Beantwoord

Geen Internet 01-11-2022 Weert



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

114 reacties

Reputatie 3

Nou vandaag de monteur langs gehad. Voor dat hij langs kwam had ik een LOS lampje wat rood knipperde (nieuw probleem). Monteur komt langs vervangt ONT helaas nog steeds hetzelfde. Vervolgens gaat hij naar de wijkcentrale (heb ik wel 10x gevraagd aan T-Mobile al die tijd om daar maar eens te gaan kijken helaas dus nooit gebeurd) zie dat daar de patchkabel helemaal getwist is en op een waardeloze manier aangesloten.

 

Terug gekomen werkt ONT kastje weer, geen LOS lampje meer wat rood knippert dus. Monteur doet een speedtest en haalt draadloos een uploadsnelheid van 400 mbps.

Dus het lag al die tijd buitenshuis omdat in de wijkcentrale mijn aansluiting niet goed was. Jammer dat het zo lang heeft geduurd. 

Reputatie 3

@Jason kan ik niet terug naar CTS-converter? Terug naar AON ipv GPON? Ik heb nog zo'n converter thuis. Als mijn buurman geen problemen heeft dan zou ik dat dus ook niet moeten krijgen? Dan is het probleem meteen opgelost. 

Moet trouwens zeggen dat ik gisteren vergeleken met eergisteren iets minder last had van wegvallende verbinding. Het is toch zeer waarschijnlijk dat ik veel demping op mijn glasvezel heb. Vermoedelijk ergens een vezeltje behoorlijk krom of zelfs geknikt. 

Reputatie 3

Is er trouwens iets wat jullie kunnen doen tegen packet loss of is dat ook iets waar KPN naar moet kijken? 

Reputatie 7
Badge +16

@supremeone Bedankt voor jouw update! Ik hoop dat we zeer spoedig met goed nieuws vanuit de netbeheerder kunnen komen. Wordt vervolgd!

Reputatie 3

Zojuist weer een knipperende PON lampje en de verbinding weer weg. Het heeft ongeveer 2 a 3 min geduurd 

Reputatie 3

@Lisa helaas toch zojuist weer een knipperende PON lampje en de verbinding is weer weg. Ik denk dat er toch iets niet goed is in de wijkcentrale. Nadat de gewiste patchkabel daar vervangen werd, had ik alweer een fatsoenlijke uploadsnelheid. Toch heb ik nog steeds dus last van een wegvallende verbinding. 

Reputatie 3

En nu weer. Het valt me op dat het soms binnen een korte tijd (15-20 min) meerdere keren gebeurt en soms urenlang niet (alleen 's morgens en 's avonds).

 

Update nu toch weer voor de 4de keer in een tijdsbestek van 30 min. 

Wel toch echt opmerkelijk dat het achterelkaar gebeurt. 

Reputatie 3

@Jason dit kan toch niet waar zijn? ONT kastje is niet eens vervangen, ik heb al die tijd geen nieuwe modem ontvangen. In eerste instantie lag het ook niet binnenhuis volgens jullie. Toen de monteur een maand geleden langs kwam had hij wel de patchkabel vervangen, om in ieder geval ervoor te zorgen dat ik weer deels een werkende verbinding had. Maar wanneer ik vroeg naar nieuwe apparatuur werd destijds gezegd het probleem ligt buitenshuis. Dus ik heb wekenlang voor niks gewacht en jullie technische dienst heeft in al die tijd niks kunnen doen? 

Reputatie 3

Tracert heeft geen zin het is niet zo dat ik elke minuut packet loss heb. Ik heb wel een zeer instabiele verbinding en diep en diep trieste uploadsnelheid. Ik begrijp ook niet waarom ik voor afgelopen maand en deze maand de facturen zou moeten betalen. Wie gaat mijn immateriële schade vergoeden? Ik ben de afgelopen weken meerdere malen zeer gefrustreerd geweest dat is toch niet goed voor mijn gezondheid. 

Reputatie 3

Soms heb ik minder dan 100 kbps nu is het bekabeld op de ps5 1.2mbps maar de verbinding valt steeds weg. Zelfs het uploaden van deze simpele foto duurt veels te lang

Reputatie 3

Het valt me trouwens wel op dat het internet vol staat met veel mensen die last hebben van dit fenomeen (knipperende PON) en dat het telkens lang duurt voordat het opgelost wordt.

Is het misschien niet tijd om jullie apparatuur te vervangen en dit probleem grondig op te lossen? Je zou denken dat je met glasvezel meer stabiliteit krijgen. Ik heb nog nooit iets vergelijkbaars meegemaakt ook niet vroeger met ADSL. Zo gaan jullie nog helaas klanten kwijtraken. Hopelijk kijkt iemand snel in de wijkcentrale want de buren met T-Mobile hebben nergens last van 

Reputatie 3

De snelheid op mijn telefoon 🤦‍♂️ 

Reputatie 3

Hopelijk is het niet storend maar wederom is de verbinding weggevallen. Mijn modem valt niet uit dus daar licht het zeker niet aan. Het is telkens dat het PON lampje voor even knippert 

Reputatie 3

@brand034 het is dat ik weer internet heb. Heb vorige maand 2 weken helemaal geen internet gehad en daarna wekenlang een zeer lage uploadsnelheid. 2 van de 3 problemen zijn opgelost. Bij mij knippert het PON lampje steeds. Modem wordt niet gereset (kijk even of je de juiste adapter gebruikt). Als bij jou de modem steeds wegvalt dan is er wat anders aan de hand. Bij mij ligt het probleem toch in de wijkcentrale.

 

Ik weet niet wat ze daar voor 1 november hebben gedaan maar alles begon voor 1 november. Mijn patchkabel was helemaal getwist en heel chaotisch aangesloten. Dat is dus nu inmiddels vervangen. Maar toch blijft mijn verbinding regelmatig wegvallen. Soms is gedurende een korte tijd meerdere keren andere keer 1x in de ochtend en 1x in de avond. Het is echt heel random.

Google zit vol met klachten over GPON systeem wat T-Mobile gebruikt. Ik heb geduld maar ik vind dat T-Mobile echt hier wat aan moet doen. Nog een fijne kerst en feestdagen! 

Reputatie 7

Hi @supremeone, ik heb meteen nagevraagd bij mijn collega's of er een nieuwe reminder naar KPN gestuurd moet worden of dat we nog heel even geduld moeten hebben. Mijn collega heeft bevestigd dat er nog geen reden is voor paniek en dat KPN zo snel mogelijk contact met jou opneemt. Laat je het hier weten als het is gelukt om de afspraak in te plannen? Ik ga duimen dat ze hier vandaag nog op terugkomen. 

Reputatie 7
Badge +5

Dankjewel voor deze update @supremeone! Ik ben blij dat het probleem verholpen is, maar ben het met je eens dat dit een poos heeft geduurd. Ik neem jouw ervaring dus zeker mee. Voor nu wil ik je een hele mooie dag toewensen!

Reputatie 6
Badge

@Jason kan ik niet terug naar CTS-converter? Terug naar AON ipv GPON? Ik heb nog zo'n converter thuis. Als mijn buurman geen problemen heeft dan zou ik dat dus ook niet moeten krijgen? Dan is het probleem meteen opgelost. 

Moet trouwens zeggen dat ik gisteren vergeleken met eergisteren iets minder last had van wegvallende verbinding. Het is toch zeer waarschijnlijk dat ik veel demping op mijn glasvezel heb. Vermoedelijk ergens een vezeltje behoorlijk krom of zelfs geknikt. 

@supremeone problemen met demping zijn niet waarschijnlijk. Je demping is -13.34 db (netjes midden in de range voor  een correcte verbining (-8 to -27 db). De netwerk provider zou de patch kabel aan hun kant kunnen checken maar een probleem in de patch kabel is niet erg waarschijnlijk, want dan zou de demping veel hoger zijn. -13db is normaal.

Een moderator mag aangeven of terug naar AON mogelijk is, maar dat is niet waarschijnlijk.  Wat zegt de ONT over de ONT Registration Status: is dat O5 als de verbinding faalt?

Zoals @jason zei: bij een knipperend PON-lampje heb je we licht op het FTU (glasvezelaansluitpunt) maar geen verbinding met het GPON-netwerk. Een veel voorkomende oorzaak is dat er verkeerde apparatuur op dezelfde splitter is aangesloten. Maar jij had DHCP fouten in jouw netwerk (met je powerline adapter(s))

Kun je nog eens een logfile posten. Ik wil wel eens zien of er nog steeds DHCP fouten optreden in jouw netwerk. De link tussen een knipperend PON lampje en interne DHCP fouten ontgaat me (waarschijnlijk waren er 2 onafhankelijke problemen) maar het is wel verstandig om dat even te checken

Reputatie 3

Hoi dankjewel. Ja klopt inmiddels heb ik dus al contact opgenomen met de klantenservice en hopelijk wordt het probleem zo snel mogelijk opgelost. Wij hebben 2 personen in ons huishouden met een T-Mobile en Tele 2 abonnement dus dat is welkom. 

Reputatie 3

@Lisa ik heb een sms ontvangen van Volker Wessels met het verzoek om terug te bellen. Klopt dit?

Reputatie 3

@Lisa ja ik bedoel Google maar eens naar PON knippert of zoek diverse fora door, ook de tmobile community. Mijn inziens hebben te veel mensen hier last van. En het lijkt ook nog iets te zijn van de laatste tijd. 

Reputatie 3

Weet niet wat er nu weer aan de hand is maar mijn verbinding valt vandaag echt op meerdere momenten weg. 

Reputatie 3

Vandaag is de verbinding waardeloos niet te doen. Dit nog even output van ONT optical information.

 

Reputatie 3

Vandaag is het weer raak. Het valt me op dat het vaker op dinsdag en woensdag zeer instabiel is. Natuurlijk komt het ook op andere dagen voor.

Op dit moment zelfs om de paar minuten en dan de afgelopen 2 uur. 

Reputatie 3

@Cheyenne nou helemaal is het nog niet opgelost want heb gisterenavond en vanochtend 2 momenten gehad dat mijn verbinding weg viel. Uploadsnelheid is wel in orde. Dus toch nog niet helemaal opgelost 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @supremeone, jammer! We geven niet op, ik wil de technische dienst graag weer op deze zaak zetten. Wel is bij het laatste bezoek het een en ander vervangen en wil ik zeker weten dat ik met de juiste gegevens werk. Zou je mij het MAC adres en serienummer van het modem willen sturen, en het MAC adres en serienummer van de ONT. Graag via een privébericht, om je gegevens te beschermen Ik pak dit dan zo snel mogelijk verder op!