Beantwoord

Nieuwe glasvezel klant - geen internet. Toch redelijk tevreden?

  • 13 October 2022
  • 39 reacties
  • 523 Bekeken

Reputatie 1

Op 9-9 glasvezel bij t-mobile aangevraagd en gisteren kwam een aardige meneer van Guidion langs. Een week geleden was het installatie materiaal al binnengekomen.

Helaas constateerde hij al snel dat er geen signaal op de glas aansluiting van de media convertor stond (maar 1 lampje aan de glas kant). Hij kon blijkbaar in een systeem kijken en bevestigen dat de patch wel degelijk voor vandaag ingepland stond bij Reggefiber en adviseerde mij de huidige werkdag af te wachten. Zijn werkzaamheden waren in een half uur voorbij.

Om kwart over 5 s’middags was er nog niets veranderd en heb ik de klantenservice gebeld, ik kwam al snel in een wachtrij met een ontspannend muziekje terecht. Na een paar minuten kreeg ik een medewerkster aan de lijn. Dit had ik eigenlijk niet zomaar verwacht (wordt ik dan toch cynisch?).

Ze stond me prima te woord en wist me precies te vertellen wat er allemaal was gebeurd, maar dat het toch vreemd was. Blijkbaar komt de Guidion man pas langs als Reggefiber bevestigd heeft dat er licht op het glas staat. Dat is dus niet gebeurd. Ze zou de technische dienst aansturen en bood me een voucher aan voor een onbeperkt sim gebeuren.

Vervolgens kreeg ik een bevestiging van dat gesprek in de mail met een referentienummer erin. Ik moet zeggen dat ik deze afhandeling van de klantenservice prima vind.

De hele technische procedure om van een glasprovider naar een andere te gaan is natuurlijk bagger maar was me als glasgebruiker na diverse verhuizingen al wel bekend.

Tot nu toe ging het bij de verhuizingen gewoon goed al bleef ik wel bij dezelfde provider. Als je overstapt naar een andere provider is er blijkbaar zoveel technische ombouw nodig dat het makkelijk mis kan gaan door het gebruik van drie partijen.Licht is dus niet zomaar licht maar men maakt gebruik van verschillende technieken. Dat zou geen probleem zijn als de Guidion man alle werkzaamheden kan doen/aansturen.

De Guidion man kan alleen zijn stukje doen en vertrekt dan weer en jij zit daar met je probleem en kan gaan bellen. Het zou al een hele verbetering zijn als hij de Reggefiber man kan bellen zodat die de ‘patch’ op dat moment kan doen. Nu moet je terug naar t-mobile die dan weer mensen gaan aansturen.

Zoals gezegd was ik op de hoogte van de structuur en de risico’s maar ‘hoopte’ dat het zomaar ineens goed zou kunnen gaan. Maar het is dan toch teleurstellend als het fout gaat en je ineens zonder internet zit. Ik hoop op een snelle oplossing.

Verder nog een opmerking over het installatiemateriaal. Daar zat een T-54 router bij met een sfp slot. Toch wordt er een aparte media convertor met een voeding meegeleverd. Logisch zou dus zijn dat er een sfp module wordt meegeleverd en de media convertor wordt weggelaten. Dat scheelt direct een stopcontact in de meterkast en wellicht geld.

icon

Beste antwoord door Boris 13 October 2022, 14:34

Bekijk origineel

39 reacties

Reputatie 1

@Cal hier nog wat aanvullende info.
 

Er is vrijdagmiddag een KPN wagen gespot bij mijn buren (ik was niet thuis). Ik ben even langsgelopen vanmiddag en inderdaad - ze hadden een internetstoring gehad vanaf woensdagmorgen. Zij hadden een monteur die de situatie heeft bekeken en ook in een centrale 10 min van hier. Hun probleem is opgelost.

Het lijkt er dus op dat er bij de omzetting woensdag iets teveel is omgezet.

Klinkt allemaal als het bekende probleem bij het omzetten van WBA naar ODF :
Structurele problemen en storingen GPON in de PoP bij omzetten WBA > ODF
https://community.t-mobile.nl/vast-internet-492/structurele-problemen-en-storingen-gpon-in-de-pop-bij-omzetten-wba-odf-331675

Ik weet echter niet of ik WBA of ODF heb.

 

Verder ben ik vrijdagmiddag gebeld door iemand uit Tanzania, niet opgenomen.

Toen ik je bericht later las bedacht ik me dat dit wellicht een KPN NetwerkNL medewerker was die door mijn telefoon in Tanzania geplaatst werd? Wellicht kun je ze nog een aansporing geven?

Reputatie 1

@Cal Extra aanvulling.

Zojuist gebeld door KPN om de glasvezel te herstellen. Vroegste datum was de 26ste. Tja aangenomen dat het dan lukt zal ik twee volle weken zonder internet hebben gezeten dan.

Wederom in mijn ogen ongelooflijk in deze tijd maar ik zal blij zijn als het dan werkt.

Reputatie 7

Hoi @Manmanman, thanks voor je reactie en informatie! Fijn om te zien dat er eindelijk licht aan het eind van de tunnel is. Mocht ik je in de tussentijd van een voucher kunnen voorzien, laat het mij vooral weten. We kunnen deze direct voor je regelen. We zien overigens dat deze afspraken mogelijk naar een eerder tijdstip kunnen worden verzet wanneer er een gaatje valt bij KPN. 

Ook kom ik nog even terug op het topic wat je hiervoor hebt gedeeld. Je kan stellen dat de problemen die je ondervindt on een andere noemer vallen. Je wordt dan wel aangesloten op het ODF netwerk, maar zal worden aangesloten op de PtP technologie.

Hoe dan ook, laat het mij vooral weten over de vouchercodes. Deze helpen je voorlopig uit de brand! 

Reputatie 1

@Boris goeiemorgen. Hopelijk kan KPN eerder maar daar ga ik maar niet vanuit met alle drukte overal. Momenteel draaien we op een oude telefoon met de voucher maar dat gaat niet echt lekker.

Ik ga vanavond proberen d.m.v. een sim dongle een tweede wan verbinding aan mijn eigen router (openwrt) te configureren zodat het hele interne netwerk van de 4g sim gebruik maakt.

Als dat lukt heb ik nog wat geleerd van het hele gebeuren.

Huidige sim voucher gaat als het goed is werken tot zondag. Waarschijnlijk klop ik daarna bij je aan voor een nieuwe.

Reputatie 1

@Borisgoeiemorgen. Hopelijk kan KPN eerder maar daar ga ik maar niet vanuit met alle drukte overal. Momenteel draaien we op een oude telefoon met de voucher maar dat gaat niet echt lekker.

Ik ga vanavond proberen d.m.v. een sim dongle een tweede wan verbinding aan mijn eigen router (openwrt) te configureren zodat het hele interne netwerk van de 4g sim gebruik maakt.

Als dat lukt heb ik nog wat geleerd van het hele gebeuren.

Huidige sim voucher gaat als het goed is werken tot zondag. Waarschijnlijk klop ik daarna bij je aan voor een nieuwe.

Hoi @Manmanman, thanks voor je reactie en informatie! Fijn om te zien dat er eindelijk licht aan het eind van de tunnel is. Mocht ik je in de tussentijd van een voucher kunnen voorzien, laat het mij vooral weten. We kunnen deze direct voor je regelen. We zien overigens dat deze afspraken mogelijk naar een eerder tijdstip kunnen worden verzet wanneer er een gaatje valt bij KPN. 

Ook kom ik nog even terug op het topic wat je hiervoor hebt gedeeld. Je kan stellen dat de problemen die je ondervindt on een andere noemer vallen. Je wordt dan wel aangesloten op het ODF netwerk, maar zal worden aangesloten op de PtP technologie.

Hoe dan ook, laat het mij vooral weten over de vouchercodes. Deze helpen je voorlopig uit de brand! 

 

@Boris Wat betekend de ODF/ PtP configuratie voor:

 

Kan ik bijvoorbeeld een eigen router draaien en een eigen mediaconvertor?

Reputatie 7
Badge +5

Zeker, dat kan @Manmanman! Je kunt het beste dit topic doornemen. Hier staan antwoorden op de veelgestelde vragen!

Reputatie 1

@Cal  of @Boris kunnen jullie een nieuwe voucher code opsturen? Ik verwacht dat de huidige zondag gaat vervallen.

Reputatie 7

Hi @Manmanman, dank voor je bericht. Ik heb je zojuist een nieuwe voucher toegestuurd. Hiermee kan je weer even vooruit. Wil je ons laten weten hoe het bezoek verloopt? Ook wij zijn erg benieuwd.

Reputatie 1

@Cal  @Boris right vandaag stond Guidion weer op de stoep na een sms aankondiging van gisteren.

Ik verwachtte hier niet veel van maar na 20 minuten had ik internet!

Hij deed wat testjes - kwam tot de conclusie geen licht - en ging naar de wijkcentrale.. Daar bleek de kabel eruit te liggen.

Navraag leerde dat niet iedere Guidion monteur naar de wijkcentrale mag. Iets met certificaten - verbijsterend!

Dus de oplossing voor heel wat tickets hier, zorg gewoon voor monteurs die de pop in mogen.

 

Reputatie 7

Hi @Manmanman, thanks voor deze terugkoppeling! Ik ben super blij om te lezen dat je sinds gisteren online bent. Heel erg fijn dat je dit hier aangeeft, dit ga ik ook intern aanstippen. Als je verder nog vragen hebt, stel die dan gerust. Voor nu een hele fijne dag! 🎈

Reputatie 1

@Lisa Volgens mij staat er ook nog een afspraak met KPN staan voor woensdag. Geen idee hoe ik die zou moeten cancelen. Wellicht krijg ik nog een sms met instructies.

Kunnen jij van jullie kant daarnaar kijken?

Reputatie 7

Hi @Manmanman, dank voor je terugkoppeling! Ik heb het verzoek van de annulering doorgezet naar zowel technische dienst als KPN. Ik wil je bedanken voor de duidelijke berichten en het meedenken; een zeer positieve inslag! Mocht je onverhoopt ergens tegenaan lopen, laat het vooral weten. We zijn er voor je! 

Sinds gister ben ik overgestapt van kpn naar tmobile glasvezel internet, monteur is langs geweest en heeft alles aangesloten. monteur vertelde me dat ik een uur moest wachten omdat t mobile de glasvezel lijn open moest zetten en er glasvezel signaal komt

nou ik wacht al een halve dag maar nog geen internet!!!!

graag in orde maken aub

alvast bedankt

 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Taib, ben meteen in ons systeem gedoken voor je! De monteur staat voor morgen ingepland. Als je op dit moment helemaal geen internet hebt, kan ik je een 4g voucher aanbieden. Stuur mij een privéberichtje als je die wilt ontvangen. Voor nu een fijne dag gewenst!

Reageer