Beantwoord

Duidelijkheid aansluiting glasvezel ijsselmonde



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

65 reacties

Reputatie 2

@Lisa vandaag ben ik gebeld door jouw collega. Je collega gaf aan dat er een schouwing moet plaatsvinden etc. ik kon zelf contact opnemen met VWT.

 

Zojuist heb ik telefonisch contact gehad met VWT. Zij vertelden mij, dat de VVE geen akkoord heeft gegeven. Ik moest maar weer contact met jullie opnemen van de VWT medewerker. 
 

Mocht dit zo zijn, waarom staat er op de site dan wel dat glasvezel beschikbaar is? Terwijl er waarschijnlijk helemaal geen mogelijkheid is om een glasvezelkabel naar binnen te laten trekken. 
 

Kun jij hier iets in betekenen voor misschien meer informatie? Mij is verteld door een collega van jou dat er wel degelijk meerdere in het complex zitten te wachten op een glasvezelaansluiting. 
 

Ik hoop echt dat het wel zal lukken, fingers crossed 🤞🏽

Reputatie 7

Hi @Unc0ver, yeah - helemaal top! Ik heb dit aan mijn collega doorgegeven, dus hopelijk hoor je snel meer van mijn collega over de telefoon. Ik verwacht dat dit na het weekend wordt.

Hi @WillemKes, ik heb op de valreep nog een nieuwe update voor je binnengekregen! We zullen jammer genoeg echt moeten afwachten totdat de werkzaamheden gereed zijn, voordat er een huisaansluiting-afspraak gerealiseerd wordt. Tot die tijd zal je nog moeten afwachten, sorry. Toch hebben mijn collega's nu ook nog los navraag uitgezet met het verzoek om de order een nieuwe update te geven. Mijn collega heeft je ook nog geprobeerd te bellen, maar kreeg je niet te pakken. Dus ik hoop dat ik je via deze weg van een heldere update heb kunnen voorzien.

Alvast een heel mooi weekend allebei! 

Reputatie 2

@Lisa je hebt een PM! :)

Reputatie 7

Hi @Unc0ver, ik wil je graag laten weten dat mijn collega jou heeft geprobeerd te bellen! Het nummer leek alleen niet meer in gebruik. Kun je mij in een privébericht laten weten op welk nummer wij jou kunnen bereiken? Dan zet ik deze door naar mijn collega. Hij geeft jou dan telefonisch graag een update. 

​​​​​​Hi @WillemKes, ook bij jou heb ik nogmaals gevraagd of mijn collega's jou telefonisch van een update kunnen voorzien! Excuses, ik heb nog geen heldere update gekregen. Maar zodra ik hoor wat momenteel de status is, dan koppel ik dat naar je door. 

 

Reputatie 2

Hi @WillemKes, heel erg bedankt voor deze terugkoppeling! 😊 Ik heb deze aanvullende informatie ook weer doorgezet naar mijn collega's, zodat ik een zo volledig mogelijk antwoord naar jou door kan zetten als ik een reactie heb ontvangen. Hopelijk kan ik je hier snel meer over vertellen, ik blijf het in ieder geval voor je chasen. Want ik wil dat je zo snel mogelijk van de hotspots af bent. 

Hi @Unc0ver, top dat je via deze weg om meer duidelijkheid vraagt! Ik wil je die graag geven, dus ik heb een status update voor jou opgevraagd bij mijn collega's. Momenteel is het erg druk bij deze afdeling, dus het kan even duren voordat ik een terugkoppeling krijg. Maar zodra ze mij van een reactie voorzien, dan ben je de eerste die dat hoort! ☘

Dank @Lisa ik wacht je antwoord af!

Reputatie 7

Hi @WillemKes, heel erg bedankt voor deze terugkoppeling! 😊 Ik heb deze aanvullende informatie ook weer doorgezet naar mijn collega's, zodat ik een zo volledig mogelijk antwoord naar jou door kan zetten als ik een reactie heb ontvangen. Hopelijk kan ik je hier snel meer over vertellen, ik blijf het in ieder geval voor je chasen. Want ik wil dat je zo snel mogelijk van de hotspots af bent. 

Hi @Unc0ver, top dat je via deze weg om meer duidelijkheid vraagt! Ik wil je die graag geven, dus ik heb een status update voor jou opgevraagd bij mijn collega's. Momenteel is het erg druk bij deze afdeling, dus het kan even duren voordat ik een terugkoppeling krijg. Maar zodra ze mij van een reactie voorzien, dan ben je de eerste die dat hoort! ☘

Reputatie 2

Ik heb een vraagje omtrent mijn glasvezelinternet bestelling. 
 

Ik zie als ik inlog bij status staan:

‘Guidion neemt contact met u op voor installatie.’

Echter is de kabel nog niet naar binnen getrokken? Of doet Guidion dit tegenwoordig ook?! 
 

@Lisa zou jij dit misschien voor mij willen/kunnen checken? 
 

alvast dank! 😊

Dus je glasvezel kabel ligt nog voor de deur/gevel?, Dan nee dat doet Guidion niet, die zorgt alleen dat je binnenhuis in orde is, dus die hangt je media converter op en verbind deze met de FTU, en installeert ook het modem, en die zorgt dat je TV werkt.

De glasvezel kabel lag eerst voor het appartementencomplex, maar is al een aantal weken weg (?), dus ik neem aan dat deze al naar binnen is getrokken. 

Echter bij mij is er dus nog niks naar de meterkast getrokken. Vandaar mijn vraag, of dit wel klopt op de status pagina. 😄

Reputatie 2

Ik heb een vraagje omtrent mijn glasvezelinternet bestelling. 
 

Ik zie als ik inlog bij status staan:

‘Guidion neemt contact met u op voor installatie.’

Echter is de kabel nog niet naar binnen getrokken? Of doet Guidion dit tegenwoordig ook?! 
 

@Lisa zou jij dit misschien voor mij willen/kunnen checken? 
 

alvast dank! 😊

Dus je glasvezel kabel ligt nog voor de deur/gevel?, Dan nee dat doet Guidion niet, die zorgt alleen dat je binnenhuis in orde is, dus die hangt je media converter op en verbind deze met de FTU, en installeert ook het modem, en die zorgt dat je TV werkt.

Reputatie 2

Ik heb een vraagje omtrent mijn glasvezelinternet bestelling. 
 

Ik zie als ik inlog bij status staan:

‘Guidion neemt contact met u op voor installatie.’

Echter is de kabel nog niet naar binnen getrokken? Of doet Guidion dit tegenwoordig ook?! 
 

@Lisa zou jij dit misschien voor mij willen/kunnen checken? 
 

alvast dank! 😊

Hoi Lisa, ik wacht nog even af dan.

Mijn eigen onderzoek: EH Infra geeft aan dat ze nog geen afspraak met mij (of wie dan ook in mijn straat) kunnen inplannen omdat er nog werkzaamheden door VWT uitgevoerd moeten worden. Wanneer dat was kon hij me niet aangeven. Zodra zij een groen licht krijgen gaan ze heel de straat inplannen.

Dat strookt dus met het verhaal dat ik eerder van VWT direct heb gehoord, alleen de onduidelijkheid blijft wanneer die werkzaamheden uitgevoerd gaan worden en hoelang het dus wachten is. Ik hoop dat @Lisa

daar wat meer over kan zeggen. 

 

Blijft een beetje gek van T-mobile om al abonnementen te gaan aanbieden terwijl de infrastructuur blijkbaar nog verre van gereed is. Zit nu al ruim anderhalve maand te internetten op wifi-hotspots, met al het geklooi wat daar bij komt kijken..

Willem

Reputatie 7

Hi @WillemKes, ik wil je graag laten weten dat ik nog in afwachting ben van een status update! Zodra ik een heldere terugkoppeling heb ontvangen, dan meld ik die hier. Sorry dat dit iets langer duurt. Ik blijf dit voor je chasen, todat er duidelijkheid komt. 

Reputatie 7

Hi @WillemKes, heel goed dat je ook in dit topic aan de bel hebt getrokken! Ik wil je graag laten weten dat ik een status update voor jou heb opgevraagd bij mijn collega’s, omdat ik je heel graag meer duidelijkheid wil geven. Kan ik jou tot die tijd verblijden met een extra Unlimited Data voucher? Zodra ik een reactie heb ontvangen, dan koppel ik die meteen naar jou terug. Ik ga hier voor je achteraan en hoop snel meer te kunnen vertellen! 💪

Ik zie dat @Lisa hier en daar wat like-t, maar blijkbaar nog niks kan toevoegen aan de discussie ;) Ik ga eens bellen met VWT en EH Infra.

Groeten,

Willem

Reputatie 2

Hier even een korte update; eindelijk een abonnement kunnen aanvragen via de website. 
 

Ben benieuwd hoe lang het zal duren eer ik gebruik kan gaan maken van de glasvezelaansluiting. 😃

Reputatie 2

@WillemKes

Ik wil de suggestie geven zelf contact op te nemen met EH infra te weesp (TEL +31294769038) ik weet niet hoe het bij @Enterprise1701 was, maar bij ons ( ook ijsselmonde) was een week later de afspraak, nadat we zelf contact met hun hebben opgenomen, misschien dat ze nog een plekje hebben volgende week donderdag / vrijdag.

Het afmelden kan snel gaan in dit geval konden wij de volgende dag een afspraak in plannen met guidion.

 

Dat is heel snel, bij ons ging het afmelden dus weer niet goed, maar na contact te hebben gehad met @Lisa en de glasvezel afdeling ging dit in een stroomversnelling en hebben we afgelopen week een afspraak kunnen maken met Guidion.


@WillemKes Ik zou toch maar weer eens weer bellen naar Volkers Wessels telecom en vragen hoe of wat, of je kunt uiteraard wachten op een van de T-mobile moderators, die kunnen je vast beter helpen dan VWT

Reputatie 2

@WillemKes Dit is een iets minder snelle reactie haha,

EH infra heeft bij ons de aansluiting gemaakt en is onderaannemer van VWT, echter weet ik niet hoe dit bij jou geregeld is, hoe is je huis opbouw? Of woon je in een flat?,

Ik heb zelf contact gehad met VWT, maar die stuurden me door naar EH-infra en gaven me het nummer van EH-infra, en die hebben de kabel naar de meterkast gebracht en gemeten.

Reputatie 2

@WillemKes 

Ik wil de suggestie geven zelf contact op te nemen met EH infra te weesp (TEL +31294769038) ik weet niet hoe het bij @Enterprise1701 was, maar bij ons ( ook ijsselmonde) was een week later de afspraak, nadat we zelf contact met hun hebben opgenomen, misschien dat ze nog een plekje hebben volgende week donderdag / vrijdag.

Het afmelden kan snel gaan in dit geval konden wij de volgende dag een afspraak in plannen met guidion.

Hoi @Enterprise1701 ,

thnx voor de snelle reactie! De naam EH Infra hoor ik voor het eerst, hopelijk kan @Lisa mij vertellen of die voor mij ook wat kunnen betekenen. Via VWT kom ik niet echt ergens. Heb jij direct met hen contact opgenomen of heeft VWT hen aangestuurd?

Welke POP ik op zit weet ik ook niet, maar mijn belletje met VWT was van de week en toen kreeg ik dus november 2022 te horen als 'theoretische' einddatum voor het werk aan de wijkkast..

Groeten,

Willem

Reputatie 2

Hoi @WillemKes Ja, maar pas na zijn planning dus hij was in feite al klaar met zijn werk, en deze heeft niks gedaan anders dan waar de glasvezel kabel komt te liggen, dit was de meterkast, al bij al, is deze monteur daarna weggegaan.

De volgende dag(16 augustus) opnieuw gebeld en heeft EH infra(onderaannemer van VWT) direct 3 monteurs op pad gestuurd voor het binnenbrengen van de glasvezel kabel naar de meterkast, er ging echter wel wat verkeerd bij het afmelden van de werkzaamheden, maar dit is netjes verholpen door de glasvezel afdeling en @Lisa 

Ik geef wel toe dat ikzelf heb moeten bellen, maar dat was op advies van @Lisa 

Ik weet niet op welke POP je aangesloten zit @WillemKes maar als je op dezelfde zit als ons is de wijkkast dan zijn de werkzaamheden afgerond is me verteld.

Hoi,

contract is bij mij al enige tijd geleden (eind juni) afgesloten, maar helaas nog niet actief.

de kabel ligt bij mij (postcode 3076) inmiddels wel tot aan de gevel, maar contact met Volker Wessels gaat heel erg moeizaam. Toen ik er laatst eindelijk door kwam telefonisch werd mij verteld dat mijn aansluiting door de gevel nog niet gemaakt wordt, omdat er eerst iets aan de wijkkast gedaan moest worden (dat klopt dan wel met het verhaal van @Enterprise1701 ), maar als datum werd november 2022 gegeven. Daar schrok ik nogal van.

@Enterprise1701 zijn ze bij jou wel langs geweest op de beloofde 15 augustus?
@Lisa kan jij mij misschien voorzien van iets meer informatie? Ik ben nu al ruim een maand aan het klooien met unlimited bundels voor mn telefoon om alles op wifi hotspots draaiende te houden, maar daar gaat zo langzamerhand de lol ook wel van af.

 

Groeten,

Willem

Reputatie 2

Hier ook in Ijselmonde(3077) en wij hebben inmiddels al het installatie pakket binnen, moeten alleen wachten tot wijkkast in orde is(fout gegaan met de vorige wijkkast) en we hebben inmiddels al contact gehad met de onderaannemer van VWT, en die komen 15 Augustus tussen 1 en 5 de kabel naar binnen brengen 

Reputatie 2

Hi @K_0010 en @Unc0ver, hartstikke bedankt voor jullie snelle reacties! Zojuist heb ik jullie allebei van een antwoord voorzien. Niet het antwoord waar ik op hoopte, excuses daarvoor. Maak er allebei een mooie week van en laat het gerust hier weten als jullie nog andere vragen hebben.

Jij bedankt voor de moeite Lisa!

We kunnen niks anders doen dan wachten. Ik wens je een hele fijne vakantie toe en geniet ervan! 

Reputatie 7

Hi @K_0010 en @Unc0ver, hartstikke bedankt voor jullie snelle reacties! Zojuist heb ik jullie allebei van een antwoord voorzien. Niet het antwoord waar ik op hoopte, excuses daarvoor. Maak er allebei een mooie week van en laat het gerust hier weten als jullie nog andere vragen hebben.

Reputatie 1

@Lisa Gestuurt!

Reputatie 7
Badge +15

Bij een flat en een appartementencomplex is het vaak zo dat er toestemming nodig is van omwonenden om jouw woning aan te sluiten op glasvezel of zoals @Seccie al aangaf zijn er misschien nog wat werkzaamheden nodig zoals lassen of het gereed maken van de wijkcentrale.