Verzameltopic: Problemen Entone na update naar T-Mobile TV



Toon eerste reactie

409 reacties

Hi allemaal! Gisteren zijn een tweetal fixes live gezet voor de Kamai/Amulet TV Box errors en voor de Amulet in combinatie met cloudrecording waarbij je constant moet rebooten / network connection error te zien kreeg. Dit is nu opgelost. Voor degenen die deze issues ervaarden, is het probleem ook voor jullie opgelost of ervaren jullie toch nog problemen? Ik hoor het graag!

Helaas @Demi, eerste dag na update was netwerkverbinding stabiel (geen melding) maar helaas…. net ingeschakeld, 5min later melding “netwerkverbinding verbroken” even later ok, toen weer weg.

Nooit problemen mee gehad voor deze update. Fiber verbinding is goed en stabiel, UTP cat-6 kabel van entone naar jullie router… wordt hier intussen wel wat moe van. Hoe lang bestaat Ethernet intussen, hoe moeilijk kan het zijn om een beetje stabiele verbinding op te zetten?

Ik heb gisteren een update gehad, en nu kan ik alleen de zenders Ned. 1,2 en 3 kijken. Bij de rest  van de zenders krijg ik steeds de melding: Er is iets fout gegaan probeer opnieuw. Ik heb al van alles geprobeerd met resetten en stekkers eruit en er weer opnieuw erin gestopt, maar niets werkt. Heeft iemand hier nog een oplossing voor? 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Sylvia_kiewiet, welkom op onze Community!

Ik help je hier graag mee! Ik zie dat jij ook nog in bezit bent van een DrayTek modem, deze wissel ik graag voor je om voor een Zyxel T-50. Hier zal wel een monteur voor moeten langskomen om het modem en Media Converter te installeren. Ook wissel ik je TV Box graag om, als het goed is moet alles het dan weer vlekkeloos doen. Kan ik dit voor je in gang zetten? 

Entone boxen geeft nogsteeds veel problemen. Loopt regelmatig vast, moet weer inloggen, “er is iets fout gegaan”. En soms lukt iets wel, soms moet je de stroom eruit trekken. T-mobile - doe je werk en los dit op. Nieuwe modem en door nieuwe decoders leveren? Mijn irritatie is behoorlijk opgelopen en vraag mij af of ik nog klant wil blijven. Hoor graag snel oplossing. Groet Sylvia en Remco

Reputatie 1

Er gaat ergens wat mis qua communicatie dan, ook hiervoor een welgemeend excuses! Ik kan me goed voorstellen dat niet elke afdeling of callcentercollega even goed op de hoogte is van wat er aan de “achterkant” allemaal gaande is, maar er wordt zeker nog steeds onderzocht en getest wat wel en niet mogelijk is voor de Amulet. De Kamai zou ik buiten beschouwing laten - en is voor jou niet (meer) van toepassing - want die kan sowieso omgeruild worden zonder verdere consequenties. 

Veel succes en plezier met NLZiet, wat mij betreft één van de betere alternatieven! 

Dank je, ik gebruik eigenlijk al jaren NLZiet naast het TV abo, dus dat gaat wel lukken!

Reputatie 7
Badge +16

Er gaat ergens wat mis qua communicatie dan, ook hiervoor een welgemeend excuses! Ik kan me goed voorstellen dat niet elke afdeling of callcentercollega even goed op de hoogte is van wat er aan de “achterkant” allemaal gaande is, maar er wordt zeker nog steeds onderzocht en getest wat wel en niet mogelijk is voor de Amulet. De Kamai zou ik buiten beschouwing laten - en is voor jou niet (meer) van toepassing - want die kan sowieso omgeruild worden zonder verdere consequenties. 

Veel succes en plezier met NLZiet, wat mij betreft één van de betere alternatieven! 

Reputatie 1

@dvandenhoek Sorry dat er niet eerder een oplossing is gekomen. Dat de ontvanger te oud is om geüpdatet te worden, heb ik al medegedeeld eerder in dit topic. Het ging me erom dat onze specialisten nog een lopend onderzoek hebben om te kijken of er één en ander qua custom firmware kan worden toegepast zodat het alsnog opgelost wordt, maar dat lijkt (nog) niet het geval te zijn. Ik betreur het enorm dat jij je hierdoor genoodzaakt voelt de tv-dienst op te zeggen, maar snap die beslissing zeker wel. Hopelijk bieden we ooit dezelfde voorwaarden op Cloud Opname, maar ik wil wel een voorzichtige slag om de arm houden in verband met de licenties en rechten. Wat gebruik je nu als alternatief (qua TV)?

Ik gebruik voornamelijk NLZiet als alternatief. Ik wil zoveel mogelijk reclamevrij kunnen kijken, vandaar ook dat ik de opnamefunctie niet wilde missen. Bijvoorbeeld RTL Duitsland ga ik toch niet meer kijken als ik de reclame niet kan doorspoelen. Van het geld dat ik nu bespaar, schaf ik eventueel een extra streamingdienst aan.

 

Over een lopend onderzoek is mij overigens aan de telefoon niets gemeld.

Reputatie 7
Badge +16

@dvandenhoek Sorry dat er niet eerder een oplossing is gekomen. Dat de ontvanger te oud is om geüpdatet te worden, heb ik al medegedeeld eerder in dit topic. Het ging me erom dat onze specialisten nog een lopend onderzoek hebben om te kijken of er één en ander qua custom firmware kan worden toegepast zodat het alsnog opgelost wordt, maar dat lijkt (nog) niet het geval te zijn. Ik betreur het enorm dat jij je hierdoor genoodzaakt voelt de tv-dienst op te zeggen, maar snap die beslissing zeker wel. Hopelijk bieden we ooit dezelfde voorwaarden op Cloud Opname, maar ik wil wel een voorzichtige slag om de arm houden in verband met de licenties en rechten. Wat gebruik je nu als alternatief (qua TV)?

Reputatie 1

 

@dvandenhoek In jouw geval kunnen we inderdaad het beste eventjes wachten totdat het onderzoek van de techneuten afgerond is - anders zitten we in elkaars vaarwater te vissen en dat vertraagt de oplossing allicht.

Wekenlang niets gehoord, tussendoor zelfs op vakantie geweest. Toen zelf maar weer gebeld. Hele aparte ervaring weer het voice response systeem, doe je eerst moeite om je postcode, huisnummer en geboortedatum in te spreken, wat is de eerste vraag die gesteld wordt zodra je iemand aan de lijn krijgt… wat is je postcode huisnummer :-( En de tekst dat het drukker is dan normaal en de wachttijd langer is dan een minuut is ook heel zinvol… Daarna krijg je het advies om later terug te bellen. Enfin, na toch maar ongeveer 10 minuten wachtrij krijg je dan als antwoord dat mijn ontvanger met HDD te oud is om te updaten en dus vervangen moet worden. Ik gebruikte de ontvanger eigenlijk alleen nog voor opname van zenders die niet in de TMobile cloud kunnen worden opgenomen, dus heb ik de TV dienst opgezegd. Ik wacht dus af of cloudopname in de toekomst wordt uitgebreid en kijk dan of een TV abonnement weer interessant is.

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Jeszuyd1980, heel goed dat je hierop terug komt! Ik ben meteen voor je op zoek gegaan en zo te zien was het telefoonnummer nog steeds het probleem. Daarom heb ik een van de telefoonnummers die verbonden is aan jouw account toegevoegd als contactnummer en inmiddels heb je al een hoop meer informatie van mij via de email ontvangen over de TV Boxen en het modem. Mocht je jouw contactnummer nog willen wijzigen, dan kan dat via: My T-Mobile Thuis Contactgegevens.

Ik verwacht dat je snel weer zorgeloos kan genieten! 😃

Reputatie 1

Goedenavond, 

Op 3 juni heb ik in dit topic bericht gekregen dat de TV boxen omgeruild zouden worden. Ik heb wel een bevestiging van de aanvraag ontvangen, maar heb nog niets ontvangen. Ik vroeg mij dus af of er iets mis is gegaan? Jason gaf wel aan dat mijn telefoonnummer niet goed doorkwam, maar dat zij na vorig weekend worden opgelost. Ik hoor graah meer. 

Groeten Jessica 

Hi allemaal! Gisteren zijn een tweetal fixes live gezet voor de Kamai/Amulet TV Box errors en voor de Amulet in combinatie met cloudrecording waarbij je constant moet rebooten / network connection error te zien kreeg. Dit is nu opgelost. Voor degenen die deze issues ervaarden, is het probleem ook voor jullie opgelost of ervaren jullie toch nog problemen? Ik hoor het graag!

Hoi @Demi , de update kwam als een verrassing maar het zou fijn zijn als de netwerkverbinding weer normaal stabiel is. Komt dit soort informatie niet bij een release te staan op https://www.t-mobile.nl/thuis/software-update of op

want nu staat overal en nergens iets maar vooral niet centraal. Ja het is makkelijk voor mij om er iets van te vinden maar het is toch ook aan jou en je collega’s om informatie bij klanten te krijgen? Gebruik dan ajb (ook) zo’n centrale pagina.

Reputatie 7
Badge +8

Hi allemaal! Gisteren zijn een tweetal fixes live gezet voor de Kamai/Amulet TV Box errors en voor de Amulet in combinatie met cloudrecording waarbij je constant moet rebooten / network connection error te zien kreeg. Dit is nu opgelost. Voor degenen die deze issues ervaarden, is het probleem ook voor jullie opgelost of ervaren jullie toch nog problemen? Ik hoor het graag!

Reputatie 7
Badge +9

@smarageje bedankt voor je snelle reactie!

Ik heb zojuist de omruiling in gang gezet. Je ontvangt hier een bericht over en je kan de zending volgen in My T-Mobile!

Hi @smarageje welkom op onze Community!

Fijn om te horen dat je al veel stappen zelf hebt ondernomen. Ik kan de TV Box voor je omruilen naar een Amino Aria 610, dan zul je deze melding niet meer ontvangen. Kan ik dit voor je in werking zetten?

Hoi Tommie,

Dat zou erg fijn zijn, als daarmee dit probleem verholpen is. 

Dus ja, zet de omwisseling graag in werking. 

 

Groeten, Chantal

Reputatie 7
Badge +9

Hi @smarageje welkom op onze Community!

Fijn om te horen dat je al veel stappen zelf hebt ondernomen. Ik kan de TV Box voor je omruilen naar een Amino Aria 610, dan zul je deze melding niet meer ontvangen. Kan ik dit voor je in werking zetten?

Helaas hebben ook dat de TV-box elke dag opstart met in beeld "netwerkverbinding mislukt" "Er is geen verbinding met de tv-dienst. Controleer de bekabeling en internetverbing." Dan kies ik maar weer [opnieuw verbinden] en dan logt hij weer in..

Na een aantal keer de stekker eruit en weer erin om het kastje te resetten helpt niet. Dan nog steeds elke dag opnieuw "netwerkverbinding mislukt". Heel irritant.

Van kanaal wisselen duurt langer, dan voor de update. 

Mocht het van belang zijn... Wij hebben de Entone Kamai 510b.

Groeten 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @LVW60077 ik heb zojuist je TV Box omgeruild. Je ontvangt hier nog een bericht over, de zending is te volgen in My T-Mobile. Ook zie ik dat het is gelukt om een afspraak in te plannen met de monteur!

 

@Chimbasie ik denk dat door alle reacties we jou bericht over het hoofd hebben gezien, excuses. Ik zie dat jij ook in bezit bent van de Entone Amulet met harddiskrecorder. Wat ik voor je kan doen is de TV Box omruilen voor de Amino Aria 610. Hiermee verlies je dan wel de optie voor fysieke opnames. Wat je dan zou kunnen doen is de optie om Cloud Opnemen te activeren (à € 5 per maand). Hiermee kun je tot 200 uur digitaal opnemen en ben je niet gebonden aan het verouderde systeem van de hdd. Lees op onze website alles over de ins en outs: Cloud Opnemen gebruiken | T-Mobile Thuis. Kan je mij laten weten of ik dit voor je kan doen?

 

@Ipipkortsok dat is zeker ook een optie voor jullie! Ik heb dit dan maar ook meteen in gang gezet, er worden drie Amino Aria 610's opgestuurd. Ook zag ik dat je nog in bezit was van ons DrayTek modem. Ik heb deze ook voor je omgeruild naar een Zyxel T-50. Let er wel op dat er een monteur moet komen om de Media Converter en het modem te installeren, geen zorgen, dit is zo gebeurt. Je ontvangt een bericht om een afspraak in te plannen met de monteur, ook is je zending te volgen in My T-Mobile!

 

Beste,

Ook wij hebben problemen sinds de update. 3x Entone Kamai  510b in huis. Elke keer weer opnieuw opstarten, beeld bevriest / loopt vast. Kunnen alleen iets kijken door programma opnieuw op te starten. Net klanten service gebeld. Klanten service geeft advies om via de app op de telefoon naar de tv te streamen. Andere oplossing is er (nog) niet.  

Niet de oplossing die voor ons werkt.

Nu lees ik hier dat vervangen van de kastjes kan werken.

Is dat ook een optie voor ons?

Grt,

Maarten

Reputatie 1

Ik heb nog steeds verschillende problemen met de entone en al eerder gemeld maar geen reactie gezien 

Reputatie 1

@apis4 Goed dat je dit aangeeft! Ik heb het aan onze kant gecontroleerd en het wordt doorgegeven in het Nederlands dus ik denk dat er ergens iets misgaat met de instellingen van jouw audio-commentaar. Wel toevallig dat dit niet alleen op de TV Box gebeurt. Ik houd het in de gaten voor je!

 

@djdano In ons zenderoverzicht kun je nagaan welke zenders je middels Cloud Opnemen kunt doorspoelen: Zenderoverzicht | TV-zenders T-Mobile Thuis. Staan hier de zenders bij die jij ook met de hdd doorspoelt? Ik denk dat het vervangen van de Amulets voor dezelfde Amulets geen verschil gaat maken. De bug zit momenteel in de koppeling hdd → T-Mobile TV. Je kunt natuurlijk wel ervoor kiezen om het onderzoek van ons TV-team af te wachten. Dat terzijde: ik zie dat je nog een Draytek modem thuis hebs staan, deze ruil ik graag om voor een Zyxel + Media Converter. Omdat je een glasvezelverbinding hebt, komt er een gediplomeerd monteur langs die alles aansluit. Glasvezelapparatuur is namelijk erg gevoelig en dient ook aangemeld te worden bij onze technische dienst. Dit zal de monteur allemaal voor je in orde maken. Maak straks een afspraak via de afspraaktool die je ik per sms en e-mail toestuur. Zo heb je straks geen last meer van problemen! Zodra de Draytek vervangen is voor het Zyxel modem + Media Converter, kun je de Draytek naar een milieustraat brengen - deze hoeft niet meer teruggestuurd te worden.

 

@LVW60077 De andere TV Box die jij hebt, is een Amulet harddiskrecorder en voordat we die omruilen voor een Aria TV Box (zonder hdd), wil ik graag jouw toestemming hiervoor vragen. Je kunt straks na aansluiting van de tweede Aria namelijk voor Cloud Opnemen kiezen (€ 5 per maand ongeacht het aantal TV Boxen in huis) en Cloud Opnemen biedt andere opties dan fysiek opnemen: Cloud Opnemen gebruiken | T-Mobile Thuis. De Draytek ruil ik alvast om. Hiervoor ontvang je een Zyxel + converter. De oude apparatuur mag na vervanging naar een milieustraat worden gebracht. De afspraaktool om de Zyxel + converter door Guidion te laten installeren, ontvang je binnen 30 minuten. 

 

Ja graag de 2e TV box omruilen, De afspraaktool heb ik nog niet gezien, ik wacht af.

Met vriendelijke groet

Frits

Reputatie 6
Badge

@apis4 Goed dat je dit aangeeft! Ik heb het aan onze kant gecontroleerd en het wordt doorgegeven in het Nederlands dus ik denk dat er ergens iets misgaat met de instellingen van jouw audio-commentaar. Wel toevallig dat dit niet alleen op de TV Box gebeurt. Ik houd het in de gaten voor je!

 

 

De oplossing was ik inmiddels al achter maar de oorzaak lag wellicht in het feit dat ik de taal in de Android TV app ooit op Engels heb gezet (in het snelmenu). Dit was lang voordat de box ook naar het nieuwe platform werd overgezet. In de box nooit ergens aan gezeten en als ‘Standaard’ kwam het engelstalige spoor door. Instellingen in het uitgebreide menu voor de audio taal doen helemaal niks (Nederlands, Engels, Frans??,etc. als opties) maar in het snelmenu lukte het wel de taal in NL te veranderen.

Zoals hier te zien in eerder gepost plaatje stond er bij geen van beide talen een vinkje in het snelmenu op de box:

 

Sinds de laatste grote update valt het beeld regelmatig stil of verschijnt er na een periode zwart beeld de melding 'er is iets mis gegaan, probeer het opnieuw' herstarten en harde resets helpen niet. Tv box is meer dan 5 jaar in gebruik.

Reputatie 7
Badge +16

@apis4 Goed dat je dit aangeeft! Ik heb het aan onze kant gecontroleerd en het wordt doorgegeven in het Nederlands dus ik denk dat er ergens iets misgaat met de instellingen van jouw audio-commentaar. Wel toevallig dat dit niet alleen op de TV Box gebeurt. Ik houd het in de gaten voor je!

 

@djdano In ons zenderoverzicht kun je nagaan welke zenders je middels Cloud Opnemen kunt doorspoelen: Zenderoverzicht | TV-zenders T-Mobile Thuis. Staan hier de zenders bij die jij ook met de hdd doorspoelt? Ik denk dat het vervangen van de Amulets voor dezelfde Amulets geen verschil gaat maken. De bug zit momenteel in de koppeling hdd → T-Mobile TV. Je kunt natuurlijk wel ervoor kiezen om het onderzoek van ons TV-team af te wachten. Dat terzijde: ik zie dat je nog een Draytek modem thuis hebs staan, deze ruil ik graag om voor een Zyxel + Media Converter. Omdat je een glasvezelverbinding hebt, komt er een gediplomeerd monteur langs die alles aansluit. Glasvezelapparatuur is namelijk erg gevoelig en dient ook aangemeld te worden bij onze technische dienst. Dit zal de monteur allemaal voor je in orde maken. Maak straks een afspraak via de afspraaktool die je ik per sms en e-mail toestuur. Zo heb je straks geen last meer van problemen! Zodra de Draytek vervangen is voor het Zyxel modem + Media Converter, kun je de Draytek naar een milieustraat brengen - deze hoeft niet meer teruggestuurd te worden.

 

@LVW60077 De andere TV Box die jij hebt, is een Amulet harddiskrecorder en voordat we die omruilen voor een Aria TV Box (zonder hdd), wil ik graag jouw toestemming hiervoor vragen. Je kunt straks na aansluiting van de tweede Aria namelijk voor Cloud Opnemen kiezen (€ 5 per maand ongeacht het aantal TV Boxen in huis) en Cloud Opnemen biedt andere opties dan fysiek opnemen: Cloud Opnemen gebruiken | T-Mobile Thuis. De Draytek ruil ik alvast om. Hiervoor ontvang je een Zyxel + converter. De oude apparatuur mag na vervanging naar een milieustraat worden gebracht. De afspraaktool om de Zyxel + converter door Guidion te laten installeren, ontvang je binnen 30 minuten. 

 

Reputatie 1

Ishana,

Vandaag 1 TV box ontvangen, ga morgen op mn gemak kijken of het instaleren gaat lukken.

Maar zoals je kunt zien het ik 2 boxen dus krijg ik ook een 2e toegestuurd?

Is het nodig om de DRYTEK router te vervangen, hij heeft soms moeite om het radio signaal bij te houden, dat valt af en toe weg (bufferen?)

Met vriendelijke groet

Frits

Reageer