Verzameltopic: Problemen Entone na update naar T-Mobile TV



Toon eerste reactie

409 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @AndrewJoosten, bedankt voor je snelle en duidelijke reactie.

Ik heb zojuist de omruiling in gang gezet! Je kunt dit terugzien in My T-Mobile, ook kun je daar je zending volgen! Zou je mij, na de installatie, een terugkoppeling willen geven of alles het nu weer goed doet?

Reputatie 2

Hoi @AndrewJoosten, heel goed dat je aan de bel trekt, ik denk graag met je mee! Wil je dat ik beide TV Boxen voor je omwissel of alleen de Kamai TV Box? De nieuwe modellen beschikken namelijk niet over een harddiskrecorder waardoor je over kan gaan op Cloud Opnemen. Een mooi voordeel van Cloud Opnemen: voor dezelfde prijs kan je op beide boxen opnemen én zie je jouw opnames op al jouw apparaten terug.

Ik hoor graag of je alleen de Kamai of beide TV Boxen wil omwisselen voor de nieuwe modellen! 😃


hoi @Cal 

Bedankt voor je reactie. Ruil ze maar alle 2 om. Hier wordt op dit moment niet gebruik gemaakt van opnemen. Mocht het in de toekomst weer voorkomen zet ik cloud opnemen wel aan.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @velter, heel fijn dat je al zoveel stappen hebt doorlopen, super! Ik zie er niks anders opzitten dan je een nieuwer model TV Box op te sturen. Een mooi bijkomend voordeel: ik weet zeker dat het nieuwe model je goed zal bevallen! 😁

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @AndrewJoosten, heel goed dat je aan de bel trekt, ik denk graag met je mee! Wil je dat ik beide TV Boxen voor je omwissel of alleen de Kamai TV Box? De nieuwe modellen beschikken namelijk niet over een harddiskrecorder waardoor je over kan gaan op Cloud Opnemen. Een mooi voordeel van Cloud Opnemen: voor dezelfde prijs kan je op beide boxen opnemen én zie je jouw opnames op al jouw apparaten terug.

Ik hoor graag of je alleen de Kamai of beide TV Boxen wil omwisselen voor de nieuwe modellen! 😃

Na de update van 1-5-2023 loopt de Entone Kamai 510 Box vast.

De volgende melding verschijnt:

“Er is iets mis gegaan probeer het opnieuw”

Ook komt het voor dat alles gewoon vast loopt zonder melding.

Als de Entone box wordt herstart (stroom eraf) gaat het weer een aantal dagen goed en dan verschijnt deze foutmelding weer. Dit herhaalt zich iedere week.

Via deze community hebben we al alle oplossingsmogelijkheden doorlopen zoals:

  • Opnieuw opstarten Stroom eraf (reeds meerdere malen)
  • Probleem doet zich voor bij alle zenders
  • we hebben geen externe audioapparatuur
  • HDMI opnieuw aangesloten (TV en box) en gecontroleerd
  • Modem gereset
  • We hebben geen stroomnetadapters
  •  

Hoi @HeKos, ik heb je TV Boxen meteen vervangen! Ze komen dan ook zo snel mogelijk jouw kant op. Fijn weekend! 😄 Groetjes, Ishana

Hi Ishana,

Bedankt voor de snelle service.

Mooi weekend ook.

Reputatie 2

Ook hier problemen met de Entone boxen na de update's. Over het algemeen verloopt het overschakelen naar een andere zender zeer traag. De Entone Kamai geeft met regelmaat “oeps er is iets fout gegaan” en de Entone Amulet reageert met regelmaat niet en heeft dan uit zijn eigen een reboot?

Het ziet er wel allemaal gelikt uit maar volgens mij niet voldoende getest met de in omloop zijnde TV boxen.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @HeKos, ik heb je TV Boxen meteen vervangen! Ze komen dan ook zo snel mogelijk jouw kant op. Fijn weekend! 😄 Groetjes, Ishana

Hi @HeKos, welkom op onze Community!

Ik ben gelijk voor je gaan kijken en zie dat je in bezit bent van drie TV Boxen, ervaar je dit op alle TV Boxen? Ik ruil ze namelijk graag voor je om!  

Beste Tommie,

Bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb nu twee TV boxen in gebruik, de derde even niet.

Het ongemak is inderdaad op beide TV boxen van toepassing, dus omruiling zou zeer welkom zijn.

Alvast bedankt hiervoor.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @HeKos, welkom op onze Community!

Ik ben gelijk voor je gaan kijken en zie dat je in bezit bent van drie TV Boxen, ervaar je dit op alle TV Boxen? Ik ruil ze namelijk graag voor je om!  

T-Mobile,

Sinds de update van TV thuis heb ik slechter beeld en problemen met de tv box Entone Kamai.
Het beeld is waziger/korreliger dan voorheen. En zeer vaak 'bevriest' na enkele seconden het beeld en moet ik heen en weer zappen om de zender weer te kunnen bekijken.
Soms krijg ik de melding ‘geen verbinding’ en als ik dan ok druk, komt er wel weer verbinding.
Ik heb de box al vaak van de stroom gedaan, en ook het modem. Ik heb de Kamai met een rechtstreekse aansluiting op het modem.
Tot de update had ik perfect beeld en geen van bovenstaande problemen. Mijn TV is LG Oled van 2023.

 

Ik zou graag de tv kastjes willen omruilen voor het nieuwere type, mocht dit bijdragen tot de oplossing. Anders graag jullie alternatief om toch ongestoord TV te kunnen kijken.

Alvast bedankt, ik hoor het graag z.s.m.
 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @djdano, ik ben direct voor je gaan kijken, echter klopt alles en staat alles goed. Je lijnsnelheid staat op 750 Mbit/s. Zou je hier een eigen topic over willen maken, dan help ik je daar verder!

 

Het oude software kunnen we niet meer terughalen. Er zijn nog wat bugs met de TV Box met harddiskrecorder, hier wordt hard aan gewerkt.

 

Updates over de LG App kun je in dit topic lezen:  

 

 

Reputatie 1

Het modem is omgeruild en geïnstalleerd door Guidion. De monteur gaf echter aan dat ik 100/100 zou hebben terwijl mijn contract 750/750 zou moeten zijn… Zouden jullie dit kunnen nakijken en updaten want dat is een beetje zonde. Met een speedtest kom ik ongeveer op 200 uit.

Voor mij is de entone omwisselen ook niet echt een optie aangezien het doorspoelen niet wil missen. Verwachten jullie nog nog een update voor of kunnen we de oude software terug krijgen? Functioneerde namelijk beter dan de nieuwe. 

Wat is de verwachting van de app op de LG tv. Deze opent nu op 4:3 en moet per keer op 16:9 worden gezet. Je zou zeggen dat dit niet heel ingewikkeld is om te fixen… Ook hier zou ondertussen toch wel duidelijkheid voor moeten zijn. Kan iemand een datum geven voor de update.

 

 

Reputatie 7
Badge +5

Dank voor je reactie @Mark1970! Het is bij deze geregeld. Beide boxen hoeven we niet terug, je kunt deze afgeven bij een milieupunt. Binnen 5 werkdagen komen de nieuwe boxen bij je aan!

sinds de updating tv thuis heb ik een probleem met mijn tvbox entone. Soms krijg ik de melding geen verbinding en als ik dan ok druk, komt er wel verbinding. Ook neemt hij niet altijd op. De klok blijft niet zichtbaar. Hij valt ook automatisch uit als ik de tv uitzet, dat was voorheen niet.

Ik heb de box al van de stroom gedaan meerder keren en ook het modem. Ik heb e.e.a. via een wifiverbinding, kan geen rechtstreekse aansluiting maken op het modem. Vorig jaar pas de wifiverbindingen vernieuwd en het heeft perfect gewerkt tot de upating.

Wat ik ook jammer vind in het nieuwe programma, dat je bij je opnames niet kan stoppen en hervatten op punt waar je gepauzeerd hebt en dat het niet meer zichtbaar is in het overzicht welke opname wel of niet hebt gezien. 

Hi @Mark1970, dat kan ik zeker voor je regelen!

Hiermee verlies je dan wel de optie voor fysieke opnames. Wat je dan zou kunnen doen is de optie om Cloud Opnemen te activeren (à € 5 per maand). Hiermee kun je tot 200 uur digitaal opnemen en ben je niet gebonden aan het verouderde systeem van de hdd. Lees op onze website alles over de ins en outs: Cloud Opnemen gebruiken | T-Mobile Thuis. Kan je mij laten weten of ik dit voor je kan doen?

 

Hallo Tommie,

 

Kun je me de beide boxen omruilen. Cloud opnemen kan ik dan zelf wel activeren.

Alvast bedankt,

Mark

@Tommie ik zag al wat dingen en berichten voorbij komen! 
Superfijn dat dit zo snel wordt opgepakt en geen extra kosten met zich mee brengt! Ik laat je weten als alles goed is geïnstalleerd!! 💪

Reputatie 7
Badge +9

@Sylvia_kiewiet ik zag je privébericht voorbij komen.

Ik heb zojuist de swap in gang gezet. Je ontvangt een bericht om een afspraak in te plannen met de monteur. Het modem, Media Converter en TV Box worden afzonderlijk verstuurd. Deze zending is te volgen in My T-Mobile. Kan je mij een terugkoppeling geven als alles geïnstalleerd is? Hier zitten geen extra kosten aan verbonden!😊

Hier helaas ook problemen met de Entone Amulet 515b na de overgang naar T-mobile TV. Bij het aanzetten staat er direct 'Er is iets misgegaan. Druk op OK om nogmaals te proberen’. Geen van de troubleshooting stappen heeft gewerkt tot nu toe.

 

Groet,

Jasper

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Mark1970, dat kan ik zeker voor je regelen!

Hiermee verlies je dan wel de optie voor fysieke opnames. Wat je dan zou kunnen doen is de optie om Cloud Opnemen te activeren (à € 5 per maand). Hiermee kun je tot 200 uur digitaal opnemen en ben je niet gebonden aan het verouderde systeem van de hdd. Lees op onze website alles over de ins en outs: Cloud Opnemen gebruiken | T-Mobile Thuis. Kan je mij laten weten of ik dit voor je kan doen?

 

Heb helaas ook problemen met mijn Entone boxen.Verwachte dat dit met updates wel weer verholpen zou worden. Ben in bezit van een Entone Amulet 515b en een Kamai 510b. Met regelmaat is er geen verbinding of moet je je klantnummer opnieuw invoeren. Kunnen deze omgewisseld worden naar een nieuwer model ?

Mvg Mark

@B.G. Zou je willen kijken of niet per ongeluk de favorietenlijst aan staat? Je checkt dit alsvolgt: 

  1. Menu-knop 
  2. Ga naar Account > Profielen
  3. Selecteer het profiel (admin) > Activeer Favorieten > aan/uit

Mocht dit niet werken, kan ik of een onderzoek starten bij onze technische dienst voor de missende zenders of ik kan de TV Boxen voor je omwisselen. Ik zie namelijk ook dat je twee verouderde Entone Kamai 510 TV Boxen hebt. Laat mij maar weten wat je wil doen! 

 

@Hio Zou je de TV Box voor de zekerheid van de stroom willen halen en dan opnieuw willen opstarten? Het probleem met deze melding zou namelijk opgelost zijn in de laatste fix. Het kan zo zijn dat deze nog niet goed bij jou is ingeladen. Ik heb jouw melding voor de zekerheid ook doorgezet naar ons tv-team, zodat zij dit ook voor jou nog kunnen nakijken, mocht de fix niet werken. Super goed dat je dus contact hierover opneemt!

 

@Demi bij de installatie van de update wordt een format en aantal herstarts gedaan maar ik zal Entone uitzetten, een paar minuten laten bijkomen van al het harde werk en daarna weer opstarten. Over een aantal dagen hoor je van me hoe stabiel de verbinding daarna is.

Reputatie 7
Badge +8

@B.G. Helemaal goed, ik heb het direct voor je in orde gemaakt. Je ontvangt hier nog een bevestiging van per e-mail! 😊

@B.G. Zou je willen kijken of niet per ongeluk de favorietenlijst aan staat? Je checkt dit alsvolgt: 

  1. Menu-knop 
  2. Ga naar Account > Profielen
  3. Selecteer het profiel (admin) > Activeer Favorieten > aan/uit

Mocht dit niet werken, kan ik of een onderzoek starten bij onze technische dienst voor de missende zenders of ik kan de TV Boxen voor je omwisselen. Ik zie namelijk ook dat je twee verouderde Entone Kamai 510 TV Boxen hebt. Laat mij maar weten wat je wil doen! 

 

@Hio Zou je de TV Box voor de zekerheid van de stroom willen halen en dan opnieuw willen opstarten? Het probleem met deze melding zou namelijk opgelost zijn in de laatste fix. Het kan zo zijn dat deze nog niet goed bij jou is ingeladen. Ik heb jouw melding voor de zekerheid ook doorgezet naar ons tv-team, zodat zij dit ook voor jou nog kunnen nakijken, mocht de fix niet werken. Super goed dat je dus contact hierover opneemt!

 

@Demi Ik heb gekeken maar de favorietenlijst stond uit. Dus dan zou ik graag de TV Boxen omwisselen.

Reputatie 7
Badge +8

@B.G. Zou je willen kijken of niet per ongeluk de favorietenlijst aan staat? Je checkt dit alsvolgt: 

  1. Menu-knop 
  2. Ga naar Account > Profielen
  3. Selecteer het profiel (admin) > Activeer Favorieten > aan/uit

Mocht dit niet werken, kan ik of een onderzoek starten bij onze technische dienst voor de missende zenders of ik kan de TV Boxen voor je omwisselen. Ik zie namelijk ook dat je twee verouderde Entone Kamai 510 TV Boxen hebt. Laat mij maar weten wat je wil doen! 

 

@Hio Zou je de TV Box voor de zekerheid van de stroom willen halen en dan opnieuw willen opstarten? Het probleem met deze melding zou namelijk opgelost zijn in de laatste fix. Het kan zo zijn dat deze nog niet goed bij jou is ingeladen. Ik heb jouw melding voor de zekerheid ook doorgezet naar ons tv-team, zodat zij dit ook voor jou nog kunnen nakijken, mocht de fix niet werken. Super goed dat je dus contact hierover opneemt!

 

Reageer