Beantwoord

TV box loopt voortdurend vast



Toon eerste reactie

136 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Appie2000, welkom op onze Community!

Dit is inderdaad bekend bij ons, dat sommige Kamai's na de update een foutmelding geven. Ik heb daarom besloten om je twee nieuwe TV Boxen op te sturen. Je ontvangt hier nog een bericht van. Ook is de zending te volgen in My T-Mobile!

 

@Joriekelasonder het zelfde geldt jou! De oude TV Boxen kunnen jullie inleveren bij een inzamelpunt, deze hoeven wij niet terug.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @PaulSe, welkom op onze Community!

Uiteraard kan ik dat. Klopt het dat het klantnummer goed staat in jouw profiel? Na aanleiding van je bericht ga ik daar wel vanuit. Wat ik voorstel is het volgende: Ik ga alles voor je omruilen, je krijgt dan twee nieuwe TV Boxen opgestuurd en een nieuw modem inclusief Media Converter. Let er wel op dat er een monteur langs moet komen om het modem en Media Converter te installeren, geen zorgen, dit is zo gepiept. Je ontvangt na de aanpassing een bericht met de wijzigingen en om een afspraak in te plannen met de monteur. Ook is dit terug te zien in My T-Mobile, hier kun je ook de zending volgen van je pakket. Het modem en Media Converter worden door ons afzonderlijk verstuurd en komen niet samen met de monteur. Het modem en Media Converter dienen dan ook eerst ontvangen te zijn voordat je de afspraak met de monteur inplant. Zal ik dit voor je in gang zetten?

Hoi @Raymond1980, goed dat je hiervoor aan de bel trekt! Ik ben meteen voor je aan de slag gegaan, maar ik zie dat je Entone TV Box al in 2022 is vervangen door een Amino Aria 610. Klopt dit? Groetjes, Ishana

Hoi Ishana, je hebt gelijk. We hebben toen de Entone laten staan want die ging weer werken nadat de installatie was gedaan. Nu heb ik hem (amino) zojuist aangekoppeld. Wel met de oude adapter. Die erbij zat was te klein voor de ingang op de tv box. Bij connectie maken met de server springt het beeld op zwart en er gebeurd niks. Lampje blijft wel blauw branden van de tv box. Heb je een oplossing?

 

Reputatie 2

Goede morgen @Tommie ,

Gisteren is de monteur langs geweest en heeft alles netjes geïnstalleerd en tot op heden werkt het perfect dus geen problemen ondervonden. 

Hij zag dat ik nog het oude 20Mbit abonnement uit 2017 heb die inmiddels niet meer word aangeboden en door vernieuwende electronica  en uitgebreidere(lees zwaardere) softwarepakketten is 20Mbit eigenlijk te weinig.

Alles goed afgehandeld en werkend dus. 

Groet Jan 

 

Gedaan. 

Sinds een kleine week loopt mijn TV box ook iedere keer vast. Dan resetten en ik kan weer tv kijken. Soms kan ik een lange tijd kijken zonder storing, andere keren komt de storing vrij snel terug. 

Graag een oplossing. 

Zelfde probleem ook hier. Beide Kamai/Entone tv boxen lopen vaak vast sinds de update van een aantal weken geleden. Ook ik maak graag gebruik van deze oplossing als dat kan. Vriendelijke groet Jasper

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Gidion.1988, goed dat je hiervoor aan de bel trekt. 

Wat mij opvalt als ik een lijnmeting doe is dat ik nog een oude TV Box Entone Kamai 510 aangesloten zie en een nieuwe Amino Aria 610. Wat is het MAC-adres van de TV Box waar je dit op ervaart? (Dit staat onderop de TV Box) Zou je de TV Box kunnen voorzien van een factory reset en een andere kabel kunnen uitproberen? 

 

Amino Aria (zonder harddiskrecorder)
Deze TV Box is ongeveer 10 centimeter breed en heeft een blauw lampje aan de voorkant als deze aanstaat. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten. 

Hey @PaulSe, welkom op onze Community!

Uiteraard kan ik dat. Klopt het dat het klantnummer goed staat in jouw profiel? Na aanleiding van je bericht ga ik daar wel vanuit. Wat ik voorstel is het volgende: Ik ga alles voor je omruilen, je krijgt dan twee nieuwe TV Boxen opgestuurd en een nieuw modem inclusief Media Converter. Let er wel op dat er een monteur langs moet komen om het modem en Media Converter te installeren, geen zorgen, dit is zo gepiept. Je ontvangt na de aanpassing een bericht met de wijzigingen en om een afspraak in te plannen met de monteur. Ook is dit terug te zien in My T-Mobile, hier kun je ook de zending volgen van je pakket. Het modem en Media Converter worden door ons afzonderlijk verstuurd en komen niet samen met de monteur. Het modem en Media Converter dienen dan ook eerst ontvangen te zijn voordat je de afspraak met de monteur inplant. Zal ik dit voor je in gang zetten?

Hallo Tommie,

Hartelijk dank voor de snelle reactie, het klantnr. staat goed.

Super als je de nieuwe spullen verzend. Als we ze binnen hebben maken we een afspraak met de monteur. Ik laat nog weten als alles is goed gegaan.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @J.B. Wind, bedankt voor je terugkoppeling.

Ik ben erg blij dat alles goed werkt! Daar heeft de monteur ook wel gelijk in, tegenwoordig vergt het apparatuur veel. Je internetsnelheid kun je gemakkelijk aanpassen in My T-Mobile. Mits je dit wilt doen natuurlijk. 

Hi @Appie2000, welkom op onze Community!

Dit is inderdaad bekend bij ons, dat sommige Kamai's na de update een foutmelding geven. Ik heb daarom besloten om je twee nieuwe TV Boxen op te sturen. Je ontvangt hier nog een bericht van. Ook is de zending te volgen in My T-Mobile!

 

@Joriekelasonder het zelfde geldt jou! De oude TV Boxen kunnen jullie inleveren bij een inzamelpunt, deze hoeven wij niet terug.

Dag Tommie,

ik heb helaas dezelfde problemen, sinds de omzetting in mei. Heb alles geprobeerd, het ging een dag goed, maar helaas. Tot treurens toe. Zou je mij op weg kunnen helpen? Ik zag pas later het officiële reactie-veld onderaan de pagina. Ik heb twee Entone boxen, zelfde problematiek. 

Reputatie 2

Hey @J.B. Wind, ik heb zojuist de reset uitgevoerd. Heeft dit nu niet geholpen dan stel ik het volgende voor: Ik zie dat je nog in bezit bent van een DrayTek modem, dit modem is verouderd en worden geen nieuwe updates meer voor uitgestuurd. Ik stuur je graag een Zyxel T-50 op. 

Let er wel op dat er een monteur langs moet komen om het modem en Media Converter te installeren, geen zorgen, dit is zo gepiept. Ook stuur ik je het liefst een nieuwe TV Box op. Hiermee verlies je dan wel de optie voor fysieke opnames. Wat je dan zou kunnen doen is de optie om Cloud Opnemen te activeren (à € 5 per maand). Hiermee kun je tot 200 uur digitaal opnemen en ben je niet gebonden aan het verouderde systeem van de hdd. Lees op onze website alles over de ins en outs: Cloud Opnemen gebruiken | T-Mobile Thuis. Kan je mij laten weten of ik dit voor je kan doen?

Is goed zie het pakket te gemoed 

dank u wel 

Groet Jan

 

Ps: Net geprobeerd beeld blijft nog steeds even stilstaan als de laptop met een online bewerking bezig is en gezien uw reactie had u dat vast wel verwacht. 

Hier ook hetzelfde probleem na de update naar het nieuwe T-Mobile TV in mei. De Entone tv box loopt elke keer na enkele seconden vast.

Mijn entone tv box loopt voortdurend vast waardoor tv kijken nagenoeg onmogelijk wordt

Reputatie 2

Hey @J.B. Wind, bedankt voor je terugkoppeling.

Ik ben erg blij dat alles goed werkt! Daar heeft de monteur ook wel gelijk in, tegenwoordig vergt het apparatuur veel. Je internetsnelheid kun je gemakkelijk aanpassen in My T-Mobile. Mits je dit wilt doen natuurlijk. 

Top👍🏻 heb hem aangepast naar 100Mbit.

Groet Jan 

Reputatie 2

Ik heb ook een entone tv box en ervaar exact hetzelfde sinds de update. 

Ik hoopte dat het tijdelijk was, maar tv kijken is nu geen ontspanning meer maar een bron van ergenis. 

 

Met vriendelijke groet Robert 

Reputatie 7
Badge +9

@J.B. Wind dat is goed om te horen, je zult dit zeker gaan merken in je thuisnetwerk. Een snelheid aanpassing heeft wel een powerflip nodig van al het apparatuur. Dit doe je zo: 

 

      Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van de modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Daarna kan je genieten van je nieuwe snelheid!

Reputatie 7
Badge +9

@Eydgskhv, @r.auwema en @sanderw84 welkom op onze Community!

Ik heb jullie TV Boxen vervangen voor de Amino Aria 610, ook het modem heb ik vervangen voor de Zyxel T-50. Hiervoor dient wel een monteur langs te komen om het modem en Media Converter te installeren. Hier krijg je nog een bericht over om de afspraak in te plannen met de monteur. Ook kunnen jullie de zending volgen in My T-Mobile! Kunnen jullie mij laten weten, na de installatie, of alles het nu goed doet? Talk soon!

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Hilda Bisselink ik vervang graag jouw huidige TV Boxen door onze nieuwe Mediaboxen! Ik zie alleen dat je op dit moment een korting ontvangt op de tweede TV Box, waardoor je voor twee boxen €5 per maand betaald. Deze korting komt te vervallen zodra je van de Mediabox gebruik maakt, waardoor je voor twee boxen €7,50 per maand gaat betalen. Nu kan ik dit verschil van €2,50 voor één jaar voor je vergoeden, door een vergoeding aan te maken van eenmalig €30. Dit zal met jouw volgende factuur verrekend worden. 

Laat je het me weten als je hiermee akkoord gaat? Dan kan ik de omwisseling gelijk voor je in orde maken! 

@Tommie van Odido 

Onder de nieuwe slogan 'Het kan ook anders' zet de provider in op een hogere klantvriendelijkheid dan concurrenten.

Graag zie ik nog een reactie op mijn bericht van 10 dagen geleden 

Alvast bedankt. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @SvE, de Mediabox kost normaal gesproken hetzelfde als de reguliere TV Box (€ 5 per maand) maar er zit een standaardkorting op van € 2,50 per maand. Omdat jij echter nog een vaste (oude) korting hebt op de interactieve TV Box van € 5 per maand waardoor deze gratis in bruikleen is, voegen we nog een korting toe zodat je ook de Mediabox gratis kunt gebruiken. Ga je hiermee akkoord? Dan maken we het morgen nog in orde voor je en wordt de Mediabox uiterlijk donderdag bezorgd.

@Jason van Odido 

Daarmee ga ik akkoord. Bedankt voor de oplossing 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Gidion.1988, goed dat je hiervoor aan de bel trekt! 😊 Met het probleem wat je ervaart kan ik dit zeker oplossen, door de TV Boxen om te wisselen. Heb ik toestemming om de TV Boxen om te ruilen? Ik ruil deze dan om voor nieuwer model. Je kunt ook gelijk bij ontvangst van de nieuwe box Cloud Opnemen aanzetten via My T-Mobile. Je leest hier alles over Cloud Opnemen. Laat het mij weten!

Ja daar heb je zeker toestemming voor. Bedankt!

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Gert-Jan87, bedankt voor je terugkoppeling. Ik heb zojuist Guidion opnieuw aangestuurd. Als het goed is krijg je zo opnieuw een SMS op een afspraak in te plannen! 

Reageer