F.A.Q.

Nieuwe aanvraag Internet + TV: alles op een rijtje

Nieuwe aanvraag Internet + TV: alles op een rijtje

Toon eerste reactie

585 reacties

Beste,

Ik heb het installatie pakket ontvangen voor mijn nieuwe adres, alleen zit er een Huawei boxje bij (die glas omzet naar UTP en dan naar het modem gaat) Zou ik een andere box dan Huawei kunnen krijgen? Ben niet zon fan van het merk..

Gr, Nick.

Reputatie 7
Hey @sjoerdv,



Oef dat is niet al te best! 😥 Ik denk graag met je mee wat we nu het beste kunnen doen betreft je overstap. Is er een optie om de opzegging van je huidige abonnement met twee weken uit te stellen? Ook zou je telefonisch contact op kunnen nemen met onze monteursafdeling op het nummer: 088 2000 151. Regelmatig komt het voor dat er een afspraak wegvalt, waardoor jij je afspraak kunt vervroegen.

Als laatste noodoplossing kan ik je een Unlimited Voucher aanbieden om die tijd te overbruggen. Daarvoor moet je wel in het bezit zijn van een mobiel T-Mobile abonnement. Ik hoor graag van je!

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @nickdekorte, dit is op dit moment het ONT wat wij leveren. Deze moet ook door de monteur geïnstalleerd worden. Je zou een eigen ONT kunnen aanschaffen als je dat liever wilt, deze dient wel geregistreerd te worden door ons. In dit topic lees je daar meer over! 

 

 

Reputatie 2
@Piotr telefonisch contact opnemen heb ik geprobeerd. Maar na 10 min in de wachtlijn had ik er toch niet heel veel zin in.Ook na een bericht gestuurd te hebben, heb ik niks meer van ze gehoord



T-Mobile abonnement heb ik niet, dus ook die valt weg.



Dus dan zal ik toch maar gaan proberen contact op te nemen met mijn huidige aanbieder.

Hi @jojo08 Ik heb meteen even met je meegekeken maar als ik zoek op het klantnummer dat je in hebt gevuld bij je profiel dan kom ik op een bestaand abonnement uit en ik zie daar geen verhuizing staan, klopt dat?

@Mahshid In jouw geval lijkt er iets niet helemaal goed te gaan met de aanvraag, ik heb onze back office om meer informatie gevraagd en ik kom er komende vrijdag bij je op terug!

Klopt is nieuw abonnement voor ander adres voor mijn moeder gegevens kunnen via pb

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Gea Vriesma, jouw aanvraag is nu volledig doorgekomen. We hebben het abonnement handmatig op “voltooid” gezet waardoor je nu ook gebruik kunt maken van jouw TV-abonnement. 

Hoi @BiancaIcaras, ook bij jou is de aanvraag blijven hangen, sorry hiervoor! Ik heb de technische dienst om hulp gevraagd en verwacht spoedig dat het aangepast wordt. Zodra het gelukt is, kom ik er bij je op terug!

Hi @nickdekorte, dit is op dit moment het ONT wat wij leveren. Deze moet ook door de monteur geïnstalleerd worden. Je zou een eigen ONT kunnen aanschaffen als je dat liever wilt, deze dient wel geregistreerd te worden door ons. In dit topic lees je daar meer over! 

 

 

 

Ik heb nu al een bestaande verbinding van jullie op mijn huidige adres, die ik dan ga opzeggen. Deze is een Zyxel ONT. Mag ik die meenemen en gebruiken op mijn nieuwe adres, en dan stuur ik de “nieuwe” terug met de “oude” apparatuur als die terug moet?

Nick.

Wij gaan verhuizen en krijgen de sleutel van onze nieuwe woning 16-07-2019. Nu heb ik de overstap hiervoor al geregeld. Ik krijg echter een bevestiging via de mail van de verhuizing, waarin staat dat de aansluiting 16-07 gereed is om 18.00uur. Ook staat er dat het aansluitpakket 4-7 dagen voor de aansluitdatum (16-7) wordt afgeleverd bij ons nieuwe adres. Dit kan natuurlijk niet, omdat we de sleutel dan nog niet hebben. Hoe kan ik dit omzetten, zodat het bij ons huidige adres wordt geleverd of bij een PostNL afhaalpunt in de buurt?



Groeten,

Mark Steneker
Reputatie 7

Hi @jojo08, stuur mij dan inderdaad via privébericht even het volledige adres waar het om gaat, de geboortedatum van je moeder en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer, dan kijk ik het meteen voor je na. Ik kan het telefoonnummer zelf alleen niet aan je doorgeven omdat het contract niet op jouw naam staat. Je moeder kan je wel toe laten voegen als contactpersoon, zodra dat gebeurd is mogen we wel alle gegevens met je delen.

Reputatie 3

@Lisa Oooops! Ik heb de bestelling van 27-4 (1 Gbit) vorige week geannuleerd (schriftelijk) en een nieuwe aanvraag (1 Gbit + TV) gedaan (online). Ik hoop dat ik daarmee het proces niet teveel in de war schop/heb geschopt maar dacht dat een nieuwe aanvraag de procedure misschien zou ‘resetten’.

Tijdstip van oplevering maakt me niet zoveel uit, ik zit nu sowieso in een kleine verbouwing thuis en een grote renovatie van een appartement (van mijn zoon) naast mijn gewone baan (4 dagen).

De FTU van Open Dutch Fiber hangt wel al in mijn meterkast en het staat me bij dat de monteur ook heen en weer naar de POP is gegaan om controles uit te voeren.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @nickdekorte 

De Zyxel is waarschijnlijk voor AON glasvezel en de Huawei voor GPON of XGSPON.

Reputatie 7

Hi @Mahshid Good news! The issue has been resolved and you are receiving your installation package today! The line up also well so once you connect the modem everything should be in working order.

Maar er wonen nog mensen, dus er is zeker een kans dat er iemand is. Het bericht van PostNL ligt dan ook daar in de bus en niet bij ons.

 

Hallo,

ik heb thuis aangevraagd en bij de status van mijn bestelling staat nog steeds dat de lijn aangevraagd wordt. Wel is de opzegging bij kpn gedaan en deze stond voor 12 november gepland. Nu doet alles van kpn het nog gelukkig, maar na een maand zou er toch iets meer gebeurt moeten zijn dan dat de lijn nog aangevraagd wordt. Heeft iemand een idee?

Groet Dennis

Reputatie 6
@Markiemajax De oude bewoners mogen het ook aannemen. Misschien kun je ze dat vragen? Dan is je probleem opgelost.



Snap je punt wel, had dit in soortgelijke topic's gevonden, vandaar. Las ook dat het pakket alleen naar het adres wordt verstuurd, waar de verbinding opgeleverd wordt.
Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @denisjes20, welkom op de Community en bij T-Mobile Thuis!

Graag onderzoek ik meteen waarom jouw aanvraag nog niet helemaal goed doorgekomen is. Ik kan met de opgegeven informatie in jouw Communityprofiel echter geen Thuis abonnement vinden. Zou je me een privéberichtje kunnen sturen met daarin de volgende gegevens, alsjeblieft?

-Postcode

-Huisnummer

-Geboortedatum

-De laatste vier cijfers van jouw IBAN

Zodra ik jouw abonnement gevonden heb, kan ik checken wat er aan de hand is!

Reputatie 7
@Markiemajax We kunnen het pakket jammer inderdaad alleen naar het aansluitadres sturen. Mogelijk kunnen de huidige bewoners het pakketje voor je aannemen, als er niemand aanwezig is op de dag van bezorging dan kan je daarna via de Track & Trace code zelf een afhaalpunt in de buurt selecteren zoals @Glassertje al aangaf!

Beste,
28 december komt de monteur van Guidion om mij nieuwe glasvezel aansluiting te installeren.
Ik zit nu bij ziggo. Wat is jullie aanbeveling wat betreft het opzeggen?

Het liefst zou ik uiteraard zo snel mogelijk opzeggen bij ziggo maar met het thuiswerken heb ik wel echt een internetconnectie nodig. Is het verstandig om ziggo nog even te laten lopen of is de ervaring dat de internet lijn wel werkt begin januari.

Buiten dat nog een ander vraagje: hoeveel ethernet poorten zitten er op de router? Dan weet ik of er nog een extra switch nodig is.

Groet,
Joël Barendregt

Hello. I need your help. There are many cables coming from the source. I don’t know, which one to use. Probably I need a technic. 
Thank you

Erika

Hallo @nickdekorte 

De Zyxel is waarschijnlijk voor AON glasvezel en de Huawei voor GPON of XGSPON.

Ah duidelijk, dat gaat dus niet werken. Betekend het dat als ik een eigen wil, dat ik er een moet zoeken die met GPON of XGSPON overweg kan. Ik had al geprobeerd het Huawei kastje te gebruiken bij mijn huidige verbinding, maar toen bleef LOS rood knipperen (los of signal?) en kreeg geen verbinding. Zyxel kastje terug en het werkte direct dus dat verklaart het.

Nick.

Hello! I applied for T-Mobile Home on 16-6-2019 with 1-7-2019 as my expectation date. The status of the order now says "The first possible delivery date is 3-7-2019". Unfortunately, I am still not receive an email or letter with my installation date and I have to live in my new apartment without internet. Can I know more info about the delivery and / or installation date ASAP?
Ik heb 2 maanden geleden een aanvraag gedaan voor eenglasvezelverbinding. Er is nog steeds geen datum gecommuniceerd.



Het kan toch niet zijn dat ik vast zit aan een contract met een nog onbekende ingangsdatum. Wat is jullie uiterste levertermijn, waarna ik het contract kosteloos kan annuleren, wanneer nog niets geleverd is?

Goedemorgen,

Op 2 december 2020 heb ik een T-mobile thuispakket aangevraagd voor de eerstvolgende beschikbare data 22 december, helaas een week later dan gewenst ivm met verhuizing op 15-12. In de tijdlijn staat aangegeven dat de netwerkbeheerder contact opneemt (dit is nog niet gebeurd) en dat we 4-7 dagen voor aanvang ons pakket ontvangen (dat is in principe nu). Al twee weken wordt er een lijn uitgevraagd maar heb ik nog geen enkel contactmoment gehad. Vanaf vandaag ben ik aanwezig in mijn nieuwe woning en ik vraag me af of dit helemaal goed gaat. 

Ik hoor het graag! 

Hartelijke groet,

Manon

Reputatie 7
Hi @Nathan_C, I'll gladly give you more information! We received a notification from the grid operator that there is no connection available on the selected address so we are unable to connect you. If there is an alternative address available (because the apartment is split up for example), then do let me know through a private message. If you are currently using DSL with a different provider then you can contact them for the so called ' service id'. Then we can send this id number to the grid operator to establish a connection. My apologies for the inconvenience!



Hi @xoun, op dit moment is het nog steeds wachten op de aanleg van de glasvezel door Reggefiber. Zodra wij het bericht vanuit Reggefiber ontvangen dat de werkzaamheden zijn afgerond sturen wij onze monteur langs om je aan te sluiten. Ik heb het meteen nagekeken en voor zover ik kan zien heeft Reggefiber de werkzaamheden herpland. Je kan ze eventueel telefonisch bereiken via 088 0063 711, mogelijk moet er een nieuwe afspraak met je ingepland worden.

Reageer