Beantwoord

Geen Internet 01-11-2022 Weert



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

114 reacties

Reputatie 3

Ik dacht het sowieso goed zou komen. Nou krijg ik niet eens een reactie meer? 

Reputatie 7

Hi @supremeone, zoals beloofd zou ik je voorzien van een update! Zojuist heb ik het volgende doorgekregen van mijn collega. Er wordt nog steeds volop aan dit issue gewerkt door mijn collega's en we zitten dan ook zeker niet stil. Er lijkt bij jou sprake te zijn van een stoorzender in het netwerk, waardoor je op dit moment geen diensten hebt. Deze stoorzender is nog niet gevonden, maar wij proberen deze stoorzender uiteraard zo snel mogelijk op te sporen. Hopelijk komt deze snel aan het licht bij mijn collega. 

 

Reputatie 3

@Lisa dank voor de update ik neem dat er wordt gekeken of is gekeken in de wijkcentrale. Het zou toch echt daar mis zijn gegaan aangezien verder niemand in de buurt problemen heeft. Eventueel een nieuwe media converter opsturen heeft dat geen zin? Zou de media converter niet stuk kunnen zijn of de Zyxel modem? 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @supremeone, het onderzoek is inmiddels afgerond. Er zijn geen problemen gevonden in ons netwerk. Kun je een nog een tracert met ons delen, alsjeblieft? Ik ben wel erg benieuwd waar het dan mis lijkt te gaan.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @supremeone, omdat jij gebruikmaakt van GPON heb je geen CTS-converter maar een Huawei Network Terminal; een converter zou bij jou geen effect hebben. 

Ik heb Cheyenne gevraagd om het voor je op te pakken!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @supremeone, dit is inderdaad een lastige. Om te gamen is onder de 20 ms echt een perfecte verbinding!😅 Zie inderdaad dat het hier en daar wat schommelt. Dit is natuurlijk wel een moment opname. Hoe drukker het op het netwerk is hoe meer ping je zult zien op de test. Wat je misschien nog kan proberen is om je firewall aan te passen. De firewalls op je computer en modem scannen al het verkeer dat je netwerk opkomt. Dit beschermt je natuurlijk maar zorgt er wel voor dat je verbinding wat minder snel is. Als je bijvoorbeeld je game op een whitelist zet, dan scant de firewall verkeer vanuit deze game niet meer. Dit leidt tot een lagere latency en ping. Verder denk ik niet dat er nóg meer uit te halen valt.

Reputatie 7

Hi @supremeone, terechte vragen van je! Dit heb ik zojuist voor je nagevraagd bij onze technische dienst. Ik laat het je weten als daar een reactie op binnen is gekomen. 

Reputatie 7

Hi @supremeone, bedankt voor de update! Ping verlagen is raadzaam, maar niet altijd is er winst te behalen. We hebben een topic geschreven over allerlei technische trucjes die vooral bij het gamen handig zijn: Latency, Ping en Jitter. Ik hoop dat je met die uitleg en tips je Ping nog verder kan verlagen, al is een ping tussen de 2 en 11 ms al best goed!

Reputatie 3

En nu weer 

Reputatie 3

Omstreeks 18:00 uur heeft het PON lampje minuten lang geknipperd. Over het algemeen is mijn verbinding waardeloos in het weekend. 

Reputatie 3

Gisteren had ik een redelijk stabiele verbinding (behalve zeer lage uploadsnelheid) vandaag is het gedurende de hele dag weer heel slecht. Zowel download als upload is heel langzaam en de verbinding valt regelmatig weg. 

Reputatie 3

@Sander je begrijpt me verkeerd. Als je naar de tracert kijk zie je dat het bij hop 1 (gateway) van 2ms naar 11ms gaat bij hop 2 (Tmobile Core). Ik vraag me af waarom het automatisch 9ms bij komt. Alle andere hops zijn redelijk stabiel. 

Reputatie 3

@Tommie je bedoelt de firewall van de T50? En eventueel een andere router met QoS? Want op de PS5 kan ik helaas geen firewall uitzetten.

Het is ook dat het zo schommelt. Ik ben allang blij dat mijn verbinding weer helemaal stabiel is en geen packet loss meer heb na het vervangen van de FTU. Alleen ja als het echt mogelijk is dan liever ook nog wat stabielere ping.

 

Al is het een moment opname dit is wel altijd het geval. 

Reputatie 3

@Shilka heb je een andere router geprobeerd?