Beantwoord

TV box loopt voortdurend vast



Toon eerste reactie

136 reacties

Goedendag. Mijn beide tv boxen lopen voortdurend vast. Volgens mij heeft dit te maken met de Entone variant. Kunnen jullie mij 2 nieuwe tv boxen toesturen?

Groet Hilda

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Raymond1980, ik heb besloten om je direct een nieuwe TV Box op te sturen. Je ontvang hier zo een bericht over. Je huidige Amino willen we wel graag terug. De retour informatie staat ook in de e-mail! Kan je ons een terugkoppeling geven als je de nieuwe TV Box geïnstalleerd hebt? Alvast bedankt. 

Hoi @Raymond1980, goed dat je hiervoor aan de bel trekt! Ik ben meteen voor je aan de slag gegaan, maar ik zie dat je Entone TV Box al in 2022 is vervangen door een Amino Aria 610. Klopt dit? Groetjes, Ishana

Hoi Ishana, je hebt gelijk. We hebben toen de Entone laten staan want die ging weer werken nadat de installatie was gedaan. Nu heb ik hem (amino) zojuist aangekoppeld. Wel met de oude adapter. Die erbij zat was te klein voor de ingang op de tv box. Bij connectie maken met de server springt het beeld op zwart en er gebeurd niks. Lampje blijft wel blauw branden van de tv box. Heb je een oplossing?

 

Hoi @Raymond1980, goed dat je hiervoor aan de bel trekt! Ik ben meteen voor je aan de slag gegaan, maar ik zie dat je Entone TV Box al in 2022 is vervangen door een Amino Aria 610. Klopt dit? Groetjes, Ishana

Hoi Ishana, je hebt gelijk. We hebben toen de Entone laten staan want die ging weer werken nadat de installatie was gedaan. Nu heb ik hem (amino) zojuist aangekoppeld. Wel met de oude adapter. Die erbij zat was te klein voor de ingang op de tv box. Bij connectie maken met de server springt het beeld op zwart en er gebeurd niks. Lampje blijft wel blauw branden van de tv box. Heb je een oplossing?

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Raymond1980, goed dat je hiervoor aan de bel trekt! Ik ben meteen voor je aan de slag gegaan, maar ik zie dat je Entone TV Box al in 2022 is vervangen door een Amino Aria 610. Klopt dit? Groetjes, Ishana

Ook hier loopt, de tv box (al lange tijd) voortdurend vast. Het gaat om de Entone variant. Ook de afstandbediening reageert bij bepaalde knoppen niet meer of heel slecht.

Graag een nieuwe tv box en afstandbediening.

 

Groet,

Raymond 

Hi @Gert-Jan87, bedankt voor je terugkoppeling. Ik heb zojuist Guidion opnieuw aangestuurd. Als het goed is krijg je zo opnieuw een SMS op een afspraak in te plannen! 

Super, ik heb hem ontvangen en vanmiddag komt er al een monteur langs.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Gert-Jan87, bedankt voor je terugkoppeling. Ik heb zojuist Guidion opnieuw aangestuurd. Als het goed is krijg je zo opnieuw een SMS op een afspraak in te plannen! 

Dag Tommie,

bij deze de terugkoppeling. Ik heb contact gehad met Guidion en ik zou afgelopen vrijdag een nieuwe sms krijgen om een afspraak met de monteur in te plannen. Helaas, geen bericht gehad. 

Het goede nieuws is dat nu wel alle apparatuur is ontvangen: tv box, modem, kabels en afstandsbediening. De monteur kan dus nu zinvol langskomen. Zou jij dit (opnieuw) voor mij in gang willen zetten? Alvast bedankt!!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Gert-Jan87, dat is inderdaad niet zo handig. Het modem wordt vandaag namelijk verzonden en in de loop van de dag is er hopelijk een Track & Trace beschikbaar. Ik kan de afspraak zelf niet annuleren of verzetten, kan je dit nummer bellen en de afspraak verzetten of annuleren? Voorrangsnummer Guidion: 020-3232767. Volgens mij kunnen zij geen nieuwe afspraak inschieten, zou je mij een terugkoppeling kunnen geven of het gelukt is om de afspraak te annuleren of te verzetten? Dan kan ik namelijk een nieuwe afspraak voor je inschieten mits dit nodig is!

Hey @Gert-Jan87, bedankt voor je snelle reactie.

Er zitten geen kosten aan verbonden en de nieuwe TV Box wordt met een nieuwe afstandsbediening geleverd! Ik heb alles voor je in gang gezet, je ontvangt zo direct een bericht met de wijzigingen en om een afspraak in te plannen met de monteur. Ook is dit terug te zien in Mijn Odido, hier kun je ook de zending volgen van je pakket. Het modem en Media Converter worden door ons afzonderlijk verstuurd en komen niet samen met de monteur. Het modem en Media Converter dienen dan ook eerst ontvangen te zijn voordat je de afspraak met de monteur inplant.   

Dag Tommie,

ik zit nu met een probleem. Na je een na laatste bericht kreeg ik per sms bericht dat de monteur ingepland kon worden. Die heb ik toen gelijk op woensdagochtend gezet (ervanuitgaand dat de monteur die apparatuur meeneemt). Nu lees ik vanmorgen jouw laatste bericht waarin staat dat eerst de apparatuur moet zijn ontvangen voordat de monteur kan worden ingepland.
Nu wil ik de afspraak wijzigen, maar zit ik nagenoeg precies 24 uur voor aanvang van het bezoek en kan ik de afspraak zelf niet meer wijzigen. Erg vervelend, want niemand heeft iets aan een bezoek dat geen zin heeft. Ik heb namelijk in de mail bericht dat de nieuwe apparatuur zijn verzonden, maar geen track and trace code waardoor ik niet kan zien of ik vandaag al de apparatuur ontvang. Als dat niet het geval is komt de apparatuur te laat. Kun jij dit oplossen? Het beste is denk ik om de monteur dan donderdag langs te laten komen of pas volgende week donderdag, afhankelijk van wanneer de apparatuur geleverd wordt. Alvast bedankt voor je hulp en ik zie uit naar een oplossing. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Gert-Jan87, bedankt voor je snelle reactie.

Er zitten geen kosten aan verbonden en de nieuwe TV Box wordt met een nieuwe afstandsbediening geleverd! Ik heb alles voor je in gang gezet, je ontvangt zo direct een bericht met de wijzigingen en om een afspraak in te plannen met de monteur. Ook is dit terug te zien in Mijn Odido, hier kun je ook de zending volgen van je pakket. Het modem en Media Converter worden door ons afzonderlijk verstuurd en komen niet samen met de monteur. Het modem en Media Converter dienen dan ook eerst ontvangen te zijn voordat je de afspraak met de monteur inplant.   

Hey @Gert-Jan87, welkom op onze Community!

Ik ben direct voor je gaan kijken en ik zie inderdaad dat jullie ook nog in bezit zijn van een Entone Kamai 510. Deze ruil ik graag voor je om. Daarnaast zie ik dat je ook nog in bezit bent van een DrayTek modem. Deze is ook verouderd en hiervoor worden geen updates meer uitgestuurd. Ik stuur je daarom ook graag een nieuw modem op. Hiervoor dient wel een monteur langs te komen om het modem en Media Converter te installeren, geen zorgen, dit is zo gepiept. Kan ik dit ook direct voor je in gang zetten?

Dag Tommie, dat zou heel fijn zijn als er een nieuwe box en modem komt. Monteur langs sturen lijkt me een goed idee. Zitten daar ook kosten aan verbonden? Hoe maken we een afspraak? Donderdag is vaak wel geschikt. 
En ik heb dan nog geen reactie op de afstandsbediening. Kan de monteur die wellicht ook meenemen of kun je die opsturen? 
Ik hoor graag even. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Gert-Jan87, welkom op onze Community!

Ik ben direct voor je gaan kijken en ik zie inderdaad dat jullie ook nog in bezit zijn van een Entone Kamai 510. Deze ruil ik graag voor je om. Daarnaast zie ik dat je ook nog in bezit bent van een DrayTek modem. Deze is ook verouderd en hiervoor worden geen updates meer uitgestuurd. Ik stuur je daarom ook graag een nieuw modem op. Hiervoor dient wel een monteur langs te komen om het modem en Media Converter te installeren, geen zorgen, dit is zo gepiept. Kan ik dit ook direct voor je in gang zetten?

Dag Tommie,

hier hetzelfde probleem: de tv loopt regelmatig, nu elke paar dagen wel vast. Dan reset ik de tv box door een kleine naald in de tv box te steken en start ie weer op. Dat is geen fijne manier van tv kijken. Onze box is ook redelijk gedateerd. Het jaar waarop we die kregen weet ik niet meer, maar er staat nog ‘vodafone’ op… dat is al een tijdje terug. Zou je een nieuwe kunnen opsturen? 
Daarnaast: tv kijken is nu helemaal lastig geworden: na al die jaren heeft de afstandsbediening (LG) het begeven. Die is door spelende kinderen gesloopt. Zouden jullie een nieuwe kunnen opsturen? Dat zou heel erg fijn zijn!

Alvast bedankt voor de moeite!!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Johannes Folkertsma, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik heb je TV Boxen direct omgeruild voor twee nieuwe Amino Aria's. Je ontvangt hier nog een bericht over en als het verwerkt is kun je dit terugzien in Mijn Odido. De Entone Kamai's hoeven we ook niet meer terug, deze kun je inleveren bij een inleverpunt voor gebruikte apparaten! 

Mijn 2 tv boxen (Entone Kamai 510 volgens mij) lopen ook steeds vast, wil ze ook graag omruilen. Reset help soms even maar na korte tijd weer melding  “er is iets misgegaan”

Gedaan. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Cdwa, welkom op onze Community!

Ik ben direct voor je gaan kijken en heb een lijnmeting gedaan. Het ligt niet aan je TV Box, dit is de nieuwste die we hebben. Het lijkt erop dat er iets niet goed gaat op de glasvezellijn. Zou je voor de zekerheid een powerflip kunnen uitvoeren en mij dan een terugkoppeling geven? Dan kan ik een nieuwe lijnmeting doen en kijken of hij nog steeds een foutmelding aangeeft. Gebeurt dit nog een keer dan moet er waarschijnlijk een monteur langs komen. Alvast bedankt!

  • Powerflip
  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Sinds gisteren een actief abonnement alleen loopt inderdaad zeer frustrerend continu de TV-box vast. Zeer vreemd om een oude TV-box geleverd te krijgen als er weet van is dat deze niet goed werkt. 

Sinds vandaag de amino tv box in gebruik. Het jammere is dat deze steeds vastloopt op alle kanalen. Ik heb alle stappen doorlopen. De box is direct op de modem aangesloten. 
 

factory reset

hdmi modi allemaal geprobeerd 

kabels eruit met stroom eraf

modem reset

 

Ik ben gelijk op de community gaan kijken en het blijkt dat ik zeker niet de enige ben. 
Is er ondertussen al een oplossing hiervoor?

Was overgestapt van Ziggo om van vastlopers af te komen, maar hier wordt je niet vrolijk van. 


Ik heb nog twee keer een reset gedaan en opeens kwam er een update tevoorschijn. 
 

Tot nu geen vastloper meer gehad. 

Sinds vandaag de amino tv box in gebruik. Het jammere is dat deze steeds vastloopt op alle kanalen. Ik heb alle stappen doorlopen. De box is direct op de modem aangesloten. 
 

factory reset

hdmi modi allemaal geprobeerd 

kabels eruit met stroom eraf

modem reset

 

Ik ben gelijk op de community gaan kijken en het blijkt dat ik zeker niet de enige ben. 
Is er ondertussen al een oplossing hiervoor?

Was overgestapt van Ziggo om van vastlopers af te komen, maar hier wordt je niet vrolijk van. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Gidion.1988, op dit moment krijg ik ook geen goede lijnmeting. Zou je het Media Converter een powerflip kunnen geven en dan kunnen kijken of de juiste lampjes branden? Ik gok dat er iets mis is met de verbinding namelijk. 

@Tommie van Odido 

Bedankt voor je reactie, ik heb van alles geprobeerd afgelopen weekend, zonder resultaat. Dat is ook de reden dat ik de oude entone box terug gezet heb, daar heb ik minder problemen mee dan de nieuwe amino box.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Gidion.1988, goed dat je hiervoor aan de bel trekt. 

Wat mij opvalt als ik een lijnmeting doe is dat ik nog een oude TV Box Entone Kamai 510 aangesloten zie en een nieuwe Amino Aria 610. Wat is het MAC-adres van de TV Box waar je dit op ervaart? (Dit staat onderop de TV Box) Zou je de TV Box kunnen voorzien van een factory reset en een andere kabel kunnen uitproberen? 

 

Amino Aria (zonder harddiskrecorder)
Deze TV Box is ongeveer 10 centimeter breed en heeft een blauw lampje aan de voorkant als deze aanstaat. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten. 

Reageer