Beantwoord

TV box loopt voortdurend vast



Toon eerste reactie

136 reacties

Ook hier loopt, de tv box (al lange tijd) voortdurend vast. Het gaat om de Entone variant. Ook de afstandbediening reageert bij bepaalde knoppen niet meer of heel slecht.

Graag een nieuwe tv box en afstandbediening.

 

Groet,

Raymond 

Bij ons hetzelfde probleem, de tv box loopt continu vast. Kunnen wijhier ook nieuwe voor krijgen?

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Hilda Bisselink, ik heb de wisseling gelijk voor je in gang gezet! Zodra het pakket met jouw nieuwe modem en de Media Converter onderweg is, zul je een e-mail krijgen van DHL met een track-en-trace code zodat je het pakket kan volgen. Ook krijg je een e-mail en SMS van Guidion om een afspraak in te plannen voor de installatie. Dit kan je inplannen op een moment waarop je zeker weet dat het pakket bij jou binnen is, zodat ze hier gelijk mee aan de slag kunnen! 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Egig67, goed dat je aan de bel trekt, ik zie je graag snel weer genieten van je TV Boxen! Daarom heb ik meteen de handen uit de mouwen gestoken en je zal snel twee vervangende TV Boxen van ons ontvangen. De oude TV Boxen kan je inleveren bij een elektronicapunt. 

Ik wens je alvast veel plezier toe en zorgeloos kijkplezier! 😃

Reputatie 2

Onze ENTONE tv box op een draytek modem heeft na de uitrol van nieuwe tv platform ook steeds vastloop momenten waardoor wij soms ook alles steeds moeten resetten ook valt het beeld stil als er tegelijkertijd tv wordt gekeken en er op een laptop of smartphone wordt gesurft via WiFi.

Hoi @Tommie van Odido 

Bedankt voor de service, ik zie alleen nog de 2 tv boxen in mijn account.

Heeft de zyxel dezelfde functies als m'n huidige modem? Zoals port forwarding en ip reservering?

Ik hoor graag van je.

Met vriendelijke groet, 

Gidion 

Reputatie 2

ook ik heb nog vaak last van het vastlopen, ik heb een powerflip gedaan maar dat heeft het probleem niet verholpen.

Welke opties zijn er nog meer?

Goedemiddag, 

Hier hetzelfde met 2 tv boxen, die constant vastlopen..

Kan hier ook wat aan gedaan worden?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Berghorst, bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb alles zojuist voor je in gang gezet! Je zult zo over alle wijzigingen een bericht ontvangen. Kan je mij, na de installatie, een terugkoppeling geven of alles het goed doet? 

Ook onze tv box loopt sinds 2 dagen regelmatig vast (voorheen heel af en toe). Zeer irritant, waarschijnlijk ook het verouderde model. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Cdwa, welkom op onze Community!

Ik ben direct voor je gaan kijken en heb een lijnmeting gedaan. Het ligt niet aan je TV Box, dit is de nieuwste die we hebben. Het lijkt erop dat er iets niet goed gaat op de glasvezellijn. Zou je voor de zekerheid een powerflip kunnen uitvoeren en mij dan een terugkoppeling geven? Dan kan ik een nieuwe lijnmeting doen en kijken of hij nog steeds een foutmelding aangeeft. Gebeurt dit nog een keer dan moet er waarschijnlijk een monteur langs komen. Alvast bedankt!

  • Powerflip
  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Hier precies hetzelfde probleem… en lijkt ook wel dat hij steeds vaker gaat vastlopen…

Ik heb hier 3 boxen en die lopen entone met harddiskrecorder , deze lopen om de haverklap vast.

Steeds weer komt de melding 'er iets mis gegaan, druk op ok'. Reset van boxen en modem verandert niets. Overigens loopt de box in de woonkamer vaker en sneller vast dan de box in de slaapkamer.

Hebben jullie tips of een oplossing voor dit probleem?

 Ik lees dat de kastjes vervangen dienen te worden.

Reputatie 7
Badge +9

@Rick99 ik heb zojuist alles voor je in omgeruild. Houd er wel rekening mee dat er een monteur langs moet komen om de Media Converter te installeren. Je ontvangt hier een bericht over om een afspraak in te plannen. Ook is je zending te volgen in My T-Mobile!

 

@Joram24 voor jou heb ik precies het zelfde gedaan! Jullie nieuwe TV Box en modem zijn onderweg.

Hallo, 

Mijn entone tv box loopt regelmatig vast. Indien er geen extra kosten aan verbonden zijn zou ik deze 

willen omruilen voor een nieuwe mediabox.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Raymond1980, goed dat je hiervoor aan de bel trekt! Ik ben meteen voor je aan de slag gegaan, maar ik zie dat je Entone TV Box al in 2022 is vervangen door een Amino Aria 610. Klopt dit? Groetjes, Ishana

@Nora van Odido 

Indien er geen extra kosten aan de nieuwe tv box gekoppeld zijn is dit akkoord. Anders graag het technische onderzoek. 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @bhthijssen, ik wil voor jou ook graag de TV Boxen omwisselen voor de nieuwe Mediabox. Wel zie ik dat je op dit moment een korting ontvangt op de TV Box die met de omwisseling komt te vervallen. Hierdoor ga je in totaal €2,50 meer betalen per maand dan je momenteel doet. Ik kan dit voor één jaar voor je vergoeden, door een eenmalig bedrag te vergoeden van €30. Als je hiermee akkoord gaat, laat het me dan weten dan maak ik graag de omwisseling en de vergoeding voor je in orde! 

Reputatie 2

Hi @J.B. Wind, dit los ik graag voor je op! Ik begrijp dat je TV Box zelf reset. Met de TV Box die jij hebt, kun je een daadwerkelijke fabriekreset niet uitvoeren. Wel ben ik benieuwd of deze reset zal helpen om je signaal te verbeteren. Heb je momenteel opnames die belangrijk zijn en die graag wilt kijken? Zo niet, geef mij dan een seintje. Ik geef deze TV Box dan vanaf een afstand deze fabriekreset. Wil je dit niet en heb je opnames die je wilt kijken, laat het mij dan ook weten. Ik check graag of er dan andere opties zijn!

@Ryan05 Ik zie meteen dat jij gebruik maakt van een verouderd model. Geen zorgen! Ik heb er direct voor gezorgd dat je een nieuwe TV Box van mij ontvangt. Hiermee kun je weer zorgeloos tv kijken. De nieuwe TV Box zal binnen vijf werkdagen geleverd worden, het aansluiten is een kwestie van het omprikken van de kabels. De oude TV Box hoeven wij niet terug, deze kun je aangeven bij een milieupunt. Dit komt goed!

Hoi, heb geen opnames die bewaard hoeven te worden.

Groet Jan 

Hallo Tommie,

Mijn schoonmoeder (87 jaar) ondervindt de zelfde problemen. Zij heeft een DrayTek modem en twee Entone Kamai 510b boxen. Op beiden TV's loopt om de haverklap het beeld vast. Zij weet zich dan geen raad. Het enige dat helpt is de stekker eruit en weer erin (en dan lang wachten).

We hebben gebeld met de klantenservice, maar horen al dagenlang niets meer.

Kun jij ons helpen aub?

Met dank en vriendelijke groet,

Paul Seerden

Hoi Nora,

Super regel het maar, ik ga hier mee akkoord. 
Is het misschien een idee om dan meteen ook het modem te vervangen. Dit is ook nog van het Vodafone tijdperk 🙂. 

Hoi @Raymond1980, goed dat je hiervoor aan de bel trekt! Ik ben meteen voor je aan de slag gegaan, maar ik zie dat je Entone TV Box al in 2022 is vervangen door een Amino Aria 610. Klopt dit? Groetjes, Ishana

Hoi Ishana, je hebt gelijk. We hebben toen de Entone laten staan want die ging weer werken nadat de installatie was gedaan. Nu heb ik hem (amino) zojuist aangekoppeld. Wel met de oude adapter. Die erbij zat was te klein voor de ingang op de tv box. Bij connectie maken met de server springt het beeld op zwart en er gebeurd niks. Lampje blijft wel blauw branden van de tv box. Heb je een oplossing?

Reputatie 7
Badge +9

@Jack12 goed dat je dit aankaart!

Ik ben gelijk voor je gaan kijken en ik kan al je TV Boxen uiteraard voor je omwisselen. Hiermee verlies je dan wel de optie voor fysieke opnames. Wat je dan zou kunnen doen is de optie om Cloud Opnemen te activeren (à € 5 per maand). Hiermee kun je tot 200 uur digitaal opnemen en ben je niet gebonden aan het verouderde systeem van de hdd. Lees op onze website alles over de ins en outs: Cloud Opnemen gebruiken | T-Mobile Thuis. Kan je mij laten weten of ik dit voor je kan doen?

Dag Tommie,

bij deze de terugkoppeling. Ik heb contact gehad met Guidion en ik zou afgelopen vrijdag een nieuwe sms krijgen om een afspraak met de monteur in te plannen. Helaas, geen bericht gehad. 

Het goede nieuws is dat nu wel alle apparatuur is ontvangen: tv box, modem, kabels en afstandsbediening. De monteur kan dus nu zinvol langskomen. Zou jij dit (opnieuw) voor mij in gang willen zetten? Alvast bedankt!!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Aliaz61, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. De Entone Kamai 510 is inderdaad een verouderd model, deze heb ik daarom ook direct voor je omgewisseld. Wat mij ook op is gevallen is dat je ook nog een oud DrayTek modem hebt. Deze ruil ik ook graag voor je om naar een Zyxel T-50. Let er wel op dat er een monteur langs moet komen om het modem en Media Converter te installeren, geen zorgen, dit is zo gepiept. Kun je mij laten weten of ik dit ook voor je in gang mag zetten?

Reageer