Wij hebben al sinds 13:00 geen verbinding. Router meerdere keren uitgezet en aangezet ook de converter. Maar helaas
Beste antwoord door Cal van Odido
Bekijk origineelWij hebben al sinds 13:00 geen verbinding. Router meerdere keren uitgezet en aangezet ook de converter. Maar helaas
Beste antwoord door Cal van Odido
Bekijk origineelNou vandaag de monteur langs gehad. Voor dat hij langs kwam had ik een LOS lampje wat rood knipperde (nieuw probleem). Monteur komt langs vervangt ONT helaas nog steeds hetzelfde. Vervolgens gaat hij naar de wijkcentrale (heb ik wel 10x gevraagd aan T-Mobile al die tijd om daar maar eens te gaan kijken helaas dus nooit gebeurd) zie dat daar de patchkabel helemaal getwist is en op een waardeloze manier aangesloten.
Terug gekomen werkt ONT kastje weer, geen LOS lampje meer wat rood knippert dus. Monteur doet een speedtest en haalt draadloos een uploadsnelheid van 400 mbps.
Dus het lag al die tijd buitenshuis omdat in de wijkcentrale mijn aansluiting niet goed was. Jammer dat het zo lang heeft geduurd.
Moet trouwens zeggen dat ik gisteren vergeleken met eergisteren iets minder last had van wegvallende verbinding. Het is toch zeer waarschijnlijk dat ik veel demping op mijn glasvezel heb. Vermoedelijk ergens een vezeltje behoorlijk krom of zelfs geknikt.
Is er trouwens iets wat jullie kunnen doen tegen packet loss of is dat ook iets waar KPN naar moet kijken?
Zojuist weer een knipperende PON lampje en de verbinding weer weg. Het heeft ongeveer 2 a 3 min geduurd
En nu weer. Het valt me op dat het soms binnen een korte tijd (15-20 min) meerdere keren gebeurt en soms urenlang niet (alleen 's morgens en 's avonds).
Update nu toch weer voor de 4de keer in een tijdsbestek van 30 min.
Wel toch echt opmerkelijk dat het achterelkaar gebeurt.
Tracert heeft geen zin het is niet zo dat ik elke minuut packet loss heb. Ik heb wel een zeer instabiele verbinding en diep en diep trieste uploadsnelheid. Ik begrijp ook niet waarom ik voor afgelopen maand en deze maand de facturen zou moeten betalen. Wie gaat mijn immateriële schade vergoeden? Ik ben de afgelopen weken meerdere malen zeer gefrustreerd geweest dat is toch niet goed voor mijn gezondheid.
Soms heb ik minder dan 100 kbps nu is het bekabeld op de ps5 1.2mbps maar de verbinding valt steeds weg. Zelfs het uploaden van deze simpele foto duurt veels te lang
Het valt me trouwens wel op dat het internet vol staat met veel mensen die last hebben van dit fenomeen (knipperende PON) en dat het telkens lang duurt voordat het opgelost wordt.
Is het misschien niet tijd om jullie apparatuur te vervangen en dit probleem grondig op te lossen? Je zou denken dat je met glasvezel meer stabiliteit krijgen. Ik heb nog nooit iets vergelijkbaars meegemaakt ook niet vroeger met ADSL. Zo gaan jullie nog helaas klanten kwijtraken. Hopelijk kijkt iemand snel in de wijkcentrale want de buren met T-Mobile hebben nergens last van
De snelheid op mijn telefoon 🤦♂️
Hopelijk is het niet storend maar wederom is de verbinding weggevallen. Mijn modem valt niet uit dus daar licht het zeker niet aan. Het is telkens dat het PON lampje voor even knippert
Ik weet niet wat ze daar voor 1 november hebben gedaan maar alles begon voor 1 november. Mijn patchkabel was helemaal getwist en heel chaotisch aangesloten. Dat is dus nu inmiddels vervangen. Maar toch blijft mijn verbinding regelmatig wegvallen. Soms is gedurende een korte tijd meerdere keren andere keer 1x in de ochtend en 1x in de avond. Het is echt heel random.
Google zit vol met klachten over GPON systeem wat T-Mobile gebruikt. Ik heb geduld maar ik vind dat T-Mobile echt hier wat aan moet doen. Nog een fijne kerst en feestdagen!
Hi
Dankjewel voor deze update
Moet trouwens zeggen dat ik gisteren vergeleken met eergisteren iets minder last had van wegvallende verbinding. Het is toch zeer waarschijnlijk dat ik veel demping op mijn glasvezel heb. Vermoedelijk ergens een vezeltje behoorlijk krom of zelfs geknikt.
Een moderator mag aangeven of terug naar AON mogelijk is, maar dat is niet waarschijnlijk. Wat zegt de ONT over de ONT Registration Status: is dat O5 als de verbinding faalt?
Zoals @jason zei: bij een knipperend PON-lampje heb je we licht op het FTU (glasvezelaansluitpunt) maar geen verbinding met het GPON-netwerk. Een veel voorkomende oorzaak is dat er verkeerde apparatuur op dezelfde splitter is aangesloten. Maar jij had DHCP fouten in jouw netwerk (met je powerline adapter(s))
Kun je nog eens een logfile posten. Ik wil wel eens zien of er nog steeds DHCP fouten optreden in jouw netwerk. De link tussen een knipperend PON lampje en interne DHCP fouten ontgaat me (waarschijnlijk waren er 2 onafhankelijke problemen) maar het is wel verstandig om dat even te checken
Hoi dankjewel. Ja klopt inmiddels heb ik dus al contact opgenomen met de klantenservice en hopelijk wordt het probleem zo snel mogelijk opgelost. Wij hebben 2 personen in ons huishouden met een T-Mobile en Tele 2 abonnement dus dat is welkom.
Weet niet wat er nu weer aan de hand is maar mijn verbinding valt vandaag echt op meerdere momenten weg.
Vandaag is de verbinding waardeloos niet te doen. Dit nog even output van ONT optical information.
Vandaag is het weer raak. Het valt me op dat het vaker op dinsdag en woensdag zeer instabiel is. Natuurlijk komt het ook op andere dagen voor.
Op dit moment zelfs om de paar minuten en dan de afgelopen 2 uur.
Hoi
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.