Update naar T-Mobile TV > Beeld is veel slechter!



Toon eerste reactie

764 reacties

Reputatie 5

@Lisa we naderen nu bijna een jaar aan ellende. Ik zou toch graag zien dat er weer een compensatie word berekend èn een update. Dit schiet gewoon niet op. 

Reputatie 7

Hi allemaal, weer een update vanuit mij! Na een lang weekend vrij te zijn geweest, ga ik weer volop verder met de compensaties en spreek ik jullie in de privéberichten. Ik zou graag een indicatie mee willen geven van hoe lang het onderzoek nog gaat duren zoals jullie graag willen, als hier meer over bekend was. Op dit moment lopen er meerdere trajecten die allemaal aandacht nodig hebben, waardoor het onderzoek wat langer op zich laat wachten en dit kan dan ook nog enkele weken gaan duren. De problemen zijn zeker op de kaart gezet en jullie feedback hierover is gedeeld met de ontwikkelaars. Zodra er meer duidelijk is, kom ik direct bij jullie terug in dit topic. Zelf had ik ook graag eerder al wat met jullie gedeeld, maar ik dien af te wachten op een terugkoppeling.

Wat betreft het individuele aspect, hier bedoelde ik inderdaad enkel en alleen de compensatie(s) mee. Het onderzoek richt zich echt op een mogelijke structurele oplossing/aanpassing. Hopelijk heb ik zo wat meer duidelijkheid kunnen geven! 💪

Reputatie 5

Helaas moet ik me volledig aansluiten bij @GuusH

Het spijt me, maar een bedrijf als tmobile moet dit soort problemen toch echt wel sneller kunnen aanpakken @Lisa ?

We zijn inmiddels als 7 maanden verder, ondanks dat ik die periode gratis tv heb vind ik dat echt het minst belangrijkste. Nu gaat een of ander vaag onderzoek waarschijnlijk weer maanden duren? Ik wil je toch echt op het hart drukken om eens goed door te vragen wat ze exact gaan doen. Dat het een technisch verhaal is is niet erg, ik en een aantal anderen kunnen daar wel kaas van maken. Ik ben heel benieuwd wat men aan het meten is, want als het om maximale bitrates gaat valt er weinig te meten. Die komt hier op z'n maximale binnen en die is te laag! 

Conclusie van dit hele gebeuren is inmiddels wel dat ik me niet bepaald serieus genomen voel en dan druk ik me heel erg zacht uit. Is er een optie om al mijn abo te beëindigen hier op het adres dus incl. mobiel? Dan kan ik overstappen... 

Reputatie 1

Ik ben sinds gisteren overgestapt naar kpn, en er is echt een wezenlijk verschil in beeld kwaliteit. Uit interesse blijf ik benieuwd hoe T-mobile dit verder gaat oplossen. Kan eindelijk nu weer genieten van normaal tv beeld. 

Reputatie 3

 

Strak even nakijken en hopelijk uploaden ...

Niet geheel onverwacht loop je natuurlijk tegen copyright problemen aan als je zoiets naar Youtube wilt uploaden (en zou natuurlijk ook nog wat compressie extra overheengaan) dus maar even zo geupload naar OneDrive (ook niet de beste filmpjes zo in automatische stand en vanaf mijn zitpositie ingezoomd):

Beeld van de stb https://1drv.ms/u/s!AicEgec2VK5HhGUY-6PD1vVSmGqD?e=XvdYHS

Via de app met in de laatste wat closeups om de echte issues wat beter in beeld te krijgen (‘de waas’ was bij deze wedstrijd weer overduidelijk aanwezig maar moeilijk op camera te krijgen. Beste te omschrijven als dat elk detail in het gras rondom een speler compleet verdwijnt dus daar zou je op kunnen letten)

  1. https://1drv.ms/u/s!AicEgec2VK5HhGbEo5vqGsyeHt46?e=OtbT9t
  2. https://1drv.ms/u/s!AicEgec2VK5HhGe2a7BXXLjWdYAV?e=Maa48P
  3. https://1drv.ms/u/s!AicEgec2VK5HhGgAMUERJbvvyGGD?e=Mygg4c (vanaf zo'n 02:30 zie je bij het zwenken van de camera ook hele rare effecten en dat zit er bij de meeste wedstrijden permanent in. ‘Vreemde’ is dat het via TV Anywhere met een Chromecast niet voorkomt)

  

Begin oktober gaat die app live en is het geen betaversie meer. Wellicht dat er dan een aparte stream bijkomt voor grotere schermen, de hardwarematige beperkingen van het tv kastje kan dan geen belemmering meer zijn.

Andere apps streamen ook in zeer goede kwaliteit dus laten we er dan maar van uitgaan dat goed voorbeeld doet volgen…

Apps zoals? Films en series is iig hele andere koek dan sport in zeer goede kwaliteit streamen ...

 

Heb ik hier nu echt naar het nieuwe platform zitten kijken?:astonished::sob:

Je leest de verhalen maar dat het zo erg zou zijn had ik niet verwacht.


TV Anywhere is dezelfde kwaliteit dus iedereen wie nog niet overgezet is kan het al testen (weet niet of de Android TV app de allerhoogste stream krijgt zoals zogenaamd de Apple TV en de box). Net even erbij gepakt en dezelfde wedstrijd aangezet en het rare effect zit hier ook in de stream dus het zal wel niet aan de Android TV app liggen. Persoonlijk vind ik het op een 55” van iets onder de drie meter kijkafstand wel op de grens van het acceptabele voor de meeste programma's. Voor sport is het gewoon onvoldoende (bij natuurdocu's met veel bewegende/gecompliceerde details in het beeld zie je ook de resolutie instorten) ...

 

De kwaliteit is verre weg van acceptabel ook bij normaal beeld. 

Ik heb zelf een 65" en op de slaapkamer een 32" maar wat ik heb gezien is echt een no go. Want waar je met sport heel duidelijk alles kunt zien zie ik dit soort zaken ook bij normale tv

Als we hierin al enige opmerking gaan maken het is acceptabel dan geef je de provider al ruimte om niets meer te doen.

Het niveau moet op een nieuw platform hoger of gelijk waardig zijn van wat er nu is zodat je komende jaren vooruit kunt. 

Dat voor een app de stream wat lager is of eventueel flexibel zoals zo veel video streaming apps kunnen dat is prima. je glasvezel verbinding met vaste ontvanger moet hoge kwaliteit leveren. 

 

Vooral heel zorgelijk is dat dit al heel heel lang duurt en de discussie maar door blijft gaan. 

Allemaal heel aardig dat iemand van T-Mobile op het forum reageert en zegt door te geven maar zolang er geen aantoonbaar verbetering komt zijn het woorden zonder enige betekenis.

Ik ben keihard hierin omdat ik weet dat het technisch makkelijk kan om een goede stream te leveren of meerdere met verschillende kwaliteiten en noem maar op. 

 

Reputatie 5

Oke, @Lisa , Succes.

Laten we hopen op goed nieuws, en dat we in ieder geval dit jaar nog gewoon weer goed beeld krijgen.

Aangezien we nog geen bericht hebben ben ik er bang voor.... 

Reputatie 7

Haha oeps, dankjewel voor het aangeven @DennisAmeling! Ik heb het gelijk even aangepast. Merci voor je geduld!

Reputatie 7
Badge +1

Het is helemaal niet zo moeilijk, gewoon de zelfde streams gebruiken als voorheen werden gebruikt op het oude platform dat lost al een groot deel van de problemen op.

En daarna pas iets nieuws uitrollen als men voor meer dan 100% zeker weet dat het perfect werkt, en natuurlijk het vorige platform overtreft in beeldkwaliteit.

Daarbij is de vraag of het inzetten met alle respect van thuis testers altijd wel een juiste keuze is, want zoveel testers betekent ook zoveel verschillende uitkomsten.

Ik heb zojuist een glasvezel abonnement aangevraagd bij T-Mobile, ik volg dit topic al een aantal maanden.

Allereerst vind ik het beneden pijl hoe T-Mobile met deze kwestie omgaat, het resultaat van het onderzoek dat een jaar heeft moeten duren is eigenlijk, we kunnen jullie niet langer aan het lijntje houden, dus wel stoppen er mee.

Ik heb zelf wel enige ervaring met streaming media en ook wel wat met ISP dienstverlening (al is dat al wel weer even geleden)

Er wordt hier veel gespeculeerd over het achterliggend probleem, al weet ik zelf ook niet precies wat er gaande is, heb ik wel een idee.

Allereerst is de internet verbinding die we allemaal hebben, eigenlijk in basis helemaal niet zo geschikt voor streaming, streaming verwacht een constante stroom aan data, dat je bij een traditionele internetverbinding niet kan garanderen.

Nu zijn er wel wat trucs die je uit kan halen om streaming toch mogelijk te maken.

Allereerst, bandbreedte reserveren die nodig is voor streaming, de betere kwaliteit je wil hebben, de meer bandbreedte heb je nodig, en dus des te meer je moet reserveren.

Maar nu komt het probleem, vroeger gebruikte t-mobile VLAN’s, TV en internet gingen over verschillende VLAN’s, op die manier is er makkelijk aan de bandbreedte knoppen te draaien en dus genoeg bandbreedte te reserveren voor TV.

Maar VLAN’s zijn erg duur geworden, KPN (het netwerk waar T-Mobile ook gebruik van maakt) rekent bijzonder veel geld voor elke VLAN die er gemaakt moet worden.

Ook met een VLAN kun je niet de mensen met een AP op de smart TV bedienen, je hebt altijd een appart kastje nodig.

Dus ik denk dat dat de reden is dat T-Mobile voor deze aanpak gekozen heeft en om het geheel ook voor de DSL gebruikers ook aan te kunnen bieden, en de beperkte mogelijkheid om bandbreedte te reserveren hebben ze er voor gekozen om de kwaliteit terug te schroeven en maar hopen dat het goed gaat.

En dat is niet het geval! (dat is logisch want er zit ook nog een ongecontroleerd thuisnetwerk achter)

Kan dit dan helemaal niet werken? jawel hoor dat kan wel, maar dan is het belangrijk dat de gebruikers een kwalitatief eigen netwerk hebben.

En T-Mobile moet er voor zorgen dat de TV stream voorang krijgt (en een beetje met TOS bitjes strooien is niet genoeg, dat doe je al voor de telefonie, dat kun je niet 2 keer doen, en het is geen zekerheid)

Waar T-Mobile winst kan maken en dit onder controle kan krijgen is door priorisering in de modem toe te passen (ja traffic shaping in het modem is hier de 1e oplossing), maar dat betekend dat veel modems vervangen dienen te worden en custom software gemaakt moet worden (kosten….)

Verder zou T-Mobile met profiles kunnen gaan werken, degene die de bandbreedte hebben, kunnen het ook gebruiken en hogere kwaliteit gebruiken. Netflix heeft dit bijvoorbeeld heel goed voor elkaar, T-Mobile zou dat ook kunnen doen!

 

Dat is ff mijn paar centen die ik hier in wil gooien over dit topic.

Het is duidelijk dat T-Mobile een paar hoekjes afgesneden heeft met het introduceren van dit systeem en zal nog wat moeten investeren om het voor elkaar te krijgen, want de volgende vraag komt al om de hoek, waar zijn de 4K streams? dat gaat op deze manier helemaal een fiasco worden.

Reputatie 7
Badge +6

Ik heb er lang over nagedacht, maar met het risico irritant te worden ga ik me er toch nog een keer mee bemoeien. Mijn gedachten over de problemen met TV en een mogelijke oplossing heb ik hier al eens gedeeld en ik wilde T-Mobile natuurlijk de gelegenheid geven om te onderzoeken of daar iets mee te doen is. Het is tenslotte niet zinvol om me in elk topic te mengen met hetzelfde verhaal en in herhaling te vallen. Maar nu dit topic afgelopen week zijn eerste verjaardag vierde, wil ik toch nog eens vragen om een reactie op mijn eerdere suggestie.

Die gaat uitsluitend over live TV via de TV-box en geldt alleen voor glasvezelklanten. Daarvoor gebruikt TM nieuwe streams, terwijl de oude juist een aantal voordelen hadden. Zo is de vertraging verwaarloosbaar (hooguit 7 seconden, tegenover ruim een halve minuut nu) en over de kwaliteit van de oude streams heb ik nooit klachten gehoord. De laatste tijd hebben met name RTL4 en SBS6 het probleem dat beeld en geluid niet synchroon lopen. Mijn inschatting is dat dat alleen op glasvezel voorkomt. De ondertiteling gaat ook niet altijd goed op de nieuwe streams. De oude bieden TT888 (en alle andere pagina's, voor de die-hard teletekst-fans).

Op DSL worden op het nieuwe platform de oude streams, met bovenstaande voordelen, gebruikt mits je via de TV-box live TV kijkt. Voor al het overige, zoals terugkijken, begin gemist, cloud-opnemen, kijken via alle verschillende apps, worden de nieuwe gebruikt, net als op glasvezel. Mijn suggestie is om diezelfde combinatie van oude en nieuwe streams ook op glasvezel te gebruiken, al is het maar tot er een structurele oplossing is. Omdat dat op DSL al gebeurt, lijkt dit relatief eenvoudig te regelen. Hoewel deze oplossing niet geldt voor interactief kijken en kijken via apps, is mijn inschatting dat een groot deel van de klanten hier baat bij heeft. Op die manier is de angel eruit en kan gezocht worden naar een definitieve oplossing, zonder al te veel ergernissen tijdens dat proces. Dit is dus geen eind-goed-al-goed-oplossing, maar hopelijk een stap in de goede richting.

Er moet me wel van het hart dat enige relativering bij deze problemen op zijn plaats is. Er zijn ergere dingen in de wereld dan mindere beeldkwaliteit. Bovendien ben ik voor de bescheiden €70 per maand voor 1Gb/s internet, TV (1 box + cloud-opnemen) en unlimited 4G bereid veel door de vingers te zien. Bij de concurrentie zou ik veel duurder uit zijn, dus dit is zeker geen aanleiding om over te stappen. Dit is dan ook bedoeld om T-Mobile te helpen het beste te bieden voor al hun klanten zonder hard feelings naar TM, in het bijzonder naar @Lisa, die - met het grootst mogelijke respect - als brenger van het ‘slechte nieuws’ het een en ander te verduren heeft gehad in de reacties. Hoewel ongenoegen met de huidige TV-dienst zeker op zijn plaats is, kan ik me absoluut niet vinden in enkele boze berichten eerder in dit topic. Ook de opmerking dat TM stil zou zitten en niets doet, zul je van mij niet horen, want ik weet dat dat niet waar is. Tegelijkertijd zal TM toe moeten geven dat er zichtbaar voor de klant het afgelopen jaar nog weinig is verbeterd. Daarom hoop ik dat ze serieus naar deze optie willen kijken.

TMTV

Reputatie 7

Hi guys, nogmaals merci voor alle aanvullingen! Zoals ik eerder heb aangegeven, wordt er achter de schermen hard aan dit issue gewerkt. Ik wil jullie heel graag op de hoogte houden om aan te geven dat er een oplossing wordt gezocht voor dit issue.

Momenteel zijn mijn collega's van de technische dienst bezig met een onderzoek naar hoe we dit het beste kunnen oplossen. Weet dus dat er zeker is geconstateerd dat er een oplossing moet komen voor jullie, want wij willen dat de kwaliteit bij iedereen perfect is. Zodra ik concreet inhoudelijk meer kan en mag delen, dan zijn jullie de eerste die het horen. Want ik wil niets liever dan jullie op de hoogte houden van deze vorderingen! 

Reputatie 7
Badge +1

De oplossing is heel simpel de streams net als in het verleden bij Glashart Media gebeurde 1 op 1 zonder compressie of wat dan ook rechtstreeks vanaf de mediagateway doorsturen naar de eindgebruiker.

Het onzinnige antwoord van T-Mobile dat men een stream gebruikt voor tv en gadgets en daarom een zeer lage (8mb/s) is volkomen onnodig smartphones of tablets enz kunnen makkelijk streams van 16mb/s of meer zelf hercoderen.

Reputatie 7

Hi @PHemelrijk, zojuist heb ik ook op jou gereageerd in een privébericht! Goed dat je dit topic hebt gevonden en ook aan de bel trekt. Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan zeker! 😊

Hi @Dennis25, super fijn om te lezen dat jij blij bent dat we met de compensaties bezig zijn! Yes, ik heb ondertussen jouw privébericht beantwoord en spreek je daar graag weer verder. Thanks voor je snelle terugkoppeling!

Reputatie 5

@Lisa

Nogmaals, niks persoonlijks tegen jou.

Maar zo'n antwoord van je collega is wel frustrerend om te horen. Het lijkt erop dat ze geloven dat het systeem in principe helemaal prima is, en dat ze denken dit probleem op te kunnen lossen met een paar kleine tweaks hier en daar. Verassing, dat is niet zo. Of ze moeten bandbreedte verhogen zien als kleine tweak, dan mogen ze dat snel even doen.

Misschien moet die afdeling hun metertjes even neerleggen, en met zijn allen gezellig een voetbalwedstrijd kijken op dit platform. Dan weten we in ieder geval zeker dat we het allemaal over hetzelfde probleem hebben.

Reputatie 5

Hoi @Lisa 

Bedankt voor de extra informatie. Ik snap dat concurrentie-gevoelige informatie niet gedeeld kan worden, maar dit geeft me in ieder geval weer het idee dat er echt aan gewerkt wordt.

Neem niet weg dat ik denk dat dit allemaal getest en gedaan had moeten zijn vóór dat dit systeem uitgerold werd. De kwaliteit van je bronmateriaal kennen, de kwaliteit van je uitgaande stream weten, klinkt allemaal als essentiële basis informatie die grondig getest zou moeten zijn voordat je het uitstuurt naar je klanten. Maar je kan je kan niet alles hebben. Ik kan alleen maar hopen dat als het onderzoek afgerond is, de oplossing niet ook nog eens maanden gaat duren.

En even nog, @Lisa  Bedankt voor de moeite die je doet. Jij krijgt onze frustratie en zo rechtstreeks op je af, terwijl die eigenlijk bij anderen thuis hoort. Je moeite wordt gewaardeerd :)

 

Reputatie 2

Gisteravond weer een drama met ESPN. Beeld dat blijft hangen, komt een grijs blok over het beeld heen en na een paar seconde hersteld het beeld zich weer.  ( en dat met 1GB aansluiting)

@Lisa Wat doen jullie bij T-mobile. Het was al slecht, maar jullie zorgen ervoor dat het steeds slechter wordt.  Zie dat je bij de concurrent voor 1GB een jaar lang maar 35 euro betaald. Denk er nu echt aan om een jaar  over te stappen, want dit is niet grappig meer. Laat T-mobile eens transparant zijn en communiceer eens duidelijk hoe lang het gaat duren en waarom er op dit moment geen oplossing mogelijk is voor dit probleem.  

Reputatie 4

@Lisa Het is geen kwestie van wel of geen probleem hebben. T-Mobile kiest ervoor om een stream te leveren  met een bitrate die niet geschikt is voor tv’s. 
Een ‘fix’ activeren zou betekenen dat de streamkwaliteit wordt verbeterd, en dat zit er volgens jullie zelf niet in, omdat er maar 1 stream is voor alle apparaten, van gsm schermpje tot 75 inch tv. 
Wn met een gemiddelde bitrate van 6-7 mb gaat dat niet lukken. 
Als ik zie waar volgens richtlijnen een HD stream aan moet voldoen zit de huidige stream daar heel erg ver onder. 

 

Reputatie 3

Door al die onderbouwde geluiden dat het gewoon slecht is door de bitrate (en de resolutie-problemen daar mogelijk nog bovenop komen), heb ik het maar zo ingericht dat ik nog even op het oude platform blijf. Ik wil het risico niet lopen om naar het nieuwe te gaan, teleurgesteld te zijn en dan nog maanden vast te zitten met een beroerdere beeldkwaliteit.

 

Ik wacht wel tot T-mobile de kwaliteit heeft verbeterd of dat het oude platform geheel uit de lucht gaat.

Reputatie 6
Badge

@BeMuIk herinnerde mij overigens nog dat die andere persoon bij mij in de stad een paar weken geleden zelf voor een nieuwe router en tv kastjes had gebeld en ondertussen al aan de nieuwe tv kastjes zat. Vandaar waarschijnlijk al verblijd met het slechte nieuws :smile:

 

Tof, bedankt. Ik neem ook aan dat die ODF bitrates over 1080i-streams gaan, niet over 1080p zoals nu. Dus ze proberen nu 2x zoveel beeldlijnen in een veel lagere bitrate te passen, als ik het goed begrijp. Klinkt als een slecht idee.

Klopt ja, op zich heb je nou ook weer niet direkt de dubbele bitrate nodig voor 1080p50 tov 1080p25 of 1080i/50 (vlgns mij iets van 20-30%) maar minder iig niet nee :grimacing: . Betwijfel of ze zich aan de richtlijnen hebben gehouden voor het beoordelen van de beeldkwaliteit, zoiets als ik elke keer weer bij voetbal zie is echt niet over het hoofd te zien als je de standaard volgt ..

In die documenten van de EBU nog tegengekomen dat uit experimenten van 10 jaar geleden je met 720p50 20% aan bitrate kon besparen tov 1080i50 voor een vergelijkbare beeldkwaliteit en met dezelfde bitrate dus een nog beter plaatje kon neerzetten (zal niet verrassend zijn dan dat ik voetbal het er altijd het best uit vind zien op ARD/ZDF, ook al wordt het hier nog van 720p in 1080i omgezet. Tegelijkertijd hebben ze natuurlijk ook een van de hoogste bitrates op het T-Mobile ODF platform dus daar zou het natuurlijk ook nog aan kunnen liggen :innocent: ).

In meer recente documenten over UHD staat ook dat je maar 20% meer bitrate nodig zou hebben voor het verdubbelen van de framerate met de h.265/ hevc codec ...

Reputatie 5

Geeft geen hoop. Stel, je staat langs de weg met overduidelijk 2 lekke banden. Dan komt er eindelijk, na veel te lang wachten, een man van de ANWB. Ben je eventjes blij, tot je merkt dat die man uitgebreid de weerstand van je remlicht staat door te meten.

Dat is een beetje hoe het voelt nou. Ik hoop dat ze heel snel met iets heel goeds komen. Minder compressie, meer bandbreedte, hoe duidelijk moeten je banden lek zijn?

ook hier slechte beeldkwaliteit op het nieuwe platform. vooral bij grootte tv's

 

Reputatie 3

Het ergste is eigenlijk dat je nergens een klacht in kan dienen. Ik heb een abonnement afgesloten voor een bepaalde dienst die eenzijdig gewijzigd wordt. Hier hoef ik dus niet mee akkoord te gaan. Maar als ik mijn abonnementsgeld storneer wordt ik afgesloten. Dus hoe kunnen we dit nu eigenlijk juridisch dwingend oplossen?

Reputatie 4

Klagen heeft niet zoveel zin, of er wordt gevraagd de boel te resetten, of er komt een antwoord met daarin de mededeling dat de huidige stream een bewuste keuze is en dat klachten over beeldkwaliteit worden afgedaan als ‘incident’ en niet als structureel probleem. Ik heb inmiddels al een offerte binnen van een andere provider en ik denk dat we er wel uit gaan komen, na enig heen en weer bellen komt de prijs die ik moet gaan betalen aardig in de buurt van wat ik nu betaal. Het is iets meer, maar dan wel goed beeld, ook op de sportkantine en ook ESPN UHD. 
Korting op gsm abonnement is overal gelijk, ‘unlimited’ kost bij iedere provider 25 euro dusverre is verder ook geen probleem. 
Ik wacht het nog even af maar eigenlijk heb ik geen vertrouwen meer in de antwoorden die hier worden gegeven door de TMobile medewerkers. Die kunnen er ook niets aan doen maar zij zijn de enige die wij kunnen contacteren middels de community. 

Toch ook hier maar even reageren. Ook hier is de kwaliteit van het beeld slechter geworden sinds we over gezet zijn. Voorheen hadden we een LG C8 OLED en nu sinds kort op de hagelgloedjenieuwe Sony  A90J OLED is het nog waardelozer. Die Sony is keihard als het op beeldkwaliteit aankomt, de LG was wat vergevingsgezinder.   Als er niet iets aan de kwaliteit gedaan word dan gaan we over een maandje of 5 eens kijken welke aanbieders er zijn en hoe hun beeld is. Misschien weer terug naar Ziggo… wie weet. 
 

Dus T-Mobile schroef de kwaliteit op en hou je klanten. 

Reputatie 1

Beste allen,

Ook ik ben sinds bijna twee maand overgezet naar ‘het nieuwe T-Mobile TV’. In eerste instantie dacht ik dat het nog wat ‘babyziektes’ waren van het nieuwe platform die aangepakt zouden worden. Dat is toch wat je verwacht... Toen ik echter dit topic tegenkwam begon ik me toch achter m'n oren te krabben. Ik sluit me volledig aan bij het merendeel van de mensen die hier reageren: de kwaliteit van het beeld op het nieuwe platform is bedroevend slecht. Met name ‘snelle beelden’ zijn niet om aan te zien: voetbal is niet te kijken zonder je te irriteren. Ik hoop dan ook dat T-Mobile haar klanten serieus gaat nemen en iets aan deze kwaliteit gaat doen! Zo moeilijk moet dat toch niet zijn. Echter heb ik er een hard hoofd in gezien de reacties vanuit T-mobile tot nog toe, het lijkt een bewuste keus om de kwaliteit te verminderen.

 

@LisaOok ik zie graag een bericht van je tegemoet met daarin een passend voorstel ter compensatie hier voor. Bij voorbaat dank!


Edit: Ook heb ik sinds het overzetten dat mijn TV-box niet meer aangaat met de knop van de afstandsbediening. Stroom moet er af, daarna werkt het wel weer. Ook bijzonder vervelend. Hebben meer mensen hier last van?

Reageer