Verzameltopic: Problemen Entone na update naar T-Mobile TV



Toon eerste reactie

409 reacties

Ook wij ervaren dagelijks de problemen die iedereen beschrijft.  We hebben een tb box amulet.  Is het mogelijk dat deze wordt omgeruild? 

Bij voorbaat dank.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @mrtsbts, sorry voor de verwarring, dit had zeker duidelijker en vriendelijker gekund vanuit onze kant! Je hoeft je ook geen zorgen te maken, Tommie en ik zullen zeker voorkomen dat je met kosten komt te zitten hierdoor. Als je graag de kleine TV Box Amino Aria 610 retour kan sturen dan zou dat perfect zijn. De TV Box met harddiskrecorder is erg verouderd en hoeven wij niet meer terug. Deze kan gewoon naar een elektronicapunt. 

Laat het gerust weten als je nog vragen hebt, ik helder het graag helemaal voor je op en alvast hartelijk bedankt voor het retourneren! 😃

hi Tommie, graag! 

Tommie, ik kreeg eerst de opmerking dat niets terughoefde. Toen een mail met geheel vrijblijvend retour sturen van de “tv box(en)” en nu een nogal dreigend verhaal met een boete?

Mag ik op zn minst voorstellen dat de toon van de mails anders worden én dat jullie hier ook direct kenbaar maken wát er retour moet?

Boxen zijn onderweg maar begrijp de toon in de mails echt niet - eerst geheel vrijblijvend en nu dreigend met boete? Een middenweg mag hierin best gevonden worden. 

Reputatie 1

Beste Tommie,

Dat was snel geregeld, de afspraak met de monteur is al gemaakt.

Bedankt,

Peter

Reputatie 7
Badge +9

@jordaan.peter bedankt voor het toevoegen van je klantnummer.

Ik heb de omruiling direct voor je in gang gezet. Je ontvangt hier zo direct een bericht over, ook ontvang je een bericht om de afspraak in te plannen met de monteur. Zorg wel dat het apparatuur binnen is als de monteur langskomt. De zending van het nieuwe apparatuur kun je volgen in My T-Mobile!

Reputatie 1

Zie onder

Reputatie 7
Badge +9

Hey @jordaan.peter, er zijn redelijk wat verschillen tussen de DrayTek en de Zyxel T-50. Via deze link kun je alle specificaties zien van de Zyxel T-50. 

Ik zet de omruiling het liefst direct voor je in gang, echter kan ik geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Kan je je klantnummer toevoegen aan je profiel, je hebt nu je TV-Klantnummer toegevoegd. Dit kun je vinden in My T-Mobile → Mijn gegevens: Jouw klantnummer: ABC12345. Het begint altijd met drie letters en heeft vijf cijfers. Houd er wel rekening mee dat er een monteur langs moet komen voor de installatie van het modem en Media Converter. Het modem en Media Converter worden los van de monteur verzonden, zorg dus dat je de afspraak met de monteur pas inplant als het apparatuur binnen is!

Reputatie 1

Beste Demi,

Afgelopen vrijdag heb ik bericht ontvangen dat ik nieuwe interactieve TV Boxen zal ontvangen. Wat is eigenlijk het verschil tussen een Draytek modem en een Zyxel, is de Wi-Fi en Internetsnelheid hoger? Het modem werkt nog, maar ik ben niet echt kapot van de beeldkwaliteit bij voetbalwedstrijden, ik heb 4K maar ik krijg af en toe pijn aan mijn ogen van het wazige beeld, de rugnummers zijn nauwelijks leesbaar. De HDMI-kabel heb ik vervangen voor een voor $K maar zonder noemenswaardige verbetering. Dit zal wel niet aan het modem liggen maar aan de zender die het uitzend. Vroeg of laat moet de Draytek toch vervangen worden, dus waarom niet gelijk.

Met vriendelijke groet,

Peter Jordaan 

Reputatie 7
Badge +8

@jordaan.peter Het Draytek modem is inderdaad ook verouderd en worden hierop ook geen software updates op gepushed. Wij proberen zoveel mogelijk om het Dryatek modem te swappen. Dit wordt echter wel reactief gedaan of wanneer we zien dat de issues die je ervaart met tv ook te maken hebben met het modem. Mocht het modem bij wijze van spreke top in orde nog werken en ligt het alleen aan de TV Boxen, dankan er voor gekozen worden om alleen de TV Boxen om te wisselen. 

Zelf ben ik wel altijd voorstander van het swappen van het Draytek modem. Dus mocht jij dit ook willen, dan zet ik dit ook met liefde voor jou in werking! Laat het mij dan hier weten. 

Wat betreft de update op de Entone TV Box, ben ik het ook zeker met je eens. Om voor een hele base de TV Boxen om te ruilen was dit niet mogelijk. Ook in verband met voorraad etc. Er was dan ook voor gekozen om voor deze TV Boxen dezelfde platform update te geven als op de nieuwere TV Boxen. Zo werkt alles het zelfde. De issues die hierdoor zijn ontstaan, waren uiteraard niet gepland. Maar voor de grootste issues die hierop spelen, is de fix inmiddels uitgerold. 

Mocht jij liever jouw Entone Kamai en Amulet TV Boxen om willen laten wisselen, ook dan wil ik dit met alle liefde voor je in werking zetten! 😊

@Cisco_Bob bedankt voor je snelle reactie. Ik heb direct je TV Boxen omgeruild voor een Amino Aria 610! Je ontvangt hier nog een bericht over en de zending is te volgen in My T-Mobile.

 

Wat mij ook opgevallen is is dat je nog in bezit bent van een DrayTek modem, hier worden geen nieuwe updates meer voor uitgestuurd. Deze zou ik ook graag voor je willen vervangen voor een Zyxel T-50. Hiervoor moet wel een monteur langskomen om het modem en Media Converter te installeren. Als je wilt zet ik dit ook meteen voor je in gang. Just let me know!

Hoi Tommie,

Ik gebruik mijn Draytek al een tijdje niet meer.
Heb hem vervangen door een Fritzbox.
Hoeft dus niet vervangen te worden door een Zyxel wat mij betreft.

Reputatie 1

@Cisco_Bob bedankt voor je snelle reactie. Ik heb direct je TV Boxen omgeruild voor een Amino Aria 610! Je ontvangt hier nog een bericht over en de zending is te volgen in My T-Mobile.

 

Wat mij ook opgevallen is is dat je nog in bezit bent van een DrayTek modem, hier worden geen nieuwe updates meer voor uitgestuurd. Deze zou ik ook graag voor je willen vervangen voor een Zyxel T-50. Hiervoor moet wel een monteur langskomen om het modem en Media Converter te installeren. Als je wilt zet ik dit ook meteen voor je in gang. Just let me know!

Ik heb ook een Dray Tek modem, eergister toch maar besloten om Entone boxen terug te sturen omdat ik moedeloos werd van al die problemen na de update, maar bij de klantenservice vond zij het niet nodig om ook het modem te vervangen omdat ik daar geen echte problemen mee had, terwijl ik hier op het forum al gelezen had dat die verouderd zijn. Doodzonde om een goed werkende recorder kapot te maken met een update. Stuur dan gewoon een email naar recordergebruikers waarbij je dan zegt dat recorders na een bepaalde datum niet meer gebruikt kunnen worden en dat kastjes en modem omgeruild zullen worden. Nu worden trouwe gebruikers gillend gek van al deze problemen, die zo hier te zien al 2 jaar spelen! 

Dat terugkijken werkt ook niet bij alle zenders, en reclame kun je niet doorspoelen, daar had ik juist die recorder voor.

Reputatie 7
Badge +9

@Cisco_Bob bedankt voor je snelle reactie. Ik heb direct je TV Boxen omgeruild voor een Amino Aria 610! Je ontvangt hier nog een bericht over en de zending is te volgen in My T-Mobile.

 

Wat mij ook opgevallen is is dat je nog in bezit bent van een DrayTek modem, hier worden geen nieuwe updates meer voor uitgestuurd. Deze zou ik ook graag voor je willen vervangen voor een Zyxel T-50. Hiervoor moet wel een monteur langskomen om het modem en Media Converter te installeren. Als je wilt zet ik dit ook meteen voor je in gang. Just let me know!

Hi @Leinue, welkom op onze Community!

Zoals @eric ook al benoemt, ik kan je huidige TV Box omruilen voor een nieuwe Amino Aria 610, hiermee verlies je dan wel de optie voor fysieke opnames. Wat je dan zou kunnen doen is de optie om Cloud Opnemen te activeren (à € 5 per maand). Hiermee kun je tot 200 uur digitaal opnemen en ben je niet gebonden aan het verouderde systeem van de hdd. Lees op onze website alles over de ins en outs: Cloud Opnemen gebruiken | T-Mobile Thuis. Kan je mij laten weten of ik dit voor je kan doen?

 

@Cisco_Bob ik ben gelijk voor je gaan kijken en zie inderdaad dat je in bezit bent van twee Entone Kamai 510 TV Boxen. Ervaar je deze issue’s op beide TV Boxen? Zo ja, dan ruil ik ze graag voor je om. Zie graag je reactie tegemoet!

Hoi Tommy,

Ja, op allebei heb ik die problemen.

Reputatie 7
Badge +9

@Leinue bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb direct de swap voor je in gang gezet, Cloud Opnemen kun je zelf aanzetten in My T-Mobile! Ook de zending van je nieuwe TV Box kun je daar volgen. Wil je mij, na de installatie, een terugkoppeling geven of alles het weer goed doet?

Tommie,

Lijkt me een prima plan, nieuwe tv box met cloud opnemen in plaats van de tv box die ik nu heb dus onder de voorwaarde dat ik dan hetzelfde kwijt ben aangezien cloud opnemen 5 euro kost en mijn hdd box dan er af gaat wat ook 5 euro kostte.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Leinue, welkom op onze Community!

Zoals @eric ook al benoemt, ik kan je huidige TV Box omruilen voor een nieuwe Amino Aria 610, hiermee verlies je dan wel de optie voor fysieke opnames. Wat je dan zou kunnen doen is de optie om Cloud Opnemen te activeren (à € 5 per maand). Hiermee kun je tot 200 uur digitaal opnemen en ben je niet gebonden aan het verouderde systeem van de hdd. Lees op onze website alles over de ins en outs: Cloud Opnemen gebruiken | T-Mobile Thuis. Kan je mij laten weten of ik dit voor je kan doen?

 

@Cisco_Bob ik ben gelijk voor je gaan kijken en zie inderdaad dat je in bezit bent van twee Entone Kamai 510 TV Boxen. Ervaar je deze issue’s op beide TV Boxen? Zo ja, dan ruil ik ze graag voor je om. Zie graag je reactie tegemoet!

Reputatie 7
Badge +14

Moderators lezen mee en zullen reageren nu jij dit uitgesproken hebt.

Eric,

 

Prima hoe kan ik dat regelen?

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Moderators lezen mee en zullen dan actie ondernemen nu je dit hebt uitgesproken.

Van de week (hele grote) updates op mijn twee TV boxen gehad en moet nu dagelijks de dingen opnieuw opstarten, anders doen ze het niet.
Even checken op internet, bracht me bij dit topic en ik lees hier nu dat het aan de hardware ligt.

Ik  heb de TV-boxen inderdaad al flink wat jaren.

Entone model 510b

 

Wat moet ik doen om ze te laten vervangen?

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Je kunt een nieuwe decoder krijgen die je gewoon ook met HDMI aansluit en waarmee cloud opnemen prima werkt.

Niet als je geen smart tv hebt...maar dat vergeten jullie er vaak even bij te zeggen.

Reputatie 7
Badge +14

Cloud opnemen kost €5 extra, maar dan vervalt de €5 voor HDD opnemen. Dus kosten neutraal.

T-Mobile medewerkers,

 

Sinds de update werkt ook mijn entone kastje niet meer naar behoren. Na een paar uur geen tv kijken gaat hij op de stand by modus. Dit is niet op te lossen volgens jullie telefonische dienst. Probleem is dat hij ook niet opneemt als hij op stand by staat want ik krijg continu fout meldingen als ik iets opneem als ik niet thuis ben. Ook kan ik geen twee programmas tegelijkertijd opnemen zoals vroeger, een bewuste keuze vanuit jullie kant aldus de medewerker. Een oplossing bieden doen jullie niet anders dan betaal maar 5 euro extra voor de cloud. Dat ik dan betaal voor opnemen terwijl hij het niet doet als ik niet thuis ben vinden is geen probleem aangezien ik een van de weinigen die daar last van heeft. Lekkere klantenservice is dit.

Reputatie 2

Hey @AndrewJoosten, bedankt voor je snelle en duidelijke reactie.

Ik heb zojuist de omruiling in gang gezet! Je kunt dit terugzien in My T-Mobile, ook kun je daar je zending volgen! Zou je mij, na de installatie, een terugkoppeling willen geven of alles het nu weer goed doet?

Hallo @Cal,

Zal ik doen.

Reageer