Update naar T-Mobile TV > Beeld is veel slechter!



Toon eerste reactie

764 reacties

Reputatie 4

Hi allemaal, heel erg bedankt voor jullie aanvullingen! Ik wil graag een update aan jullie geven. Zoals ik heb aangegeven heeft er een fix plaatsgevonden voor de problemen die in dit topic zijn aangekaart. Ik heb met mijn collega overlegd en hij geeft aan dat deze fix er, als het goed is, ook voor zorgt dat de blokjes die ontstaan bij bewegend beeld (voornamelijk bij sportzenders) verdwijnen. Deze fix zorgt er dan ook voor dat de kwaliteit omhoog gaat. 

De fix is bij jou doorgevoerd @DennisAmeling! Jij bent ook meegenomen @MetaframeNL, maar ik kreeg jammer genoeg te horen van mijn collega dat jouw TV Box uitstond, waardoor het niet is gelukt om de fix te activeren. Kan jij mij een seintje geven als jij deze weer aan hebt staan? Dan geef ik dit namelijk direct door bij mijn collega. 

Ik hoor ontzettend graag van jou of jij verschil merkt @DennisAmeling! Jij hoeft hier dus geen herstart voor uit te voeren met de TV Box, dit heeft mijn collega gisteren al gedaan. Ik duim heel erg dat jij zichtbaar verschil merkt en dat dit bij @MetaframeNL dus ook voor verbetering gaat zorgen. 

Hi @RBeumers@hoekie1971 en @Gertjan58, heel goed dat jullie hier ook aan de bel trekken! Ik stel graag voor om ook jullie gegeven door te zetten, zodat deze fix bij jullie geactiveerd kan worden. Ik hoop dan dat jullie ook zichtbaar verschil merken. Laat het vooral weten of ik de gegevens naar mijn collega mag doorzetten, want ik wil graag kijken of dit de kwaliteit bij jullie verbetert. 

Hi @jvdh217, merci voor het doorgeven! Omdat jij expliciet aangeeft dat jij dit bij Terug Kijken hebt, wil ik je hier graag zelf verder mee helpen. Zou jij allereerst een powerflip van de TV Box willen uitvoeren? Dit doe je door de stekker uit het stopcontact te halen. Vervolgens 10 seconden te wachten en dan mag de stekker er weer in worden gestoken. Merk jij hierna verschil? Zo niet, dan hoor ik of jij dit bij bepaalde afleveringen hebt of bij alles dat jij terugkijkt. Ik hoor het graag, want dan ga ik hier de hulptroepen voor inschakelen als dat nodig is.  

 

Heb de powerflip gedaan. Ik ga vanaf vanavond kijken of er verschil is. Zal alle momenten waarop bij een bepaald programma weer blokkerig beeld is opschrijven. Was met grote regelmaat en vaak met terugkijken. 

Reputatie 5

@Lisa wat gaan jullie dan onderzoeken? Wat er aan de hand is (Al lijkt mij dat inmiddels wel duidelijk) of hoe jullie de bitrate gaan verhogen?

 

Gratis tip: De bitrate van de tv decoder kan prima hoger zijn dan die voor mobiel gebruik buitens huis.

Reputatie 7

Hi @Ferdid, wat ontzettend leuk om te lezen dat jullie overwegen om over te stappen naar T-Mobile Thuis! Hele goede en terechte vraag van je. Ik kan me voorstellen dat je het statement wellicht hebt gemist in dit lange topic, maar zie hier mijn laatste reactie hierover: 

Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze dan gerust. Zodra ik een nieuwe update heb omtrent dit topic, dan zijn jullie de eerste die dit horen! 😁

Reputatie 5

@Lisa dank voor de update!

Ik heb met mijn collega overlegd en hij geeft aan dat deze fix er, als het goed is, ook voor zorgt dat de blokjes die ontstaan bij bewegend beeld (voornamelijk bij sportzenders) verdwijnen. Deze fix zorgt er dan ook voor dat de kwaliteit omhoog gaat. 

 

Helaas zijn de genoemde blokjes nog steeds duidelijk zichtbaar, er lijkt daar geen verschil in te zitten. Bijv. bij de leader van het RTL Nieuws goed te zien, daar zit veel beweging in.

Hoor graag als ik  nog iets kan testen/aanpassen!

Reputatie 5

@Lisa 

Bedankt voor je antwoord. Jammer dat het nog weken kan gaan duren, het duurt in feite al te lang. Maar heel fijn om te horen dat er naar een structurele verbetering word gezocht. Dat is goed nieuws. Thnx :)

 

Reputatie 5

@Lisa Wat is er afgelopen maanden onderzocht en wat gaat er komende maanden worden onderzocht? Zeker nu jullie enorm veel glasvezel uitrollen zou het zonde zijn om vervolgens minder klanten te krijgen en klanten die weglopen omdat het tv product minder is dan ze gewend zijn.

Reputatie 5

@Lisa 

Hier ook slecht beeld na de overstap naar het nieuwe platform. Blokjes en artifacts bij alle sneller bewegende beelden.

Jammer, want T-Mobile had een geweldige beeldkwaliteit. Nou is het echt zwaar ondermaats.

Ik heb dit topic doorgelezen, en alle tips en trucs doorlopen, maar geen enkele “fix" gaat helpen omdat ze compleet voorbij gaan aan het onderliggende probleem.

De bitrate is veel te laag.

Het enige dat wij hier willen horen is, eerlijk gezegd, dat er gewerkt wordt aan een bitrate die op zijn minst acceptabel, en het liefst gewoon weer goed is. Op dit moment is het echt geen van beide.

Ik hoop echt dat je die toezegging zou kunnen doen. Alle persoonlijke aandacht en fixes zijn aardig en worden gewaardeerd, maar niks gaat helpen zolang het onderliggend product van een beschamend niveau is.

 

 

 

Reputatie 5

@Lisa 

Het kan ook zijn dat jullie het MPEG-2 signaal omzetten naar iets van x264. Houd daar dan alsjeblieft mee op.

Dan krijg je vertraging door het converteren, om daarna zwaar minderwaardig beeld uit te sturen. De enige manier om dan beter beeld te krijgen is meer vertraging voor een betere conversie. (En een hgere bitrate, want die is zelfs voor x264 krap). En dat betekent dan waarschijnlijk dat we vastzitten aan dit veel te slechte beeld.

Ik hoop dat ik dit fout heb, maar ik denk het niet, gezien de vertraging op het signaal en de  compressie-artefacts.

On-the-fly encoderen van live TV streams is duidelijk nog lang niet goed genoeg om commercieel ingezet te kunnen (of mogen) worden.

Ik weet dat jij er persoonlijk niks aan kan doen, maar een structurele oplossing voor een door hun gemaakte fout zou mooi zijn van T-Mobile. Ik ben met 1 update van het beste beeld dat ik hier gehad heb naar het slechtste gegaan.

Reputatie 4

Merci voor jullie snelle reacties en begrip hierop! Ik weet niet precies waar je dat uit hebt opgemaakt @BeMu, maar dat is niet aan de orde. Het plan is nog steeds om iedereen over te zetten naar het nieuwe platform die nog niet is gemigreerd. Is mijn bericht verder helder? 😊

Terechte vraag van je @MetaframeNL! We stoppen nu niet met het incasseren, maar je zou natuurlijk wel per direct tv kunnen stopzetten als je dat zou willen. Trek mij vooral aan de mouw over wat jullie als vervolgstap zouden willen. Wanneer de oplossing er is, dan kijk ik inderdaad weer verder naar de vergoedingen.

@Lisa Het begint weer verwarrend te worden. In 2 eerdere berichten geef je aan dat je je volledig gaat richten op compensaties middels privé berichten. Ik heb eerlijk gezegd nog geen bericht van je mogen ontvangen. In in je meest recente bericht geef je aan dat er naar vergoedingen gekeken gaat worden zodra de oplossing er is. Dat spreekt je eerdere bericht tegen.

En de suggestie om dan maar tv per direct stop te zetten slaat natuurlijk helemaal nergens op, dat is niet de oplossing voor een klant als de beeldkwaliteit bagger is.

Ik ga er van uit dat ik op korte termijn een privé bericht van je krijg met daarin een compensatie voorstel, zoals je zelf al 2x aangegeven hebt.

Ook hier is de TV kwaliteit ondermaats, snel bewegende beelden geven frequent artefacten wat toch erg jammer is. Als dit niet wordt opgelost ga ik na mijn jaar contract op zoek naar een andere provider. 

Reputatie 4

Toch wel grappig dat het concurrentie gevoelige informatie genoemd word terwijl de consumenten moeten vertellen dat de oorzaak de te lage bitrate is en er helemaal geen onderzoek maar actie nodig is. Er is geen onderzoek in de wereld die een andere conclusie gaat leveren.

Je kan niet informatie voor 60 frames per seconde in de data bus van 30 frames proberen te proppen zonder data overboord te gooien of die data beter te comprimeren.  Dat is echt basis.

 

T-Mobile heeft 3 keuzes:

 

-Hogere bitrate.

-Toegeven dat de bitrate niet voldoet voor 1080p en gewoon terug schakelen naar 720p (720p van Ziggo go ziet er beter uit bij snelle beelden als 1080p van T-Mobile) maar of je jezelf als TV aanbieder met 720p voor een box nog serieus kan nemen… Op telefoons prima maar op tv niet echt meer.

-Andere codec die minder bitrate nodig heeft. (Dit vereist zeer waarschijnlijk andere hardware aan de kant van de consument)

 

Ik snap niet waarom na al die tijd nog steeds gedaan word of er iets anders aan de gang kan zijn. De feiten liggen al geruime tijd op tafel.

Ik geloof dan ook helemaal niets van het onderzoek TENZIJ: hogere bitrate is ingesteld in de servers die comprimeren/encoden maar niet doorgevoerd wordt naar de gebruiker (wat me zeer onwaarschijnlijk lijkt). Wat mij betreft dus een vergezocht scenario.

 

 

 

 

Reputatie 7

Hi @pjobse, super om te lezen dat jij een positieve verbetering merkt na de fix! Merci voor je aanvulling, want hier wordt momenteel nog steeds naar gekeken. Ik heb uitgevragd bij mijn collega of ik al nieuwe updates met jullie kan delen, maar ik ben hier nog in afwachting van.

Hi @Reklameruud, merci voor je toevoeging! De fix zal jammer genoeg niet werken om de artefacten tegen te gaan hebben we gemerkt. In de trant van ‘je weet maar nooit’, zet ik met liefde je gegevens door om dit te dubbelchecken, maar ik vermoed dat jij dezelfde problemen blijft aanhouden. Zoals ik hierboven heb aangeven zijn wij achter de schermen nog druk bezig met dit issue. Hier kom ik op terug, zodra ik een terugkoppeling heb gekregen.

Hi @MetaframeNL, jij ontzettend bedankt voor al je medewerking en feedback! Ik deel hier zeker een terugkoppeling over de bitrate, zodra ik hier een reactie op heb gekregen. Deze houd jij dus nog sowieso te goed. 

Hi @apis4, dankjewel voor je toevoegingen in dit topic! Weet dat de beeldkwaliteit voor de Android TV App momenteel nog steeds wordt onderzocht. Deze informatie kun je ook het beste blijven posten in de topics in de besloten test-groep, zodat het mooi overzichtelijk op één plek blijft. 

Hi @Ferry Smid, thanks dat je dit aangeeft! Ik geef alle aanvullingen door aan mijn collega's en heb zojuist weer om een update gevraagd. Hopelijk kan ik jullie snel van een status update voorzien, want ik geef jullie graag meer duidelijkheid zodra dit er is. 

 

Reputatie 7

Hi @MetaframeNL, ik had je echt heel graag een ander alternatief aangeboden als die er was! Jammer om te lezen, maar ik respecteer je keuze uiteraard. Ik hoop echt dat ik je tot die tijd nog kan verblijden met een hele mooie uitkomst uit het onderzoek. En je weet het, als je nog vragen hebt: stel ze gerust! 😊

Hi @Dennis25, excuses als één van mijn berichten verwarring heeft veroorzaakt! Super goed dat je aan de bel trekt en maak je vooral geen zorgen. Ik ben het hele topic aan het doorspitten en zal niemand vergeten, maar daarom komt de één eerder aan de beurt dan een ander. Zojuist heb jij een privébericht van mij gekregen. In deze privéberichten richt ik mij op de compensaties vanaf het moment dat de problemen zijn gemeld tot aan nu. Hetgeen dat @MetaframeNL aansneed, dat is de vergoeding vanaf nu tot en met het moment dat ik een oplossing met jullie kan delen. Is het zo helemaal helder? 💪

Hi @hoekie1971, dankjewel voor je aanvulling! No worries, ook bij jou kom ik aankloppen in een privébericht. 

Reputatie 2

En hier ook een ontevreden klant.

We waren heel blij met de mogelijkheid voor een app ipv kastje bij onze nieuwe 50 inch Samsung tv.

De kwaliteit die we nu te zien krijgen is met moeite ok te noemen voor kinderseries en praatprogramma’s - maar een actiefilm, natuur serie met donkere scènes etc. is om te huilen qua kwaliteit.

@Lisa : hoe nu verder?

Reputatie 4

@Lisa kan je uitleggen, wat er nu gaat gebeuren? 

 

Of gaat dit onderwerp de prullenbak in?

 

 

Reputatie 5

Vol verwachting klopt ons hart 😅

Reputatie 4

Ik wil heel graag laten weten dat ik morgen tijdens een meeting ga vragen of zij een update met mij kunnen delen! Ik hoop dat ik dan kan laten weten aan jullie hoe het er tot nu toe voor staat. 

@Lisa Is er nog iets zinvols uit deze meeting gekomen ?

 

Reputatie 7

Hi guys, zoals beloofd heb ik vrijdag de vraag gesteld over het onderzoek! Door meerdere meetings op deze dag was het mij nog niet gelukt om de update hier gelijk te delen, excuses daarvoor! Graag deel ik het volgende met jullie:

Het is een heel wetenschappelijk onderzoek werd mij verteld. Meetwaarden moeten aan elkaar gelijk worden gesteld op verschillende zenders en technologieën om te zien of er een discrepantie zit en - waar dat kan - worden gewijzigd. Mijn collega gaf aan dat we hopelijk voor de kerst meer horen. Weet dus dat ik echt een update deel zodra deze er is en mijn collega laat het gelijk weten wanneer er meer te melden is. Er wordt dus echt hard aan gewerkt, alleen blijkt het niet zo eenvoudig te liggen! 💪

Reputatie 5

Wat een ingewikkeld gedoe. Huur een goede video streaming expert in om de bandbreedte instellingen te verbeteren/verhogen.

Dit klinkt als jullie dit jaar nog aangetoond willen hebben of het probleem er überhaupt wel is...

Reputatie 2

Hi @paulusssss, heel goed dat je me dit gelijk laat weten! Wat balen dat jij nu problemen met RTL4 ervaart op Begin Gemist, want dat is alles behalve de bedoeling. Maar ik wil wel heel even stilstaan bij het feit dat de fix wel degelijk tot een verbetering heeft geleid, yeah. Voor nu help ik je graag verder met het RTL4 issue, zodat ook dit hopelijk zo snel mogelijk bij jou verdwijnt. 

 

Het is ongelooflijk, ik had hem natuurlijk al uit de stekkert gehaald, maar deze tip gedaan en hij werkt weer!! SUPER!

Reputatie 5

Dat onderzoek klinkt ook als iets wat gedaan had moeten zijn VOOR dat dit systeem uitgerold werd. Kwaliteitscontrole.

Ik zou het liefste zien dat we teruggezet worden naar het oude systeem totdat T-Mobile zijn rommel netjes opgeruimd heeft. 

Een (flink) aantal maanden compensatie, zoals Dennis25 zegt, is straks op zijn minst op zijn plaats, maar ik heb liever weer gewoon goed beeld.

Reputatie 6
Badge

Hi guys, zoals beloofd heb ik vrijdag de vraag gesteld over het onderzoek! Door meerdere meetings op deze dag was het mij nog niet gelukt om de update hier gelijk te delen, excuses daarvoor! Graag deel ik het volgende met jullie:

Het is een heel wetenschappelijk onderzoek werd mij verteld. Meetwaarden moeten aan elkaar gelijk worden gesteld op verschillende zenders en technologieën om te zien of er een discrepantie zit en - waar dat kan - worden gewijzigd. Mijn collega gaf aan dat we hopelijk voor de kerst meer horen. Weet dus dat ik echt een update deel zodra deze er is en mijn collega laat het gelijk weten wanneer er meer te melden is. Er wordt dus echt hard aan gewerkt, alleen blijkt het niet zo eenvoudig te liggen! 💪

Als ze het topic hadden gelezen dan is dit ook allang aan bod gekomen met NL Ziet ook als voorbeeld. Eindstand: T-Mobile TV is k*t met peren mbt tot sport-/ actiebeelden. Misschien moet iedereen eerst een oogtest laten doen daaro :triumph: (als ze willen experimenteren moeten ze Knippr maar weer opgraven :rolling_eyes::rolling_eyes: )

‘Hard gewerkt’? Hard gewerkt om het zoveelste ontwijkende antwoord te verzinnen :grin:

Reputatie 7

Hi @Pacmule, merci voor jouw update! Ik zie dat er in jouw topic geen reactie meer is gekomen, excuses hiervoor. Ik vermoed dat deze reactie tussen wal en schip is beland. Ik voorzie je hier dan ook graag van een antwoord, zodat de communicatie niet door elkaar gaat lopen. 

  • Er is hard gewerkt om de beeldkwaliteit te verbeteren van de T-Mobile TV App. Ervaar jij deze verbetering inmiddels zelf ook?
  • Naar welke beeldkwaliteit dit exact is aangepast, heb ik zojuist voor je nagevraagd. Dit durf ik namelijk niet te zeggen.

De input zetten wij te allen tijde door en hier kwam dan ook de reactie op die ik in jouw topic heb vermeld! Ik baal in ieder geval dat op jouw laatste vraag geen antwoord meer is gekomen. Laat het gerust weten als je nog iets anders wilt weten, want ik help je graag! 😊

Reputatie 7
Badge +1

In feite kun je spreken over 2 oude situaties als je het eerlijk bekijkt, een aantal van de huidige klanten is meegekomen van uit Vodafone thuis, en hebben tot zo ongeveer 2016/2017 nog de streams via Glashart media gehad, superieure kwaliteit via IPTV en ook DVB-C.

De streams van Glashart media waren minimaal van de zelfde kwaliteit en in mijn beleving zelfs beter dan het oude platform, waarvan ik nu nog gebruik maak.

Reputatie 5

@MetaframeNL  Als het echt zo is wat u zegt dan is dat gewoonweg veel te weinig voor FHD op een groot scherm, dat is alleen bruikbaar op een tablet of smartphone en ook op een laptop.

 

Joh! Ik maak niet voor niets zoveel stampij in dit topic. En daarom kwam de verklaring van Brian bij mij ook als een klap in het gezicht. Achteraf word dus pas vermeld dat men met het nieuwe platform bewust de keuze heeft gemaakt om de bitrates te verlagen zodat het via WiFi goed op alle devices werkt. Das leuk, maar niet voor normale TVs. Daarnaast moet het niet al te moeilijk zijn er een extra stream naast te zetten met de maximale bitrates zoals het was. Zeker in de huidige tijd met 1gbit verbindingen moet dat makkelijk kunnen. 

Reageer