Beantwoord

overstap naar t-mobile glasvezel (knipperende PON)

  • 5 September 2022
  • 39 reacties
  • 772 Bekeken


Toon eerste reactie

39 reacties

Reputatie 7

Hi @Roan123, dank voor je bericht! Ik zie dat je direct daad bij woord hebt gevoegd en de bestelling hebt geannuleerd. We hadden je heel graag verwelkomt, maar begrijp dat oplevering niet zo is gelopen als gehoopt. We nemen dit mee om te verbeteren, waardoor we je wellicht in de toekomst met open armen kunnen verwelkomen. Voor nu wens ik je veel geluk bij een andere provider en mocht je met een vraag zitten, staat de Community van T-Mobile altijd voor je klaar! 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Roan123, er is een update vanuit de netbeheerder waarin aangegeven wordt dat er in de wijkcentrale licht komt op de verbinding. Ik zie dit echter niet terug in de lijnmeting en aan jouw vraag te zien, heb je ook geen verbinding momenteel. Kun je me vertellen welke lampjes groen zijn en branden op het modem en de witte converter, alsjeblieft? Dan geven wij dit direct door aan de techneuten.

Reputatie 1

Die update van de netbeheerder dat er licht op de verbinding is, was maandag ook al bekend. Zoals ik het topic ook al begon is maandag al geconstateerd dat het probleem aan tmobile kant is en niet bij kpn/Reggefiber.

Het zyxel modem heeft 1 rood lampje en de huawei heeft een knipperende PON. 

Reputatie 1

De story continues… 

Ik kreeg afgelopen maandag nadat ik had opgezegd via de klantenservice bij tmobile gelijk een mail van Youfone (mijn vorige glasvezel provider) dat mijn overstapservice is geannuleerd, ik dacht nog wat vreemd dat tmobile dat dan weer terug meld aan hen, het is al ug dagen geleden afgesloten/gestopt.

Maar goed ik met Youfone gebeld en ze zouden een notitie er van maken. Echter kreeg ik gisteren de factuur voor deze maand.

Dus ik zonet weer gebeld, wat blijkt nou, er is nooit opgezegd door tmobile bij Youfone, ik heb idd op 2 september ook helemaal geen opzeggingsmail oid gehad van Youfone.

Waarom is dit niet opgezegd op 2 september? En als de reden is dat je eerst werkend internet moet hebben voordat die overstap pas werkt is naar mijn weten onzin, want als ik een 2tal weken geen internet had gehad dan had ik dan alsnog een rekening van 2 weken van Youfone gehad?

En als tmobile zegt dat ze wel hebben opgezegd, hoe kan het zijn dat als iets al 10 dagen is opgezegd dan ineens nog weer met terugwerkende kracht kan worden geactiveerd. Ik ben echt verbaasd. 

Kan iemand mij hier opheldering over geven, want (again) via de klantenservice kom je er gewoon niet doorheen.

Alvast bedankt

Reputatie 7
Badge +1

In een ver verleden zelf ook toen nog UPC gehad als provider voor internet en tv plus telefoon, zeg maar in de tijd dat er nog bijna nergens glasvezel lag en de enige andere mogelijkheid ADSL was.

Het grote voordeel van een UPC aansluiting vond ik het gemak waarmee je het kon aansluiten, je kreeg een doos met spullen in huis gestuurd, en zelfs iemand met twee linkerhanden en totaal geen verstand van techniek kon het binnen een half uur klaar hebben.

Reputatie 1

Hoi Gerrit,

bedankt voor jouw reactie. Ik kan dus gewoon een simkaart kopen en dan wel hopen dat een moderator dit ook leest zodat ik een voucher kan krijgen.

Reputatie 1

Ik geef het nog tot maandag dat jullie het kunnen oplossen, anders is het wel mooi geweest en ga ik gewoon naar Ziggo kabel internet. Ik zal dan gebruik maken van mn 14 dagen bedenk termijn en de boel terugsturen. Hier op de community zijn al vaker van deze issues geweest dus je zou zeggen dat tmobile weet hoe ze de problemen moeten oplossen

bedankt voor jouw reactie. Ik kan dus gewoon een simkaart kopen en dan wel hopen dat een moderator dit ook leest zodat ik een voucher kan krijgen.

Ja hoor, dit is geen enkel probleem!

 

Reputatie 1

@Lisa 

Ik heb helaas nog steeds geen nog bevestiging gekregen dat het apparatuur is ontvangen. De originele barcode was 3SCFUS9596292, ik heb uiteindelijk het pakket met barcode 3SLFVZ374544245 verstuurd. Doordat mijn vrouw het pakket heeft weggebracht weet ik zelf niet of de mevrouw van PostNL er iets van een retournummer heeft op gezet.

Reputatie 7

Hi @Roan123, dankjewel voor de aanvulling! Ik kan je nog steeds laten weten dat je je geen zorgen hoeft te maken over de geretourneerde apparatuur. Het pakketje is iets vertraagd, maar hij is al ontvangen bij het postkantoor. Zodra deze bij ons binnen is, dan ga jij de bevestiging krijgen. Super goed dat je er zo bovenop zit, maar het gaat dus helemaal goedkomen. Ik wil je vragen om nog heel even af te wachten. Geef je een (virtuele) gil zodra je de bevestigingsmail hebt ontvangen? 

 

Reputatie 1

Ik heb uiteindelijk maar online besteld (niet via tmobile trouwens), aangezien hier dichtbij geen t-mobile prepaid kaart te koop is, dus hopelijk heb ik morgen een t-mobile simkaart in huis.

Hoe gaat het dan verder, moet ik in dit topic een berichtje zetten, of moet ik zelf een moderator aanspreken (geen idee hoe precies hoor)

 

Ik vermoed dat je de code vandaag misschien al zult krijgen, deze kan je direct (na registratie van de prepaidkaart dan) gebruiken.

Reputatie 7

Hi @Roan123, helemaal super! Dankjewel dat je dit hier meteen deelt. Fijn dat je je hier geen zorgen meer over hoeft te maken. Als we nog iets voor je kunnen betekenen, laat het dan gerust weten. Maak er nog een mooie week van! 💪

Reputatie 7

Hi @Roan123, heel graag gedaan! Yes, ik zit er bovenop voor je. Vanochtend heb ik nog eens een collega aan zijn mouw getrokken met het verzoek om dit proces te versnellen.

Reageer