[Info] Upgrade firmware Amulet 515 en Kamai 510

  • 22 November 2019
  • 307 reacties
  • 15177 Bekeken
[Info] Upgrade firmware Amulet 515 en Kamai 510

Toon eerste reactie

307 reacties

Reputatie 7

Hoi @Tmobielansrene en @W.V., ik heb jullie topic hierbij gevoegd, aangezien het hier om hetzelfde issue gaat. 

 

Voor iedereen: de bal rolt en we zijn druk op onderzoek. Twee vragen:

-Als het beeld hapert, springt het beeld dan weer naar live TV (waardoor je dus 1 á 2 seconden mistte) of gaat het beeld door vanaf het moment dat het haperde (waardoor je dus 1 á 2 seconden later dan live beeld blijft)? Dit helpt ons bij het achterhalen wat er misloopt. 

-Ik lees vooral veel problemen met de kanalen NPO 1-3 en de voetbalwedstrijden. Die laatste is vooral op Veronica te zien. Speelt het haperende/stroperige beeld alleen op deze zenders of speelt het op alle kanalen? Op welke precies?

 

Mocht je in de mogelijkheid hebben om een (korte!) video te maken waarin het issue speelt, dan nodig ik iedereen uit de video in dit topic te plaatsen. Op die manier kunnen we precies zien wat er gebeurt. Alvast bedankt voor alle hulp tot nu toe! 

Reputatie 1

 

Het beeld hapert bij mij op zich niet. Ik heb om de paar minuten wel zo’n 2 seconden last van blokkerig beeld en dan weer normaal. Verder is het beeld ‘stroperig’… beste na te bootsen door bijvoorbeeld het beeldscherm van je computer naar een enorm lage verversingssnelheid te zetten. Dit lijkt nu ook het geval > je hebt merkbaar last van minder frames per second. Exact dát is het probleem bij mij.

Verder heb ik last van het stroperige en verminderde frames op álle zenders, geen enkele uitzondering. Bij snelle beelden zie je het vooral. Ik kan het niet beter uitleggen dan dat het lijkt of er minder FPS/Hertz op je TV is.

Ik zal proberen een video te maken vanavond, maar ik weet niet of je daar de verminderde ververssnelheid goed op kan zien.

 

Exact dit, alsof het beeld op 10Hz staat ofzo. Daarom vooral zichtbaar bij bewegend beeld en echt nauwelijks zichtbaar bij een talkshow ofzo. Wel op alle zenders in ieder geval. Heb het gezien bij RTL, Veronica, Fox en samenvattingen op de NOS.

Reputatie 7

Dag allemaal, 

 

Zoals ik het begrijp gaat het hier inderdaad om een rollback, niet een nieuwe update. We zijn weer van 27 naar 25 gegaan. Ik zie wat verwarring en ben hier graag zo transparant mogelijk in. Ik ben superblij met alle feedback in dit topic. Dit zorgt ervoor dat we nu deze actie ondernomen hebben. In dit topic werd geopperd dat het met de update te maken had. Dit was ook mijn grote vermoeden. Zoals ik het nu lees is dit dus niet de oorzaak (en oplossing) geweest. Het lijkt er nu dus op dat toevallig tegelijkertijd met de update een (gelukkig vrij kleine) groep klanten een mindere beeldkwaliteit ervaren. 

 

Ik zie hier een bijzonder goede analyse omtrent het verspringen van 50 naar 60 Hz en het (de)interlaced verhaal hoe beelden gecodeerd worden. Ik hoop dat jullie begrijpen dat wij dit net zo graag opgelost zien en hier hard voor werken, ook al post ik niet iedere dag een update hier. Techniek is echter niet zo makkelijk te achterhalen, zeker niet als je te maken met vele variabelen. We gaan onverminderd door met het onderzoek, totdat we weer bij álle klanten het scherpe, vloeiende beeld zien wat je van ons mag verwachten en gewend bent. 

Reputatie 1

Inmiddels is de modem vervangen. Helaas geen oplossing voor het probleem (“stroperig” en “schokkend” beeld. Inderdaad bijzonder zichtbaar bij voetbalwedstrijden (o.a. Fox)). Rolf M. heeft dit hierboven goed omschreven. Lijkt wel op een frame rate probleem.

Monteur gaf aan dat het dan aan de tv-box zou moeten liggen, want aansluiting en modem in orde.

Contact gezocht met klantenservice, ticket aangemaakt voor reparatie/vervanging tv-box (Entone). Kan vanwege de drukte meer dan 10 werkdagen duren voordat het in behandeling wordt genomen. Pfff…

Heel erg vreemd dat ze het modem hebben vervangen en niet de media-box… Het probleem begint na een firmware update van de media-box. Waarom zou je dan in godsnaam het modem gaan vervangen… maar goed, we wachten af……

 

10 dagen werkdagen!? Krijgen we dan straks ook 10 dagen + twee weken compensatie voor de betaalde factuur?

Reputatie 1

Dag allemaal, 

 

Zoals ik het begrijp gaat het hier inderdaad om een rollback, niet een nieuwe update. We zijn weer van 27 naar 25 gegaan. Ik zie wat verwarring en ben hier graag zo transparant mogelijk in. Ik ben superblij met alle feedback in dit topic. Dit zorgt ervoor dat we nu deze actie ondernomen hebben. In dit topic werd geopperd dat het met de update te maken had. Dit was ook mijn grote vermoeden. Zoals ik het nu lees is dit dus niet de oorzaak (en oplossing) geweest. Het lijkt er nu dus op dat toevallig tegelijkertijd met de update een (gelukkig vrij kleine) groep klanten een mindere beeldkwaliteit ervaren. 

 

Ik zie hier een bijzonder goede analyse omtrent het verspringen van 50 naar 60 Hz en het (de)interlaced verhaal hoe beelden gecodeerd worden. Ik hoop dat jullie begrijpen dat wij dit net zo graag opgelost zien en hier hard voor werken, ook al post ik niet iedere dag een update hier. Techniek is echter niet zo makkelijk te achterhalen, zeker niet als je te maken met vele variabelen. We gaan onverminderd door met het onderzoek, totdat we weer bij álle klanten het scherpe, vloeiende beeld zien wat je van ons mag verwachten en gewend bent. 

Mooi verhaal maar we hebben er uiteindelijk niet veel aan. Het feit is en blijft dat de mensen met problemen (althans het vertraagd beeld) voor de update van november 27 dit probleem niet hadden en daarna wel. Dus hoe het dan niets met de update te maken kan hebben is mij een raadsel.
Wellicht zijn onze media-boxen dan allemaal spontaan kapot gegaan die dag. 

Reputatie 1

Problemen zijn opgelost? Bij mij is er al die tijd niks veranderd hoor. Nog steeds vertraagd beeld

Reputatie 1

Hoi @Tmobielansrene en @W.V., ik heb jullie topic hierbij gevoegd, aangezien het hier om hetzelfde issue gaat. 

 

Voor iedereen: de bal rolt en we zijn druk op onderzoek. Twee vragen:

-Als het beeld hapert, springt het beeld dan weer naar live TV (waardoor je dus 1 á 2 seconden mistte) of gaat het beeld door vanaf het moment dat het haperde (waardoor je dus 1 á 2 seconden later dan live beeld blijft)? Dit helpt ons bij het achterhalen wat er misloopt. 

-Ik lees vooral veel problemen met de kanalen NPO 1-3 en de voetbalwedstrijden. Die laatste is vooral op Veronica te zien. Speelt het haperende/stroperige beeld alleen op deze zenders of speelt het op alle kanalen? Op welke precies?

 

Mocht je in de mogelijkheid hebben om een (korte!) video te maken waarin het issue speelt, dan nodig ik iedereen uit de video in dit topic te plaatsen. Op die manier kunnen we precies zien wat er gebeurt. Alvast bedankt voor alle hulp tot nu toe! 

 

Ik vind dit weer een kenmerkende reactie. Hoezo de bal rolt? Jullie hadden toch al een tweetal updates uitgerold? (zie mijn topic, waarbij het zogenaamd alleen om de omgeving Dordrecht zou gaan) 

Of waren dat vooral zoethoudertjes? Want het probleem was toch helder? (wat overigens totaal niet blijkt uit je samenvatting, maar goed, ik blijft het niet herhalen. Kijk nog maar eens goed naar wat Ralf K , Rolf M en forward hier wederom aangegeven…

Bedankt ook nog voor het reageren in mijn eigen topic trouwens, het is altijd erg prettig om te weten waar je aan toe bent (…)

Hoe dan ook, ik vind de drie weken dat dit nu al duurt en vooral de  manier waarop het in die periode niet wordt opgepakt te veelzeggend. Als ik dan lees dat voor the obvious (want het is uiteraard de mediabox die de update niet aankan of die ineens alleen nog maar 720p tv's ‘lust’) nog eens 10 werkdagen overheen kan gaan voor er überhaupt naar gekeken wordt, is het voor mij wel duidelijk.

Ik ga me oriënteren op andere aanbieders, gelukkig heb ik mijn contract niet verlengd.

Reputatie 3

Bij mij ook verre van opgelost. Stroperige is er nog.. de blokjes zijn wel weg, maar daar voor in de plaats in nu om de paar minuten volledig stilstaand beeld voor zo’n 3 seconden terug gekomen…..

 

Reputatie 7
Badge +7

Hier nog steeds last van haperend en blokkerig beeld, eigenlijk dus alleen in de avond.

 

Vandaag is een monteur geweest, die gaf ook aan, gezien het (bijna) alleen ‘s avonds is, het niet aan kabels kan liggen. Die waren ook prima. Krijg nu wel een andere box, maar of dit gaat werken?? Het is nu na 3 maanden toch een keer klaar en een oplossing moet nu toch wel gevonden kunnen worden?

 

@Brian Kan jij mij nog verder helpen? Of is het wachten tot de nieuwe box er is en dat testen? 

 

Beste @jk90 ,

Heb sinds gister een andere tvbox ontvangen. Het lijkt er serieus op dat de problemen verholpen zijn. Gisteravond namelijk geen enkele storing ondervonden.

Dus inderdaad even wachten op de andere tv box.

Reputatie 1

Update vanuit mijn kant; monteur langs geweest. Hangt nieuw/ander tv kastje aan de al liggende bekabeling: beeldproblemen zijn weg. Nieuwe kastje draaide op nieuwste firmware. Was alleen kastje zonder HDD/opnamemogelijkheden. Morgen komt nieuw/ander tv kastje binnen. Zal deze morgenavond aansluiten. Laat jullie weten of dit de oplossing is voor mij. 

Reputatie 1

Is bij jullie de output ook weer 1080i/50hz? (als jullie dit kunnen controleren natuurlijk, niet iedere TV geeft daar info, maar ik heb het geluk dat mijn beide TVs dat wel doen)

Zo ja dan is er bij jullie inderdaad nog meer aan de hand, zo niet dan is die rollback toch niet overal (op elke box) hetzelfde. Want jullie hadden dacht ik de boxen die je niet zelf kon fabrieksresetten toch?

Reputatie 1

Is bij jullie de output ook weer 1080i/50hz? (als jullie dit kunnen controleren natuurlijk, niet iedere TV geeft daar info, maar ik heb het geluk dat mijn beide TVs dat wel doen)

Zo ja dan is er bij jullie inderdaad nog meer aan de hand, zo niet dan is die rollback toch niet overal (op elke box) hetzelfde. Want jullie hadden dacht ik de boxen die je niet zelf kon fabrieksresetten toch?

Bij mij is output hetzelfde gebleven; 1920x1080/60p, met daarbij dus ook het stroperige beeld wat is gebleven. Voor de befaamde update was dit wel de 1080i/50hz. Dus kennelijk is de rollback niet helemaal gelukt!? En klopt, kan de box niet zelf resetten. 
 

@Sander wil jij dit doen? Wellicht dat dat nog iets uithaalt. 

Reputatie 1

Update vanuit mijn kant; monteur langs geweest. Hangt nieuw/ander tv kastje aan de al liggende bekabeling: beeldproblemen zijn weg. Nieuwe kastje draaide op nieuwste firmware. Was alleen kastje zonder HDD/opnamemogelijkheden. Morgen komt nieuw/ander tv kastje binnen. Zal deze morgenavond aansluiten. Laat jullie weten of dit de oplossing is voor mij. 

Wel fijn dat T-Mobile jou nog wil helpen en een monteur stuurt met een nieuwe media-box.
Tegen mij zeggen ze dat ze niks voor me kunnen doen omdat er nu een onderzoek loopt naar het probleem.
Moet niet al te lang meer duren nu of ik ga naar KPN. Geduld begint nu toch wel langzaam op te raken.
 

Reputatie 6
Badge

Weet niet of deze door jullie te zien is aangezien er een copyright claim aan hangt met melding van ‘blocked worldwide’ maar hier een opname van NPO 1/ 2 en Veronica van zonet (incl. Champions League hymne, vandaar ongetwijfeld die directe claim):

edit - inderdaad geblokkeerd nu ik niet ingelogd ben. Even wat bijsnijden dus ...

Reputatie 7

Dag allemaal, 

 

Ik zie weer verwarring ontstaan. Zoals uit jullie diverse reacties blijkt, is het niet een duidelijk probleem. Ik vertel er bij dat dit om minder dan 0,1% van onze klanten gaat die de upgrade hebben ontvangen, niet om jullie te bagatelliseren, maar om duidelijk te maken dat de upgrade er mogelijk niets mee te maken heeft. Sterker nog, ook al is de groep zo klein, we hebben een rollback voor alle klanten uitgevoerd! Dit laat zien dat we dit zeer serieus nemen en iedere klant die haperend beeld heeft, er één teveel is. Het is een bijzonder lastig te achterhalen issue. De klanten die er last van hebben, zijn niet aan een regio gebonden, hebben verschillende apparatuur (maar wel allemaal entone TV Boxen) en zitten op verschillende netwerken. Je ziet zelfs in dit topic dat klanten met andere apparatuur (dus waar ook de update niet van toepassing was) zich hier melden. Dat is een valkuil: door aannames kun je een verkeerde diagnose stellen. Kortom: laten we elkaar niet gekmaken en ervaringen hier delen, want zo zien we het snelste en patroon ontstaan waar we op kunnen acteren. Weet dat we aan dezelfde kant staan: dit willen we zo snel mogelijk oplossen. Voor iedereen! 

 

@Bobtenvoorde, bij jou speelde een geheel ander issue. Jij zit in de regio Dordrecht. Ik ben blij te lezen dat de problemen bij jou nu verleden tijd zijn! Voor specifieke vragen mag je mij ook altijd een privébericht sturen, mocht dat nodig zijn! 

 

 

Reputatie 6
Badge

NPO½ https://youtu.be/Xlq94EZzEcc

NPO½, Veronica https://youtu.be/g0R2JwdoLhI (alweer geblokkeerd)

(ruis is van de opname)

NPO2/1 https://youtu.be/ZVZPzUWsdyU (bij praatprogramma's veruit het meest voorkomend, ter vergelijk Midsummer Murders op NPO1 waar je er nauwlijks wat van ziet/hoort/merkt maar toch ook sporadisch voor komt)

Reputatie 7

@RobinG10, een korte stroomonderbreking is voldoende om de nieuwe/oude firmware op te halen. Toen seconden van de stroom met de internetklanten los, zou het moeten doen. Je kunt dit controleren door de versie bij instellingen te bekijken. 

Reputatie 6
Badge

Nogmaals de tweede video: https://mega.nz/#!QgRSFSoK!kkwuIR4JoDY_qibtOB586QEFoZsxJ8puEsUmL602q88

Reputatie 1

Dag allemaal, 

 

@Bobtenvoorde, bij jou speelde een geheel ander issue. Jij zit in de regio Dordrecht. Ik ben blij te lezen dat de problemen bij jou nu verleden tijd zijn! Voor specifieke vragen mag je mij ook altijd een privébericht sturen, mocht dat nodig zijn! 

 

Dank, maar je beantwoordt mijn vraag niet echt. Misschien dat ik het niet goed genoeg heb uitgelegd:

Mijn probleem was de geforceerde 1080p/60HZ die niet werkt op mijn boxen. Na de rollback is dat weer 1080i/50hz (wat het overigens ook was vóór de update en als je in de inmiddels teruggedraaide build een fabrieksreset deed)

 

Kan je mij uitleggen wat er regio specifiek aan de output van mijn mediabox is? 

 

Daarnaast meld je dat de rollback voor alle klanten is gedaan. Tenzij ik het verkeerd begrijp, betekent dat dat iedereen (in ieder geval de entone 510 gebruikers) nu weer terug is bij 1080i/50hz output op 1080p/4k TVs.

Dat is nogal een offer voor de veronderstelde meer dan 99,9% van je andere klanten die nergens last van zouden hebben...(en leidt mij dan naar de logische vraagstelling: waarom stop je het dan in de update in eerste instantie?)

 

Reputatie 1

Dag allemaal, 

 

Zoals ik het begrijp gaat het hier inderdaad om een rollback, niet een nieuwe update. We zijn weer van 27 naar 25 gegaan. Ik zie wat verwarring en ben hier graag zo transparant mogelijk in. Ik ben superblij met alle feedback in dit topic. Dit zorgt ervoor dat we nu deze actie ondernomen hebben. In dit topic werd geopperd dat het met de update te maken had. Dit was ook mijn grote vermoeden. Zoals ik het nu lees is dit dus niet de oorzaak (en oplossing) geweest. Het lijkt er nu dus op dat toevallig tegelijkertijd met de update een (gelukkig vrij kleine) groep klanten een mindere beeldkwaliteit ervaren. 

 

Ik zie hier een bijzonder goede analyse omtrent het verspringen van 50 naar 60 Hz en het (de)interlaced verhaal hoe beelden gecodeerd worden. Ik hoop dat jullie begrijpen dat wij dit net zo graag opgelost zien en hier hard voor werken, ook al post ik niet iedere dag een update hier. Techniek is echter niet zo makkelijk te achterhalen, zeker niet als je te maken met vele variabelen. We gaan onverminderd door met het onderzoek, totdat we weer bij álle klanten het scherpe, vloeiende beeld zien wat je van ons mag verwachten en gewend bent. 

Bij mij heeft er geen rollback plaatsgevonden van 27 naar 25 na tweemalige power flip. Probleem is nog volop aanwezig. @Sander ??

Reputatie 1

Nogmaals de tweede video: https://mega.nz/#!QgRSFSoK!kkwuIR4JoDY_qibtOB586QEFoZsxJ8puEsUmL602q88

Heb jij ook vertraagd beeld? Want het is niet echt goed te zien op deze opgenomen video.
Ik vraag me ook af of je dat uberhaubt op deze manier goed kunt demonstreren.

@soepkip67 ,

Hoelang duurde het bij jou voordat de nieuwe box in huis was? Ik heb vorige week al een mail gehad met ‘uw nieuwe apparaat is onderweg’. Wordt momenteel echt weer gek van de storingen ‘s avonds. Gister was het weel heel erg bij o.a. RTL4. Bij jou nog steeds goed beeld? 

Reputatie 1

Al enige tijd erger ik me aan het feit dat het beeld en geluid steeds heel even stil staat en dan weer verder gaat.Vandaag eens gaan googelen. Zie nu hier dat dit reeds een bekend probleem is. Problemen met blokkerigheid of deinterlacing herken ik (gelukkig) niet.

Na het lezen van dit topic één en ander gecheckt. Ik heb 25 build 6, probleem doet zich wel voor dus dat is geen oplossing in mijn geval. Ik heb geen idee of ik i50 of p60 uitstuur, weet dit niet terug te vinden. Ik gebruik een Entone zonder hdd nog van Vodafone die is aangesloten op een LG 4K oled.

Vanavond eens tv gekeken via NPO gos. Hier ondervond ik geen merkbare haperingen al leek het beeld veel minder scherp. Bij de gewone NPO wel haperingen. Waarom ik hiervan geen last heb bij andere zenders als rtl4 of 7 begrijp ik niet. Begin de indruk te krijgen als ik alles hier gelezen heb dat probleem niet in kastjes of hun software zit maar dat de kwaliteit van het verstuurde signaal voor NPO tekort schiet.

Wellicht is het een idee om een testzender aan te maken waar een 4k HDR signaal doorkomt. kijken of dat wel werkt. Kunnen we daar op schieten.

Ik hoop dat deze info iets toevoegt. Succes met oplossen.

 

Reputatie 6
Badge

Nogmaals de tweede video: https://mega.nz/#!QgRSFSoK!kkwuIR4JoDY_qibtOB586QEFoZsxJ8puEsUmL602q88

Heb jij ook vertraagd beeld? Want het is niet echt goed te zien op deze opgenomen video.
Ik vraag me ook af of je dat uberhaubt op deze manier goed kunt demonstreren.


Geen vertraging nee (bij de closeup beelden zou je dat iig wel goed moeten kunnen zien). Misschien scheelt het dat ik niet de KPN streams krijg? (1000Mb abo beschikbaar op jouw postcode als check https://www.t-mobile.nl/thuis) Ook geen verschil met vóór de firmware update die specifiek op die KPN/WBA streams betrekking had. Die NPO haperingen begonnen hier al een dag voor ik handmatig de firmware update activeerde door de box te herstarten.

Maar aan de andere kant zijn hier ook gebruikers waarvan ik weet dat ze ook die KPN streams krijgen en ook geen last van een of andere vertraging bij sport/voetbal hebben. Klinkt bijna alsof er hier wat mis mee gaat:

“ Door het aanzetten van retransmissie (het opnieuw verzenden van data over het netwerk bij een eerdere fout) verwachten we een aanzienlijke verbetering van de streamkwaliteit op het WBA Glasvezel netwerk. “

)

4k HDR zal lastig worden, dat kunnen die boxjes niet aan.

Reageer