F.A.Q.

Nieuwe aanvraag Internet + TV: alles op een rijtje

Nieuwe aanvraag Internet + TV: alles op een rijtje

Toon eerste reactie

585 reacties

Ik verhuis over 4 dagen, maar krijg over twee weken pas internet van T-mobile, omdat ik het te laat heb geregeld. Is er een manier om eerder internet te krijgen? Is er een tijdelijke andere oplossing?

 

Groet,

Pete 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Ronald credoe, je dient inderdaad zelf Open Dutch Fiber op te bellen om akkoord te geven. Anders kunnen wij de oplevering niet realiseren. 

Reputatie 7
Badge +4
Goedenavond @THFR,



Alvast welkom bij T-Mobile Thuis. Je zou het bij jouw verhuurder kunnen vragen. Anders de vraag open laten of naar jouw idee invullen. Met dit laatste kan altijd meegedacht worden. Om welke vragen gaat het?
Reputatie 7
Badge +15

Hallo @PeteMadik 

Heb je een nieuwe aanvraag gedaan? 2 weken tijd is nodig om de lijn naar je woning gereed te maken maar het kan wel eens voorkomen dat je al eerder aangesloten kan worden.

Reputatie 7

Hi @PA1NT, merci voor het aangeven! Ik waardeer jouw geduld enorm, topper. Hopelijk hoor je heel snel iets over de nieuwe afspraak. Blijf je ons hiervan op de hoogte houden? Als het te lang duurt, dan ga ik hier graag voor jou achteraan! 💪

Goedenavond @THFR,



Alvast welkom bij T-Mobile Thuis. Je zou het bij jouw verhuurder kunnen vragen. Anders de vraag open laten of naar jouw idee invullen. Met dit laatste kan altijd meegedacht worden. Om welke vragen gaat het?




Het gaat om de vragen:

Komt je glasvezel aansluiting binnen in je meterkast?

Is er een vrij stopcontact aanwezig bij de glasvezel aansluiting?

Vanaf je glasvezel aansluiting trekt de monteur een kabel naar je televisie. Is dit bij jou mogelijk?



Open laten is helaas geen optie,

er moet altijd geantwoord worden met een ja of nee.

Ja @Waqqas, gisteren pas… Maar goed, hopen op het beste en tot dan wat meer 4G gebruiken en werken op locatie.

 

Dank!

Pete

Reputatie 7

Hi @PA1NT, ik wil je heel graag laten weten dat ik nog voor jou bezig ben om een concrete update binnen te krijgen! Mijn collega heeft navraag gedaan bij Open Dutch Fiber voor meer informatie over jouw oplevering. Aan onze kant is op dit moment de planning ook nog niet duidelijk namelijk. Zodra wij hier een reactie op ontvangen, dan krijg ik die doorgespeeld. Ik hoop dat ik je dit vandaag nog kan meegeven! 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Ronald credoe 

Staat je klantnummer in je community profiel? Dan kan een moderator met je meekijken.

Reputatie 7
Badge +4
De eerste geldt in de meeste situaties. Bij oudere huizen of appartementen kwam de aansluiting nog wel eens in de woonkamer binnen.



De tweede vraag is voor de stroomvoorziening van het modem (en mediaconverter). Mocht dit niet zo blijken te zijn, dan zou je dit (tijdelijk) kunnen oplossen met een verlengkabel naar een ander stopcontact. Wel zorgen dat deze er is op dag van aansluiting. Kan dit, dan ja.



De laatste vraag gaat over een UTP/Netwerkabel van het modem naar de tv box. Dit gaat via de plinten. Andere optie is dit zelf doen. Dan kun je het doen, zoals je zelf wil. Bijvoorbeeld trekken door een loze (lege) leiding, zodat je het netjes weg kan werken. In beide gevallen kun je ja invullen. Komt de tv bijvoorbeeld op verdieping 2 en zit de aansluiting op begane grond, dan is het niet haalbaar voor de monteur om een kabel te leggen. Begane grond punt a naar b is bijna nooit een groot probleem.



Enkel mijn gedachte. Ik hoop dat je er iets aan hebt. 🙂
Reputatie 7
Badge +16

Hoi @PeteMadik, gefeliciteerd met je nieuwe woning! 

Zoals @Waqqas correct aangeeft, is twee weken inderdaad de tijd die nodig is voor oplevering van de aansluiting op je nieuwe adres. Dit proces kunnen we niet versnellen, de plandatum is namelijk afhankelijk van wat de netwerkbeheerder aan ons doorgeeft. Hopelijk lukt het om op jouw 4G-verbinding thuis te werken. Veel succes met de verhuizing vandaag, als we met iets kunnen helpen, laat het dan zeker weten! 😉

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Deniezzzz, dit is zeker ook niet wat wij voor ogen hebben! Als ze geen contact met jou opnemen voor een afspraak kan je ervan uit gaan dat je niet thuis hoeft te zijn. Hoogstwaarschijnlijk gaan ze op die dag alleen met het netwerk aan de slag. Omdat ze initieel ook de datum nog verplaatst hadden naar vandaag (maar die staat dus nu voor de 24e) zou ik hier ook geen rekening mee houden.

Wij gaan de druk hoog op ze houden om snel de glasvezelaansluiting bij je af te ronden!

Hallo,

Ik heb overstapservice aangevraagd, maar nu kan ik via mytmobile thuis niet mijn provider vinden.

In de faq staat dat ik het dan per e-mail kan doorgeven. Kunt u aangeven welk naar e-mailadres. Gewoon replyen kan volgens mij niet (no-reply adres). Alvast bedankt voor de info.

hoe lang duurt het om mijn nieuwe telefoonnummer te mogen ontvangen dit ivm verhuisberichten

Reputatie 7
Hey @rrckoster, top dat je gaat overstappen! Welkom alvast! Is het gelukt met het doorgeven van de overstapgegevens? Zo niet, dan wil ik je vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan help ik je graag verder!
Reputatie 7
Badge +15

Hallo @jojo08 

Bedoel je hoe lang het kan duren na installatie van het modem dat het telefoonnummer werkt?

Dit gebeurd meestal al direct of soms iets later maar wel dezelfde dag.

Nee sorry ik wil graag verhuiskaarten laten drukken en daar mijn nieuwe nummer bij zetten.

Rest wordt pas 27 november opgeleverd verwacht toch dat het nr eerder bekend is

 

Reputatie 2

Ja die staat erin

Reputatie 1
Update:



Vanochtend ben ik afgesloten van internet en tv.

En vanmiddag komt een monteur pas voor mijn nieuwe aansluiting.



Heb Telfort gebeld voor uitleg, maar die geven T-Mobile de schuld.



Anyway......ik ben woest en sta machteloos.

Heb uit woede de laatste maandtermijn gestorneerd. Die moet ik natuurlijk wel betalen, maar het voelt op dit moment toch ff goed.

Ik wacht nog even wat Telfort doet met mij klacht die ik vandaag ga sturen.
Reputatie 7
Badge +15

@jojo08

Je kan het in je T-Mobile thuis account controleren onder instellingen > bellen maar ik denk niet dat hij eerder dan de activatie zal verschijnen daar.

Reputatie 2
Ik heb een tijd geleden bij jullie T mobile thuis aangevraagd. Deze week is er dan ook de monteur langs geweest voor het glasvezel. Hoe verloopt het nu verder. Ik kan nergens zien wat de vervolgstappen zijn omdat ook het inloggen op MYTmobile thuis niet werkt. Mijn vorige Provider is al opgezegd en ik zou toch niet graag zonder internet en tv willen komen te zitten
Reputatie 1

Ik heb op 16 oktober thuis internet besteld en ik heb nog niets binnen gekregen. geen brief, geen pakket. Ik ben student en ik heb online colleges de hele week… dit is geen goede service

mijn klantnummer is XXXX

Moderator edit: geen persoonsgegevens en gevoelige informatie in een openbaar bericht plaatsen, alsjeblieft.

Reputatie 7
Hey @M.AF,



Ai jammer dat je overstap niet vlekkeloos is verlopen! Bij een overstapservice, zorgen de oude en de nieuwe provider ervoor dat je als klant zijnde bij een overstap zo kort mogelijk zonder diensten zit. De oude provider sluit pas kort voor de oplevering bij de nieuwe provider de diensten af. Op de installatiedatum kan het dus voorkomen dat je heel even niet bereikbaar bent. Ik hoop dat je er niet al te veel last van hebt gehad!



Hoi @sjoerdv,



Wij gaan in dit topic verder.☺️ Ik ben benieuwd of de tips van Glassertje hebben geholpen!
Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Mahshid ,

 

Het is niet de bedoeling dat je hier privé gegevens deelt. Er zijn namelijk ook bezoekers met wat minder goede bedoelingen hier. Je kan dit vewijderen door op de drie puntjes onderin je eigen bericht te klikken en dan bewerken kiezen

Geef je privé gegevens alleen in een privébericht aan een medewerker van T-Mobile

Reputatie 2
@Piotr



Sorry, zag het net pas. Heb dus net nog gereageerd op de andere topic. Maar tot nu toe is het nog niet gelukt om in te loggen.



Ik is het heel jammer dat de overstap niet echt geweldig verloopt. Heb eergisteren een bericht ontvangen om een afspraak te maken voor het installeren. Dit kon pas eind juli terwijl ik mijn oudere provider al opgezegd heb en deze dus op 15 juli stopt. Dit zou dus inhouden dat ik 2 weken zonder internet zit en zonder tv

Reageer