F.A.Q.

Nieuwe aanvraag Internet + TV: alles op een rijtje

Nieuwe aanvraag Internet + TV: alles op een rijtje

Toon eerste reactie

585 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @ManonPam, welkom op de Community en bij Thuis!

De aanvraag voor Glasvezel op ons netwerk kan een oplevertijd met zich meebrengen van twee tot maximaal zes weken, afhankelijk van de paraatheid van het Glasvezelnetwerk buiten en de aansluitmogelijkheden binnenshuis. Sinds een paar weken wordt het pakket tien tot veertien dagen vóór de activatiedatum verstuurd zodat je deze ruimschoots op tijd binnen zult hebben. Omdat er nog geen vaste plandatum in het systeem staat, vermoed ik dat nog niet alles klaarstaat voor installatie. Heb jij een werkend FTU (Glasvezelaansluitpunt) in je nieuwe woning?

De wensdatum van 22 december, ook al is dit een week later dan gewenst, is geen plandatum, ook wel activatiedatum genoemd. De wensdatum is een streefdatum waarop men probeert alles gereed te hebben gemaakt. Het kan zijn echter voorkomen dat de installatie nog niet verricht kan worden. Hieraan kunnen eerdergenoemde oorzaken onderhevig zijn, maar het kan ook komen doordat de patch in de centrale nog niet geïnstalleerd is, of omdat er geen aansluitmogelijkheid is in huis (FTU).

Ik heb het voor je nagevraagd en de netbeheerder dient nog werkzaamheden te verrichten. Dit heeft hoogstwaarschijnlijk te maken met het feit dat er nog geen FTU thuis is, klopt dat?

Beste,



Op 27 mei hebben wij een abonnement aangevraagd voor internet - tv en bellen Thuis (glasvezel)



Wij wonen in het buitengebied en hebben een nieuw huis gebouwd. De glasvezel is daar onlangs tot in de meterkast aangelegd.

Nu verhuizen wij per 27 juli aanstaande, en de monteur kan pas als eerstkomende mogelijkheid op 15 augustus komen.



Wij hebben met onze huidige mobiele abonnementen (niet T-mobile) totaal geen bereik binnen in huis, en kunnen dan ook niet wachten op een WiFi verbinding. Anders zijn wij bijna 3 weken totaal afgezonderd van de buitenwereld. 😉



Hebben jullie ofwel eerder tijd om een monteur te laten komen, ofwel een tijdelijke oplossing voor die weken? en dan gaat het met name om een bereikbaar internet met Wifi. Die weken zonder TV redden we wel. 🙂



Ik hoor het graag!



Groet, Katy

Hoi Jason,

Dank voor je reactie! Kan ik mijn huidige abonnement nog ombuigen naar standaard internet? Ik heb momenteel nog geen glasvezel en dat hoeft ook niet. Ik wil alleen graag zo snel mogelijk internet op mn nieuwe adres.

Reputatie 2

Beste odido medewerker we zijn nu weer een maand verder. 

Dutch fiber voor de kerst gebeld, problemen opgelost via telefoon. 

En dan zou de aannemer een afspraak maken voor de schouw.

Maar nog steeds niets. 

Ben nu bijna een jaar onderweg en nog steeds geen glasvezel. 

Zouden jullie is kunnen kijken waar het nu op blijft hangen. 

Graag reactie

Reputatie 7
Hey Katy,



Allereerst welkom bij T-Mobile Thuis!😄Nu zie ik dat vanaf 16 juli het signaal actief is op jullie adres. Het liefst had ik vandaag al een monteur bij je langs gestuurd. Jammer genoeg kunnen wij niet de agenda van de monteurs inzien. Wél zie ik dat je gelukkig de afspraak hebt weten te herplannen naar komende donderdag. Dat scheelt weer! Ik hoop dat jullie aankomende week niet al te veel hinder ondervinden.
Reputatie 7

Hi @ManonPam ,

Omdat het hierbij om twee verschillende verbindingen gaat, dient er een nieuwe aanvraag te worden gedaan. Let erop om te kiezen voor een DSL-aansluiting, wanneer dit mogelijk is. Er is dan één van de volgende aansluitingen nodig (zie bijgevoegde afbeelding).

 

Reputatie 7
Badge +16

@PA1NT Wanneer je een lopende aanvraag annuleert en een nieuwe aanvraag doet, start het opleveringsproces opnieuw. Misschien een brutale vraag, maar waarom heb je die beslissing genomen? 

Toch ook positief nieuws op een mooie dag als vandaag: wanneer je al een FTU thuis hebt, wordt het opleverproces aanzienlijk versneld - dit is een geruststelling! 😊

Dag Brian,



Afgelopen vrijdag 19 juli heb ik een aanvraag voor internet bij tmobile ingediend met overstapservice. De goedkeuring heb ik van jullie ontvangen dat mijn contract beëindigd wordt bij hen.



En nu,



Nu heb ik 14 dagen bedenktijd..



Tijdens de bedenktijd wil ik in een bevestiging/toezegging kunnen krijgen dat ik vanaf 20 augustus het installatiepakket binnen heb en de installatiedatum ook binnen deze periode valt. Dit is voor mij cruciaal, ik kan het me niet veroorloven om zonder internet thuis te zitten.



Als ik de reacties en de website bekijk begin ik te twijfelen of dit haalbaar is.



Hopelijk kunt u mij eerlijk aangeven of bovenstaande gaat lukken of dat dit niet haalbaar is.



Mvg

Beste T-mobile,

 

Wij hebben 16 december een glasvezel pakket bij jullie aangeschaft. Als ik het goed begrijp moet de netwerkbeheerder contact met ons opnemen, maar dit is nog steeds niet gebeurd. Hoelang moeten wij hierop nog wachten? We willen graag internet thuis hebben om te kunnen werken!

Met vriendelijke groet,

Nico



Hi @xoun, op dit moment is het nog steeds wachten op de aanleg van de glasvezel door Reggefiber. Zodra wij het bericht vanuit Reggefiber ontvangen dat de werkzaamheden zijn afgerond sturen wij onze monteur langs om je aan te sluiten. Ik heb het meteen nagekeken en voor zover ik kan zien heeft Reggefiber de werkzaamheden herpland. Je kan ze eventueel telefonisch bereiken via 088 0063 711, mogelijk moet er een nieuwe afspraak met je ingepland worden.






Ik heb met Reggefiber contact gehad. Zij kunnen me niet aangeven wanneer de werkzaamheden worden uitgevoerd, behalve dat dit de komende maand zeker niet zal gebeuren ivm bouwvak en de actie pas na de bouwvak ingepland gaat worden. Dit wordt dus vermoedelijk op zijn vroegst pas in september! Ik begrijp dat jullie er niets aan kunnen doen, maar ik zit vast aan een contract waarvan ik de ingangsdatum nog niet weet. Als ik had geweten dat het zo lang ging duren had ik een alternatief voor glasvezel gekozen. Ik kan nu niet anders dan wachten omdat glasvezel zo lang duurt 😞
Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Nicomi, welkom op de Community!

De netwerkbeheerder zou inderdaad contact op moeten nemen voordat alles aangesloten wordt, maar ik zie dat de status van de aansturing op “bevestigd” blijft hangen. Ik heb dit nagevraagd en als het goed is, kun je een afspraak maken met de aannemer (VolkerWessels) om de installatie te voltooien. Je kunt VWT bereiken op: 088-186 0 444. 

Klopt het dat jij al een FTU (Glasvezelaansluitpunt) thuis hebt? 

Reputatie 7
Hi @Rene1800, ik begrijp je zorgen maar in jouw geval gaat dat helemaal lukken! Je maakt gebruik van DSL en dit kan je zelf aansluiten. Daarnaast stopt met de OVerstapservice je huidige provider pas zodra je online bent bij ons. Zo kom je dus nooit zonder verbinding te zitten. De exacte datum waarop je aangesloten wordt kan ik je van te voren nog niet garanderen, de opdracht hiervoor gaat namelijk pas ná je bedenktijd richting de netbeheerder. Maar mocht het 1 of 2 dagen later zijn dan blijft je huidige abonnement gewoon doorlopen totdat je bij ons aangesloten bent dus dat gaat helemaal goedkomen!



Hi @xoun, oei dat duurt nog wel érg lang! Ik kan mij voorstellen dat je hier niet blij van wordt en gezien de situatie kan ik het abonnement eventueel kosteloos voor je opzeggen als je dat wil. Houd er alleen wel rekening mee dat als je glasvezel neemt bij een andere provider Reggefiber alsnog de werkzaamheden uit zal moeten voeren. Uiteraard houden we je graag als klant maar mocht je over willen gaan tot opzegging laat het mij dan weten, dan zet ik het voor je in gang!

Beste Tmobile,

ik heb bij mijn aanvraag voor T-mobile thuis een wens datum aangegeven van 11 maart 2021, maar wat mij betreft mag het vanaf nu gezien eigenlijk wel zo snel als mogelijk geactiveerd worden. Kan dit nog aangepast worden? Als het goed is zou mijn T-mobile thuis klantnummer zichtbaar moeten zijn in mijn community account. 

Hoi @Brian Dank je voor het begrip en de geboden oplossing. Zou je de aanvraag kunnen annuleren? Ik weet dat ik dan ook geen andere glasvezel provider kan nemen, maar dan kan ik ter overbrugging een ander type abonnement nemen. Tegen de tijd dat er reggefiber is kan ik dan altijd alsnog een t-mobile thuis abonnement nemen, maar dan weet ik in elk geval waar ik aan toe ben. Mijn klantnummer is GMW65363. Heb je nog meer informatie nodig?

Hoi @Nicomi, welkom op de Community!

De netwerkbeheerder zou inderdaad contact op moeten nemen voordat alles aangesloten wordt, maar ik zie dat de status van de aansturing op “bevestigd” blijft hangen. Ik heb dit nagevraagd en als het goed is, kun je een afspraak maken met de aannemer (VolkerWessels) om de installatie te voltooien. Je kunt VWT bereiken op: 088-186 0 444

Klopt het dat jij al een FTU (Glasvezelaansluitpunt) thuis hebt? 

@Jason bedankt voor je bericht! 
 

ik heb VolkerWessels vorige week weten te bereiken en zij zouden mij een email sturen om een afspraak te maken. Helaas is dit nog niet gebeurd. We zijn het wachten zat en denken na om via een andere organisatie internet te laten aansluiten. Het liefst gaan we met jullie door, maar dan willen we deze week wel internet hebben.

Aangezien er nog geen enkele afspraak met ons is gemaakt na meer dan 4 weken en dus ook niks is gemonteerd, kunnen wij kosteloos annuleren neem ik aan?

 


 

@Rene1800 , als je er verstandig aan doet zou ik nog even blijven zitten waar je zit als je echt niet zonder diensten kunt.

Je hebt 99% kans dat het vlekkeloos gaat, maar als je in die ene % valt kun je wel een een hele tijd de klos zijn, alles om problemen op te lossen gaat zeeeeeeeeer traag.



Dus eerlijk antwoord had moeten zijn, het is zeker haalbaar hoeft geen probleem op te leveren, maar als het fout gaat ben je in ieder geval de sjaak, dus geen zorgen.😃
Reputatie 7

Hoi @rgstulen ,

Ik ga graag voor je na wat ik voor je kan doen. Wil je mij een privébericht sturen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer (IBAN)? Dan hebben we een volledige verificatie en kan ik uitzoeken wat ik voor je kan betekenen. Ik zie je bericht graag tegemoet! 

Ook voor jou kijk ik graag naar een oplossing @Nicomi

Ik heb nogmaals contact gezocht met VWT met het dringende verzoek om nogmaals de procedure te starten. Ook wij zien je het liefst zo snel mogelijk online! Ik heb ook een vermoeden dat met dit verzoek de bal opnieuw gaat rollen. Momenteel kan je inderdaad nog kosteloos opzeggen, maar ik hoop dat met dit nieuws je zo snel mogelijk van een verbinding te voorzien. 

Reputatie 7
Hey @xoun,



Jammer dat je ons alsnog gaat verlaten! Je mag mij een privébericht sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan maak ik je opzegging verder in orde.

Beste Moderators,

Afgelopen vrijdag is het me eindelijk gelukt na vele pogingen om iemand te spreken te krijgen die me kon helpen met het afsluiten van een abonnement. Ik verhuis namelijk op 1 februari naar een nieuwe woning en hoop natuurlijk zo snel mogelijk internet en tv te hebben. Vrijdag heb ik met de verkoper afgesproken dat de verbinding 6 februari in zou gaan, maar nu kreeg ik gisterenavond een mail dat dit 8 februari wordt. Zeker omdat het installatiepakket eerder binnen komt vind ik dit wel erg jammer. Nu zag ik de mogelijkheid om af te zien van de bedenktijd op dit forum en zou het toch fijn vinden als ik daardoor een paar dagen eerder live zou kunnen. 5 of 6 februari is prima overigens, maar het zou jammer zijn als ik net het weekend mis. Hopelijk kan iemand van jullie me helpen om dit toch voor elkaar te krijgen, tot nu toe geen gehoor gekregen helaas en dat als trouwe klant (>10 jaar mobiel abonnement).

Beste T-Mobile,

 

Eind October 2020 heb ik een bestelling geplaatst voor glasvezel in Eindhoven.

Toendertijd werd aangegeven dat de aansluiting in week 3 (waarschijnlijk) opgeleverd ging worden. Sindsdien heb ik eigenlijk niets meer vernomen. Aangezien week 3 al weer even voorbij is vroeg ik mijzelf af of er iets meer bekend is mbt. de voortgang van de glasvezel uitrol in Eindhoven? (Graafwerkzaamheden zijn al een tijdje geleden afgerond)

Beste,



ik kan nergens de knop "sneller t-mobile thuis" vinden, echter zou ik wel graag afstand willen doen van mijn bedenktermijn, aangezien mijn huidige contract op 20-08 afloopt, maar jullie pas vanaf 25-09 kunnen komen.. Kan iemand mij hiermee helpen?
Reputatie 7
Badge +15

Hallo @KarelA 

T-Mobile is al enkele maanden bezig in Eindhoven, liggen er al kabels in jouw straat of in de buurt? Misschien zou je het eens aan iemand kunnen vragen.

Reputatie 7
Hey @kroodertje, oef dat is wel erg lang! Speelt dit probleem nog steeds? Kun je mij een privébericht sturen met je gegevens? Dan ga ik hier zo snel mogelijk mee aan de slag!



Hoi @aboudih, leuk dat je gaat overstappen! Welkom alvast! 😄 In jouw geval kun je niet de bedenkperiode overslaan. Dit omdat eerst de glasvezel netjes bij je thuis moet worden afgemonteerd, daarvoor heb je zo te zien ook al een afspraak gemaakt. We kunnen jammer genoeg dit proces niet voor je versnellen.
Reputatie 7

Hi @ThomasVerdies Gefeliciteerd met je nieuwe woning! Ik begrijp volkomen dat je het liefst voor het weekend aangesloten wil worden maar hoe graag ik ook wil, ik kan het niet voor je vervroegen. Voor je verbinding moet je aangesloten worden vanaf de centrale en hiervoor wordt er een monteur ingepland vanuit de netbeheerder. Deze planning kunnen we niet rechtstreeks beïnvloeden.

@KarelA Dat is een hele goede vraag! Ik heb het meteen nagekeken en de aanvraag loopt maar ik kan zelf de exacte planning van de aannemer niet inzien. Wat je het beste kan doen is even direct contact opnemen met onze aannemer Volker Wessels, zij kunnen je waarschijnlijk meer vertellen over de actuele planning (deze hangt af van plaatselijke omstandigheden). Je kan Volker Wessel bereiken via het telefoonnummer 088 186 0 444.

@Waqqas, kabels liggen er al een tijdje, lijkt erop dat het werk in de buurt (Philipsdorp) afgerond is. Ik ga Volker Wessels eens een belletje geven..

Reageer