[Info] Upgrade firmware Amulet 515 en Kamai 510

  • 22 November 2019
  • 307 reacties
  • 15177 Bekeken
[Info] Upgrade firmware Amulet 515 en Kamai 510

Toon eerste reactie

307 reacties

Reputatie 1

Dag allemaal, 

 

Bedankt voor alle reacties en video's!

 

Een tip: een collega heeft bij één klant het kunnen oplossen door een fabrieksreset van de TV Box uit te voeren. Dit kan alleen bij de Entone Kamai (510). Dit is de TV Box zonder opnamefunctie. Hierbij zit een klein gaatje aan de achterkant. Ik wil graag testen of dit het probleem oplost. Wie wil dit uitvoeren en controleren of het geluid/beeld bij NPO/RTL/Veronica niet meer stroperig is?

 

PS. Als je Begin Gemist gebruikt, dan komt het stroperige beeld niet voor. Kunnen jullie dit bevestigen?

 

Klopt bij mij dat bij begin gemist stroperige beeld verdwijnt.

Update #2: we hebben een aanpassing gedaan. Ik ben heel benieuwd of jullie nu nog steeds het stroperige beeld zien. Als ik de laatste paar berichten kan geloven, lijkt het nu al beter te zijn!

 

 

Lijkt inderdaad iets beter, echter nog niet als vanouds.

Reputatie 2

 

Hier hetzelfde probleem… alleen met een Entone ontvanger. Wat een enorm drama. Met voetbal viel het inderdaad het meest op!

Normale beelden heb ik er ook last van op beide ontvangers in huis. De update in de nacht van 26 op 27 november is echt een gedrocht…

 

 

Ja inderdaad wij hebben 2 Vodafone branded Entone ontvangers. Als het zo blijft stap ik over naar Ziggo, is echt geen doen. 

 

Reputatie 2

ik heb er ook veel last van! happerend en vertraagd beeld. word er helemaal gek van. T-mobile doe er iets aan aub!!

Reputatie 3

Na wat getest ben ik er vrij zeker van dat de oplossing voor mij (en waarschijnlijk ook voor @forward en @Rolf M. en nog veel meer mensen) hem inderdaad zit in de 1080i/50hz versus 1080p/60 hz issue.

Oftewel: bij een power flip (het normale opstarten) gaat de box via het paars/roze T-Mobile logo geforceerd over naar 1080p/60HZ. @apis4 heeft al uitgebreid toegelicht waarom dat geen goed idee is, en dat blijkt ook in de praktijk.

Bij een fabriekreset van de mediabox (pinnetje steken in klein gaatje aan de zijkant) verloopt het booten iets anders. De laatste stap van het gelijkstellen van de systeemklok, controle van het netwerk et cetera gaat dan via een splash screen van de Ento zelf. De box wordt dan niet geforceerd in een modus die hij niet aankan, blijft keurig 1080i/50 hz en voila, geen refresh rate problemen meer. Nu ga ik niet voor iedere keer als ik tv wil kijken een factory reset doen. Dus @Sander  als jullie dit, wat dus 99% zeker wel in die update van de box zat, er uit halen maak je heel veel mensen blij.

Excuus voor het verlate antwoord, maar inmiddels klopt bovenstaande ook bij mij. Thanks @Bobtenvoorde !

Het lijkt er bijna zeker van dat dit het probleem is.

Beste T-Mobile,

 

Wordt het niet tijd om decoder te vervangen bij de mensen die problemen hebben?

Jullie stellen dat 0,1 procent van de gebruikers problemen ondervinden met de 510/515.

Stel dat 100% van de mensen met een Aria geen problemen heeft met het signaal, dan is het toch veel eenvoudiger om die 0,1% te vervangen?

Graag actie!

Reputatie 1

Dan weten we nu iig waar het probleem zit. Zorgwekkend dat dit vanuit de community moet komen, dat belooft niet veel goeds.

Ik kan zelf alleen geen factory reset doen op mijn Entone geloof ik, heb niet zo'n pinnetje.

T-Mobile graag zo snel mogelijk een update doorvoeren waarbij de media box weer de 1080i/50hz uitzendt.

Reputatie 7
Badge +1

Hier in de Achterhoek zit ik op het WBA glasvezel van KPN, wat begin deze eeuw door toen Reggefiber  in diverse plaatsen is aangelegd.

Van de hier in dit topic vermelde problemen gelukkig met mijn Entone 510 totaal geen last, gisteren een powerflip gedaan en net via het menu een herstart staat inderdaad op 1080P/60Hz getest op diverse zenders o.a NPO en Foxsports enz, tot op heden geen enkel probleem met wat dan ook

Reputatie 2

Na de downgrade naar de .25 versie staat het beeld hier nu al een paar dagen op 1080i/50hz. Het ‘haperen’ van het beeld is heel veel minder geworden, maar nog niet helemaal weg. Ik bedenk mij nu dat dit volgens mij al langer was (heel af en toe een hapering gevolgd door een soort van inhaalslag), dus het lijkt bij ons weer vanouds.

Reputatie 1

Hier in de Achterhoek zit ik op het WBA glasvezel van KPN, wat begin deze eeuw door toen Reggefiber  in diverse plaatsen is aangelegd.

Van de hier in dit topic vermelde problemen gelukkig met mijn Entone 510 totaal geen last, gisteren een powerflip gedaan en net via het menu een herstart staat inderdaad op 1080P/60Hz getest op diverse zenders o.a NPO en Foxsports enz, tot op heden geen enkel probleem met wat dan ook

Misschien speelt dit probleem alleen bij T-MOBILE's eigen streams.

Reputatie 1

Ik heb hetzelfde probleem en ook dezelfde, oude, tvboxen. Zie ook het topic wat ik direct na de update al opende, nu 6 dagen geleden.

 

Het generieke, kluitje in het riet antwoord (hoezo ik neem de klant serieus) was in mijn situatie sowieso al onzin, omdat bij mij de boxen altijd al van stroom afgaan. 

Reputatie 2

Het is al weer wat dagen stil qua meldingen en denk dan dat het bij veel mensen verholpen is. Dat zou goed nieuws zijn. In Alkmaar is het op veel kanalen nog steeds zoals op de afbeelding te zien is. Is T-mobile nog bezig met een vervolg update of blijft het bij de laatste?

 

Reputatie 7

Ik ben niet helder genoeg geweest in mijn communicatie, excuus! Er spelen hier twee verschillende zaken. 

 

@Bobtenvoorde, bij jou geldt het issue zoals mijn collega Jason heeft besproken. Dit is een lokaal probleem. Update van mijn kant: de aanpassingen tot dusver hebben het nog niet kunnen oplossen, maar we gaan nu met een grootschalige actie het probleem verhelpen. Dit staat gepland voor 6-12. 

 

Voor de anderen: er is geen impact geconstateerd door het onderhoud van week 47. Heb jij toch last van haperend beeld of blokbeeld, dan moeten we eerst andere zaken uitsluiten. Daar is deze video voor. Helpt dat niet, laat het ons dan weten, dan gaan we aan de slag om de oorzaak te vinden en verhelpen!

Reputatie 2

Na wat getest ben ik er vrij zeker van dat de oplossing voor mij (en waarschijnlijk ook voor @forward en @Rolf M. en nog veel meer mensen) hem inderdaad zit in de 1080i/50hz versus 1080p/60 hz issue.

Oftewel: bij een power flip (het normale opstarten) gaat de box via het paars/roze T-Mobile logo geforceerd over naar 1080p/60HZ. @apis4 heeft al uitgebreid toegelicht waarom dat geen goed idee is, en dat blijkt ook in de praktijk.

Bij een fabriekreset van de mediabox (pinnetje steken in klein gaatje aan de zijkant) verloopt het booten iets anders. De laatste stap van het gelijkstellen van de systeemklok, controle van het netwerk et cetera gaat dan via een splash screen van de Ento zelf. De box wordt dan niet geforceerd in een modus die hij niet aankan, blijft keurig 1080i/50 hz en voila, geen refresh rate problemen meer. Nu ga ik niet voor iedere keer als ik tv wil kijken een factory reset doen. Dus @Sander  als jullie dit, wat dus 99% zeker wel in die update van de box zat, er uit halen maak je heel veel mensen blij.

Excuus voor het verlate antwoord, maar inmiddels klopt bovenstaande ook bij mij. Thanks @Bobtenvoorde !

Het lijkt er bijna zeker van dat dit het probleem is.

Zelfde ervaring hier. Na een fabrieksreset middels het pinnetje in het kleine gaatje aan de zijkant doet de box het gelukkig weer goed. Hij blijft nu inderdaad op 1080i/50. Voetbal op NL1 ziet er weer goed uit. Fijn!

Reputatie 3

Helder, maar… het lijkt op hetzelfde probleem als dat Bobtenvoorde beschrijft. Dat is een erkend probleem lees ik. Zoals ik lees heeft de rest (dus wij) geen last van dit probleem? Terwijl het wél hetzelfde probleem is.

Ik ben nu even het spoor bijster:

  • Is het probleem van ons allen erkend?
  • Lost de update van 6-12 het op?

 

Reputatie 1

Hi all,

 

Ik hoor jullie en ik zit er dicht op. Mijn excuses voor de radiostilte. We zijn er nog niet uit, aangezien het slechts om een kleine groep klanten lijkt het te gaan, allemaal met verschillende hardware en soms ook met verschillende klachten. Voor nu heb ik twee updates:

 

-Aangezien de GOS zenders (101-103) geen stotterend beeld vertonen, lijkt hier het verschil te zitten. De GOS zenders komen ook van een ander platform dan NPO 1-3 (vreemd genoeg). Hierop zullen we focussen

 

-Het probleem speelt alleen bij Live TV. Als je dus met Begin Gemist kijkt (On Demand) heb je dit issue niet! Je kunt dus 10 seconden na de start van de voetbalwedstrijd met de blauwe knop (Begin Gemist) terug naar het begin. Je loopt dan weliswaar ietsje achter op de live versie, maar het beeld zou dan weer superscherp moeten zijn! 

Beste Sander,

Ook na de vervanging tv box (Entone met opnamefunctie) is het probleem met ‘stroperig’ en ‘schokkerig’ beeld niet verholpen. Na initialisatie was het even goed. Weliswaar (automatisch) met 576p. Na het binnenhalen van de laatste update 2.9.27.03 was het beeldprobleem weer terug. Resolutie stond weer op 1080p. De update is dus duidelijk de oorzaak van het probleem. Graag z.s.m. een oplossing. Dit duurt nu al te veel lang. Ik zou anders erg teleurgesteld zijn in T-Mobile en naar goed werkende alternativen moeten zoeken. Dit is niet acceptabel en had ik eigenlijk ook niet van T-Mobile verwacht. Ik was eigenlijk altijd erg tevreden over de diensten en de ondersteuning van T-Mobile. Graag z.s.m. een antwoord.

Ik heb hetzelfde probleem, heb een Entone tv box met HDD. Volgens mij kan ik niet zelf een fabrieksreset uitvoeren. @Sander kunnen jullie dit van afstand doen? Dan kan ik ook weer zonder frustratie voetbal kijken (door het beeld uiteraard ;-))

Ik ervaar dezelfde problemen en heb afgelopen vrijdag gezegd tegen de klantenservice dat ik denk dat het de combinatie is van het Draytek modem met de Entone decoders.

Vorige week woensdag is er een monteur langs geweest en die heeft het modem vervangen door een nieuwe (precies hetzelfde merk en type). Dit maakte geen verschil in beeldkwaliteit. Daarna is hij vertrokken want er zou die nacht een update komen waardoor de problemen zouden moeten worden opgelost…

Omdat er niks is veranderd krijg ik vrijdag via de pakketpost, 2 nieuwe decoders (1 met- en 1 zonder opnamefunctie). Ik zal na vrijdag laten weten of dit heeft geholpen.

Reputatie 2

Hoi @Jason, bedankt voor de snelle reactie. Wat jij aangeeft qua aansluitingen klopt niet helemaal en daarom hieronder het netwerk zoals het in ons huis aanwezig is. Hopelijk kom je hier verder mee. Vreemd aan het verhaal is dat de problemen zijn ontstaan na een eerder update van de Amulet tv-box. Wij zijn van Ziggo overgestapt naar T-Mobile en in het begin was er niets aan de hand. Het netwerk is nagenoeg hetzelfde gebleven op twee aansluitingen op de Netgear switch in de meterkast na. Het lijkt mij sterk dat dit invloed heeft op de Amulet TV-box. Signaalsterkte is eerder gecontroleerd en dat bleek ruim voldoende.

 

Het resolutie probleem zit ook nog in de nieuwe versie…

Waarom zit er geen optie in het menu om een resolutie af te dwingen? Nu gaat het blijkbaar fout tijdens de HDMI onderhandeling waardoor de verkeerde resolutie gekozen wordt.

 

Sluit ik dezelfde recorder aan op een andere TV dan gaat het wel goed, het lijkt dus echt te zitten in de onderhandeling met bepaalde tv’s. 
 

TV: Samsung UE46D7000

Reputatie 1

Fijn dat er mensen zijn die wel nieuwe apparatuur krijgen geleverd. Tegen mij werd steeds gezegd dat ze niks voor me kunnen doen want er loopt een onderzoek. Ik hoef nu ook niet meer geholpen te worden. Ik ga zeer binnenkort overstappen op KPN. Ik wens iedereen fijne feestdagen!

Reputatie 1

Ik heb hetzelfde probleem, heb een Entone tv box met HDD. Volgens mij kan ik niet zelf een fabrieksreset uitvoeren. @Sander kunnen jullie dit van afstand doen? Dan kan ik ook weer zonder frustratie voetbal kijken (door het beeld uiteraard ;-))

@Sander Een een dergelijke fabrieksreset op afstand zou voor mij eventueel ook een (tijdelijke) oplossing kunnen zijn. De moeite waard om te proberen in ieder geval om ook weer van voetbalwedstrijden te kunnen genieten.

Reputatie 1

@Sander Ik waardeer jullie inspanningen, maar toch graag reactie op mijn 2 voorgaande posts. Beeldkwaliteit na vervanging modem en tv box (met opnamefunctie) nog steeds niet acceptabel. Er heeft bij mij geen rollback plaatsgevonden. Deze alsnog z.s.m. uitvoeren graag, om te bepalen of dit een oplossing biedt. Nu al een maand onacceptabel beeld!!

Reputatie 1

Stappenplan zoals aangegeven uitgevoerd. Geen oplossing. Nog steeds haperend beeld. Entone ontvanger in Nijmegen. En inderdaad bij voetbalbeeld het meest opvallend. Oude opnames van voor de update prima. Dus aansluiting is in orde.

Reputatie 5

Hoi,

Heb al maanden last van blokkerig, haperend beeld en geluid.
Eerder gemeld, nieuwe settopbox gevraagd, andere afstandsbediening met magenta gekregen
Die deed het net zo traag + tv functies deels. Blokkerig, etc. beeld/geluid bleef.

Herstart helpt slechts even

Na deze update nog verder verslechterd, waarbij afstandsbediening met magenta knop ook niet meer is te koppelen. Uur met aardige helpdeskmedewerker aan de lijn gezeten.
Alles gereset => geen verbetering (wel een halve dag kwijt om mijn instellingen weer terug te zetten)
Gevraagd om nieuw settopbox op te sturen => nee, moet monteur voor langskomen
Aanbod gekregen om Gideon langs te sturen, uiteindelijk afgezegd (kost me weer een halve dag en die heb ik nu niet)

Mijn conclusie: Mijn 510b is oud (2016/nog van Vodafone) en functioneert niet goed (traag)
De nieuwe afstandsbediening past niet mijn mijn 510b, omdat koppelen werkt niet zoals op jullie site omschreven. (zie onder; Stylus versus URC)

Inmiddels ben ik het meer dan beu dat dit al zo lang duurt en zo omslachtig wordt behandeld.
Graag z.s.m. een passende oplossing die mij niet nog meer tijd kost

(Andere mogelijkheid: via marktplaats ben ik voor €16 zonder dagen gedoe klaar…
https://www.marktplaats.nl/q/entone+510/
https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/afstandsbedieningen/m1488964292-afstandbediening-t-mobile-vodafone.html?c=08c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

 

TV
MEDION® LIFE E14019 40" FULL-HD LED TV i  (MD31463)

SettopBox
Kamai 510b, MFG Date: 160414, partnumber: 99-890000-02 Stylus remote
(dus niet de Kamai 510 Hybrid Media Player with URC remote, partnumber: 99-890000-02U
Zie: https://www.manualslib.com/manual/665336/Entone-Kamai-510.html?page=4#manual)

FokusOn: 3.19.14
Type:Entone-26
Firmware: 2.9.27.0.3-build1-evt-vma-glop-as3

Vervangende Afstandsbediening met magenta knop => niet meer te koppelen na update
Type: URC R126262A99-0001 y193600

STAP 2 => Werkt niet, afstandsbediening verwacht 4 cijfers, niet één
(Voer de ééncijferige code in van het merk van je TV. Als het magenta knopje vijf keer knippert is de code niet correct. Lukt het niet met de eencijferige code, probeer dan de daarop volgende code in de tabel.)

De rolback kun je zelf uitvoeren, de powerflip uitvoeren.

Ethernet kabel er uit, box van de stroom, stekker er weer in en wachten tot die zegt dat er geen verbinding is en dan ethernet kabel er in, dan haalt die de laatst beschikbare SW versie op, nu dus versie 25.

Reageer