[Info] Upgrade firmware Amulet 515 en Kamai 510

  • 22 November 2019
  • 307 reacties
  • 15177 Bekeken
[Info] Upgrade firmware Amulet 515 en Kamai 510

Toon eerste reactie

307 reacties

@Brian 

Heb Topic nauwgezet gevolgd ivm hetzelfde probleem. Klacht “blokkerig en haperent beeld en geluid: 9 oktober 2019 gemeld. Gebruik Entone 515b en Draytek Vigor 2132 FvN die beiden ivm klacht zijn vervangen zonder resultaat. Firmware 2.9.25_build6-etv-vma-glop-as3. 

Ben ook bereid om de fix uit te proberen. Opnames verwijderen is geen probleem

Reputatie 7

@dennishulshof @tjhlammers Ik laat de reset voor jullie uitvoeren!

@tjhlammers Ik vraag mij in jouw geval alleen af of dit het probleem gaat verhelpen, Ik zie namelijke een behoorlijke wegval van de TV stream zelf.  Hoe heb je de TV Box aangesloten? Zit hier een powerline adapter, router/switch of een ander apparaat tussen? Welke netwerkkabel gebruik je?

@jk90 Voor jou geldt hetzelfde met dezelfde bovenstaande vragen. Alleen zie ik dat de stream afgelopen zaterdag en zondag in jouw geval wel goed was. Was er toen iets anders dan gewoonlijk? En wat zit er aangesloten op poort 4? (ik zie hier ook een 100mbit ipv 1 Gb verbinding)

Reputatie 1

Ook ik ervaar de hierboven genoemde problemen na de update. Hoor graag hoe jullie dit denken te gaan oplossen @TMobile!

@Brian  Cat5e bekabeling van router naar TV-box zonder switch. Dit ook al eens getest met nieuwe kabel rechtstreeks van router naar TV-box (los door kamer) . Ook in dat geval bleven problemen onopgelost.

Reputatie 7
Badge +1

Hier op een Panasonic Full HD tv geen enkele last van langzaam lopende voetballers of vertraagde beelden, alleen bij slowmotion.

Ik gebruik slechts 1 Entone 510  box voor in de woonkamer, de afstand tussen de box en router is hooguit een meter of 5 tot 7 (dat terzijde) mijn volgende tv zal denk ik wel een UHD worden maar voorlopig nog niet.

Ook ik heb totaal geen behoefte aan Netflix of enig andere streamingdienst niet omdat ik geen tv kijk maar series of films kunnen mij totaal niet bekoren, maar dat is puur persoonlijk, en 4k tv uitzendingen zullen er voorlopig niet komen.

 

Hi all, achter de schermen zijn we druk bezig geweest en er staat een update gepland voor vandaag die hopelijk de problemen verhelpt. Mogelijk is er nog even een herstart van de TV Box nodig. Ik hoor morgen graag jullie bevindingen!

Welk nummer krijgt deze update mee?

Reputatie 1

Vorige week gaf de TV - bij het inschakelen - aan dat de UTP kabel niet was aangesloten. Was echter wel het geval dus de stappen doorlopen; reset van zowel modem als powerflip tv kastje. Hierop begon deEntone te updaten. Sindsdien dus last van schokkerig beeld, alsof het beeld vertraagd wordt afgespeeld.

Alle andere mogelijkheden uitgesloten als oorzaak; resets gedaan, kabels vervangen etc. Ligt ook niet aan TV gezien Netflix en ander beeld via HDMI ingangen prima is.

 

Wat kan ik hier nog aan doen zelf?

 

Type Entone: Entone27

firmware: 2.9.27.0.3_build1-etv-vma-glop-as3

Reputatie 6
Badge

@Rolf M.Elke tv (/ tv paneel) is van nature tegenwoordig 60 of 120Hz, die van jou is dus gewoon een 120Hz paneel. In Europa wordt er voor het gemak nog over 50 en 100Hz gesproken vanwege het verleden.

@forwardZulke interlacing effecten zul je op een tv normaal gesproken echt niet tegenkomen aangezien je tv er automatisch 1080p van maakt (deïnterlacen). Alsnog zou het mooi zijn als de opties terugkomen waarmee je zelf kunt kiezen voor 1080i @ 50hz output (native) of 1080p @ 50Hz (en niet 60Hz zoals nu).

Op een computerscherm zie je (soms) met interlaced materiaal wel nog zulke effecten (in VLC kan je een deïnterlace optie aanvinken en dan zie je het verschil wel ja). Nu heb ik een van de boxen al aan een monitor aangesloten op m'n bureau en met 1080i zoals normaal zie ik zelfs dan nog zulke effecten niet (in het verleden met zelf gefilmde wedstrijd materiaal in 576i was het nog wel duidelijk zichtbaar als je het ging bewerken/editen).

Maar als dat plaatje is wat je nu ziet, dan heb ik dat iig helemaal niet …

 

Overigens werd ik vandaag weer eens wakker met een box die AAN stond dus mogelijk is er al iets gebeurd? Nu een factory reset aan het doen en nu haalt hij versie 25 op ipv 27.

Ik had gisteravond al versie 25 (na de zoveelste reset), vandaar mijn vraag welk nummer deze update meekrijgt.

Ik had gisteren trouwens geen klachten, maar dat is de eerste paar uur meestal het geval na een reset. Even afwachten wat het beeld vanavond doet.

@dennishulshof @tjhlammers Ik laat de reset voor jullie uitvoeren!

@tjhlammers Ik vraag mij in jouw geval alleen af of dit het probleem gaat verhelpen, Ik zie namelijke een behoorlijke wegval van de TV stream zelf.  Hoe heb je de TV Box aangesloten? Zit hier een powerline adapter, router/switch of een ander apparaat tussen? Welke netwerkkabel gebruik je?

@jk90 Voor jou geldt hetzelfde met dezelfde bovenstaande vragen. Alleen zie ik dat de stream afgelopen zaterdag en zondag in jouw geval wel goed was. Was er toen iets anders dan gewoonlijk? En wat zit er aangesloten op poort 4? (ik zie hier ook een 100mbit ipv 1 Gb verbinding)

 

Er was afgelopen zaterdag en zondag niks anders dan normaal. Sowieso speelt het probleem zich op wisselende tijden af, met name savonds. NPO1 heeft er als een van de weinig zenders geen last van. 

In poort 4 zit een netwerkkabel die direct is aangesloten op mijn TV zelf. 

De TV box zit direct aangesloten met de netwerkkabel die bijgeleverd was door T-mobile, op poort 3. Heb ook wel eens een andere netwerkkabel geprobeerd, dit leverde geen verschil. 

Reputatie 7

PS. Ik hoor net van een andere klant dat er een verschil tussen NPO 1-3 en NPO 1-3 GOS (gesproken ondertitels) zit. Mag ik jullie vragen om de streams tussen kanaal 1-3 en 101-103 te vergelijken? Is het beeld bij 101 vloeiender dan op kanaal 1? 

Reputatie 1

apis4": Zoals ik al aangaf stoorde ik me gruwelijk aan het ghosting effect wat optreedt op 1080i op mijn TV.  Als ik dan switch naar een andere content bron (1080P) was dat ghosting effect niet zichtbaar op mijn OLED.

Was alleen zichtbaar bij bewegend beeld en ik heb hierover ook al eerder contact opgenomen met T-Mobile.
Maar goed, liever ghosting dan vertraagd beeld!

@Brian  Gisteren vastgesteld dat firmware van 2.9.25 was geupgraded naar 2.9.27 om precies te zijn 2.9.27.03_build1-etv-vma-glop-as3 . Ik heb jaren de TV-box met serienummer 37144551 in gebruik gehad waar deze firmware ook op stond, in ieder geval tot en met 28/12/19 tot T-mobile een vervangende gestuurd heeft met serienummer 37269691. Vraag: zit in deze firmware dan wel de fix?

Afijn, helaas gisteravond moeten vaststellen dat probleem hiermee niet verholpen is. Onderstaan de registraties: NPO2, 19:08 uur, kleine storing (paar blokjes kortstondig), 19:17 uur NPO2, veel blokjes, kortstondig, 20:53 SBS6 kleine storing, 21:23 SBS6 kleine storing, tussen 21:29 - 21:31 SBS6 2 minuten lang om de haverklap grote blokken en ook haperend geluid. Hierna tot 22:45 uur geen problemen meer.   Vraag: zit er een verband tussen tijdstippen storingen en wegvallende TV-stream?

Reputatie 1

PS. Ik hoor net van een andere klant dat er een verschil tussen NPO 1-3 en NPO 1-3 GOS (gesproken ondertitels) zit. Mag ik jullie vragen om de streams tussen kanaal 1-3 en 101-103 te vergelijken? Is het beeld bij 101 vloeiender dan op kanaal 1? 

Voor mij geen verschil.

Maandag komt monteur langs om te kijken. Begreep dat hij een nieuw tv kastje meeneemt, in de hoop dat dat de oplossing is. Dit nav telefonisch contact vanmorgen met de klantenservice (Ajax kijken was dramatisch gisteravond, wat - naast de uitslag - tot een hoop irritatie leidde). 

Reputatie 7

Hi @tjhlammers @jk90 Dank voor reacties. Zo’n vermoeden had ik al. Dit heeft dan niet te maken met het “TV issue” maar heeft een andere oorzaak. Ik ga dit via de “normale” weg oppakken, ik heb inmiddels genoeg informatie hiervoor. Afhankelijk van de uitkomst zal dit in de meeste gevallen een monteur van ons zijn die we langs gaan sturen of we gaan onderzoeken of er mogelijk een oorzaak op het netwerk zit, dit loopt dan via onze technische dienst. Ik verwacht dat we in de loop van volgende week meer duidelijkheid hebben en jullie ontvangen dan een bericht van mijn collega’s.

Reputatie 1

Is de update al doorgevoerd want ik zie geen verschil (box al gereset). Er werd ook geen update gedownload na reset.

Welke versie is de laatste?

Reputatie 6
Badge

Vannacht? Er zou helemaal geen [firmware] update komen in de nacht. Afgelopen 26 november zou er bepaalde hardware vervangen worden (https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/beeld-haperend-dordrecht-regio-317037#post1527477 ) maar dat heeft niet het gewenste effect gehad. Wat er vandaag/ 6 december zou plaatsvinden is een vervolg daarop, niet op de firmware uitrol: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/beeld-haperend-dordrecht-regio-317037#post1528131


Als er al een update heeft plaatsgevonden 6-12, dan heeft die in ieder geval niet tot de oplossing van het probleem geleid heeft. Een probleem, waarvan ik overigens nog steeds de overtuiging heb dat het voornamelijk de hardware is die het na de upgrade niet meer trekt. Het is mij allemaal iets te toevallig dat het op mijn beide boxen gebeurt exact na die upgrade, en dat de mensen die het ook melden niet perse in de omgeving Dordrecht wonen, maar wel allemaal een Entone 510 hebben, vaak nog uit het Vodafone tijdperk.

En wat was dat ook alweer met toeval en niet bestaan ;)

Heb zelf nog nauwlijks de tijd gehad sinds gisteren om tv te kijken tot nu toe dus kan het nu nog niet zeggen of er wat verbeterd is. Zit ook helemaal niet in de buurt van Dordrecht (Almere) dus dat een firmware update enkel in Dordrecht die specifieke problemen veroorzaakt lijkt me een stuk onlogischer dan dat er ergens waar de streams vandaan komen in die regio wat mis 😉.

Net (weer) zonder problemen voetbal op Fox Sports gezien en nu boksen op RTL. Hierna pas NPO checken of iig het gehaper voorbij is of dat die hele lijst uit het andere topic niet op iig Almere betrekking had (de omschrijving leek meer op de Dordrecht problemen betrekking te hebben).

Ik heb versie 2.9.25_build6, deze is gisteren geïnstalleerd. Het beeld blijft op 1080i, en geen last van vertraagd beeld. 

Reputatie 3

Vannacht? Er zou helemaal geen [firmware] update komen in de nacht. Afgelopen 26 november zou er bepaalde hardware vervangen worden (https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/beeld-haperend-dordrecht-regio-317037#post1527477 ) maar dat heeft niet het gewenste effect gehad. Wat er vandaag/ 6 december zou plaatsvinden is een vervolg daarop, niet op de firmware uitrol: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/beeld-haperend-dordrecht-regio-317037#post1528131


Als er al een update heeft plaatsgevonden 6-12, dan heeft die in ieder geval niet tot de oplossing van het probleem geleid heeft. Een probleem, waarvan ik overigens nog steeds de overtuiging heb dat het voornamelijk de hardware is die het na de upgrade niet meer trekt. Het is mij allemaal iets te toevallig dat het op mijn beide boxen gebeurt exact na die upgrade, en dat de mensen die het ook melden niet perse in de omgeving Dordrecht wonen, maar wel allemaal een Entone 510 hebben, vaak nog uit het Vodafone tijdperk.

En wat was dat ook alweer met toeval en niet bestaan ;)


Hier woonachtig in Gorinchem. Wellicht valt dat onder de regio Dordrecht qua infra? 
 

Ik zit in een nieuwbouwhuis van twee jaar oud met nieuwe glasvezelinfra, dus geen oud Vodafone-gebied.
 

Ik weet niet of dit al gemeld was, maar sinds die update heb ik met beide ontvangers in huis om de paar minuten last van 2 seconden lang blokkerig beeld. Alsof er net als vroeger een scooter door de straat rijdt met Digitenne.. 😉 Dit dus samen met de eerdere gemelde klachten van stroperig beeld alsof je veel minder frames hebt.

Helpt deze info @Sander ????

 

 

Reputatie 1

Ik heb versie 2.9.25_build6, deze is gisteren geïnstalleerd. Het beeld blijft op 1080i, en geen last van vertraagd beeld. 

"Hi all, achter de schermen zijn we druk bezig geweest en er staat een update gepland voor vandaag die hopelijk de problemen verhelpt."

Vandaag dus en niet gisteren.

Hier ook problemen met de twee entone ontvangers sinds de update van 27-11.

voor die tijd ook geen problemen maar nu regelmatig een haperend beeld.

Ik heb zelf al van alles geprobeerd wat t-mobile aangeeft in hun instructie videos en ook met andere bekabeling geprobeerd maar geen enkel resultaat.

Tot de update werkte het perfect, dus het probleem ligt niet aan de televisies thuis .

Heb er twee en allebei hebben ze hetzelfde probleem. 

Wat een bullshit verkopen ze hier allemaal,ik heb beide kastjes en heb al vanaf november last van haperend beeld,echt geweldig op een 75inch tv(not)

er is mij allang verteld dat het door een firmware udate is gekomen,en dat ze druk bezig zijn om het op te lossen,ik weet niet waarom dat dus zolang moet duren,want tot op de dag van vandaag nog steeds geen verbetering,

nu ben ik het dus spuugzat en wil graag compensatie vanaf november en ga gelijk maar naar een andere provider.

Reputatie 7
Badge +4

Hier een 610, maar sindskort ook meer last van storingen. :(

Reputatie 7
Badge +4

Het probleem is niet firmware gerelateerd. het terugdraaien van de update van november heeft het probleem niet opgelost. zoals @Brian 8dagen geleden al aangaf zijn ze aan het testen met en kleine groep mensen en zijn de resultaten veel belovend. dit betekend dus dat men dicht bij een oplossing is gekomen.

Neemt niet weg dat dit probleem veel te lang heeft gelopen natuurlijk.

Reputatie 1

PS. Ik hoor net van een andere klant dat er een verschil tussen NPO 1-3 en NPO 1-3 GOS (gesproken ondertitels) zit. Mag ik jullie vragen om de streams tussen kanaal 1-3 en 101-103 te vergelijken? Is het beeld bij 101 vloeiender dan op kanaal 1? 

Voor mij geen verschil.

Maandag komt monteur langs om te kijken. Begreep dat hij een nieuw tv kastje meeneemt, in de hoop dat dat de oplossing is. Dit nav telefonisch contact vanmorgen met de klantenservice (Ajax kijken was dramatisch gisteravond, wat - naast de uitslag - tot een hoop irritatie leidde). 

@Sander , is nu de bedoeling dat degene met problemen allen individueel contact op gaan nemen met de helpdesk om te vragen voor een nieuwe media-box?

Reageer