Beantwoord

TV box loopt voortdurend vast



Toon eerste reactie

136 reacties

Goedendag, 

De nieuwe zyxel router functioneert tot nu toe tot mijn verwachting. Makkelijk te installeren en internet lijkt het beter en sneller te doen. 

Maar de 'nieuwe' tv box loopt nog steeds binnen iedere 5 minuten vast.. dan zet ik hem uit, wacht een paar tellen en zet hem weer aan en kan ik weer 5 minuten tv kijken. Dit begint heel erg op mijn zenuwen te werken.. wat mij ook opvalt is dat het apparaat in 2019 geproduceerd is, werken jullie echt met apparaten van 4 jaar oud en doen daar een relatief zware update op draaien?

Graag zo snel mogelijk een oplossing want ik word hier nogal moe van..

 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Aliaz61, ik heb gelijk voor jou het modem omgewisseld! Zodra het nieuwe modem onderweg is, krijg je een e-mail van DHL met een track en trace code. Zo weet je precies wanneer het modem en de Media Converter bij jou op de stoep staan. Ook zul je een e-mail ontvangen van Guidion om een afspraak in te plannen met een monteur. Hou er wel rekening mee dat je de afspraak inplant op een moment dat je zeker weet dat het nieuwe modem bij jou binnen is. Zo kan de monteur gelijk aan de slag gaan voor je! 

Tommie, dit mag jij voor mij in gang zetten. Dankjewel 🤗 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Aliaz61, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. De Entone Kamai 510 is inderdaad een verouderd model, deze heb ik daarom ook direct voor je omgewisseld. Wat mij ook op is gevallen is dat je ook nog een oud DrayTek modem hebt. Deze ruil ik ook graag voor je om naar een Zyxel T-50. Let er wel op dat er een monteur langs moet komen om het modem en Media Converter te installeren, geen zorgen, dit is zo gepiept. Kun je mij laten weten of ik dit ook voor je in gang mag zetten?

Ook onze tv box loopt sinds 2 dagen regelmatig vast (voorheen heel af en toe). Zeer irritant, waarschijnlijk ook het verouderde model. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Gidion.1988, goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Het is niet helemaal goed gegaan met het verzenden van het modem in ons systeem. Dit heb ik nu in orde gemaakt en het modem zal uiterlijk morgen worden opgestuurd! 

@Tommie van Odido

Beste Tommie,

Ik heb de 2 nieuwe tv boxen zojuist ontvangen maar de router nog niet, komt deze nog? 

Ik zal nog feedback geven over de nieuwe tv boxen.

Groet,

Reputatie 7
Badge +6

@Gidion.1988 Ja, de Zyxel heeft deze functies ook. Als je het mij vraagt, werkt het zelfs beter dan met de Huawei.

Hoi @Tommie van Odido 

Bedankt voor de service, ik zie alleen nog de 2 tv boxen in mijn account.

Heeft de zyxel dezelfde functies als m'n huidige modem? Zoals port forwarding en ip reservering?

Ik hoor graag van je.

Met vriendelijke groet, 

Gidion 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Gidion.1988, bedankt voor je confirmatie. 

Ik heb direct je TV Boxen omgeruild. Ook zag ik dat je nog in bezit was van een Huawei modem, deze heb ik ook voor je omgeruild naar een Zyxel T-50. Dit modem is veel stabieler! Wil je mij na de installatie een terugkoppeling geven? Je ontvangt zo een bericht over de wijzigingen en je kunt alles ook inzien in My T-Mobile! 

Ja daar heb je zeker toestemming voor. Bedankt!

 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Gidion.1988, goed dat je hiervoor aan de bel trekt! 😊 Met het probleem wat je ervaart kan ik dit zeker oplossen, door de TV Boxen om te wisselen. Heb ik toestemming om de TV Boxen om te ruilen? Ik ruil deze dan om voor nieuwer model. Je kunt ook gelijk bij ontvangst van de nieuwe box Cloud Opnemen aanzetten via My T-Mobile. Je leest hier alles over Cloud Opnemen. Laat het mij weten!

Goedemiddag, 

Hier hetzelfde met 2 tv boxen, die constant vastlopen..

Kan hier ook wat aan gedaan worden?

Hoi @Egig67, goed dat je aan de bel trekt, ik zie je graag snel weer genieten van je TV Boxen! Daarom heb ik meteen de handen uit de mouwen gestoken en je zal snel twee vervangende TV Boxen van ons ontvangen. De oude TV Boxen kan je inleveren bij een elektronicapunt. 

Ik wens je alvast veel plezier toe en zorgeloos kijkplezier! 😃

Hallo @Cal

Heel erg bedankt.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Egig67, goed dat je aan de bel trekt, ik zie je graag snel weer genieten van je TV Boxen! Daarom heb ik meteen de handen uit de mouwen gestoken en je zal snel twee vervangende TV Boxen van ons ontvangen. De oude TV Boxen kan je inleveren bij een elektronicapunt. 

Ik wens je alvast veel plezier toe en zorgeloos kijkplezier! 😃

Beste T-mobile,

Wij ondervinden dezelfde problemen met de tv-boxen als dat hier beschreven wordt. Na de update van een paar maanden geleden lopen de boxen constant vast. Hopelijk kan dit gefixt worden.

Vriendelijke groet, Enrico

Reputatie 7
Badge +9

Hey @J.B. Wind, bedankt voor deze goede update. Daar ben ik erg blij om! Mocht je in de toekomst nog ergens tegen aanlopen, laat het dan gerust weten. Ik sta voor je klaar. 

Reputatie 2

UPDATE-JE:

inmiddels een week onderweg en geen problemen meer gehad TOP!!!

Groet Jan 

 

Reputatie 2

@J.B. Wind dat is goed om te horen, je zult dit zeker gaan merken in je thuisnetwerk. Een snelheid aanpassing heeft wel een powerflip nodig van al het apparatuur. Dit doe je zo: 

 

      Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van de modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Daarna kan je genieten van je nieuwe snelheid!

Uitgevoerd so far so good Dankjewel. 

Mocht ik in de toekomst weer ergens tegenaan lopen weet ik de community wel weer te vinden. 

 

Dank voor jullie hulp👍🏻👍🏻👍🏻

Reputatie 7
Badge +9

@J.B. Wind dat is goed om te horen, je zult dit zeker gaan merken in je thuisnetwerk. Een snelheid aanpassing heeft wel een powerflip nodig van al het apparatuur. Dit doe je zo: 

 

      Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van de modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Daarna kan je genieten van je nieuwe snelheid!

Reputatie 2

Hey @J.B. Wind, bedankt voor je terugkoppeling.

Ik ben erg blij dat alles goed werkt! Daar heeft de monteur ook wel gelijk in, tegenwoordig vergt het apparatuur veel. Je internetsnelheid kun je gemakkelijk aanpassen in My T-Mobile. Mits je dit wilt doen natuurlijk. 

Top👍🏻 heb hem aangepast naar 100Mbit.

Groet Jan 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @J.B. Wind, bedankt voor je terugkoppeling.

Ik ben erg blij dat alles goed werkt! Daar heeft de monteur ook wel gelijk in, tegenwoordig vergt het apparatuur veel. Je internetsnelheid kun je gemakkelijk aanpassen in My T-Mobile. Mits je dit wilt doen natuurlijk. 

Reputatie 2

Goede morgen @Tommie ,

Gisteren is de monteur langs geweest en heeft alles netjes geïnstalleerd en tot op heden werkt het perfect dus geen problemen ondervonden. 

Hij zag dat ik nog het oude 20Mbit abonnement uit 2017 heb die inmiddels niet meer word aangeboden en door vernieuwende electronica  en uitgebreidere(lees zwaardere) softwarepakketten is 20Mbit eigenlijk te weinig.

Alles goed afgehandeld en werkend dus. 

Groet Jan 

 

Reputatie 2

Hey @J.B. Wind, bedankt voor deze terugkoppeling.

Dit is goed om te horen, zou je mij alleen nog na de installatie een terugkoppeling kunnen geven of alles nu goed werkt? 

Komt goed👍🏻

Groet Jan 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @J.B. Wind, bedankt voor deze terugkoppeling.

Dit is goed om te horen, zou je mij alleen nog na de installatie een terugkoppeling kunnen geven of alles nu goed werkt? 

Reageer