Verzameltopic: Problemen Entone na update naar T-Mobile TV



Toon eerste reactie

409 reacties

Reputatie 1

Hoi @JolandavH, fijn dat je aan de bel trekt! Ik wil hier ook voor jou achteraan en ik zal je toevoegen aan het lopende onderzoek. Ik hoop je snel dé oplossing te kunnen bieden!

Ook bij ons dezelfde problemen met de Entone Kami 510b.

TV box springt uit, en moet steeds weer aangezet worden

Na opstarten elke keer weer TV pincode moeten invoeren op het TV scherm voor RTL 4.

Als dit zo blijft, dan heel graag een nieuwe TV box

Na RTL 4  en RTL 6 moest vandaag ook NPO 3 plotseling weer ontgrendeld worden; daarvoor deed deze het nog gewoon.

Wat is er toch aan de hand? Graag oplossen of met spoed een nieuwe set top box

Reputatie 2

Sinds de update kan ik sommige programma's niet meer opnemen of terug kijken. Omdat er nog een bestelling loopt (vanaf 20-05) kan ik ook geen cloud bestellen. Ik vind dit heel storend zeker omdat ik niet gevraagd hebt om een update. Ook bellen naar de klanten service heeft geen zin 20 minuten in de wacht gehangen toen maar opgehangen.  Deze service ben ik niet gewend van T-mobile. 

Hi!

 

Ik sluit me ook aal bij deze problemen met een Entone Kamai. Ik hoor graag een oplossing van T-mobile

 

Edit: Ik zie overigens meerdere problemen in dit topic. Mijn specifieke probleem is dat telkens na standby moet er nog eens extra op “opnieuw verbinden” geklikt worden. Dan is het 50/50 kans dat de tv het weer doet of dat deze na een paar seconden weer vastloopt en weer op “probeer opnieuw” geklikt moet worden (tot in de oneindigheid)

Reputatie 7
Badge +9

Hey @jordaan.peter, er zijn redelijk wat verschillen tussen de DrayTek en de Zyxel T-50. Via deze link kun je alle specificaties zien van de Zyxel T-50. 

Ik zet de omruiling het liefst direct voor je in gang, echter kan ik geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Kan je je klantnummer toevoegen aan je profiel, je hebt nu je TV-Klantnummer toegevoegd. Dit kun je vinden in My T-Mobile → Mijn gegevens: Jouw klantnummer: ABC12345. Het begint altijd met drie letters en heeft vijf cijfers. Houd er wel rekening mee dat er een monteur langs moet komen voor de installatie van het modem en Media Converter. Het modem en Media Converter worden los van de monteur verzonden, zorg dus dat je de afspraak met de monteur pas inplant als het apparatuur binnen is!

Reputatie 1

Ik kreeg vandaag de mail dat ik zou zijn overgezet. Oude TV platform werkte echter nog gewoon. Uiteindelijk toch maar eens de stroom eraf gehaald, dat was trigger voor de update. De update van het TV kastje zonder HDD ging prima. Echter de Entone met HDD blijft hangen op het scherm dat ik T Mobile TV krijg. Ik kijk inmiddels alweer een half uur naar een draaiende "zandloper". Voorafgaand heb ik een melding gezien "Warning splash screen download failed". Wat te doen, het update scherm laten lopen? Hoe lang zou de update van de Entone mogen duren?

Reputatie 1

@Uillie Ik loop graag alle genoemde punten stapsgewijs langs zodat je een duidelijk beeld hebt van wat eventuele bugs zijn of nieuwe functionaliteiten/veranderingen. Omdat ik graag alles dubbelcheck, heb ik aan ons TV-team gevraagd om op elk punt te reageren zodat jij exact weet hoe de vork in de steel zit. Wel wil ik alvast reageren op je vraag/suggestie aangaande digitaal opnemen en licenties:

Het opnemen in de Cloud is gebonden aan bepaalde voorwaarden en licenties. Elke zendergroep verstrekt licenties aan providers voor het digitaal opnemen van de desbetreffende zender(s). Wanneer je op een hd-recorder opneemt, doe je dit zonder gebonden te zijn aan die licenties en afspraken. Een hd-recorder stelt je immers zelf in staat om fysieke opnames te maken die dan gedurende het behoud van die opname technisch gezien in jouw beheer zijn. Ik hoop dat hiermee één en ander opgehelderd is voor je. Het verhaal van de licenties is zeker geen slag om de arm of zalvende bewoording die T-Mobile van de feiten afhoudt. We benoemen dit juist om aan te geven dat er een verschil is tussen fysiek en digitaal opnemen.

Onderstaande punten kan ik kort en resoluut in zijn omdat het daarbij om bugs gaat die in een later stadium opgelost zullen worden:

  • Dimmen van de klok
  • Resolutie aanpassen
  • Opneembare zenders op de hd-recorder
  • Probleem met de gids
  • Beeldkwaliteit (?) → Deze is mij geheel onbekend, maar geef ik natuurlijk graag door. Ik kan me alleen indenken dat de kwaliteit minder scherp oogt omdat we op T-Mobile TV van unicast gebruikmaken ten opzichte van multicast op het oude platform en bij DSL
  • Doorzichtige gids

 

Wat betreft deze constatering: “Tot slot: een van de medewerkers van T-Mobile heeft hierboven aangegeven dat de eerste updates naar het nieuwe platform dateren van alweer 3 jaar geleden. Ik kan me niet voorstellen dat de eerste overstappers niet tegen dezelfde problemen zijn aangelopen als hierboven worden gemeld, door andere gebruikers. Dat die problemen dan 3 jaar later nog steeds niet zijn opgelost vind ik toch wel erg slecht. Ik mag veronderstellen dat uitgebreid wordt getest en fouten worden opgelost alvorens iets nieuws wordt uitgerold. Kennelijk heeft T-Mobile zich er met een Jantje-van-Leiden van afgemaakt.”

→ Ja en nee: we lopen nu tegen relatief nieuwe bugs aan omdat de Kamai en Amulet toch gemigreerd zijn, nadat aanvankelijk alleen getest was op de Aria boxen. Hierna is een vrij korte friendly user test geweest waarbij de Kamai en Amulet kort behandeld zijn, maar hieruit kwam het gros van deze specifieke bugs niet naar voren. De eerste updates zijn weliswaar drie jaar geleden, maar dat betekent niet per definitie dat we ook altijd dezelfde issues tegenkomen. Bovendien hebben we hiervoor na een vrij summiere test-migratie voor de Kamai en Amulet rap een halt toegeroepen op de migraties voor die boxen en is het leeuwendeel van de gemigreerde klanten overgegaan op een Aria 610 of 7x waarbij deze issues geen parten spelen. Al met al snap ik en voel ik je sentiment helemaal en ben ik het er deels mee eens omdat we echt wel inzien dat er veel issues zijn momenteel. Weet dat we er echt keihard voor strijden om dit op te lossen en dat elke moderator in dit topic en de rondslingerende losse topics met de allerbeste intenties aan het werk is voor iedereen. We proberen ons er zeker niet met een Jantje-van-Leidenmentaliteit van af te maken, zo zitten we niet in elkaar. Fouten zijn er en we trekken met alle liefde het boetekleed aan, maar vooral lossen we alles graag op. Ik snap je frustraties en zal me onthouden van excuses, probeer wel te begrijpen dat wij ons uiterste best doen op de Community om iedereen aan oplossingen te helpen - soms binnen de kaders maar waar mogelijk ook zeker daarbuiten!

@Uillie Ik loop graag alle genoemde punten stapsgewijs langs zodat je een duidelijk beeld hebt van wat eventuele bugs zijn of nieuwe functionaliteiten/veranderingen. Omdat ik graag alles dubbelcheck, heb ik aan ons TV-team gevraagd om op elk punt te reageren zodat jij exact weet hoe de vork in de steel zit. Wel wil ik alvast reageren op je vraag/suggestie aangaande digitaal opnemen en licenties:

Het opnemen in de Cloud is gebonden aan bepaalde voorwaarden en licenties. Elke zendergroep verstrekt licenties aan providers voor het digitaal opnemen van de desbetreffende zender(s). Wanneer je op een hd-recorder opneemt, doe je dit zonder gebonden te zijn aan die licenties en afspraken. Een hd-recorder stelt je immers zelf in staat om fysieke opnames te maken die dan gedurende het behoud van die opname technisch gezien in jouw beheer zijn. Ik hoop dat hiermee één en ander opgehelderd is voor je. Het verhaal van de licenties is zeker geen slag om de arm of zalvende bewoording die T-Mobile van de feiten afhoudt. We benoemen dit juist om aan te geven dat er een verschil is tussen fysiek en digitaal opnemen.

Onderstaande punten kan ik kort en resoluut in zijn omdat het daarbij om bugs gaat die in een later stadium opgelost zullen worden:

  • Dimmen van de klok
  • Resolutie aanpassen
  • Opneembare zenders op de hd-recorder
  • Probleem met de gids
  • Beeldkwaliteit (?) → Deze is mij geheel onbekend, maar geef ik natuurlijk graag door. Ik kan me alleen indenken dat de kwaliteit minder scherp oogt omdat we op T-Mobile TV van unicast gebruikmaken ten opzichte van multicast op het oude platform en bij DSL
  • Doorzichtige gids

 

Wat betreft deze constatering: “Tot slot: een van de medewerkers van T-Mobile heeft hierboven aangegeven dat de eerste updates naar het nieuwe platform dateren van alweer 3 jaar geleden. Ik kan me niet voorstellen dat de eerste overstappers niet tegen dezelfde problemen zijn aangelopen als hierboven worden gemeld, door andere gebruikers. Dat die problemen dan 3 jaar later nog steeds niet zijn opgelost vind ik toch wel erg slecht. Ik mag veronderstellen dat uitgebreid wordt getest en fouten worden opgelost alvorens iets nieuws wordt uitgerold. Kennelijk heeft T-Mobile zich er met een Jantje-van-Leiden van afgemaakt.”

→ Ja en nee: we lopen nu tegen relatief nieuwe bugs aan omdat de Kamai en Amulet toch gemigreerd zijn, nadat aanvankelijk alleen getest was op de Aria boxen. Hierna is een vrij korte friendly user test geweest waarbij de Kamai en Amulet kort behandeld zijn, maar hieruit kwam het gros van deze specifieke bugs niet naar voren. De eerste updates zijn weliswaar drie jaar geleden, maar dat betekent niet per definitie dat we ook altijd dezelfde issues tegenkomen. Bovendien hebben we hiervoor na een vrij summiere test-migratie voor de Kamai en Amulet rap een halt toegeroepen op de migraties voor die boxen en is het leeuwendeel van de gemigreerde klanten overgegaan op een Aria 610 of 7x waarbij deze issues geen parten spelen. Al met al snap ik en voel ik je sentiment helemaal en ben ik het er deels mee eens omdat we echt wel inzien dat er veel issues zijn momenteel. Weet dat we er echt keihard voor strijden om dit op te lossen en dat elke moderator in dit topic en de rondslingerende losse topics met de allerbeste intenties aan het werk is voor iedereen. We proberen ons er zeker niet met een Jantje-van-Leidenmentaliteit van af te maken, zo zitten we niet in elkaar. Fouten zijn er en we trekken met alle liefde het boetekleed aan, maar vooral lossen we alles graag op. Ik snap je frustraties en zal me onthouden van excuses, probeer wel te begrijpen dat wij ons uiterste best doen op de Community om iedereen aan oplossingen te helpen - soms binnen de kaders maar waar mogelijk ook zeker daarbuiten!

Beste Jason,

Bedankt voor je reactie. Je zegt dat ik bij het opnemen op een HD-recorder niet gebonden ben aan aan licenties en afspraken. In feite zeg je dus dat ik alle zenders moet kunnen opnemen op de HD van de Stb. Maar dat klopt niet: er zijn verschillende zenders die ik niet meer kan opnemen. 
Mijn mening over het testen blijft staan: er is dus niet, of maar heel beperkt, getest op de Kamai en Amulet. Als er voldoende was getest, waren de huidige problemen ongetwijfeld naar voren gekomen.

Ik heb op de community meer klachten gezien over de afgenomen beeldkwaliteit. Het is ook heel duidelijk: rafelige ondertitels, reclames die "gestoken" scherp waren lijken nu in hooguit 720p getoond te worden, NPO, RTL zijn onscherp. Daarnaast lijkt de content bewerkt, maar slecht,  te worden aangeboden.

hi Tommie, graag! 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Leinue, welkom op onze Community!

Zoals @eric ook al benoemt, ik kan je huidige TV Box omruilen voor een nieuwe Amino Aria 610, hiermee verlies je dan wel de optie voor fysieke opnames. Wat je dan zou kunnen doen is de optie om Cloud Opnemen te activeren (à € 5 per maand). Hiermee kun je tot 200 uur digitaal opnemen en ben je niet gebonden aan het verouderde systeem van de hdd. Lees op onze website alles over de ins en outs: Cloud Opnemen gebruiken | T-Mobile Thuis. Kan je mij laten weten of ik dit voor je kan doen?

 

@Cisco_Bob ik ben gelijk voor je gaan kijken en zie inderdaad dat je in bezit bent van twee Entone Kamai 510 TV Boxen. Ervaar je deze issue’s op beide TV Boxen? Zo ja, dan ruil ik ze graag voor je om. Zie graag je reactie tegemoet!

Reputatie 6
Badge

Beste Jason,

Ik heb op de community meer klachten gezien over de afgenomen beeldkwaliteit. Het is ook heel duidelijk: rafelige ondertitels, reclames die "gestoken" scherp waren lijken nu in hooguit 720p getoond te worden, NPO, RTL zijn onscherp. Daarnaast lijkt de content bewerkt, maar slecht,  te worden aangeboden.

De bitrate is nu slechts 6Mbps (was 12-14), wel nog 1080p. Eens dat veel dingen onscherper lijken, nu Lord of the Rings lijkt meer op m’n oude dvd set dan 1080p (niet dat scherpte per se een kenmerk van een goede beeldkwaliteit is, sommige dingen horen helemaal niet messcherp te zijn maar worden in de compressie met een scherptefilter opgepimpt of door de tv instellingen).

Unicast vs multicast heeft geen invloed op de beeldkwaliteit, enkel de beperkingen van unicast mbt bandbreedte die z'n uiting vinden in de flink mindere bitrate van de videostream ...

Wel oneens op dit punt: “Ik ben ervan overtuigd dat de beeldkwaliteit flink minder is geworden. En die hoorde al niet tot de beste

In het slechtse geval was de beeldkwaliteit dezelfde als KPN HD+ zenders die ze ergens in de 600 reeks hebben staan en in het beste geval (afhankelijk van de regio waar je woont) was het de beeldkwaliteit waar KPN nu mee rept als aankomende verbetering van die HD+ zenders (en min of meer wat Ziggo ook uitzendt)

Hi @smarageje welkom op onze Community!

Fijn om te horen dat je al veel stappen zelf hebt ondernomen. Ik kan de TV Box voor je omruilen naar een Amino Aria 610, dan zul je deze melding niet meer ontvangen. Kan ik dit voor je in werking zetten?

Hoi Tommie,

Dat zou erg fijn zijn, als daarmee dit probleem verholpen is. 

Dus ja, zet de omwisseling graag in werking. 

 

Groeten, Chantal

Tommie,

Lijkt me een prima plan, nieuwe tv box met cloud opnemen in plaats van de tv box die ik nu heb dus onder de voorwaarde dat ik dan hetzelfde kwijt ben aangezien cloud opnemen 5 euro kost en mijn hdd box dan er af gaat wat ook 5 euro kostte.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag all: wegens een technische fout was dit topic per ongeluk verwijderd na een onbedoelde archiveringsronde. Gelukkig hebben we het topic na een intensieve speurtocht weer gevonden en hersteld.

Straks reageren we op alle nog openstaande verzoeken/berichten. Bedankt voor jullie geduld! 

Reputatie 7
Badge +9

@smarageje bedankt voor je snelle reactie!

Ik heb zojuist de omruiling in gang gezet. Je ontvangt hier een bericht over en je kan de zending volgen in My T-Mobile!

Sinds de update vorige maand, heb ik alleen maar problemen.  Ik moet telkens alles opnieuw opstarten, heb al een aantal keren de stekker er uit getrokken, maar de melding blijft komen als ik de tv aan zet. Daarnaast krijg ik regelmatig een rozige kleur en zie ik bijna niets. Als ik een programma op pauze heb gezet, kan ik dit niet meer doorspoelen,  voorheen kon dit wel.

Jammer dat het een totaal mislukte update is en slecht getoetst gezien het aantal klachten. 

Groet, Helma 

Reputatie 1

Zie onder

Reputatie 7
Badge +9

@Leinue bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb direct de swap voor je in gang gezet, Cloud Opnemen kun je zelf aanzetten in My T-Mobile! Ook de zending van je nieuwe TV Box kun je daar volgen. Wil je mij, na de installatie, een terugkoppeling geven of alles het weer goed doet?

Reputatie 1

Hier ook een Entone Kamai TV-box en sinds de grote update moet ik regelmatig mijn modem resetten zodat de boxen/tv het weer doen. Kan ik andere boxen aanvragen?

Goedemiddag, elke ochtend als ik de tv box aanzet krijg ik de melding dat er iets mis is met de verbinding. Bij opnieuw proberen doet deze het wel. Daarnaast dien ik ook elke dag de resolutie aan te passen in de instellingen. Dit is alles is na jullie update naar voren gekomen. Wat is hier aan te doen. Niet echt ideaal zo

Reputatie 7
Badge +9

@jordaan.peter bedankt voor het toevoegen van je klantnummer.

Ik heb de omruiling direct voor je in gang gezet. Je ontvangt hier zo direct een bericht over, ook ontvang je een bericht om de afspraak in te plannen met de monteur. Zorg wel dat het apparatuur binnen is als de monteur langskomt. De zending van het nieuwe apparatuur kun je volgen in My T-Mobile!

Reputatie 6
Badge

Toch wel knap, ik heb helemaal geen problemen met de Entone 510. Af en toe idd de melding na langere standby tijd dat er opnieuw verbonden moet worden maar als je de onderliggende techniek van het nieuwe T-Mobile TV begrijpt met ‘unicast’ streams ipv ‘multicast’ is dat ook geen verwonderlijke melding ...

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Swouden, komt meteen voor elkaar! Thanks voor je terugkoppeling. Ook voor jou geldt: wanneer de Aria aangesloten is, mag de Amulet naar een milieustraat gebracht worden.

Reputatie 7
Badge +8

Hi allemaal! Gisteren zijn een tweetal fixes live gezet voor de Kamai/Amulet TV Box errors en voor de Amulet in combinatie met cloudrecording waarbij je constant moet rebooten / network connection error te zien kreeg. Dit is nu opgelost. Voor degenen die deze issues ervaarden, is het probleem ook voor jullie opgelost of ervaren jullie toch nog problemen? Ik hoor het graag!

Reputatie 1

In het begin van dit topic is mijn oude Entone box omgeruild voor een nieuwe box. Daarmee zijn alle problemen met de tv wel opgelost (al heb ook ik het idee dat het beeld minder scherp/strak is dan voorheen en dat vind ik wel jammer).

Ik lees bij alle recente berichten dat ook de Draytek routers nu actief omgewisseld worden. Ik heb die ook nog. Wat verwachten jullie dat er daadwerkelijk verbeterd als de router wordt omgewisseld?

Reputatie 1

Toch wel knap, ik heb helemaal geen problemen met de Entone 510. Af en toe idd de melding na langere standby tijd dat er opnieuw verbonden moet worden maar als je de onderliggende techniek van het nieuwe T-Mobile TV begrijpt met ‘unicast’ streams ipv ‘multicast’ is dat ook geen verwonderlijke melding ...

Voor specialisten misschien gesneden koek, maar voor leken is de werking van de set top box toch echt slechter als voor de update. Vooral ouderen waren gewend TV aan en gelijk beeld; nu moet mijn vrouw me steeds roepen dat de TV weer raar doet.

@Tommie ja graag

Reageer