[Info] Upgrade firmware Amulet 515 en Kamai 510

  • 22 November 2019
  • 307 reacties
  • 15165 Bekeken
[Info] Upgrade firmware Amulet 515 en Kamai 510

Toon eerste reactie

307 reacties

Reputatie 6
Badge

 

Heel erg vreemd dat ze het modem hebben vervangen en niet de media-box… Het probleem begint na een firmware update van de media-box. Waarom zou je dan in godsnaam het modem gaan vervangen… maar goed, we wachten af……

Het probleem [met haperingen] begon hier al (vlák) vóór de firmware update. Zat nog op versie 2.9.25 toen het al begon ...

Verder idd ook dat er gewoon een stuk mist maar met voetbal en de meeste andere zenders vrijwel geen last (slechts sporadisch). In het begin van deze week leek het al wat verminderd maar vandaag is het weer feest.

 

Dit is overigens nog van afgelopen zaterdag (Studio Sport/Voetbal en valt weinig in te zien, enkel na 3/ 4 seconden en 1 minuut 22). Straks ook maar eens eentje van Veronica maken dan … [qua geluid, net even beneden gecheckt en lijkt toch enkel voor deze box te gelden. Op andere zenders geen ‘crackling’ geluid bij deze box verder]

https://www.youtube.com/watch?v=PSoJtqVl4iI&feature=youtu.be

Als tussenoplossing zou je natuurlijk ook NPO 1-3 via DVB-T2 kunnen ontvangen maar een overstap naar Ziggo voor iig tv lijkt steeds meer een reëele optie (met dat uitgeklede Fox Sports 1 en nietszeggende Eurosport tegenwoordig waardoor ES2 in het basispakket allang geen pro meer is).

Hier nog steeds last van haperend en blokkerig beeld, eigenlijk dus alleen in de avond.

 

Vandaag is een monteur geweest, die gaf ook aan, gezien het (bijna) alleen ‘s avonds is, het niet aan kabels kan liggen. Die waren ook prima. Krijg nu wel een andere box, maar of dit gaat werken?? Het is nu na 3 maanden toch een keer klaar en een oplossing moet nu toch wel gevonden kunnen worden?

 

@Brian Kan jij mij nog verder helpen? Of is het wachten tot de nieuwe box er is en dat testen? 

 

Beste @jk90 ,

Heb sinds gister een andere tvbox ontvangen. Het lijkt er serieus op dat de problemen verholpen zijn. Gisteravond namelijk geen enkele storing ondervonden.

Dus inderdaad even wachten op de andere tv box.

Oh @soepkip67, dat klinkt wel goed! Ben benieuwd. Ga wachten tot de nieuwe tv box er is! 

Deze avond ook zonder problemen aan het kijken? Had jij het voorheen ook elke avond? (ene avond erger dan de andere?)

Reputatie 7
Badge +7

@jk90 ,

Tot nu toe inderdaad geen storingen meer ervaren. Was inderdaad iedere dag vooral 's avonds.

Dus nog even geduld en wachten op de vervangende box. 

Nadat er een fabrieks reset was uitgevoerd had ik anderhalve week een bijna probleemloos beeld.

Helaas meende T-mobile dat ze afgelopen nacht dat ze weer een update moesten doen, en waar ik al bang voor was is gebeurd want we zijn weer terug bij af en hebben zeer regelmatig een stroperig of blokkerig beeld.

Bedankt T- mobile hiervoor. laat updates nou eens achterwege totdat jullie een oplossing hebben die wel werkt.

Is zolangzamerhand wel te triest voor woorden dat dit al meer dan 2 maanden moet duren.

Reputatie 7
Badge +7

@jk90 ,

Het  duurde bij mij 4 werkdagen. 

Heb tot nu toe nog steeds strak beeld. Dus ga er van uit dat het nu opgelost is. 

En anders even een belletje naar de klantenservice of zij kunnen zien wanneer de box afgeleverd wordt. Nog even geduld dus😏

Reputatie 7

Hi all, we hebben vannacht een update uitgevoerd waardoor de problemen voor de Kamai 510 verholpen zouden moeten zijn. Maak je gebruik van een eigen modem of één van onze modems met APAS (alle poorten voor elke dienst) dan moet je de modem nog even een reboot geven om de laatste update binnen te halen.

Reputatie 1

Ik heb 750Mb abonnement. Dan heb ik toch ook geen KPN streams? Mij werd iig een jaar of twee geleden verteld dat ik op het eigen glasvezel netwerk zat.

Mijn zwager heeft ook T-Mobile glasvezel en dezelfde mediaboxen als ik maar wel minder snel internet. Die heeft geen problemen.


750Mb is ook geen KPN/WBA nee. Dan zou er aan de streams ook niks veranderd moeten zijn …

Dan ben ik toch wel benieuwd naar een filmpje, waar tot nu toe nog niemand met het zogenaamde slowmotion/ghosting probleem mee naar voren is gekomen … Als je dit topic zo leest zou voetbal ‘onkijkbaar’ zijn en dat zou toch wel met een filmpje aantoonbaar te maken moeten zijn.

 

Edit: wat me wel opvalt nu is dat beide boxen aangeven dat de output 1080p @ 60Hz is waar dat altijd 1080i @ 50Hz was. Dat is natuurlijk niet de correcte instelling en zou ook graag zien dat dat gewoon weer vrij in te stellen is, zoals ooit in de Vodafone tijd nog het geval was (zelf kiezen voor 1080i of 1080p, eventueel nog andere resoluties als je daar blij van wordt. Toen kon je zelfs ook nog gewoon de SD stream kiezen.)

Ik vermoed dat daar wellicht het probleem zit. Het heeft idd te maken met een lage refresh rate. Precies zoals Rolf heeft uitgelegd, als ik mijn monitor op 20hz ofzo zou zetten en dan naar bewegende beelden ga zitten kijken. Ik weet niet of dit probleem goed zichtbaar is als ik het met een camera zou opnemen.  Maar weet je wat ik zo eng hieraan vind: Er zijn best een aantal mensen die zich hier gemeld hebben met twee verschillende problemen, happeringen en vertraagd beeld. Dat betekent dat zo'n provider toch ook in staat moet zijn om dit probleem snel na te spelen en te achterhalen. Ik ga ervan uit, maar misschien tegen beter weten in, dat men een of meerdere ruimten heeft waar alle mogelijke media-boxen staan opgesteld en waarbij men fatsoenlijke tv's hebben staan om alles te testen.

Voordat je dan een update gaat uitrollen kun je al zien dat er problemen optreden.

Reputatie 7
Badge +7

@jk90 ,

Fijn dat het nu opgelost is. Veel kijk en luister plezier. 😉

Reputatie 3

Dag allemaal, 

 

Bedankt voor alle reacties en video's!

 

Een tip: een collega heeft bij één klant het kunnen oplossen door een fabrieksreset van de TV Box uit te voeren. Dit kan alleen bij de Entone Kamai (510). Dit is de TV Box zonder opnamefunctie. Hierbij zit een klein gaatje aan de achterkant. Ik wil graag testen of dit het probleem oplost. Wie wil dit uitvoeren en controleren of het geluid/beeld bij NPO/RTL/Veronica niet meer stroperig is?

 

PS. Als je Begin Gemist gebruikt, dan komt het stroperige beeld niet voor. Kunnen jullie dit bevestigen?

 

Ik wil dit later vandaag best uitvoeren. De uitkomst zal ik laten weten hier.

Reputatie 7

Update #2: we hebben een aanpassing gedaan. Ik ben heel benieuwd of jullie nu nog steeds het stroperige beeld zien. Als ik de laatste paar berichten kan geloven, lijkt het nu al beter te zijn!

 

@forward: Als je 750 Mbps hebt, dan zit je inderdaad op ons eigen netwerk. Hiervoor zenden we één-op-één de content van de zenders door naar onze klanten - dus maximale kwaliteit!

Reputatie 1

Toch blijft het me verbazen dat de problematiek zich tot slechts een aantal zenders beperkt. Wat mijn vermoeden dat het niets met de kastjes of software te maken heeft sterkt. Of is er iets heel bijzonders aan die NPO signalen?:grinning:

De oplossing zou dan moeten zitten in wat er anders is aan de signalen waar een probleem zich voordoet en de zenders waar dat niet zo is.

@soepkip67, Nou vanavond weer mijn eerste blokjes in beeld en haperingen. Helaas dus niet opgelost bij mij met de nieuwe box. Toch gek, want de eerste dagen leek het er wel op. Bij jou nog steeds perfect beeld?

 

@Brian, Wat kan er nog gedaan worden op dit moment? Ik twijfel namelijk over te stappen naar een andere aanbieder, omdat er gewoon geen oplossing lijkt te werken. Zie jij iets in mijn verbindingen? 

Reputatie 6
Badge

Had ik bij m’n vorige post nog 1080i @ 50Hz na de fabrieksreset, is het nu weer gewoon 1080p @ 60Hz. Op zich merk je (ik) er niet veel van, met een Chromecast had ik er ook weinig last van of 25fps of 50fps materiaal op 60Hz werd afgespeeld, maar het hoort natuurlijk niet in NL. Output moet gewoon 1080i @ 50Hz zijn (eventueel 1080p @ 50Hz als je de box het deïnterlacen laat doen ipv de tv maar geen 60Hz). Hooguit zijn enkele Duitse zenders van oorsprong 720p @ 50Hz maar die worden op Glasvezel/DSL altijd al omgezet naar 1080i @ 50Hz.

Nou is vrijwel elke tv native 60 of 120Hz tegenwoordig dus misschien dat de box denkt 60Hz eruit te moeten sturen?

Reputatie 1

@Sander ik vind het zo typisch dat je zegt dat maar 0.1% het probleem met vertraagd beeld heeft. Ik kreeg het toen na die update van 27 november op beide media-boxen (1 met Harddrive, 1 zonder). Het is niet meer op te lossen kennelijk door de laatste downgrade want ik heb het nog steeds met versie 25 build 6.

Ik zit in regio Eindhoven met 750Mb glasvezel. 

Misschien toch tijd om me eens een andere (nieuwere) mediabox te sturen dan kan ik aangeven of dat het probleem verhelpt? Gezien 99,9% volgens jou het probleem niet heeft moet het dan wel de media-box zijn.

 

Helaas weet ik niet hoe je de output 50/60hz kunt zien. Mijn info knopje doet het wel op de TV (dus Netflix bijvoorbeeld) maar niet op de mediabox.

Is er voor mij nog een manier om dit te achterhalen?

Dan kan ik aangeven wat het nu is.

 

 

Reputatie 4

En de Aria TV box dan?

Reputatie 1

Had ik bij m’n vorige post nog 1080i @ 50Hz na de fabrieksreset, is het nu weer gewoon 1080p @ 60Hz. Op zich merk je (ik) er niet veel van, met een Chromecast had ik er ook weinig last van of 25fps of 50fps materiaal op 60Hz werd afgespeeld, maar het hoort natuurlijk niet in NL. Output moet gewoon 1080i @ 50Hz zijn (eventueel 1080p @ 50Hz als je de box het deïnterlacen laat doen ipv de tv maar geen 60Hz). Hooguit zijn enkele Duitse zenders van oorsprong 720p @ 50Hz maar die worden op Glasvezel/DSL altijd al omgezet naar 1080i @ 50Hz.

Nou is vrijwel elke tv native 60 of 120Hz tegenwoordig dus misschien dat de box denkt 60Hz eruit te moeten sturen?

Ja zoiets moet het inderdaad zijn. Opnieuw bedankt voor het uitvogelen van de technische gegevens als de 60hz output.
Ze hebben een aanpassing gedaan zegt Sander. Ik heb voor de zekerheid even het modem gereset (stroom) maar het probleem lijkt nog niet verholpen. Wel heb ik het idee dat het iets minder opvallend is, maar dat durf ik niet 100% te garanderen. @Rolf M. Rolf merk jij iets van verbetering? 

 

De aria beschikt al over retransmissie.

Reputatie 1

Update:

Na wat voetbal te hebben gekeken op Fox kan ik bevestigen dat er niets is veranderd.

Ach ja we zijn ook pas bijna 3 weken verder.

Reputatie 1

Update:

Na wat voetbal te hebben gekeken op Fox kan ik bevestigen dat er niets is veranderd.

Ach ja we zijn ook pas bijna 3 weken verder.


Ik snap ook niet dat je het nog probeert. Mijn opzegging gaat na het weekend de deur uit. Ik had al van heeeel veel mensen gehoord dat T-Mobile waardeloze service had, maar dacht: meh, het is tv, als Vodafone het al lukt en je blijft er na de overname gewoon met je vingers van af, how hard can it be?

Ben alleen nog even aan het nagaan hoe het zit met de compensatie voor deze laatste maand.

Reputatie 1

Update:

Na wat voetbal te hebben gekeken op Fox kan ik bevestigen dat er niets is veranderd.

Ach ja we zijn ook pas bijna 3 weken verder.


Ik snap ook niet dat je het nog probeert. Mijn opzegging gaat na het weekend de deur uit. Ik had al van heeeel veel mensen gehoord dat T-Mobile waardeloze service had, maar dacht: meh, het is tv, als Vodafone het al lukt en je blijft er na de overname gewoon met je vingers van af, how hard can it be?

Ben alleen nog even aan het nagaan hoe het zit met de compensatie voor deze laatste maand.

Ja ik zit er ook aan te denken om maar op te stappen. En idd je zou denken, wtf kan er nou misgaan met een beetje tv kijken, nou je ziet het. Incompetentie kom je overal tegen hè 😉

Lekker update'je uitrollen zonder goed te testen en niet meer terug kunnen draaien..

Reputatie 1

Update:

Na wat voetbal te hebben gekeken op Fox kan ik bevestigen dat er niets is veranderd.

Ach ja we zijn ook pas bijna 3 weken verder.


Ik snap ook niet dat je het nog probeert. Mijn opzegging gaat na het weekend de deur uit. Ik had al van heeeel veel mensen gehoord dat T-Mobile waardeloze service had, maar dacht: meh, het is tv, als Vodafone het al lukt en je blijft er na de overname gewoon met je vingers van af, how hard can it be?

Ben alleen nog even aan het nagaan hoe het zit met de compensatie voor deze laatste maand.

Ja ik zit er ook aan te denken om maar op te stappen. En idd je zou denken, wtf kan er nou misgaan met een beetje tv kijken, nou je ziet het. Incompetentie kom je overal tegen hè 😉

Lekker update'je uitrollen zonder goed te testen en niet meer terug kunnen draaien..


Ik heb overigens wel het idee dat die 1080i 50mhz versus 1080p 60mhz constatering een oplossing kan zijn. Dank @apis4 ! Ik heb nu op 1 box een factory reset gedaan en inderdaad, dan wordt de box weer 1080i/50HZ en lijkt het probleem niet meer te bestaan. Op mijn andere box is het met 1080p/60Hz het refresh rate drama waar ik al drie weken van mag genieten. Ik ga alleen niet voor iedere tv kijkbeurt een factory reset doen (mijn boxen gaan namelijk altijd van stroom, dus in feite altijd een power flip, dus als hij dan weer geforceerd naar 1080p/60HZ gaat schiet dat niet op)

Reputatie 2

Ook in Alkmaar na de update in oktober veel last van haperend en vertraagd beeld op verschillende tv zenders. De NPO, RTL zenders en Veronica springen er uit. Na alle online tips and tricks meerdere malen te hebben uitgevoerd toch maar contact gezocht met de vakmensen van het callcenter. De T-mobile medewerker heeft mij keurig geholpen door alle eerder genomen stappen nog een keer uit te laten voeren. Zelfs de tweede tv box (Kamai) mocht van zolder naar beneden gehaald worden om te kijken of dat verbetering gaf. Helaas was dat niet het geval en er werd een ticket aangemaakt voor de Front/Backoffice afdeling. De tv box (Amulet 515b) benden bleek de boosdoener en er wordt een nieuwe gestuurd. De nieuwe komt afgelopen zaterdag binnen. Meteen uitgepakt en aangesloten met alle bijgeleverde kabels en de adapter. Na het opstarten zie ik in het menu dat firmware 2.9.27.0.3_build1 geïnstalleerd is. Eenmaal aangemeld snel door naar het menu van de tv zelf om eens te controleren of deze op 50 of 60 Hertz staat. Dit blijkt 60 te zijn. In eerste instantie geen haperingen en vertragingen merkbaar alleen is dat van korte duur. Na 2 uur op RTL4 te hebben gestaan komen de eerste afwijkende beelden te voorschijn.

Ik lees dat er een soort downgrade heeft plaatsgevonden naar 2.9.25 waarbij er geen 60 hertz meer aangestuurd wordt (ik ben geen deskundige in deze materie dus vergeef me als ik het niet juist verwoord) dus ik dacht dat een goede reset van de nieuwe tv box (Amulet 515 met a.b. roze knop) de firmware terug zou zetten naar 2.9.25 maar dat werkt niet.

Zijn er nog mensen die dit ervaren en wat kan ik zelf nog doen om het probleem aan te pakken?

 

Groeten, Björn

Reputatie 2

Wij hebben een update gehad van onze Kamai maar voetbal kijken is een drama geworden. Lijkt wel of snel beeld (sport) in eens een veel lagere frame rate heeft gekregen. Heeft niet te maken met een tv instelling want dat was altijd goed, is sinds de update van gisteren.

kan t mobile dit laten aanpassen met een nieuwe update? Anders ga ik liever terug naar de oude firmware. Linear tv kijken is vooral leuk voor live sport maar zo is het vooral een ergernis. 

Reputatie 3

Had ik bij m’n vorige post nog 1080i @ 50Hz na de fabrieksreset, is het nu weer gewoon 1080p @ 60Hz. Op zich merk je (ik) er niet veel van, met een Chromecast had ik er ook weinig last van of 25fps of 50fps materiaal op 60Hz werd afgespeeld, maar het hoort natuurlijk niet in NL. Output moet gewoon 1080i @ 50Hz zijn (eventueel 1080p @ 50Hz als je de box het deïnterlacen laat doen ipv de tv maar geen 60Hz). Hooguit zijn enkele Duitse zenders van oorsprong 720p @ 50Hz maar die worden op Glasvezel/DSL altijd al omgezet naar 1080i @ 50Hz.

Nou is vrijwel elke tv native 60 of 120Hz tegenwoordig dus misschien dat de box denkt 60Hz eruit te moeten sturen?

Ja zoiets moet het inderdaad zijn. Opnieuw bedankt voor het uitvogelen van de technische gegevens als de 60hz output.
Ze hebben een aanpassing gedaan zegt Sander. Ik heb voor de zekerheid even het modem gereset (stroom) maar het probleem lijkt nog niet verholpen. Wel heb ik het idee dat het iets minder opvallend is, maar dat durf ik niet 100% te garanderen. @Rolf M. Rolf merk jij iets van verbetering? 

 


Ik heb nog niet kunnen testen! Maar de berichten beloven niet veel goeds als ik het zo lees..

Reputatie 3

Wij hebben een update gehad van onze Kamai maar voetbal kijken is een drama geworden. Lijkt wel of snel beeld (sport) in eens een veel lagere frame rate heeft gekregen. Heeft niet te maken met een tv instelling want dat was altijd goed, is sinds de update van gisteren.

kan t mobile dit laten aanpassen met een nieuwe update? Anders ga ik liever terug naar de oude firmware. Linear tv kijken is vooral leuk voor live sport maar zo is het vooral een ergernis. 

Hier hetzelfde probleem… alleen met een Entone ontvanger. Wat een enorm drama. Met voetbal viel het inderdaad het meest op!

Normale beelden heb ik er ook last van op beide ontvangers in huis. De update in de nacht van 26 op 27 november is echt een gedrocht...

Reageer