Update naar T-Mobile TV > Beeld is veel slechter!



Toon eerste reactie

764 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Er is hier geen compensatie regeling voor. Wel zijn er verschillende manieren om tv te kijken. Om te beginnen,  zit je nog op het oude tv platform (interactv) of het nieuwe (t-mobiletv)? Indien je dit niet weet kun je het verschil hier zien.

Reputatie 7
Badge +6

@GuusH en anderen: er is een mogelijkheid om terug te gaan naar het oude tv-platform. In onderstaand topic leg ik uit hoe je dat kunt doen. Lees het eerst even goed door, want er zitten wat mitsen en maren aan. Mocht je vragen hebben, dan kun je die daar stellen. Succes!

 

Reputatie 5

@TMTV 

Bedankt voor de tip. Ik had hem al gevonden en gelezen. Ik heb het tot nu toe niet gedaan omdat ik geen switch in huis heb, en ik vond dat T-Mobile verantwoordelijk was voor het opruimen van hun eigen rotzooi.

Maar aangezien de officiële oplossing waarschijnlijk pas ergens na de volgende ijstijd komt, optimistisch gesproken, heb je me toch overstag gekregen denk ik. Ik wacht @Lisa 's antwoord even af. Je weet maar nooit. Misschien zijn ze zo sociaal om die verantwoordelijkheid zelf te nemen. Anders zal ik die TP-Link bestellen, en T-Mobiles eventuele vooruitgang via dit topic volgen.

Wel frustrerend dat het oude systeem blijkbaar dus nog draait en werkt, en wij gedwongen op het het nieuwe, minderwaardige systeem zitten.

Nogmaals bedankt voor de tip, gaat hem wel worden denk ik.

Reputatie 7

Hi @GuusH, goed dat je dit aangeeft! Super dat @apis4 hier al meer over weet te vertellen. Ik zou heel graag willen vragen of jij @apis4 kan delen hoe jij het bovenstaande overzicht hebt gemaakt? Zo kan in het vervolg iedereen dit overzicht zelf maken en dit te allen tijde voor zichzelf checken. Zou jij ons daarbij kunnen helpen? 😁

Mochten er zenders zijn waarbij jullie er niet uitkomen, laat het dan zeker weten. Dan ga ik mijn uiterste best doen om dit via een andere weg te achterhalen!

Hi @D-Vine, terechte vraag van je! Zoals ik eerder heb aangegeven laat ik het echt weten als ik hier iets concreets over kan delen met jullie. Jullie zijn de eerste die het horen als ik meer weet, beloofd. 

Hi @RoGro en @Bankie, merci voor het doorgeven van jullie bevindingen! In dit topic houd ik jullie op de hoogte van het onderzoek, dus blijf dit zeker volgen. Weet dat wij dit uiterst serieus nemen en ik hoop snel iets met jullie te kunnen delen. Ook zal ik in een privébericht bij jullie terugkomen op de vergoeding! 💪

Hi allemaal, zoals jullie weten heb ik voor mijn vakantie een update voor jullie opgevraagd! Mijn collega heeft aangegeven dat zij hier jammer genoeg geen nieuwe update over kan delen met mij. Zodra mijn collega hier iets over hoort, dan speelt ze dat in ieder geval gelijk naar mij door. Dus ik laat het zeker weten als ik hier iets over binnenkrijg. 

Na 15 maanden ellende,  had ik echt geen ander antwoord verwacht. 

Goedemorgen,

In augustus ben ik overgestapt van Ziggo naar T-Mobile Thuis (glasvezel, 1Gbps). Kwaliteit van televisie was ook bij mij zeer teleurstellend, wazig beeld en slechte kleuren.

Voor wat het waard is: Bij mij heeft het wijzigen van de HDMI Ultra HD setting op mijn Philips 77OLED806 een gunstig effect gehad. Deze setting stond op “Optimal” en ik heb deze gewijzigd naar “Standard”. Daarnaast resolutie van de Animo ontvanger op 1080p/50 gezet.

Nu is het beeld weer vergelijkbaar met zoals het bij Ziggo was (en dus tevreden). Wat wel opvalt is dat sommige zenders nog steeds wat minder beeld geven (beetje flets), vooral bij RTL5, mogelijk heeft dat met de doorgifte te maken.

Groeten,
Richard.

Reputatie 7

Hi @MetaframeNL, goed dat jij dit aangeeft! Ik kan mij jouw gevoel echt voorstellen. Ik had jou ook heel graag al eerder van een heldere update willen voorzien. Het onderzoek loopt echter nog steeds en ik blijf telkens voor je chasen of er al een terugkoppeling beschikbaar is. Ik heb net aangegeven dat jij echt graag binnen een week een reactie terug wilt krijgen. Het laatste wat ik wil, is dat jij je niet serieus genomen voelt. Weet dat ik hier al enige tijd voor jou bovenop zit en dat mijn collega’s hier heel erg hun best voor doen. Dus ik hoop dat ik jou binnen een week (eindelijk) van dé oplossing kan voorzien!

Hi @Damyen, dankjewel dat jij hier aan de bel trekt! Ik had heel graag iets anders gelezen en help hier graag bij. Zojuist heb ik een kijkje genomen in jouw profiel en ik zie dat er gisteren een monteur bij jou langs is geweest. Merk jij daardoor nu ook verschil in de kwaliteit of ervaar jij nog steeds een mindere beeldkwaliteit? Zou jij daarnaast kunnen checken of de stekkers van de HMI- en internetkabel goed zijn aangedrukt? Ik hoor het heel graag van je, zodat ik weet of ik vervolgstappen voor jou moet nemen.

Hi @Famgilz, heel goed dat jij je ook al in een ander topic hebt gemeld! Ik help je daar graag verder, zodat we de communicatie overzichtelijk op één plek kunnen houden. Ik wil niks liever dan ook jou hiermee helpen, dus ik spreek je daar graag verder. 

Reputatie 5

Hoi @Lisa, dankjewel voor je reactie weer
De wijze van compenseren is me nu duidelijk en fijn dat je het hebt doorgezet naar de technische dienst

Je schrijft “ Internetverkeer over wifi kan TV niet hinderen, want dat is gereserveerd op 8 Mbit/s. “
Dat doet het dus bij mij aantoonbaar wel (zie vorige post)
Ik neem aan dat de technische dienst dit in hun lab ook zelf kan reproduceren (20/20 Internet, TV en bellen abo. Tv kast verbonden als enige via lan, alle overige apparaten (mobiels laptops) via Wifi. Als er een grote update komt voor mobiel (waarschijnlijk ook voor laptop) dan hapert/stoort de tv tot aan zwart beeld toe

Daarnaast schreef je “Wat ik zou adviseren is om de wifi helemaal uit te zetten op het modem wanneer er tv wordt gekeken.”
Nu ben ik lost. Eerst geef je aan dat internet over Wifi de TV dienst niet kan hinderen en nu adviseer je om wifi uit te zetten. Ik heb toch een “Internet EN TV EN Bellen” abonnement, waarom moet ik dan wifi (en dus alle andere apparaten in mijn huis) uitzetten als ik tv wil kijken?

@MetaframeNL,@Hutjeflut@apis4 en@Lisa 
Lisa geeft hierboven aan dat er 8 Mbit/s gereserveerd voor de TV dienst. Is er een manier in de router waarop ik de wifi 12Mbit kan toekennen en de lan verbinding 8Mbit, met als doel dat het Internet verkeer over Wifi de lan verbinding van de TV Dienst niet stoort?
Hoor graag van jullie

Reputatie 1

Ik vind het echt onbegrijpelijk dat het zolang duurt. Jammer dat het tv platform zoveel problemen heeft en T-mobile geen stappen zet tot goede oplossingen te komen. Vanaf volgende week ga ik naar kpn, internet bij tmobile was niet slecht, maar door de brakke / slechte tv platform ben ik weg.

 

Reputatie 1

Kunnen we misschien onafhankelijke experts er naar kijken ? Denk dat ze binnen een dag klaar zijn met het onderzoek.

Reputatie 5

@MetaframeNL jammer, het was wel een goede poging.
Ik ga de gebruiksaanwijzing van de T50 er nog maar eens op na slaan, in afwachting van de oplossing door T-Mobile. Dankjewel voor het meedenken en fijne avond
 

Reputatie 7

Hi @Hutjeflut, weet dat ik blijf vragen aan mijn collega welke informatie ik met jullie mag delen! In een eerder bericht heb ik iets meer verteld over de inhoud: 

We kijken naar alle opties die te maken hebben met de ervaring die jullie nu hebben tijdens het tv-kijken. Het onderzoek omvat dan ook onder anderen een bitrate onderzoek. We kijken ook naar andere zaken die mogelijk van invloed zijn bijvoorbeeld of de inkomende stream kwaliteit wel afdoende is. Dit is een compleet diepgaand onderzoek, zodat we factoren kunnen uitsluiten, om te kijken waar de ervaring vandaan komt, wat de oorzaak is en hoe we die zo optimaal mogelijk kunnen verbeteren.

Zodra er meer bekend is, laat ik dat aan jullie weten. Hoe graag ik het ook wil, voor nu kan ik hier niet meer van maken. Excuses! ❤

Reputatie 5

De ghm streams waren 12 tot 18mbit als ik me niet vergis. Dat was echt rete strak, die had ik bij Vodafone en Tweak (wat later sparql TV werd en de nek is omgedraaid). Nu gaan we terug naar 6 mbit. Dat zie je gewoon keihard terug, op m'n 55 inch al maar nu ik een 75 inch heb is het echt niet om aan te zien. Ze doen dit zodat ze alle apparaten de zelfde steam kunnen aanbieden.... 

Reputatie 7
Badge +14

Vlan300 is juist het nieuwe platform. 

Reputatie 4

Gaat dat blokkerig beeld daardoor weer eens een keer weg?? Dat heb ik nu steeds bij het terugkijken van een programma. Of krijgen we binnenkort weer eens andere apparatuur? Of moet je daarvoor eerst een paar jaar naar een andere provider toe? Voor vaste klanten zorgen jullie maar slecht! De nieuwe leggen jullie een tijdje in de watten, daarna wordt het weer flut!

Reputatie 2

@Lisa heb hem aan gezet!

Sinds zaterdag aangesloten t-mobile thuis voor heen kpn prima beeld maar nu t-mobile thuis slecht beeld bij bewegende beelden en scherpte is ook niet optimaal voor mij is het duidelijk dat hier niks aan gedaan word dus ik kan nog opzeggen en dat ga ik doen.

Reputatie 5

Hi guys, hele terechte aanvulling van jullie en dat ga ik met alle liefde uitvragen! Zoals ik al eens eerder aangaf is het jammer genoeg niet mogelijk om dit te realiseren. Maar toch wil ik dit nog eens extra voor jullie checken, zodra enkele collega's weer terug zijn van hun verlof. Ik zeg altijd maar: niet geschoten is altijd mis. Ook vandaag waren er nog enkele collega's met verlof tijdens de tv meeting, dus zodra iedereen weer terug is dan kom ik hier bij jullie op terug. 

 

@Lisa

Ik probeer dit antwoord te begrijpen, maar ik kom er niet uit wat je precies bedoelt te zeggen. Je geeft aan dat je met alle liefde iets uit gaat vragen, maar dat dit niet mogelijk is om te realiseren.

Verder vraag ik me af wat DE tv meeting precies inhoud, wat wordt daar besproken, en wat wordt er onderzocht? Ik kan me niet voorstellen dat er na zoveel maanden nog iets onderzocht dient te worden zonder concrete antwoorden. 

Ik denk dat ze bedoeld te zeggen dat terug op het  oude platform aangesloten worden geen mogelijkheid is/was en dat ze het toch nog een keer gaat navragen. 

Reputatie 7
Badge +1

@Mark-DenHaag  Zie hier een reactie die ik eerder mocht ontvangen naar aanleiding van een opmerking/vraag van mij

 

 @BeMu wat betreft de kwaliteit van de TV stream is er al genoeg gezegd in het lopende topic denk ik. De nieuwe stream is alles bij elkaar genomen beter dan het oude platform voor het doel waar het voor gebruikt kan worden. Extreme randgevallen onderzoeken we aan gaan we mee aan de slag (zoals sommige klanten waarbij de TV Box niet de juiste resolutie pakt).Het gebruiken van een lagere bitrate ten overstaan van het oude platform is wel een bewuste keuze, omdat er steeds meer draadloze apparaten gebruikt worden bieden we het liefst een zo stabiel mogelijke verbinding die je met elk device kan gebruiken. Of je de beeldkwaliteit beter of minder vindt ten opzichte van het oude platform is subjectief. Over de hele linie genomen is het aantal klachten minimaal dus voor de meeste klanten lijkt het ruim voldoende maar we blijven het natuurlijk graag verbeteren en jullie feedback is hier erg waardevol bij!

Reputatie 7
Badge +1

Je zou een aangetekende brief kunnen sturen naar T-Mobile waarbij je ze een redelijke termijn stelt om orde op zaken te stellen, waarbij een termijn van max. 2 weken redelijk is.

Mocht men weigeren hier aan te voldoen dan zou ik afhankelijk van de looptijd van het abonnement overwegen over te stappen, daarbij zou ik wel een degelijk onderzoek doen naar functioneren beoogde partijen, vooral het lezen van reviews en ervaringen zijn daarbij belangrijk.

Helaas heeft T-Mobile momenteel veel problemen met haar tv en internet diensten, en hoewel er binnen de organisatie veel medewerkers zijn die er wat aan willen doen, zijn het juist de mensen welke moeten beslissen categorisch weigeren verbeteringen door te voeren.

Reputatie 7
Badge +1

@Lisa Allereerst dank voor je antwoord, mocht het beeld na dat ik ben overgezet inderdaad zo slecht zijn als ik hier diverse malen lees, zal ik daarna overwegen wat te doen.

Brengt me tevens bij de vraag wat gaat T-Mobile doen aan de streams als men overgaat op 4K (UHD) op dit moment bied T-Mobile dit nog niet aan, maar ook T_mobile ontkomt er niet aan om dit aan te bieden, men zal dan zeker streams van minimaal 50mb/s moeten streamen voor een perfect beeld.

Bij het huidige nieuwe platform is de 8mb/s die men doorgeeft echt veel te weinig voor die grote tv's van tegenwoordig is minimaal 12 mb/s echt het minimum liefst hoger.

Reputatie 2

@Lisa de fix heeft de menu absoluut scherper gemaakt. Verder ben ik het met @Ferry Smid eens dat de kwaliteit van de uitzendingen en zenders te wensen overlaat. En het gebruiken van 1080p zorgt voor een soort zandwaas, dus vind ik geen optie en gebruik ik de 1080i instelling.

Reputatie 4

@Lisa, deze topic is al 4 maanden bezig

Jullie technische dienst hoeft alleen maar oude en nieuwe platform naast elkaar te testen.

En hiervan conclusies trekken.

Zodoende kunnen ze het fixen.

 

Reputatie 7

Hi allemaal, heel erg bedankt voor jullie aanvullingen! Ik wil graag een update aan jullie geven. Zoals ik heb aangegeven heeft er een fix plaatsgevonden voor de problemen die in dit topic zijn aangekaart. Ik heb met mijn collega overlegd en hij geeft aan dat deze fix er, als het goed is, ook voor zorgt dat de blokjes die ontstaan bij bewegend beeld (voornamelijk bij sportzenders) verdwijnen. Deze fix zorgt er dan ook voor dat de kwaliteit omhoog gaat. 

De fix is bij jou doorgevoerd @DennisAmeling! Jij bent ook meegenomen @MetaframeNL, maar ik kreeg jammer genoeg te horen van mijn collega dat jouw TV Box uitstond, waardoor het niet is gelukt om de fix te activeren. Kan jij mij een seintje geven als jij deze weer aan hebt staan? Dan geef ik dit namelijk direct door bij mijn collega. 

Ik hoor ontzettend graag van jou of jij verschil merkt @DennisAmeling! Jij hoeft hier dus geen herstart voor uit te voeren met de TV Box, dit heeft mijn collega gisteren al gedaan. Ik duim heel erg dat jij zichtbaar verschil merkt en dat dit bij @MetaframeNL dus ook voor verbetering gaat zorgen. 

Hi @RBeumers@hoekie1971 en @Gertjan58, heel goed dat jullie hier ook aan de bel trekken! Ik stel graag voor om ook jullie gegeven door te zetten, zodat deze fix bij jullie geactiveerd kan worden. Ik hoop dan dat jullie ook zichtbaar verschil merken. Laat het vooral weten of ik de gegevens naar mijn collega mag doorzetten, want ik wil graag kijken of dit de kwaliteit bij jullie verbetert. 

Hi @jvdh217, merci voor het doorgeven! Omdat jij expliciet aangeeft dat jij dit bij Terug Kijken hebt, wil ik je hier graag zelf verder mee helpen. Zou jij allereerst een powerflip van de TV Box willen uitvoeren? Dit doe je door de stekker uit het stopcontact te halen. Vervolgens 10 seconden te wachten en dan mag de stekker er weer in worden gestoken. Merk jij hierna verschil? Zo niet, dan hoor ik of jij dit bij bepaalde afleveringen hebt of bij alles dat jij terugkijkt. Ik hoor het graag, want dan ga ik hier de hulptroepen voor inschakelen als dat nodig is.  

 

Reputatie 5

@Lisa ik heb je een PB gestuurd :) 

Reputatie 2

@Lisa ook ik heb je een PB gestuurd. Mvgr. Hoekie (1971)

Reageer