Feedback nieuwe T-Mobile TV

Feedback nieuwe T-Mobile TV

Toon eerste reactie

248 reacties

Reputatie 3

Je hebt gelijk, blijkt wel een ander kastje te zijn en met deze kan je opnemen, maar nu nog geleverd krijgen maar dat moet eerst worden aangevraagd en goed worden gekeurd, dat was bij KPN toch beter geregeld, 1 keer bellen en de volgende dag in huis. Aanvraag is uitgezet inmiddels 3 dagen geleden. 

Helaas ervaren wij veel problemen sinds de update naar de vernieuwde tv omgeving, via de Facebook klantenservice kreeg ik het verzoek dat hier te melden, dus bij deze:

- beeld blijft regelmatig vast hangen, we moeten dan de decoder resetten om dit te herstellen.

- soms wel geluid maar geen beeld, ook hiervoor reset nodig.

- teletekst opent eerst in de "see-through" modus, na nog een keer openen pas de gewone teletekst.

- het menu is traag.

 

Als het kan mag wat mij betreft de update terug gedraaid worden naar de vorige versie.

Groetjes Corianne 

Reputatie 7

Hi @Chilay en @Alain13, merci dat jullie dit aankaarten! Ik wil hier graag verder voor jullie induiken. Kunnen jullie aangeven of dit zich voordoet via de wifi of via de bekabelde verbinding? Ook hoor ik alvast graag de volgende informatie:

  • Welk besturingssysteem gebruiken jullie?
  • Welke browserversie gebruik jij @Alain13?
  • Welke schermresolutie hebben jullie ingesteld?

Als jullie hier op terug kunnen komen, dan zou dat heel fijn zijn. Dankjewel alvast, ik wil dit graag zo snel mogelijk oplossen! 💪

Reputatie 1

Ben vandaag overgezet naar de vernieuwde T-Mobile TV. Maar ben er nog niet tevreden over bijna alle zenders werken niet zwart beeld alleen np1-3 werkt. De gene die wel werken duurt het even voor het geluid er is. Geluid loopt achter beeld aan.

 

ik heb zelf het modem gereset en het entone kastje maar dit heeft niet geholpen. Graag spoedig een oplossing of terug naar de oude app ben deze week met vakantie en wil tv kijken.

 

Reputatie 1

Hi @Chilay en @Alain13, merci dat jullie dit aankaarten! Ik wil hier graag verder voor jullie induiken. Kunnen jullie aangeven of dit zich voordoet via de wifi of via de bekabelde verbinding? Ook hoor ik alvast graag de volgende informatie:

  • Welk besturingssysteem gebruiken jullie?
  • Welke browserversie gebruik jij @Alain13?
  • Welke schermresolutie hebben jullie ingesteld?

Als jullie hier op terug kunnen komen, dan zou dat heel fijn zijn. Dankjewel alvast, ik wil dit graag zo snel mogelijk oplossen! 💪

  • MacOS Monterey 12.2.1
  • Edge Version 98.0.1108.62
  • 4480 x 2520

de nieuwe is gewoon weg bagger  wil de oude terug

Reputatie 1

Ben vandaag overgezet naar de vernieuwde T-Mobile TV. Maar ben er nog niet tevreden over bijna alle zenders werken niet zwart beeld alleen np1-3 werkt. De gene die wel werken duurt het even voor het geluid er is. Geluid loopt achter beeld aan.

 

ik heb zelf het modem gereset en het entone kastje maar dit heeft niet geholpen. Graag spoedig een oplossing of terug naar de oude app ben deze week met vakantie en wil tv kijken.

 

Na een fabriek reset van de Entone werken de overige zenders nu echter lopen nog steeds sommige zenders qua geluid achter het beeld aan na 10 seconden begint het geluid. Het loopt nog niet synchroon.

Reputatie 1

Ben vandaag overgezet naar de vernieuwde T-Mobile TV. Maar ben er nog niet tevreden over bijna alle zenders werken niet zwart beeld alleen np1-3 werkt. De gene die wel werken duurt het even voor het geluid er is. Geluid loopt achter beeld aan.

 

ik heb zelf het modem gereset en het entone kastje maar dit heeft niet geholpen. Graag spoedig een oplossing of terug naar de oude app ben deze week met vakantie en wil tv kijken.

 

Na een fabriek reset van de Entone werken de overige zenders nu echter lopen nog steeds sommige zenders qua geluid achter het beeld aan na 10 seconden begint het geluid. Het loopt nog niet synchroon.

Geluid problemen opgelost door het omzetten van geluid instellingen Dolby Digital naar Stereo.

Reputatie 2

Waarom zijn er nog steeds veel zenders gelocked?  terwijl ik gewoon op mijn einige account (admin account) zit. En ze staan niet in mijn vergrendelde zenders lijst.

Reputatie 1

Hallo,

Na verschillende pogingen om mijn modem en tv-kastje te resetten, andere netwerkkabels te proberen en van modem poort 3 naar 4 te switchen, maar even de moeite genomen om een berichtje in het forum te posten (klanten service is al weken druk bezet, met wachttijden langer dan een half uur).

Sinds de migratie naar het nieuwe TV platform (15-07-20) hebben wij last van een tv beeld dat wegvalt. We krijgen dan de melding “videoformaat niet ondersteund” / “Geen videosignaal” in beeld. Na een reset van het TV-kastje of modem is het beeld voor een half uurtje prima waarna de problemen weer beginnen. Soms blijft de TV een paar uur goed werken en vervolgens staat het beeld om de haverklap weer enkele seconden tot minuten op zwart. Er valt geen pijl op te trekken wanneer het probleem zich voor doet. Een speedtest laat zien dat de internet snelheid dan tussen de 14 en 25 Mbit ligt (zou eigenlijk 50 Mbit moeten zijn). 

Het eindeloos  lapmiddeltjes en reset procedures uitvoeren heb ik nu wel gehad en ik vindt dat dit probleem structureel opgelost moet worden. Het ontspannen TV kijken is er niet meer bij. Gelukkig hebben we Netflix en de TV-app via de laptop nog, die wel goed werken, maar dit zou naar mijn mening ook het geval moeten zijn met de standaard TV dienst.

Kan iemand ons helpen!

Reputatie 2

Aangezien er maar geen updates komen en met voetbal het lijkt alsof ik naar een Russische stream zit te kijken, graag aandacht voor onderstaande.

Ik las op meerdere forums dat het probleem zit bij de beeldinstellingen, momenteel is dat 60Hz wat waarschijnlijk de haperingen veroorzaakt bij voornamelijk voetbalwedstrijden. Op de Apple TV nergens last van aangezien deze instellingen op 50Hz staan. Mijn vraag is of jullie op de tv box mijn instellingen handmatig kunnen aanpassen naar 50Hz, op meerdere forums las ik dat dat mogelijk is. Overigens lijkt het mij handig om deze instellingen zelf te kunnen aanpassen.

Reputatie 7
Badge +6

Waarom zijn er nog steeds veel zenders gelocked?  terwijl ik gewoon op mijn einige account (admin account) zit. En ze staan niet in mijn vergrendelde zenders lijst.

@Ryan05 Misschien vanwege het kinderslot. Probeer die instelling eens op 18 te zetten.

Reputatie 1

Hi all,

We hebben afgelopen periode veel feedback ontvangen over het nieuwe TV Anywhere en T-Mobile TV, hartelijk dank daarvoor!

Om het enigszins overzichtelijk te houden gaan we vanaf vandaag alle feedback over T-Mobile TV bundelen. Heb je feedback over TV Anywhere? Dat topic vind je hier.

We blijven jullie feedback graag ontvangen dus stuur dit vooral door! Staat het issue hieronder al vermeld? Dan zijn we er al mee bezig en is het niet nodig om het nog een keer te melden tenzij we er specifiek om vragen.

We houden jullie in dit topic graag op de hoogte van waar we mee bezig zijn. We zullen niet individueel op elk bericht reageren maar we lezen elke reactie!

 

Bekende issues:

  • In sommige gevallen wordt niet de juiste resolutie weergegeven - Status: Oorzaak gevonden, in afwachting van een fix, exacte datum nog niet bekend, zijn een aantal technische aanpassingen nodig.
  • Favorieten functionaliteit - Status: Gebruiksgemak wordt verbeterd. Zie een toelichting hier. Planning onder voorbehoud: november.
  • Alleen NPO 1, 2 en 3 beschikbaar - Status: In behandeling, wordt aan gewerkt met hoge prioriteit
  • Beeld en geluid van de geselecteerde zender vallen weg zodra de TV Gids geopend wordt - Status: Aangemeld en zal in behandeling worden genomen.

 

[Update 19-20-20] Doe je mee aan de T-Mobile TV Test en wil je feedback achter laten? Dan kan je terecht in dit topic (alleen toegankelijk voor testers). Ben je een tester maar werkt de link niet? Laat het dan hier even weten, dan geven we je graag toegang!

Ik ben tester, kan ik toegang krijgen tot het topic voor de testers.

hoi,

simpele vraag: als ik zoek naar een onderwerp of titel, krijg ik vaak meerdere resultaten. Zou het niet handig zijn deze op datum/tijdstip volgorde te zetten. Nu krijg je de herhaling of samenvatting eerder te zien dan bijv. het daadwerkelijke, actuele programma. Zie foto voor voorbeeld. 

 

daarnaast heb ik mijn twijfels bij de voorgestelde programma’s. Ik kijk hoofdzakelijk Ziggo Sport (verder weinig reguliere TV) en krijg telkens de meest uiteenlopende programma’s als aanbevolen, terwijl er bijv. Formule 1 of Indycar live op is… 

Reputatie 2

Helaas heb ik de nieuwe afstandsbediening…. Anders zou bovenstaande echt super zijn!

 

Dus moderators, kunnen jullie mijn instellingen handmatig aanpassen?

Reputatie 2

Waarom zijn er nog steeds veel zenders gelocked?  terwijl ik gewoon op mijn einige account (admin account) zit. En ze staan niet in mijn vergrendelde zenders lijst.

@Ryan05 Misschien vanwege het kinderslot. Probeer die instelling eens op 18 te zetten.

 

ah dat was het, bedankt @TMTV !

Die instelling naam is erg onduidelijk! Leeftijdsgrens 18 , dan zou ik juist denken dat programma's / zenders boven de 18 een lock heeft. Bij mij was er ‘AL’ ingesteld, ik dacht dat dat ‘alle zenders’ was.

 

Weet je of iemand anders de logica hiervan ?

 

 

Reputatie 1

Hallo T-mobile,

 

Ik weet dat ik de zoveelste ben die een klacht indient omtrent de stream vertraging van 20-28 sec.

Tijdens sportwedstrijden juicht en weet de gehele buurt al wat er gebeurt is terwijl bij mij de actie nog moet plaats vinden, bv gisteren juicht de gehele buurt bij een doelpunt van het Ned elftal en bij mij zijn ze nog bezig om bij het doel te komen.

Vorige week schoot Hamilton rechtdoor bij de herstart en juichde de gehele buurt en bij mij stond hij nog stil aan de start, zeer irritant..vooral met dit mooie weer terwijl iedereen buiten zit te kijken.

Dit euvel duurt nu al zeker een half jaar en ik weet zeker dat er binnenkort velen over gaan stappen naar een andere provider waarbij de uitzendingen gewoon gaan zoals ze behoren te gaan.

Ik hoop dat er binnen afzienbare tijd hier iets aan gedaan wordt, want anders wordt het overstappen wel heel aantrekkelijk

Reputatie 7
Badge +1

@Beatles59 Zoals u aangeeft is de kans aanwezig dat een aantal klanten zullen overstappen naar aanleiding van de vertraging, of dit opgelost wordt of kan worden is de vraag.

En daarbij komt in mijn beleving ook nog dat het voor een provider een simpele vorm van rekenen; stel even simpel gerekend provider heeft 100 klanten daarvan zijn er 20 voetballiefhebber en van die 20 zijn er 5 diehard liefhebber die echt geen seconde vertraging willen.

De rest vind het niet erg onoverkomelijk dat er enige vertraging zit in de streams maar zullen om deze reden niet meteen overstappen, de rest maakt het niet uit als er vertraging in de streams is.

In mijn simpele redenering houdt onze geliefde provider al rekening hiermee

Reputatie 1

@BEMU Het is gewoon ontzettend storend en gezien andere providers  hiermee weinig problemen hebben moet dit toch op een bepaalde manier op te lossen zijn.

Dan houdt je  zowel de sport als filmliefhebbers tevreden.

Daar hoef je toch geen half jaar over te doen om dit op te lossen.

 

Reputatie 7
Badge +7

 

ah dat was het, bedankt @TMTV !

Die instelling naam is erg onduidelijk! Leeftijdsgrens 18 , dan zou ik juist denken dat programma's / zenders boven de 18 een lock heeft. Bij mij was er ‘AL’ ingesteld, ik dacht dat dat ‘alle zenders’ was.

 

Weet je of iemand anders de logica hiervan ?

 

@Ryan05 ,

Dit is op basis van kijkwijzer, AL, is geschikt voor alle leeftijden, 16, is geschikt voor leeftijd tot 16 jaar enzovoorts

 Gisteren overgezet naar de vernieuwde T-Mobile TV. 
*Als Testgebruiker* 

Sinds die tijd wilt de tv box niet meer verder dan Netwerk starten.
Ook de 2de tv box doet hetzelfde. 

(Box 1 heeft zwart bootscreen, Box 2 roze T-mobile, beide stoppen bij Netwerk starten en gaan niet verder) 

Entone's en Modem al vaker opnieuw gestart. 

 

Reputatie 6
Badge

De afstandsbediening mag niet aan de tv gekoppeld zijn. Of dat zo is, kun je testen door op 'INPUT' (.) linksonder te drukken. Verschijnt er een toetsenbord in beeld, dan kun je verder gaan. Zo niet, dan moet je 'm eerst ontkoppelen (klik op 'Toon inhoud'):

  1. Druk op SETUP op de afstandsbediening en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert.
  2. Voer de reset code 2, 0, 5, 1 in. Als het goed is, knippert het rode lampje opnieuw tweemaal.

 

Vergeet niet om je afstandsbediening weer aan je tv te koppelen. Instructies daarvoor staan hier onder punt 6 (Koppelen TV en TV Box).

Succes!

Die reset werkt dus echt nooit bij mij, zie wel gewoon het rode lampje twee keer knipperen na afloop. Heb er nu dus een (vd twee) waar je het volume (van de box) niet meer mee kan bedienen*. Rare is dat ik laatst per ongeluk wel dat toetsenbord in beeld had maar nu lukt het voor geen meter meer :laughing:. Usb toetsenbord wel een grappige tip, met mediatoetsen volume ook te bedienen :ok_hand: .

Maar inmiddels al ‘ontkoppeld’/ weer gekoppeld aan de stb via de andere manier https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/info-afstandsbediening-bestellen-en-handleiding-281237?postid=1395923#post1395923 (ipv TV nu de STB knop drukken)

Zie hier ook de EDID Preferred optie idd waaraan de 60Hz output te danken was/is neem ik aan. Input iets eerder indrukken dan Menu is wel de sleutel, lukt nu vrij gemakkelijk keer op keer.

@BeMuzo kun je ook (weer) 1080p50 kiezen als output (of 1080p60 :stuck_out_tongue_winking_eye: waarschijnlijk wanneer je voor EDID Preferred kiest).

Reputatie 1

Ik heb problemen met het kijken op de webrowser van Edge. Bij mij laden alle zenders niet behalve NPO1, 2, 3. Is dit probleem al eerder bekend bij jullie?

Ik heb een Entone box en kan niet inloggen. Via de afstandsbediening kan ik geen cijfers invoeren. Hoe hebben jullie dat gedaan?

Philips Android TV. Sinds de 12e geüpgrade naar de testversie, maar tot op heden nog niks getest dus... :)

Uhm... Het lukt wel met de ab van de box zelf... 😶 Ik probeer het al 2 dagen met de ab van de TV, dat werkt dus niet…

Stom van me. Maar in mijn verdediging: het is een Android TV met meerdere apps, die ik allemaal met de originele afstandsbediening bedien. :)

Reageer