Verzameltopic: Problemen Entone na update naar T-Mobile TV



Toon eerste reactie

409 reacties

Reputatie 6
Badge

@apis4 net even gekeken maar bij mij zijn beide europsporten nog in het nederlands dus ligt niet aan de doorvoer vanuit tmobile. 

Nu de Android TV app van m'n tv aan en daar ook Engelstalig commentaar dus zal niet aan de box liggen neem ik dan maar aan.

Kan jij nu wel wisselen tussen talen dan? (overigens geen bezwaar tegen het Engelstalig commentaar nu, valt me alleen op dat ik niet kan wisselen)

Edit: even verder gekeken en deze stond wel op Engels ingesteld (en heeft gelukkig maar twee opties itt tot de box). Nu op NL ingesteld wel NL commentaar met de Android TV app

Edit 2: ben er al uit, het lukt wel met het snelmenu. Bij de uitgebreide instellingen in het ‘menu’ werkt het voor geen meter (de gele knop ook niet overigens).

 

 

Er stond in eerste instantie bij geen van beide talen een vinkje (dit menu op de box ook nog nooit gebruikt of van geweten. Bij de app bijna als vanzelfsprekend 😅).

 

Reputatie 1

@apis4 net even gekeken maar bij mij zijn beide europsporten nog in het nederlands dus ligt niet aan de doorvoer vanuit tmobile. 

Reputatie 1

@Ishana kun je een andere tvbox opsturen met harddiskrecorder? Ik vind het nu ideaal dat ik programma’s kan pauzeren en daarna doorspoelen en volgens mij werkt dat juist niet meer in de cloud?

Reputatie 6
Badge

Apis volgens mij is dit een instelling en zit die verstopt onder 1 van de gekleurde knoppen op je afstandsbediening. 

Dat is alleen een shortcut (was de gele knop) , de functie is hetzelfde als in het menu veranderen. Op het oude platform tenminste, heb niet het idee dat dit werkt op het nieuwe

In de T-Mobile TV Anywhere app overigens wel NL commentaar 😄.

Edit: nu de Android TV app van m'n tv aan en daar ook Engelstalig commentaar dus zal niet aan de box liggen neem ik dan maar aan.

Reputatie 1

Apis volgens mij is dit een instelling en zit die verstopt onder 1 van de gekleurde knoppen op je afstandsbediening. 

Reputatie 6
Badge

. Niet per se een Entone probleem maar er is zo te zien geen keus in taal meer bij Eurosport en hij staat nu standaard op Engelstalig. Hier ook gepost een paar dagen geleden (toen er vlak erna wel ineens NL commentaar was maar gister en vandaag is het gewoon weer Engels) :

5 of 6 opties om uit te kiezen naar niet een die ook maar iets doet bij Audio Taal 🤣

Voor Eurosport 1 om precies te zijn. ES2 heeft volgens mij allang geen NL commentaar meer…

 

Edit: net een teaser in beeld voor de Roland Garros vrouwenfinale en die was wel NL-talig dus benieuwd of na de reclame het commentaar wel weer ineens NL talig is (daarnet Stereo weer in Dolby AC3 veranderd dus zou met deze instelling meeveranderd kunnen zijn)

Edit 2: reclame voorbij en het commentaar is dus gewoon Engels, direct hier aan voorafgaand nog een Bet365 reclame in het NL.

Edit 3: de KPN app ter controle weer aangezet en daar commentaarloze audio (wat normaal gesproken NL commentaar zou zijn).

En idd nu de vrouwen finale op T-Mobile met Engelstalig commentaar en op KPN ‘gewoon’ met NL

Reputatie 6
Badge

. Niet per se een Entone probleem maar er is zo te zien geen keus in taal meer bij Eurosport en hij staat nu standaard op Engelstalig. Hier ook gepost een paar dagen geleden (toen er vlak erna wel ineens NL commentaar was maar gister en vandaag is het gewoon weer Engels) :

5 of 6 opties om uit te kiezen naar niet een die ook maar iets doet bij Audio Taal 🤣

Voor Eurosport 1 om precies te zijn. ES2 heeft volgens mij allang geen NL commentaar meer…

 

Edit: net een teaser in beeld voor de Roland Garros vrouwenfinale en die was wel NL-talig dus benieuwd of na de reclame het commentaar wel weer ineens NL talig is (daarnet Stereo weer in Dolby AC3 veranderd dus zou met deze instelling meeveranderd kunnen zijn)

Edit 2: reclame voorbij en het commentaar is dus gewoon Engels, direct hier aan voorafgaand nog een Bet365 reclame in het NL.

Edit 3: de KPN app ter controle weer aangezet en daar commentaarloze audio (wat normaal gesproken NL commentaar zou zijn).

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @timvw, dit heeft niet alleen verbeteringen voor je TV Box, maar ook voor je Internet! Laat je me weten of ik het voor je kan vervangen?

Hoi @M.kossen, je TV Boxen en verouderde modem zijn meteen vervangen! Per e-mail ontvang je informatie van Guidion om een afspraak te maken voor de installatie hiervan. 

Hoi @djdano, ik los dit graag voor je op! Ik kan je TV Boxen en verouderde modem vervangen. Heb ik toestemming om de TV Box met harddisk om te ruilen? Ik ruil deze dan om voor nieuwer model, dit is een TV Box zonder harddisk. Dit betekent dat je niet kunt opnemen, maar je kunt gelijk bij ontvangst van de nieuwe box Cloud Opnemen aanzetten via My T-Mobile. Je leest hier alles over Cloud Opnemen. Hou er wel rekening mee dat je eventueel nieuwe opnames zal verliezen. Laat het mij weten!

Hoi @LVW60077, ik zie dat je verouderde modem en TV Box met harddisk nog niet zijn vervangen. Heb ik toestemming om de TV Box met harddisk om te ruilen? Ik ruil deze dan om voor nieuwer model, dit is een TV Box zonder harddisk. Dit betekent dat je niet kunt opnemen, maar je kunt gelijk bij ontvangst van de nieuwe box Cloud Opnemen aanzetten via My T-Mobile. Je leest hier alles over Cloud Opnemen. Hou er wel rekening mee dat je eventueel nieuwe opnames zal verliezen. Laat het mij weten!

 

Super bedankt voor jullie geduld, ik wens jullie een heel fijn weekend! 😄

Groetjes, Ishana

 

Reputatie 1

Ik zie in mijn mail dat er nieuwe apparatuur onderweg is, in deze topic lees ik ook dat de DRAYTEK router wordt omgewisseld, geld dat ook voor die van mij?

Met vriendelijke groet

Frits

Reputatie 1

Mijn entone recorder staat in de kelder en werkte altijd perfect. Echt heel irritant dat je na een verplichte update opeens geen tv meer kunt kijken en meerdere keren per dag de kelder in moet duiken. 

Als de app voor lg breedbeeld zou zijn dan had ik de gehele decoder niet meer nodig. Ik heb 3 van die dingen staan. Hoe kunnen we dit oplossen want nu functioneert voor geen meter meer. 

 

@Tommie ja graag

Reputatie 1

In het begin van dit topic is mijn oude Entone box omgeruild voor een nieuwe box. Daarmee zijn alle problemen met de tv wel opgelost (al heb ook ik het idee dat het beeld minder scherp/strak is dan voorheen en dat vind ik wel jammer).

Ik lees bij alle recente berichten dat ook de Draytek routers nu actief omgewisseld worden. Ik heb die ook nog. Wat verwachten jullie dat er daadwerkelijk verbeterd als de router wordt omgewisseld?

Reputatie 7
Badge +9

@MaartenGroen Ik heb dit direct voor je in orde gemaakt! Je ontvangt hier een bericht over en je zending is te volgen in de My T-Mobile! Kan je mij laten weten, na de installatie, of alles weer werkt zoals het moet?

 

@mrtsbts het zelfde geldt voor jou! Ook hoor ik graag of alles naar behoren werkt na de installatie.

hi Tommie, graag! 

 

@MaartenGroen Ook bij jou zie ik dat je in bezit bent van de Entone 510 met harddisk recorder. Ook aan jou de vraag of ik deze mag omruilen voor een Amino Aria 610 zonder harddisk recorder. Houd er rekening mee dat je dan geen fysieke opnames meer kunt maken, maar kunt overgaan op Cloud Opnemen voor € 5 per maand. Ik hoor graaf of ik dit voor je in gang kan zetten!

Dat is goed, ik heb geen recorder in gebruik.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @M.kossen welkom op onze Community!

Ik zie dat je in bezit bent van twee TV Boxen, de Entone 515 en de 510. Ervaar je dit op beide TV Boxen of enkel op één? Ik ruil de TV Box graag voor je om naar een Amino Aria 610, dan kan je Cloud Opnemen kunt gebruiken en geen last meer hebt van de issue's. Kan ik dit voor je doen?

@mrtsbts Op dit moment lijkt een nieuwe TV Box de enige optie, ze zijn nog bezig om alles op te lossen. Zal ik beide boxen voor je vervangen? De 510 zal dan ook een Amino worden, ik zie graag je reactie terug of ik dit voor je kan doen!

 

@LVW60077 Cloud Opnemen houd in dat je alles online gaat opslaan in plaats van op een harde schijf. In dit topic lees je hier meer over: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/gebruiken/cloud-opnemen

 

@MaartenGroen Ook bij jou zie ik dat je in bezit bent van de Entone 510 met harddisk recorder. Ook aan jou de vraag of ik deze mag omruilen voor een Amino Aria 610 zonder harddisk recorder. Houd er rekening mee dat je dan geen fysieke opnames meer kunt maken, maar kunt overgaan op Cloud Opnemen voor € 5 per maand. Ik hoor graaf of ik dit voor je in gang kan zetten!

Ook hier is nog steeds elke dag de verbinding van de tv-tuner weer verbroken.

Reputatie 1

Cal,

Ik ben van 1947, de telefoon heeft een draaischijf met 10 gaten, extern geheugen is een ponsband met veel gaten een gloud in een wolk van benende naar boven, en in een vliegtuig van boven naar beneden.

Kan iemand uitleggen waar we het over hebben en hoe het werkt 

Hallo. Volgens mij ben ik zeker niet de enige.. entone515 en aria610 die allebei steeds weer bij aanzetten claimen geen verbinding te hebben. Ook reageert de entone heel langzaam op menukeuzes etc. Alle problemen sinds de “upgrade” naar tmobile tv. Powerflip gedaan etc zonder verschil. Is nieuwe box de enige oplossing?

Reputatie 1

@Uillie Mijn collega's van het TV-team willen graag de juiste antwoorden geven op je overgebleven twee vragen:

 

  • Aanpassen van de zendervolgorde zou mogelijk moeten zijn maar als ik dat probeer, verdwaal ik in een onduidelijke structuur. Dat ligt niet aan mijn verstandelijke vermogens maar aan het niet werken van deze optie; → De zendervolgorde bij Favorieten loopt niet op volgorde van kanaalnummer, maar op volgorde van welke zender voor het laatst is toegevoegd aan de favorietenlijst.
  • Sortering van de gids is van Z naar A. Ik kan dit niet aanpassen naar de logische en gebruikelijke sortering van A naar Z; → Deze vraag begrijpen we niet helemaal. Hoe bedoel je dit precies? Het is niet mogelijk om op alfabetische volgorde te rangschikken, indien dat je vraag beantwoordt!

Ha Jason, hoe kan ik daar voor zorgen? Ik ben tamelijk onbekend met de werkwijze op dit forum. Laat je me even weten hoe ik hier gevolg aan kan geven? 

Beste Jason,

Wat ik bedoel is:

  • Ik wil iConcerts van plaats 25 in mijn favorietenlijst verplaatsen naar plek 2. Ik druk volgens de instructie op de rode knop. En dan? Wat moet er dan worden gedaan? Dat is volstrekt onduidelijk want iConcerts staat niet in het beeld dat is verschenen, er zijn geen aanwijzingen, er is geen handleiding voor. Kortom, Ik ben verdwaald.
  • Ik begrijp dat op alfabetische volgorde sorteren niet mogelijk is. Mijn. vraag is daar onduidelijk over. Wat ik bedoel is het volgende. Ik heb NPO1 geselecteerd, naar die zender kijk ik. Voorheen stond NPO1 dan boven in de gids. Als ik naar NPO2 wil, zou je denken dat pijltje naar beneden je daar naar toe brengt. (Mijn favorietenlijst is de gebruikelijke: NPO1, NPO2, NPO3, RTL4, enzovoort, van boven naar beneden). Maar als ik pijltje naar beneden doe, kom ik uit op de laatste zender in mijn lijst. Om naar NPO2 te gaan moet ik op pijltje omhoog drukken. Zeer onlogisch dus.Hoe moet ik dat oplossen?

Na de update werkt de tv ontvanger niet goed meer.

Meerdere  keren gereset helpt niks.

 

Reputatie 7
Badge +14

Cloud opnemen aanzetten is iets wat je zelf moet “bestellen” in je account. Zet dat vinkje aan en dat gaat het werken.

Reputatie 1

@Frankhepkema Dat klopt, onderaan de streep kom je op hetzelfde maandbedrag uit omdat het gebruik van de fysieke recorder nu ook € 5 per maand is - dit is bovenop de maandprijs voor de hdd zelf (eveneens € 5). Een snelle som laat zien dat je daarom in beide gevallen op hetzelfde maandbedrag uitkomt (omdat dit bij elkaar opgeteld op € 10 uitkomt).

Hi @Jason,

Moet ik de optie voor Cloud Opnemen zelf aanzetten? Of is dit door T-Mobile gedaan tijdens de swap?

Ter info: ik heb vandaag een Amino Aria ontvangen. Deze werkt :-) Maar wil ik iets opnemen dan krijg ik de melding dat ik ‘geen abonnement op de opnamefunctie heb'.

Ik hoor het graag!

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @LVW60077, heel goed dat je dit laat weten, ook jouw kijkplezier breng ik graag terug! Inmiddels heb ik al je normale TV Box omgewisseld voor een nieuwere variant die hier geen last van heeft. Daarnaast voor jou de vraag: wil je dat ik ook de TV Box met harddiskrecorder omruil voor een nieuwe TV Box? De nieuwe TV Boxen hebben géén harddiskrecorder, maar je kan nog steeds genieten van opnemen via de nieuwe functie Cloud Opnemen.

Mocht je dit een gave optie vinden dan regel ik ook heel graag dat er een tweede nieuwe TV Box naar je toe komt! 😃

Reputatie 1

Sinds de laatste up-date heb ik het volgende probleem, De TV box ENTONE schakelt zichzelf uit (ook als ik zelf de TV uitgezet heb) de volgende dag inschakelen soms een druk op de aan/uit knop soms moet ik hem van de stroom afhalen 10 seconden wachten dan start hij weer op..

Jan dit aangepast worden???

Reageer