[Info] Upgrade firmware Amulet 515 en Kamai 510

  • 22 November 2019
  • 307 reacties
  • 15177 Bekeken
[Info] Upgrade firmware Amulet 515 en Kamai 510

Toon eerste reactie

307 reacties

Reputatie 1

Ik heb versie 2.9.25_build6, deze is gisteren geïnstalleerd. Het beeld blijft op 1080i, en geen last van vertraagd beeld. 

"Hi all, achter de schermen zijn we druk bezig geweest en er staat een update gepland voor vandaag die hopelijk de problemen verhelpt."

Vandaag dus en niet gisteren.

Ik denk wel dat hij gelijk heeft qua versie (misschien niet met de dag) want bij mij werd net ook 2.9.25 build 6 geïnstalleerd toen ik mijn box aanzette. Bij jou is dat nog niet de versie?

 

De output is nu weer native zonder dat ik er zelf iets aan hoef te doen, dus 1080i/50mhz. Lijkt erop dat ze de geforceerde 1080p/60mhz er maar even uit hebben gehaald...

Toch leg ik het pinnetje naast mijn box zeker nog niet definitief weg ;)

 

Lekkere oplossingen,

van de week stonden alle boxen in de ochtend aan,

dus is er weer een update gedaan,maar ook dit heeft bij mij niks geholpen,en kom niet met het standaard verhaal om alle kabels te vernieuwen,dit had ik namelijk al 2 maanden geleden gedaan,tot aan mijn HDMI kabels aan toe,oftewel geld voor niks uitgegeven,en daar hoor je tmobile ook niet over,zelfs gelijk nog een nieuwe decoder gekregen,waar het dus uiteindelijk niet aan lag

Reputatie 1

PS. Ik hoor net van een andere klant dat er een verschil tussen NPO 1-3 en NPO 1-3 GOS (gesproken ondertitels) zit. Mag ik jullie vragen om de streams tussen kanaal 1-3 en 101-103 te vergelijken? Is het beeld bij 101 vloeiender dan op kanaal 1? 

Voor mij geen verschil.

Maandag komt monteur langs om te kijken. Begreep dat hij een nieuw tv kastje meeneemt, in de hoop dat dat de oplossing is. Dit nav telefonisch contact vanmorgen met de klantenservice (Ajax kijken was dramatisch gisteravond, wat - naast de uitslag - tot een hoop irritatie leidde). 

@Sander , is nu de bedoeling dat degene met problemen allen individueel contact op gaan nemen met de helpdesk om te vragen voor een nieuwe media-box?


Dat vraag ik me ook af. Sowieso vind ik de informatievoorziening hierover vanuit T-Mobile erg karig. Eigenlijk vanaf het begin nu ruim twee weken geleden heb ik geen moment het idee gehad dat het probleem echt serieus wordt genomen. Wat op zich ook een keuze kan zijn natuurlijk als organisatie.

Ik weet echt wel wanneer ik versie 25 heb gekregen. Dus die was gisteren in mijn regio beschikbaar. 
Maar wanneer ik deze versie heb gekregen lijkt mij het minst belangrijk. 
De vraag is of deze versie de problemen verhelpt. 

Reputatie 1

Ik heb versie 2.9.25_build6, deze is gisteren geïnstalleerd. Het beeld blijft op 1080i, en geen last van vertraagd beeld. 

Bij mij staat deze build er nu ook op. Echter blijft beeld 1920x1080/60p en ook het stroperige beeld is er nog steeds. Dus voor mij helaas geen oplossing als dit de beloofde update is. Wacht morgen af..

Reputatie 1

Een update vanuit mijn kant: bij mij heeft het resetten op afstand niet geholpen, ik heb zelf nog een keer de entone van het stroom gehaald en laten opstarten zonder netwerk om daarna het netwerk te koppelen, maar dat heeft ook niet geholpen…. 

Ik heb nu ook versie 2.9.25. Had gekozen voor herstart set top box.

Beeld en stroperigheid is bij mij ook niet weg. Heerlijk kijken zo.

Reputatie 6
Badge

Misschien is dit pas stap 1 van de weg naar de oplossing, dus eerst de firmware update naar .27 uitsluiten als oorzaak (/ het 60Hz verhaal). Blijft nu idd in ieder geval wel gewoon op 1080i staan nadat hij op standby geweest is en de RTLZ nieuws ticker loopt weer soepel :cowboy: .

apis4": Zoals ik al aangaf stoorde ik me gruwelijk aan het ghosting effect wat optreedt op 1080i op mijn TV.  Als ik dan switch naar een andere content bron (1080P) was dat ghosting effect niet zichtbaar op mijn OLED.

Was alleen zichtbaar bij bewegend beeld en ik heb hierover ook al eerder contact opgenomen met T-Mobile.
Maar goed, liever ghosting dan vertraagd beeld!


Als ik er op google kom ik idd wel het een en ander tegen over LG OLED’s en deinterlacing. In dat geval is het helemaal wenselijk dat er een optie in het menu komt waarmee je zelf kan kiezen voor 1080i of 1080p @ 50Hz … Dus het probleem nu is niet ghosting maar echt slowmotion/vertraging?

Blijft lastig er een beeld bij te krijgen zonder filmpjes, helemaal als de ene met zogenaamd hetzelfde probleem er na een reset geen last van meer heeft en de ander wel (met allebei een OLED, waarvan eentje een Panasonic iirc dus die zou niet dezelfde deinterlace problemen als een LG moeten hebben). Weer een ander post een filmpje waarin het beeld blokkerig wordt en bij een ander een vastlopend beeld :thinking: .

 

Hier overigens nog een testbestandje waarbij je helemaal duidelijk het effect ziet zoals in het plaatje eerder: https://mega.nz/#!YlQTEA4I!1wHxKOYLYq80UqALoWbuQbQng5aDWNUOFFumJ03BYtI

Ik dacht in eerste instantie nog dat het eigenlijk nog best meeviel maar het bleek dat deinterlacen op automatisch stond in VLC player. Met deinterlace op off krijg je het volle effect.

Deinterlace uit (blijkbaar geen attachment mogelijkheid meer maar enkel het volle plaatje):

Deinterlace aan:

 

Reputatie 1

Heb ook 2.9.25 build6. Zie geen enkel verschil

 Hoe kan ik in godsnaam zien wat de output is? Dus 1080p of 1080i en 50 of 60hz? Op mijn TV zit een info button die het wel doet bij Netflix (staat echt als app op tv) maar niet bij de media-box.

@RobinG10 of @apis4 , hoe kan ik dit achterhalen? :)

@apis4  Het was een voorbeeld plaatje van hoe het beeld was op 1080i, dus VOOR de updates vanaf 27 november. Precies zoals jouw voorbeeld van badminton. Bij 1080P of 4K content zie je dit dus helemaal niet.
Er zijn wellicht wel bepaalde beeldbewerkingsinstellingen in de TV zoals TruMotion die dit soort dingen iets kunnen onderdrukken, maar ik heb alles uitstaan. Sowieso heb ik een grote afkeer tegen het soap opera effect bij alles wat zelf beeldjes gaat verzinnen om ertussen te proppen.
Verder heb ik een speciale sportinstelling voor snel bewegend beeld en die is echt heel grappig nu.
Bij content van een fatsoenlijke bron gaat een bal bij tennis of voetbal iets soepeler.
Als ik die instelling aanzet bij T-Mobile content gaat de bal echt in etappen, dus daar zit steeds een halve meter tussen ofzo. Ziet er heel grappig uit. Denk een beetje vergelijkbaar als wat jij hebt opgemerkt wat betreft die time ticker.
 

Reputatie 1

Hier iedem.

 

Sinds de update was het erst drama, regelmatig stotteren en het “stroperige” beeld.

Het leek zichzelf opgelost te hebben maar snds vandaag weer met regelmaat stotterend beeld. 1 á 2 seconden beeld stilstaan of blokken en geluid uitvallen, en daarna weer door.

Reputatie 1

Ik heb versie 2.9.25_build6, deze is gisteren geïnstalleerd. Het beeld blijft op 1080i, en geen last van vertraagd beeld. 

"Hi all, achter de schermen zijn we druk bezig geweest en er staat een update gepland voor vandaag die hopelijk de problemen verhelpt."

Vandaag dus en niet gisteren.

Ik denk wel dat hij gelijk heeft qua versie (misschien niet met de dag) want bij mij werd net ook 2.9.25 build 6 geïnstalleerd toen ik mijn box aanzette. Bij jou is dat nog niet de versie?

 

De output is nu weer native zonder dat ik er zelf iets aan hoef te doen, dus 1080i/50mhz. Lijkt erop dat ze de geforceerde 1080p/60mhz er maar even uit hebben gehaald...

Toch leg ik het pinnetje naast mijn box zeker nog niet definitief weg ;)

 


Ik ga het ook een klein beetje nuanceren. Op beide tv boxen heb ik nu 2.9.25 build 6.

Bij 1 tv is de output 1080i/50hz (dus goed) en bij de andere nog steeds 1080p/60hz. 

Reputatie 2

Hier nog steeds last van haperend en blokkerig beeld, eigenlijk dus alleen in de avond.

 

Vandaag is een monteur geweest, die gaf ook aan, gezien het (bijna) alleen ‘s avonds is, het niet aan kabels kan liggen. Die waren ook prima. Krijg nu wel een andere box, maar of dit gaat werken?? Het is nu na 3 maanden toch een keer klaar en een oplossing moet nu toch wel gevonden kunnen worden?

 

@Brian Kan jij mij nog verder helpen? Of is het wachten tot de nieuwe box er is en dat testen? 

Ook hier in Alkmaar nog steeds problemen op verschillende zenders. Volgens mij is de Amulet 515b wel voorzien van een andere firmware update maar verbetering is nog niet zichtbaar. Wat ook opvalt is de info die ik op de tv zie als ik de hdmi info van de ingang van de tv box oproep: 1920x1080 / 60p. Zou dit na de update geen 50p moeten zijn? @Brian 

Reputatie 1

Nu Ajax - Valencia aanstaan… nog altijd slow motion beeld, niet aan te gluren zo.
Heb vanmiddag via de chat-functie contact opgenomen, maar ik moest thuis zijn om (voor inmiddels de 80ste keer het media-box te resetten) anders mochten ze geen ticket voor de technische dienst aanmaken.
De chat zou tot 20:00 beschikbaar zijn werd mij verteld maar dit was niet het geval. Morgen zit ik weer op het werk dus dan heeft het ook geen zin om te bellen/chatten.

Donderdag nog maar eens bellen dan ben ik waarschijnlijk wel thuis.

Het blijft hier ook maar angstvallig stil vanuit T-Mobile.

Hier hetzelfde probleem (Amulet 515). Met Black Friday een nieuwe TV gekocht, en daarbij viel het me meteen op dat ik schokkerig beeld had. Even gedacht dat het aan de TV lag, maar bij verdere inspectie viel het op dat al het bewegend materiaal via apps wel gewoon werkt. Resetje gedaan, nog steeds hetzelfde probleem. Op mijn oude (HD-Ready) beeldscherm even getest, en warempel. Hier geen problemen met het beeld. 

Ik kijk nu naar Ajax - Valencia maar ben overgeschakeld naar de app, omdat op de TV voetbal kijken op deze manier geen pretje is. Ik zie dat deze issues al in behandeling zijn maar ben erg benieuwd naar de oplossing, want dit is uiteraard geen probleem wat te lang mag duren. Bij snelbewegend beeld (zoals een voetbalwedstrijd) is het by far het ergst. 

Reputatie 3

Hier de update op beide ontvangers gedaan, maar helaas geen oplossing. Nog steeds stroperig en hakkelig… :(

Reputatie 7
Badge +1

Zelf heb ik met mijn Entone 510 aangesloten op een Panasonic na de upgrade weinig problemen, dan dat alleen het beeld zeer sporadisch even blokkerig word voor een of seconden,  zou het te maken kunnen hebben met het feit de tv box zowel de 510 en 515 niet geschikt zijn voor 4K en vergeleken met de tv box van o.a. KPN en Ziggo aangaande de specs ver achterloopt.

 

Reputatie 1

Hier de update op beide ontvangers gedaan, maar helaas geen oplossing. Nog steeds stroperig en hakkelig… :(

Er is volgens mij geen update hoor. Dat bericht werd gisteren middag gepost over een update. Daarna is er geen update meer verschenen.
Als het idd opgelost zou moeten zijn in Build 6 dan is dat niet gelukt. Het blijft opnieuw weer stil vanuit T-Mobile kant.

Reputatie 3

Ik had al verwacht dat er meer reacties kwamen na de wedstrijd van gister. Hier nog steeds dezelfde problemen… het is echt om te janken om nu TV te kijken.

Hoe kan er na bijna twee weken nog steeds geen enige vorm van oorzaak gevonden zijn? Dit lijkt mij echt een landelijk probleem, waarbij meerdere dingen sowieso al uitgesloten kunnen worden:

  • Het lijkt om de glasvezelinfra van KPN te gaan > collega’s met T-Mobile’s eigen glas hebben geen last.
  • DSL-verbindingen hebben ook geen last.
  • Problemen zijn begonnen na de update van 27 november.
  • Het lijkt op brakke hardware van de ontvangers.
  • Ik begrijp dat 720P wel werkt, maar 1080 en 4K niet. Beide laatstgenoemde zijn enorm afhankelijk van goede resources > wederom een reden om aan te nemen dat de ontvangers pure bocht zijn geworden.

Ik ben inmiddels zover om de klantenservice te bellen en de eerste die ik aan de lijn krijg volledig krom te schelden, maar ik geef T-Mobile graag deze week nog de tijd om in ieder geval met een passende status update te komen.

De bal ligt nu bij jullie T-Mobile. Dit probleem MOET nu erkend en goed onderzocht worden, anders ben ik bang dat het jullie nog wel eens behoorlijk wat klanten kan gaan kosten.

Reputatie 3

Hier de update op beide ontvangers gedaan, maar helaas geen oplossing. Nog steeds stroperig en hakkelig… :(

Er is volgens mij geen update hoor. Dat bericht werd gisteren middag gepost over een update. Daarna is er geen update meer verschenen.
Als het idd opgelost zou moeten zijn in Build 6 dan is dat niet gelukt. Het blijft opnieuw weer stil vanuit T-Mobile kant.

Jawel, er is een update geweest. Je moest zelf even stroom eraf en erop. Laatste versie is nu .25 maar zonder fix dus.

Reputatie 1

Rolf ik zit in Eindhoven en mij is altijd verteld (vanuit Vodafone destijds) dat ik op hun eigen netwerk zat en niet op KPN. Dus ik denk niet direct dat het daarmee te maken heeft tenzij dat veranderd is inmiddels.
 

Reputatie 1

Hier de update op beide ontvangers gedaan, maar helaas geen oplossing. Nog steeds stroperig en hakkelig… :(

Er is volgens mij geen update hoor. Dat bericht werd gisteren middag gepost over een update. Daarna is er geen update meer verschenen.
Als het idd opgelost zou moeten zijn in Build 6 dan is dat niet gelukt. Het blijft opnieuw weer stil vanuit T-Mobile kant.

Jawel, er is een update geweest. Je moest zelf even stroom eraf en erop. Laatste versie is nu .25 maar zonder fix dus.

Snap ik maar wat ik bedoel te zeggen is dat ik die versie 25 met build 6 al ruim een dag ervoor had binnengehaald na een reset. Dus voordat T-Mobile zei dat er een update zou verschijnen.

Hier de update op beide ontvangers gedaan, maar helaas geen oplossing. Nog steeds stroperig en hakkelig… :(

Er is volgens mij geen update hoor. Dat bericht werd gisteren middag gepost over een update. Daarna is er geen update meer verschenen.
Als het idd opgelost zou moeten zijn in Build 6 dan is dat niet gelukt. Het blijft opnieuw weer stil vanuit T-Mobile kant.

Jawel, er is een update geweest. Je moest zelf even stroom eraf en erop. Laatste versie is nu .25 maar zonder fix dus.

Snap ik maar wat ik bedoel te zeggen is dat ik die versie 25 met build 6 al ruim een dag ervoor had binnengehaald na een reset. Dus voordat T-Mobile zei dat er een update zou verschijnen.

Ik denk dat zij met de update een rollback bedoelen, toen alles nog “redelijk” werkte.

Maar goed ook dat wordt niet gecommuniceerd :frowning2:  

Reputatie 7

Hi all,

 

Ik hoor jullie en ik zit er dicht op. Mijn excuses voor de radiostilte. We zijn er nog niet uit, aangezien het slechts om een kleine groep klanten lijkt het te gaan, allemaal met verschillende hardware en soms ook met verschillende klachten. Voor nu heb ik twee updates:

 

-Aangezien de GOS zenders (101-103) geen stotterend beeld vertonen, lijkt hier het verschil te zitten. De GOS zenders komen ook van een ander platform dan NPO 1-3 (vreemd genoeg). Hierop zullen we focussen

 

-Schakel in het TV menu bij instellingen de weergave om van 60 Hz naar 50 Hz en het beeld is veel vloeiender. Nadat je de TV Box uitzet, springt deze weer terug. Het is dus niet de beste oplossing, maar helpt mogelijk bij een avondje TV-kijken. 

-Het probleem speelt alleen bij Live TV. Als je dus met Begin Gemist kijkt (On Demand) heb je dit issue niet! Je kunt dus 10 seconden na de start van de voetbalwedstrijd met de blauwe knop (Begin Gemist) terug naar het begin. Je loopt dan weliswaar ietsje achter op de live versie, maar het beeld zou dan weer superscherp moeten zijn! (NB. Dit blijkt niet voor iedereen te helpen.)

 

Reputatie 1

Het lijkt er op dat uitsluitend de zenders NPO 1, 2 en 3 storen: regelmatig staat het beeld en geluid even (paar tellen) stil om daarna weer verder te gaan.

Kijk je dan de NPO zenders waar de onderiteling gesproken wordt, is er geen storing.

Op de rtl en sbs en overige zenders komt deze storing ook niet voor.

We hebben er al een nieuwe tv voor gekocht, omdat we dachten dat het daar aan lag, maar helaas….

 

Kort geleden is alles nog gereset (modem + router + decoder + ...) maar helaas: geen verbetering

Hapering Net 1-2-3 op beide boxen.

Op 101-102-103 geen hapering

Signaal komt via glasvezel binnen op het Draytek modem

Reseten etc geen verbetering

Probleem 1,5 jaar geleden ook gehad is toen vanzelf weggegaan, maar duurt nu wel erg lang en is zeer hinderlijk.

Reageer