Beantwoord

Geen Internet 01-11-2022 Weert



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

114 reacties

Reputatie 3

@Jason dit kan toch niet waar zijn? ONT kastje is niet eens vervangen, ik heb al die tijd geen nieuwe modem ontvangen. In eerste instantie lag het ook niet binnenhuis volgens jullie. Toen de monteur een maand geleden langs kwam had hij wel de patchkabel vervangen, om in ieder geval ervoor te zorgen dat ik weer deels een werkende verbinding had. Maar wanneer ik vroeg naar nieuwe apparatuur werd destijds gezegd het probleem ligt buitenshuis. Dus ik heb wekenlang voor niks gewacht en jullie technische dienst heeft in al die tijd niks kunnen doen? 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @supremeone, het onderzoek is inmiddels afgerond. Er zijn geen problemen gevonden in ons netwerk. Kun je een nog een tracert met ons delen, alsjeblieft? Ik ben wel erg benieuwd waar het dan mis lijkt te gaan.

Reputatie 3

Het wordt er niet beter op vandaag weer een waardeloze verbinding

Reputatie 7
Badge +8

@supremeone Ik zie dat het ticket nog open staat, ik heb dan ook gelijk hier navraag voor gedaan of er hier prio aan gegegeven kan worden. Hopelijk zorgt dit voor schot in de zaak!

Reputatie 3

Heb ook last van packet loss

Reputatie 3

Vandaag valt mijn internetverbinding weg om de haverklap. Ik vraag me af hoevaak een monteur afgelopen maand in de wijk POP al heeft gekeken. Volgens mij nog geen één keer 

Reputatie 7
Badge +5

Het onderzoek loopt inderdaad nog @supremeone, sorry voor het wachten! We zijn samen met de netwerkbeheerder aan het kijken waar de oorzaak precies ligt. Weet dat we druk bezig zijn en de oplossing langzaam maar zeker onderweg is!

Reputatie 3

Ruim 2 weken verder en nog steeds last van wegvallende verbinding en zeer lage uploadsnelheid. 

Reputatie 7
Badge +16

@supremeone Bedankt voor jouw update! Ik hoop dat we zeer spoedig met goed nieuws vanuit de netbeheerder kunnen komen. Wordt vervolgd!

Reputatie 3

Gisteren had ik een redelijk stabiele verbinding (behalve zeer lage uploadsnelheid) vandaag is het gedurende de hele dag weer heel slecht. Zowel download als upload is heel langzaam en de verbinding valt regelmatig weg. 

Reputatie 7
Badge +5

Thanks @supremeone! Het probleem ligt inmiddels bij de netwerkbeheerder. We houden je op de hoogte! 💪🏼

Reputatie 3

Vanmorgen paar keer weer minutenlang geen internet verbinding. PON lampje knippert steeds op de modem geen rode wereldbol 

Reputatie 7

Hi @supremeone, yes - dit gaat zeker weten goedkomen! En juist top dat je alle informatie hier blijft doorspelen. Bljif dat ook vooral doen. 

Reputatie 3

Dankjewel @Lisa ik geef gewoon even door wat ik allemaal ervaar. Dit gaat goed komen! 

Reputatie 7

Hi @supremeone, heel erg bedankt voor de update! Ik ben heel blij dat je weer online bent. Hiervoor heb ik net meteen de vergoeding in orde gemaakt. Dit kun je checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties.

Daarnaast wilde ik het issue dat je aansnijdt meteen verder oppakken, maar ik zie dat dit verzoek al netjes is doorgezet door de monteur. De technische dienst pakt dit dan ook zo snel mogelijk verder op. Ik heb in ieder geval een notitie toegevoegd dat je ook een wegvallende verbinding ervaart, zodat die ook aangepakt wordt. Nu je weer online bent, gaan we ook zorgen dat je van de laatste hinder af komt! 💪

Reputatie 3

Behalve dat ik een zeer lage uploadsnelheid heb (soms minder dan 100 kbps). Heb ik de afgelopen dagen een wegvallende internetverbinding. Het PON lampje begint dan voor even te knipperen en herstelt zichzelf na een kleine minuut. Dit had ik voorheen nooit. 

Reputatie 3

@Cal @Lisa @Ginny Update: zojuist is de monteur langs geweest. Bleek dat de glasvezelkabel verkeerd was aangesloten. Ik had een kabel met allebei een blauwe uiteinde, terwijl één uiteinde groen moest zijn. (Blijkbaar heeft de vorige monteur een verkeerde kabel gebruikt).

De monteur heeft ook met zijn telefoon een snelheids test uitgevoerd omdat ik aangaf dat de uploadsnelheid laag is (ook hier eerder aangegeven). Download snelheid was prima meer dan 600 mbps maar upload haalde maar net 10-15 mbps. Hij zei hier ik ga ik een ticket voor aanmaken en bellen naar Guidon. Maar na 1 min bellen gaf hij aan dat het te lang zou duren dus is hij afgehaakt en weggereden (wel aangegeven dat hij in de auto zou bellen).

Dus mijn probleem met de uploadsnelheid is nog steeds niet opgelost en ik weet niet of de monteur hier daadwerkelijk een ticket voor heeft aangemaakt.

Graag een oplossing voor mijn uploadsnelheid. 

 

Reputatie 7

Hi @supremeone, graag wil ik nog bij je terugkomen met de reactie van mijn collega! Mijn collega heeft deze week opnieuw Guidion en KPN aangestuurd. Het issue speelt echt buitenshuis, dus een andere Media Converter kan dit jammer genoeg niet verhelpen. Er wordt nog hard aan gewerkt. 

 

Reputatie 7

Hi @supremeone, terechte vragen van je! Dit heb ik zojuist voor je nagevraagd bij onze technische dienst. Ik laat het je weten als daar een reactie op binnen is gekomen. 

Reputatie 3

@Lisa dank voor de update ik neem dat er wordt gekeken of is gekeken in de wijkcentrale. Het zou toch echt daar mis zijn gegaan aangezien verder niemand in de buurt problemen heeft. Eventueel een nieuwe media converter opsturen heeft dat geen zin? Zou de media converter niet stuk kunnen zijn of de Zyxel modem? 

Reputatie 7

Hi @supremeone, zoals beloofd zou ik je voorzien van een update! Zojuist heb ik het volgende doorgekregen van mijn collega. Er wordt nog steeds volop aan dit issue gewerkt door mijn collega's en we zitten dan ook zeker niet stil. Er lijkt bij jou sprake te zijn van een stoorzender in het netwerk, waardoor je op dit moment geen diensten hebt. Deze stoorzender is nog niet gevonden, maar wij proberen deze stoorzender uiteraard zo snel mogelijk op te sporen. Hopelijk komt deze snel aan het licht bij mijn collega. 

 

Reputatie 6

Hoi @supremeone, Ik heb het abonnement bekeken en ik snap de verwarring, maar gelukkig kan ik je geruststellen!
De bundel waar onder staat 25000 MB is het oorspronkelijke abonnement van je partner.
De bundel waar onder staat 471040 MB is de Unlimited data voucher.

Het abonnement van je partner heeft nog 17 Gb tegoed over.
De Unlimited voucher heeft nog 442 Gb over.

De Unlimited voucher wordt eerst opgemaakt, de bundel van je partner zal gedurende deze periode niet aangebroken worden.

Reputatie 3

@Ginny ik heb je een privébericht gestuurd 

Reputatie 6

Hoi @supremeone, Lisa geniet vandaag van een dag vrij, maar ik help je graag! Het is niet gebruikelijk dat eerst de eigen data wordt aangebroken en daarna pas de Unlimited voucher. Ik check graag hoe dit zit! Wil je mij via een privébericht het mobiele nummer sturen waarom het gaat? Alvast bedankt!

Reputatie 3

@Lisa kijk even naar je privéberichten. Mijn partner heeft eergisteren de Unlimited Data voucher geactiveerd. Zij heeft een abonnement bij Tele 2. Ook heeft zij keurig een bevestigings sms ontvangen dat de bundel geactiveerd is maar nu blijkt 2 dagen later dat ipv de unlimted data bundel ze haar eigen bundel heeft verbruikt van de 25GB is nog maar 450MB over. Hoe kan dat? Ze had deze maand nog maar 6GB verbruikt.

Stel dat volgende week onze thuis verbinding is hersteld en de 7 dagen voorbij zijn dan heeft ze nog voor de resterende 3 weken van deze maand helemaal geen data bundel meer over. Hoe gaat dit opgelost worden?