[Info] Upgrade firmware Amulet 515 en Kamai 510

  • 22 November 2019
  • 307 reacties
  • 15165 Bekeken
[Info] Upgrade firmware Amulet 515 en Kamai 510

Toon eerste reactie

307 reacties

Reputatie 7
Badge +7

@jk90 ,

Heb nog 1 keer blokjes gehad,daarna alleen maar goed beeld.

Reputatie 7
Badge +1

Als de info knop van de tv aangeeft 1080I/50HZ is dat ook de werkelijke output, ik heb zelf een Panasonic FHD tv, bij een reset met paperclip heb ik 1080I doe ik een reset via het menu is het 1080P/60HZ, persoonlijk vind ik de 1080P versie mooier en detailrijker  op mijn tv.

Ik zit op WBA regio Achterhoek met 100mb glasvezel gebruik ook versie 25 build 6, en gelukkig geen enkele last van haperingen of welke problemen dan ook, de streams komen hier binnen via KPN ook NPO 1/3 geeft geen problemen zoals in andere topics vermeld

Reputatie 1

Als de info knop van de tv aangeeft 1080I/50HZ is dat ook de werkelijke output, ik heb zelf een Panasonic FHD tv, bij een reset met paperclip heb ik 1080I doe ik een reset via het menu is het 1080P/60HZ, persoonlijk vind ik de 1080P versie mooier en detailrijker  op mijn tv.

Ik zit op WBA regio Achterhoek met 100mb glasvezel gebruik ook versie 25 build 6, en gelukkig geen enkele last van haperingen of welke problemen dan ook, de streams komen hier binnen via KPN ook NPO 1/3 geeft geen problemen zoals in andere topics vermeld

De knop geeft informatie bij Netflix of andere diensten die op de tv draaien, als de source op mediabox staat dat is er geen info zichtbaar verder. Dus ik heb geen idee hoe ik deze informatie boven tafel kan krijgen. 

Reputatie 1

Wij hebben een update gehad van onze Kamai maar voetbal kijken is een drama geworden. Lijkt wel of snel beeld (sport) in eens een veel lagere frame rate heeft gekregen. Heeft niet te maken met een tv instelling want dat was altijd goed, is sinds de update van gisteren.

kan t mobile dit laten aanpassen met een nieuwe update? Anders ga ik liever terug naar de oude firmware. Linear tv kijken is vooral leuk voor live sport maar zo is het vooral een ergernis. 

Hier hetzelfde probleem… alleen met een Entone ontvanger. Wat een enorm drama. Met voetbal viel het inderdaad het meest op!

Normale beelden heb ik er ook last van op beide ontvangers in huis. De update in de nacht van 26 op 27 november is echt een gedrocht...

 

Hier ook dit probleem na deze firmware update met Entone ontvanger.

Erg vervelend. Graag snelle oplossing en reactie van T-Mobile.

 

 

Reputatie 1

Na wat getest ben ik er vrij zeker van dat de oplossing voor mij (en waarschijnlijk ook voor @forward en @Rolf M. en nog veel meer mensen) hem inderdaad zit in de 1080i/50hz versus 1080p/60 hz issue.

Oftewel: bij een power flip (het normale opstarten) gaat de box via het paars/roze T-Mobile logo geforceerd over naar 1080p/60HZ. @apis4 heeft al uitgebreid toegelicht waarom dat geen goed idee is, en dat blijkt ook in de praktijk.

Bij een fabriekreset van de mediabox (pinnetje steken in klein gaatje aan de zijkant) verloopt het booten iets anders. De laatste stap van het gelijkstellen van de systeemklok, controle van het netwerk et cetera gaat dan via een splash screen van de Entone zelf. De box wordt dan niet geforceerd in een modus die hij niet aankan, blijft keurig op 1080i/50 hz draaien en voila, geen refresh rate problemen meer.

Nu ga ik niet voor iedere keer als ik tv wil kijken een factory reset doen. Dus @Sander  als jullie dit, wat dus 99% zeker wél in die update van de box zat, snel in een nieuwe build er uit halen maak je heel veel mensen blij. En met snel bedoel ik voor de duidelijkheid niet de drie weken dat dit nu al voortsuddert en nota bene door de community zelf ontdekt moet worden...

Reputatie 7

Dag allen,

 

Bedankt voor de meldingen. Ik heb dit topic en het topic over haperend beeld gezien en ga hier achteraan. Zodra ik meer weet, kom ik er hier op terug. 

Reputatie 7

Dag allen, 

 

We hebben gecontroleerd en op alle fronten is de upgrade van de TV Boxen 100% geslaagd. Het kan natuurlijk zijn dat enkelen toevallig nu problemen ervaren met het TV beeld. Dit staat echter los van de upgrade. Het is dus belangrijk om deze stappen (of hulpvideo) te doorlopen om weer haarscherp beeld te verkrijgen: stappenplan TV

 

Belangrijk hierbij is dat je een rechtstreekse verbinding hebt tussen modem en TV Box, zonder adapters, switches of koppelstukjes. 

Reputatie 7

Er blijven een paar misvattingen hardnekkig de kop opsteken. De upgrade was van eind november. Als er in oktober al haperingen waren, dan wijst dit erop dat de upgrade niet de oorzaak was. Heb je nog steeds de versie met 27, haal de TV Box (en eventueel ook het modem en/of media converter) voor 10 seconden van de stroom. Na deze herstart heb je de 25 versie. Ik heb het sterke vermoeden dat dit niet de oplossing is. 

 

Het omzetten van entone boxen naar Aria. Dat zou gedeeltelijk mogelijk zijn. Voor de entone met opnamefunctie is geen alternatief: de aria hebben we alleen zonder opnamefunctie. Bedankt voor de tip! Ik zal 'm bespreken. 

 

Ik weet dat enkele klanten binnenkort een vervangend modem zullen krijgen. Er lijkt een verband te bestaan in een combinatie van hardware (Draytek/entone), netwerk (glasvezel) en het issue (stroperig beeld). Let op: dit is onbevestigd en deel van het onderzoek. 

Reputatie 3

Sorry hoor Sander, maar dit antwoord slaat natuurlijk helemaal nergens op…. waarom moeten we ineens een stappenplan uitvoeren NA een update vanuit jullie? Er is overigens helemaal niets mis met de scherpte van het beeld, maar de bewegingen… het is alsof ik naar een 20Hz scherm zit te koekeloeren.

Aan mijn (onze) situatie is namelijk helemaal NIETS veranderd en sinds de update ervaren meerdere klanten hetzelfde probleem, ra ra?!

Het probleem lijkt mij vrij duidelijk; de Entones happeren/kunnen het huidige beeld niet meer vloeiend weergeven. Ik heb het op beide ontvangers en nee ik heb niets veranderd en ook niets aan de instellingen van de verbonden TVs veranderd.

Ik eis een oplossing en niet een nietszeggend antwoord. Dit is overduidelijk een probleem na de update. Ga anders zelf met de ontvangers testen met de update van die bewuste nacht… of lever ons een ontvanger die de nieuwe update WEL aan kan.

Reputatie 3

Nou… ik heb het stappenplan uitgevoerd hoor. Alles netjes 10 seconden van de stroom en raad eens: het probleem is nog.

Reputatie 1

Er blijven een paar misvattingen hardnekkig de kop opsteken. De upgrade was van eind november. Als er in oktober al haperingen waren, dan wijst dit erop dat de upgrade niet de oorzaak was. Heb je nog steeds de versie met 27, haal de TV Box (en eventueel ook het modem en/of media converter) voor 10 seconden van de stroom. Na deze herstart heb je de 25 versie. Ik heb het sterke vermoeden dat dit niet de oplossing is. 

 

Het omzetten van entone boxen naar Aria. Dat zou gedeeltelijk mogelijk zijn. Voor de entone met opnamefunctie is geen alternatief: de aria hebben we alleen zonder opnamefunctie. Bedankt voor de tip! Ik zal 'm bespreken. 

 

Ik weet dat enkele klanten binnenkort een vervangend modem zullen krijgen. Er lijkt een verband te bestaan in een combinatie van hardware (Draytek/entone), netwerk (glasvezel) en het issue (stroperig beeld). Let op: dit is onbevestigd en deel van het onderzoek. 

Ben benieuwd naar de uitkomst hiervan (vervangend modem) gezien de combinatie die je schetst in ieder geval op mij van toepassing is. 
En fijn dat jullie actief bezig zijn, hoop dat het gauw wordt opgelost!
 

Reputatie 2

En toevallig het probleem bij allebei de tv’s… maar volgens t mobile ligt het aan de tv 

Reputatie 4

Heb draytek modem via glasvezel en 2 boxen, aria en entone. Aria geen probleem, entone steeds haperingen, als ander modem oplossing is dan graag een ander, nog liever een aria voor de entone omdat deze 10x sneller is. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @BjOrK1972, goed dat je het aangeeft en super dat je er gelijk een foto bij plaatst! Het zou, op een individueel geval na, volledig opgelost moeten zijn. Wat ik wil doen is een aantal zaken uitsluiten zodat we de juiste oplossing vinden samen. Het valt me op dat je een Ubiquiti tussen modem en apparatuur hebt aangesloten in poort 1, klopt dat? Wat heb je verder nog meer aangesloten, naast de TV Box? Zou je alles willen ontkoppelen en kijken of het blokkerige beeld dan hersteld is? We komen er uit samen, dat weet ik zeker. Je TV Box is ook al een keer vervangen, maar dit heeft dus geen vruchten afgeworpen jammer genoeg. 

Reputatie 7
Badge +1

Hier in de Achterhoek (postcode gebied 7021) de upgrade inmiddels binnen gehaald, mijn ervaring tot heden is dat zeker bij de HD zenders de streams wat verbeterd zijn t.o.v. vorige versie.

Heb gelukkig geen last van dat beeld bevriest, of vertraagde frames bij snelle beeldwisseling zoals bij voetbal afstand tussen Entone 510 en de router (Draytek) is hooguit 5mtr en is rechtstreeks verbonden.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @BjOrK1972, bedankt voor de toelichting! Zo kunnen we tot de juiste oplossing komen. Ik ga je een PM sturen met wat vragen die de technische dienst nodig heeft om het op te lossen. Geen zorgen, we komen er samen uit! :smile:

Reputatie 2

Ik ben niet helder genoeg geweest in mijn communicatie, excuus! Er spelen hier twee verschillende zaken. 

 

@Bobtenvoorde, bij jou geldt het issue zoals mijn collega Jason heeft besproken. Dit is een lokaal probleem. Update van mijn kant: de aanpassingen tot dusver hebben het nog niet kunnen oplossen, maar we gaan nu met een grootschalige actie het probleem verhelpen. Dit staat gepland voor 6-12. 

 

Voor de anderen: er is geen impact geconstateerd door het onderhoud van week 47. Heb jij toch last van haperend beeld of blokbeeld, dan moeten we eerst andere zaken uitsluiten. Daar is deze video voor. Helpt dat niet, laat het ons dan weten, dan gaan we aan de slag om de oorzaak te vinden en verhelpen!


Beste @Sander , ik heb de stappen allemaal doorlopen en, zoals verwacht, biedt dit geen enkele verbetering. graag voor de oude Vodafone thuis kastjes de update ongedaan maken of nieuwe kastjes uitleveren. Ik betaal n.b. extra dit seizoen voor Fox Eredivisie maar voetbal kijken is na deze update een ramp. 
hoe lang laat een oplossing op zich wachten of laten jullie mensen barsten die al klant waren in het Vodafone tijdperk?

 

Reputatie 6
Badge

:smile: coax/ kabel? Nou heb ik toevallig net tv van Ziggo erbij genomen voor een maandje en het Ziggo Sport kanaal was (vandaag iig) net zo erg als het NPO verhaal bij T-Mobile en dat zonder een kastje van wat voor soort dan ook (ook geen CI+ module).

Dan zou je bijna gaan denken dat het de tv moet zijn maar dat kan uitgesloten worden vanwege het wel goed werken van andere zenders (en uiteraard dat er bij een hele hoop mensen iig de NPO problemen rond hetzelfde tijdstip begonnen). Signaalsterkte en kwaliteit allebei 100(%?) bij Ziggo.

Maar zoals eerder al gezegd: iedereen roept maar wat dat ze dezelfde problemen hebben maar zonder filmpjes van wat dan ook weet niemand het zeker. Hierboven iemand waar RTL alles fout is en bij anderen enkel NPO en Veronica (zelf buiten NPO om nergens last van gehad en met NPO is het ook alweer tot een minimum beperkt inmiddels).

 

Edit: wel één avond (20 december) dat de Belgische zenders totaal niet te kijken waren maar dat was de volgende dag ook weg

 

Reputatie 1

@apis4 : mag ik de conclusie trekken dat de NPO zenders bij zowel T-mobile en Ziggo haperend en/of blokkerig beeld vertonen? Dat lijkt mij dan meer op een oversturing van het signaal van deze zenders. Wat uiteindelijk ook vreemd is omdat niet iedereen dit zo ervaart. Ik kijk zelf geen NPO dus daar kan ik niets over zeggen maar hier zijn de RTL zenders en Veronica de boosdoeners. Zit al enkele dagen met regelmaat de WK darts op RTL7 te kijken en daar zijn de haperingen met regelmaat waarneembaar. Ik tracht bij te houden of er een bepaalde tijd tussen zit maar dat is verschillend. Ook het omschakelen van camerapunten is niet het probleem. Kan het iets met buffering te maken hebben? Ik weet niet veel van deze techniek maar af en toe lijkt het net alsof de tv box het signaal/beeld niet kan bijhouden.

Als ik in de gelegenheid ben om een foto te schieten zal ik deze trachten te posten al komt het beeld wat jij geplaatst hebt wel erg overeen met wat ik soms zie.

overstappen naar een ander is wel het laatste wat ik zou doen al ben ik wel van mening dat T-mobile wat meer tempo mag maken met een oplossing ook al verschilt het van klant tot klant.


Bijzonder,ik heb op rtl7 super strak beeld. Bijna alle wedstrijden van het darten gezien:grinning:. NPO is enige met problemen. Gaat het signaal van NPO niet via kabel de duplexer in en anderen via de satelliet? begint daar de ellende al, de aanvoer vanuit Hilversum?

Reputatie 6
Badge

  

Kwam toevallig dit topic tegen bij Zggo: https://community.ziggo.nl/audio-en-tv-apparatuur-97/storing-radio-tv-lijkt-op-een-repetitieve-hik-op-de-coax-hoevelaken-50712 en ook enkele meldingen uit mijn eigen woonplaats en blijkbaar was er een storing vandaag/de laatste paar dagen.

Ik kwam op Tweakers nog een bericht tegen van eind Augustus met het volgende screenshot wat precies is wat ik vandaag ook regelmatig zag (maar bij T-Mobile eigenlijk nog nooit heb gehad, op die 20e December na dan met de Belgische kanalen). En dit hieronder uit die post was nog een replay/teruggespoeld via Ziggo Go ook dus dat moet al bij de bron begonnen zijn:

Als je het mij vraag zou voor het NPO probleem iig bij de bron gezocht moeten worden (maar daar waren ze al mee bezig en het is nu sowieso al stúkken minder dan in de eerste paar weken), voor de rest van de zenders lijken de 515 boxen meer problemen te hebben dan de gewone 510? En misschien ook nog een verschil WBA/ODF gebied of nóg meer regio gebonden (ODF hier en ook alleen met NPO problemen gehad).

Dat de Entone’s het niet aan kunnen zou haast niet mogelijk moeten zijn aangezien de Amino's met mindere specs het ook nog makkelijk vol hielden.  Zo veeleisend is de verwerking van 1080i MPEG4 nou toch ook weer niet … en over de bitrate word vaker geklaagd dat hij te laag dan te hoog is en nu zou ineens een ‘te’ hoge bitrate een mogelijke oorzaak kunnen zijn (zoals in het begin van het topic wel eens geopperd)? :thinking::wink: . Dit is echt niet veeleisend voor een box als dit … (al zit er natuurlijk wel wat meer achter dan bij bijv. een simpel 1080p film bestand op een mediaspeler afspelen).

Reputatie 1

ik ben ook benieuwd heb ook een entone kastje en een draytek modem… Het lijkt wel alsof t-mobile het niet wil erkennen dat npo 1, 2 en 3 problemen geeft (en de andere zenders niet)?

Reputatie 6
Badge

ik ben ook benieuwd heb ook een entone kastje en een draytek modem… Het lijkt wel alsof t-mobile het niet wil erkennen dat npo 1, 2 en 3 problemen geeft (en de andere zenders niet)?


Dat hebben ze allang erkend (alleen niet dat het samenhangt met de firmware update; wat bij mij ook niet het geval was aangezien ik het al had een dag vóór de een firmware update binnehaalde) en zijn ook naar de oorzaak aan het zoeken. NPO 101-103 zou van een andere bron afkomstig zijn is al eerder gepost en qua beeldhaperingen geen issues moeten hebben (maar dat van het geluid heb ik ook een tijdje gehad op zowel NPO 1-3 als 101-103 en is inmiddels ook al een tijdje niet meer een issue).

Reputatie 1

ik ben ook benieuwd heb ook een entone kastje en een draytek modem… Het lijkt wel alsof t-mobile het niet wil erkennen dat npo 1, 2 en 3 problemen geeft (en de andere zenders niet)?


Dat hebben ze allang erkend (alleen niet dat het samenhangt met de firmware update; wat bij mij ook niet het geval was aangezien ik het al had een dag vóór de een firmware update binnehaalde) en zijn ook naar de oorzaak aan het zoeken. NPO 101-103 zou van een andere bron afkomstig zijn is al eerder gepost en qua beeldhaperingen geen issues moeten hebben (maar dat van het geluid heb ik ook een tijdje gehad op zowel NPO 1-3 als 101-103 en is inmiddels ook al een tijdje niet meer een issue).

Bij mij dus wel, het stotteren is er nog steeds, net alsof het uit sync loopt en dan ineens wil inhalen, en dan is het beeld ineens verder…. het vervelende is dat het niet continue is maar willekeur is kwa stotteren… 

we blijven hopen 🤞

Reputatie 2

Ik zie dat mijn topic:

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/tv-resolutie-slechts-576p-304635/index5.html

gesloten is, maar nog altijd is er geen fix..

Inmiddels zit ik alweer 3 maanden naar 576p te kijken, een reset/powerflip helpt ook niet. De gehele duur van dit probleem is niet redelijk meer te noemen. Ik zou graag willen dat iemand contact met mij opneemt voor compensatie, informatie over de oplostermijn en eventueel een aanbod tot het voortijdig beëindigen van de TV dienst.

@Sander @Piotr ik heb nog niks vernomen, hoor graag nog een reactie.

Beeld is zelfs nu 480p..

Reageer