[Info] Upgrade firmware Amulet 515 en Kamai 510

  • 22 November 2019
  • 307 reacties
  • 15165 Bekeken
[Info] Upgrade firmware Amulet 515 en Kamai 510

Toon eerste reactie

307 reacties

Reputatie 1

Ik heb 750Mb abonnement. Dan heb ik toch ook geen KPN streams? Mij werd iig een jaar of twee geleden verteld dat ik op het eigen glasvezel netwerk zat.

Mijn zwager heeft ook T-Mobile glasvezel en dezelfde mediaboxen als ik maar wel minder snel internet. Die heeft geen problemen.

Reputatie 6
Badge

Ik heb 750Mb abonnement. Dan heb ik toch ook geen KPN streams? Mij werd iig een jaar of twee geleden verteld dat ik op het eigen glasvezel netwerk zat.

Mijn zwager heeft ook T-Mobile glasvezel en dezelfde mediaboxen als ik maar wel minder snel internet. Die heeft geen problemen.


750Mb is ook geen KPN/WBA nee. Dan zou er aan de streams ook niks veranderd moeten zijn …

Dan ben ik toch wel benieuwd naar een filmpje, waar tot nu toe nog niemand met het zogenaamde slowmotion/ghosting probleem mee naar voren is gekomen … Als je dit topic zo leest zou voetbal ‘onkijkbaar’ zijn en dat zou toch wel met een filmpje aantoonbaar te maken moeten zijn.

 

Edit: wat me wel opvalt nu is dat beide boxen aangeven dat de output 1080p @ 60Hz is waar dat altijd 1080i @ 50Hz was. Dat is natuurlijk niet de correcte instelling en zou ook graag zien dat dat gewoon weer vrij in te stellen is, zoals ooit in de Vodafone tijd nog het geval was (zelf kiezen voor 1080i of 1080p, eventueel nog andere resoluties als je daar blij van wordt. Toen kon je zelfs ook nog gewoon de SD stream kiezen.)

Reputatie 1

Zoals beloofd een update na aansluiten nieuw ontvangen tv kastje:

Het probleem lijkt minder, maar is niet weg. Elke 3-4 seconde staat het beeld even kort stil en gaat dan iets versprongen weer door. Wat dus raar is, want het tv kastje van de monteur (weliswaar zonder HDD) had geen enkel probleem. Dus conclusie van uit mij: tv ontvangers met HDD icm nieuwe update gaat niet samen en zorgt voor dit hinderlijke probleem.

@Sander hoe nu verder?

Reputatie 6
Badge

Ik vermoed dat daar wellicht het probleem zit. Het heeft idd te maken met een lage refresh rate. Precies zoals Rolf heeft uitgelegd, als ik mijn monitor op 20hz ofzo zou zetten en dan naar bewegende beelden ga zitten kijken. Ik weet niet of dit probleem goed zichtbaar is als ik het met een camera zou opnemen.  Maar weet je wat ik zo eng hieraan vind: Er zijn best een aantal mensen die zich hier gemeld hebben met twee verschillende problemen, happeringen en vertraagd beeld. Dat betekent dat zo'n provider toch ook in staat moet zijn om dit probleem snel na te spelen en te achterhalen. Ik ga ervan uit, maar misschien tegen beter weten in, dat men een of meerdere ruimten heeft waar alle mogelijke media-boxen staan opgesteld en waarbij men fatsoenlijke tv's hebben staan om alles te testen.

Voordat je dan een update gaat uitrollen kun je al zien dat er problemen optreden.

Ze hebben idd wel een testopstelling ergens in Den Haag maar daar krijgen ze alleen die KPN/WBA stream als ik het goed herinner (was in het verleden wel eens voorbij gekomen ivm taal- en ondertitelingsinstellingen).

Punt 2 van de firmware update was:

“ Deze update bevat ook de langverwachte fix voor het “resolutie issue”  waarbij de TV Box de resolutie onjuist wordt doorgegeven vanuit de TV in plaats van zelf de juiste (hogere) resolutie te kiezen. “

Vraag me wel af of er vannacht nog iets is gedaan aangezien ik de box aangezet aantrof vanochtend en eerder toch ook nog wel op de resolutie had gelet en zou zweren dat er nog gewoon 1080i @ 50hz stond eerder deze of vorige week (en nu opeens 1080p @ 60Hz).

Deze avond wel Pauw (gedeeltelijk gekeken) en nu op NPO2 Het uur van de wolf en eigenlijk geen hapering gezien waar dat rond het zes uur journaal en één vandaag nog wel was.

 

Edit: net een fabrieksreset gedaan van de box en nu weer 1080i @ 50Hz (zo had ik ook de firmware update binnengehaald, niet met simpel opnieuw opstarten). Na enkel een powerflip bleef het nog 1080p @ 60Hz.

Herhaling van Pauw nu overigens nog steeds hapervrij ...

 

Reputatie 3

Zoals beloofd een update na aansluiten nieuw ontvangen tv kastje:

Het probleem lijkt minder, maar is niet weg. Elke 3-4 seconde staat het beeld even kort stil en gaat dan iets versprongen weer door. Wat dus raar is, want het tv kastje van de monteur (weliswaar zonder HDD) had geen enkel probleem. Dus conclusie van uit mij: tv ontvangers met HDD icm nieuwe update gaat niet samen en zorgt voor dit hinderlijke probleem.

@Sander hoe nu verder?

 

Is ook met de Entone ontvangers ZONDER HDD. 

Ik heb ook alle tijden last van de stilstaande beelden op de NPO zenders. Met de rollback ook nog af en toe maar niet meer zo erg als op 1080p (versie 27)

Kan het misschien zo zijn dat de hardware niet goed genoeg is om het signaal te te processen (lees verouderd)?

Reputatie 7

Dag allemaal, 

 

Bedankt voor alle reacties en video's!

 

Een tip: een collega heeft bij één klant het kunnen oplossen door een fabrieksreset van de TV Box uit te voeren. Dit kan alleen bij de Entone Kamai (510). Dit is de TV Box zonder opnamefunctie. Hierbij zit een klein gaatje aan de achterkant. Ik wil graag testen of dit het probleem oplost. Wie wil dit uitvoeren en controleren of het geluid/beeld bij NPO/RTL/Veronica niet meer stroperig is?

 

PS. Als je Begin Gemist gebruikt, dan komt het stroperige beeld niet voor. Kunnen jullie dit bevestigen?

Reageer