindelijk heb ik geen haperend beeld meer, voor de eerste keer sinds ik bij T-Mobile ben!

Helaas heb ik een nieuw probleem. Zappen duurt heeeeeel lang. Echt veel te lang. Als ik bijvoorbeeld twee keer of vaker de CH+ knop gebruik dan heb ik tot 10 seconden zwaart beeld. Dat is niet de bedoeling neem ik aan? Zie video: https://streamable.com/npoe7g

​​​

Reputatie 7
Badge +1

@sjorscremers  Ik zit momenteel nog op het oude T-Mobile tv zeg maar wat ze interactive tv noemen bij T-Mobile, als je overstapt krijg je automatisch het nieuwe TV. 

Zelf ben ik tevreden over de beeldkwaliteit welke ik nu heb, dat is via glasvezel en dan op WBA (KPN) ik denk dat het redelijk vergelijkbaar is met Ziggo in  mijn beleving, mijn tv is een FHD Panasonic van ongeveer 5 jaar oud.

Ik woon in het oosten des lands en daar is al een flink aantal jaren geleden door Reggefiber glasvezel aangelegd, de streams kwamen de eerste jaren via Glashart media en deze waren superieur van kwaliteit, helaas door KPN de nek omgedraaid.

Reputatie 7
Badge +1

Dit is denk ik moeilijk te peilen dan zou men 2 tv's naast elkaar moeten zetten met een op het oude platform zoals ik nu heb (interactive tv) en de andere op het nieuwe platform waar (heel) veel klachten over zijn wat betreft vertraging.

Maar zelfs in het zelfde platform zit vertraging voorbeeld: KNVB beker verplicht op open kanaal Fox (16) en ook op ESPN 1   dan zie je bij kanaal 16 ook een vertraging van 15 tot ongeveer 20 seconden t.o.v. ESPN 1

Reputatie 3

Beste,

 

Op de Apple TV app is het geluid van de NPO zenders een stuk zachter dan de overige zenders. 
Hierdoor moet ik bij het schakelen steeds het geluidsniveau aanpassen. Kan dit worden opgelost svp?

 

groet. 

Oke, hier in het zuiden is inderdaad ook WBA van KPN. Ben bang dat ik veel kwaliteit inleveren op de TV ten opzichte van Ziggo. Ik kijk gelukkig geen voetbal dus dat scheelt, maar wel formule 1 en daar zijn de appjes inderdaad een ding. Maar goed, later reageren op telefoon kan natuurlijk ook.

 

@BeMu heb je toevallig ervaring met de kwaliteit op Apple TV met de TMobile Anywere app?

Reputatie 7
Badge +1

@sjorscremers Helaas heb ik geen ervaring Apple tv met de tv Anywhere app, heel af en toe gebruik de app op de laptop of stream met een chromecast naar een kleine tv, misschien dat mede forumleden hiermee wel ervaring hebben.?

Wat mij opvalt is bij  het terugkijken het lijkt alsof er veel compressie wordt toegepast, met name zichtbaar bij veel beweging in beeld. Het vreemde is dat wanneer ik een programma via TV-anywhere naar mijn TV cast, de kwaliteit een stuk beter is. Klopt dat of gaat er iets fout?

Reputatie 7
Badge +4

Hey @wilcokooistra, het TV signaal op zowel ons oude als ons nieuwe TV platform wordt uitgezonden in 1080i. Hierdoor geeft een overzetting naar het nieuwe platform geen andere resolutie. Daartegen zet ik je met alle liefde versneld over naar het nieuwe TV platform als je dat nog steeds als een mooie optie ziet. :relaxed:

Hi @Joostdeenen, hoewel ons nieuwe platform een hoop voordelen heeft, ben ik het zeker met je eens dat dit een mindere kant is van het nieuwe platform. Sorry dat het al zo lang duurt, de oplossing hiervan vraagt simpelweg veel mankracht en een grote opwaardering van het netwerk. Ik kan je verzekeren dat dit hoog op ons ‘to-do’ lijstje staat en wij druk bezig zijn om hier verandering in te brengen!

Reputatie 7
Badge +6

Ik zie dat het menu is aangepast. Het huidige/volgende programma is nu zichtbaar in de info balk, en de resolutie is aan te passen in het instellingen menu. Zo op het eerste gezicht nog geen verbetering bij bv voetbalkijken, maar wellicht moet ik het nog anders instellen (staat nu op 1080P/60.)

 

1080P/60 moet je inderdaad niet hebben. Zowel 1080i als 1080P/50 werken voor mij goed.

Reputatie 2

Hey @wilcokooistra, het TV signaal op zowel ons oude als ons nieuwe TV platform wordt uitgezonden in 1080i. Hierdoor geeft een overzetting naar het nieuwe platform geen andere resolutie. Daartegen zet ik je met alle liefde versneld over naar het nieuwe TV platform als je dat nog steeds als een mooie optie ziet. :relaxed:

Hi @Joostdeenen, hoewel ons nieuwe platform een hoop voordelen heeft, ben ik het zeker met je eens dat dit een mindere kant is van het nieuwe platform. Sorry dat het al zo lang duurt, de oplossing hiervan vraagt simpelweg veel mankracht en een grote opwaardering van het netwerk. Ik kan je verzekeren dat dit hoog op ons ‘to-do’ lijstje staat en wij druk bezig zijn om hier verandering in te brengen!

@Cal Zet maar over hoor! Ben erg benieuwd.

 

Reputatie 3

Hallo 

Heb gekeken waar ik die resolutie kan zien maar kan het niet vinden. Iemand bereid om dit even op te helderen? Heb hier een 100mb verbinding (nog geen glasvezel beschikbaar) weet niet of dat anders is…

Hoop op je reactie….

Dank alvast

@Brian Hallo, sinds gisteren heb ik het probleem: Alleen NPO 1, 2 en 3 beschikbaar

Hopelijk kunnen jullie dit snel fixen (registratie TV-box).

Had zelf al alle bekende opties geprobeerd tot en met resetten box, dat hielp allemaal niet

Net ook maar even chatsessie gestart, die beweren dat het een bekend probleem is, waar aan gewerkt wordt maar waar nog geen oplossing voor is en dat ik maar moet wachten.. zonder indicatie hoe lang.. dagen, weken..

Reputatie 7
Badge +4

Dat ga ik voor je regelen @wilcokooistra! Houd er graag rekening mee dat de overzetting maximaal 2 weken kan duren. Daartegen vermoed ik dat je aan het eind van de aanstaande week over bent gezet. Verdere communicatie vanuit ons over de overzetting volgt nog via email. Alvast heel veel kijkplezier gewenst!

Vraagje rondom TV Gids

 

Via What's On kun je naar de TV Gids.

Daar klik je dan op Favorieten zodat je niet al je kanalen ziet.

Dan ga je terug naar dag/tijd die je wilt, kies je het programma die je wilt kijken en start die.

Maar als die af is, kom je weer in What's On & moet je weer al die stappen doorloppen om iets anders te kijken.

 

Is er geen snellere manier, dat je gewoon direct weer in gids terechtkomt?  Waar je gebleven was (iig de dag)? En dan ook gewoon favorieten kanalen ziet en niet de hele gids? Beetje jammer om steeds alle stappen weer door te nemen...

Reputatie 7
Badge +6

@AdriO De instelling zou onder Menu > Account > Instellingen > TV-box moeten staan, maar dit soort updates worden meestal gefaseerd uitgerold, dus het kan zijn dat je nog niet aan de beurt bent.

Reputatie 3

@tmtv ah… bedankt…. heb daar gekeken maar zag nog niets…. 

Wacht het rustig af.

Iets zinnigs te zeggen over mijn eerdere vraag m.b.t. het niet synchroon zijn van het geluid bij ‘niet afgeronde opnames’, ‘afspelen na pauze’ en ‘kijken met begin gemist’?
Live tv en afgeronde opnames gaan prima dus het is geen lipsync issue….. 

Hoop weer iets te horen.
Dank alvast.

 

 

Reputatie 3

Het is al vaker genoemd, met sportwedstrijden loop je achter op kpn en ziggo. Dat kijkt niet prettig met alle whatsapp groepen. En beeldkwaliteit is minder geworden. 

Reputatie 7
Badge +6

@AdriO Welke tv-box heb je en maak je gebruik van cloudopnames of op de harde schijf?

Ben helaas 😡een tester maar geen toegang tot het topic hierover 

Ook ik kan niet op de testerspagina terecht...

Reputatie 2

Graag zie het volgende: 

Een flinke verhoging van de bitrate van zowel live TV als opnames. Dit moet echt veel beter.

Dolby Digital geluid ook bij een opname.

Menu-interface via de Amino is niet scherp (via TV anywhere overigens wel).

Skip-back en Skip-forward optie ipv (zeer sloom, maximaal 16x) vooruit- en terugspoelen. Dit moet echt klantvriendelijker.

Time-shift en opname mogelijkheid overige zenders. Dit moet echt klantvriendelijker.

Reputatie 3

@TMTV Ik heb de Amino Aria model 7x en maak gebruik van cloud opnames.

 

Reageer