[Opgelost] Problemen met de thuisverbinding


Reputatie 7
Badge +16

[23-02-2023/13:00] We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten op Glasvezel problemen ondervindt met Internet, TV en Vast Bellen. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Excuses voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte.

 

Update 13:50 Het onderzoek loopt in volle vaart. We zullen jullie van een concrete update voorzien zodra deze er is.

 

Update 15:20 We zijn druk bezig om dit in goede banen te geleiden en zorgen er zo snel mogelijk voor dat alles weer hersteld is. 

 

Update 21:40 Het probleem is hardnekkiger dan gedacht. Het duo onderzoek met de beheerder en leverancier is nog in volle gang, we zijn ontzettend hard aan het werk. Onze excuses voor het ongemak.

 

[24-02-2023] Update 08:32 Het onderzoek loopt nog verder voor de aansluitingen die niet online zijn gekomen. Een herstart van modem en Media Converter lijkt in de meeste gevallen te helpen. Lees op onze Community hoe dat gaat: Reboot modem | T-Mobile Community.

Update 08:49 Het is lastig te coördineren wie wel/niet tot de groep behoort die sinds (eer)gisteren problemen ervaren met de verbinding. Het gaat om aansluitingen op het glasvezelnetwerk van T-Mobile (ODF) en speelt sinds 22 en 23 februari. Een vriendelijk verzoek aan iedereen die hier niet onder valt om of een eigen topic aan te maken, of een bestaand topic op te pakken. We willen graag alles samen met het onderzoeksteam herstellen en verzamelen voorbeelden van mensen die nog niet online gekomen zijn maar wel graag op basis van voorgenoemde voorwaarden. Bedankt!

 

Update 10:11 Bij nader onderzoek van alle offline-aansluitingen blijkt dat de Media Converter nog niet gereset is. Zorg ervoor dat deze stroomloos gehouden wordt, samen met het modem. In alle gevallen komen de verbindingen dan vanzelf weer online!

 

Update 20:30 Goedenavond all, jammer genoeg is het toch nog niet voor iedereen opgelost. Het wordt zeker niet pas maandag eer er weer naar gekeken zal worden, dat is onzin. Vanavond en morgen zal er minstens net zoveel aandacht aan besteed worden om het voor de individuele cases ook te herstellen. Mocht iemand nog een voucher kunnen gebruiken, geef het dan alsjeblieft in dit topic aan. Alvast bedankt en ondanks alles een mooie avond toegewenst!

 

Update 22:00 Alle geanalyseerde aansluitingen zijn weer online gekomen na de reset van de Media Converter en het modem. Mocht je toch nog niet online zijn? Maak dan een eigen topic aan of neem contact op met onze Klantenservice.

Jason van Odido 1 jaar geleden

UPDATE: De algemene verbindingsproblemen zijn voorbij, zoals eerder gemeld. Voor een ieder die toch nog problemen ervaart, heb ik een nieuw topic aangemaakt. Dit topic is te vinden wanneer je op jouw profiel klikt en dan naar je eigen topics gaat (voorbeeld "Geen service ODF Fiber”). 

Dit topic gaat nu op slot. 

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

200 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Vouchercodes zijn uitgestuurd via privéberichten. Let op: deze kan ik alleen versturen wanneer je een mobiel abonnement bij T-Mobile, Ben of Tele2 hebt. Sorry voor het ongemak, ik blijf scherp op een update en plaatst een concrete update zodra deze er is!

Ik heb sinds een paar minuten ook problemen met mijn glasvezel verbinding. Eerst knipperde het LOS lampje op het glasvezelkastje rood. Nu is alleen het Internet lampje op het modem nog rood. Ik heb zowel het glasvezel als het modem verschillende keren opnieuw opgestart. Valt dit onder deze storing, of is dit een ander probleem?

 

EDIT: Na nogmaals herstarten is het probleem verholpen.

Reputatie 2

Update 13:50 Het onderzoek loopt in volle vaart. We zullen jullie van een concrete update voorzien zodra deze er is.

 

Update 15:20 We zijn druk bezig om dit in goede banen te geleiden en zorgen er zo snel mogelijk voor dat alles weer hersteld is. 

Wanneer denken jullie dit te hebben opgelost?

Dat is giswerk en daar ga ik jullie niet mee lastigvallen, maar als ik naar alle knappe koppen kijk die hier bovenop zitten, zou dit toch echt wel snel hersteld moeten kunnen worden. Jullie houden nog een concrete update van me tegoed.

Ik zou graag worden 'lastiggevallen’ hiermee, want nu tasten we in het duister… 

'Snel hersteld', 'houden tegoed’ zijn allemaal nietszeggende antwoorden. Graag iets meer concreet.

Het helpt ook als u zegt: uiterlijk om zo en zo laat krijgt u een nieuwe reactie. 

Modem blijkt defect te zijn. Goed geholpen. Even behelpen met een hotspot voor de WiFi, maar dat is niet anders. 

Beste T-mobile, 

Waarom ontvangen klanten niet bij voorbaat al een voucher en moeten wij via de community erachter komen dat deze service verleend wordt. Graag ontvang ik ook 2 vouchers voor beide T-mobile abbonementen. 

Mvgr. 

Sinds een half uur nu ook problemen met de verbinding in Eindhoven.

Kunnen jullie mij ook een voucher opsturen?

Reputatie 7
Badge +16

@Marnixlameijer De Media Converter is het zwartgrijze doosje dat het modem verbindt met het aansluitpunt en ziet er zo uit bij jou:

 

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE: bij nader onderzoek van alle offline-aansluitingen blijkt dat de Media Converter nog niet gereset is. Zorg ervoor dat deze stroomloos gehouden wordt, samen met het modem. In alle gevallen komen de verbindingen dan vanzelf weer online!

Reboot modem | T-Mobile Community

 

 

UPDATE: bij nader onderzoek van alle offline-aansluitingen blijkt dat de Media Converter nog niet gereset is. Zorg ervoor dat deze stroomloos gehouden wordt, samen met het modem. In alle gevallen komen de verbindingen dan vanzelf weer online!

Reboot modem | T-Mobile Community

 

 

Dit heeft geholpen. Hij zat wat verstopt. Dacht dat men alleen een mediaconverter had als je ook tv had. Bedankt!

Reputatie 7
Badge +16

@Harinish The outage you're experiencing is related to another issue. I'll make a new topic for you so we can troubleshoot you individually! 

@Harinish The outage you're experiencing is related to another issue. I'll make a new topic for you so we can troubleshoot you individually! 

Thanks @Jason ! Please let me know how to resolve this problem.

Reputatie 7
Badge +16

@tvdiesen Komt er meteen aan. Check zo je PB's!

Reputatie 7
Badge +16

@Carmen Bento You seem to have been affected by another, unrelated issue. I'll create a new topic for you!

Voor mij is het voorbij ik heb weer tv allemaal bedankt. Peter 

Reputatie 1

@Haniebal Zo te zien speelt er bij jou een ander probleem dan dit algemene probleem en lijkt er sprake te zijn van een glasvezelbreuk. Zou je hier alsjeblieft een apart topic voor willen maken? Dan pakt mijn collega dit zo snel mogelijk verder voor je op!

 

@JunaB Zo te zien staat er voor jou ook al een verzoek uit naar onze specialisten en lijkt het om een ander probleem te gaan dan dit algemene probleem. 

Hi Demi,

 

ik heb zojuist een nieuw topic aangemaakt. Zouden jullie hier snel naar kunnen kijken aangezien ik al langer dan 24 uur geen internet heb?

 

alvast bedankt!

 

gr hanneke

Ik vindt het knap irritant dat ik nog steeds geen tv kan kijken. De storing duurt nu wel erg lang. 

Reputatie 7
Badge +16

Update 13:50 Het onderzoek loopt in volle vaart. We zullen jullie van een concrete update voorzien zodra deze er is.

Reputatie 2

Ik heb een tmobile sim😁

Reputatie 2

@GraceB Het lijkt erop dat jouw verbinding inderdaad getroffen is door de verbindingsproblemen. Ik kan op afstand niks handmatig forceren. Het is wachten op de uiteindelijke oplossing.

@Jason Ontzettend onfortuinlijk! Ik hoop dat het snel opgelost wordt! 
 

Reputatie 2

@Jason Dank voor het aanbod. Voegt het iets toe wanneer je al tmobile mobiel unlimited hebt? Ik dacht het niet? Anders graag natuurlijk.

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedenavond all, jammer genoeg is het toch nog niet voor iedereen opgelost. Het wordt zeker niet pas maandag eer er weer naar gekeken zal worden, dat is onzin. Vanavond en morgen zal er minstens net zoveel aandacht aan besteed worden om het voor de individuele cases ook te herstellen. Mocht iemand nog een voucher kunnen gebruiken, geef het dan alsjeblieft in dit topic aan. Alvast bedankt en ondanks alles een mooie avond toegewenst!

P.s. indien er nog een zinnige update kan worden gegeven, zal ik die meteen plaatsen hier!

Reputatie 7
Badge +14

Top!

@Nikkiej Dit is denk ik nog een restant van de tv-problemen van gisteren. Een herstart van het modem + reprovisie zouden moeten werken. Ik voer de reprovisie uit voor je, herstart jij dan het modem? 

ik ga het modem opnieuw opstarten

 

top!! hij doet het dankjewel

Reputatie 7
Badge +16

@Jojo22091983 en @Frankvanh De vouchercodes komen eraan in een PB!

Reputatie 7
Badge +16

@Filizko Ik stuur je de vouchercodes toe per PB!