Wij hebben al sinds 13:00 geen verbinding. Router meerdere keren uitgezet en aangezet ook de converter. Maar helaas
Beste antwoord door Cal van Odido
Bekijk origineelWij hebben al sinds 13:00 geen verbinding. Router meerdere keren uitgezet en aangezet ook de converter. Maar helaas
Beste antwoord door Cal van Odido
Bekijk origineelHi
Weet niet wat er nu weer aan de hand is maar mijn verbinding valt vandaag echt op meerdere momenten weg.
Hopelijk is het niet storend maar wederom is de verbinding weggevallen. Mijn modem valt niet uit dus daar licht het zeker niet aan. Het is telkens dat het PON lampje voor even knippert
Zojuist weer een knipperende PON lampje en de verbinding weer weg. Het heeft ongeveer 2 a 3 min geduurd
En nu weer
Ik heb vanochtend weer (dit keer op 2 verschillende momenten) geen verbinding gehad
Hoi
Zojuist is mijn verbinding weer weggevallen en wat ik nu real time constateer is dat het PON lampje knippert. Dit heeft ongeveer een minuut geduurd.
Dit betekent toch dat het nog steeds niet 100% is in de wijkcentrale. Mijn patchkabel was daar al eerder op een belabberde wijze aangesloten
Dankjewel voor deze update
Nou vandaag de monteur langs gehad. Voor dat hij langs kwam had ik een LOS lampje wat rood knipperde (nieuw probleem). Monteur komt langs vervangt ONT helaas nog steeds hetzelfde. Vervolgens gaat hij naar de wijkcentrale (heb ik wel 10x gevraagd aan T-Mobile al die tijd om daar maar eens te gaan kijken helaas dus nooit gebeurd) zie dat daar de patchkabel helemaal getwist is en op een waardeloze manier aangesloten.
Terug gekomen werkt ONT kastje weer, geen LOS lampje meer wat rood knippert dus. Monteur doet een speedtest en haalt draadloos een uploadsnelheid van 400 mbps.
Dus het lag al die tijd buitenshuis omdat in de wijkcentrale mijn aansluiting niet goed was. Jammer dat het zo lang heeft geduurd.
Hoi
Als je de ONT kort van het stroom afhaalt zal zowel de upload- als downloadsnelheid inderdaad flink verbeteren. Echter, als je dit al eerder hebt geprobeerd, wat volgens mij vaak genoeg het geval is geweest bijvoorbeeld tijdens het bezoek van de monteurs, dan zal de verhoging slechts van tijdelijke aard zijn. Daarom zou ik dit met de huidige stand van zaken ook niet opperen.
In je vorige berichten gaf je aan dat het modem leed onder stroomverlies. Hoewel je niet expliciet hebt benoemt dat je de stroomvoorziening hebt uitgesloten wil ik graag de in passe doorbreken en ga ik een Guidion monteur voor je aanvragen met het expliciete verzoek om je ONT te vervangen.
Op hoop van zegen dat de ONT het voor je oplost. Het liefst zie ik je snel weer als vanouds genieten!
Nou heb ik weer ff een snelheidstest gedaan en merk ik dat de uploadsnelheid weer veel minder is geworden.
Lijkt er toch op dat het ergens anders geknepen wordt maar ik vind het wel de moeite waard om het ONT kastje te vervangen. Alle ellende is daarmee begonnen tenslotte.
Dus nog altijd verlies verbinding (instabiliteit) en lage uploadsnelheid
Ik heb het ONT kastje 10 min van de stroom afgehaald en vervolgens ff snel een speedtest op mijn telefoon gedaan. Ik zie nu dat ik al een veel beter uploadsnelheid heb maar het komt nog bij lange na niet in de buurt van mijn downloadsnelheid. Ik zal het verder blijven observeren en jullie op de hoogte houden.
Bijv in dit topic wordt veel meer informatie versterkt. Er wordt gesproken over een port move. Ik vraag me af of dat bij mij ook is gebeurt
Hoi
Ik acht de kans namelijk klein dat de ONT kortsluiting kan veroorzaken, maar mocht je deze problemen ook met een ander stopcontact of verlengsnoer ervaren dan stuur ik graag iemand langs om de ONT voor je te vervangen.
Ik hoop dat we dit hiermee snel helemaal voor je op kunnen lossen!
Update:
Erger nog de modem valt uit en gaat daarna weer vanzelf aan. Waar zou dat aan kunnen liggen? Wellicht heb ik hetzelfde probleem gehad met de oude modem, toevallig ging ik naar de nieuwe modem kijken toen de verbinding weg was. Zou het ONT kastje niet voor kortsluiting kunnen zorgen?
Dus het ligt iig niet aan de modem. Binnenshuis kan nog enkel het ONT kastje vervangen worden om te kijken of dat een verschil gaat maken.
In 1ste instantie toen ik begin november geen internet had, werd mijn verbinding deels hersteld met een nieuwe patchkabel waar aanvankelijk werd gedacht dat het probleem absoluut buitenshuis lag. Ik zou toch echt willen dat jullie op zsm het ONT kastje vervangen want dat was dus aanvankelijk onderdeel van het probleem
Hoi
Mijn dagelijkse backup van whatsapp wat meestal rond 02:00 uur begint alleen op WiFi. Ik vond het al zo vreemd normaal word ik nooit wakker met het bericht dat het uploaden nog bezig is. Dit heb ik nu dus al meer dan een maand.
Kunnen jullie mij aub zsm een nieuw ONT kastje + modem deze kant opsturen?
De snelheid op mijn telefoon 🤦♂️
Soms heb ik minder dan 100 kbps nu is het bekabeld op de ps5 1.2mbps maar de verbinding valt steeds weg. Zelfs het uploaden van deze simpele foto duurt veels te lang
Tracert heeft geen zin het is niet zo dat ik elke minuut packet loss heb. Ik heb wel een zeer instabiele verbinding en diep en diep trieste uploadsnelheid. Ik begrijp ook niet waarom ik voor afgelopen maand en deze maand de facturen zou moeten betalen. Wie gaat mijn immateriële schade vergoeden? Ik ben de afgelopen weken meerdere malen zeer gefrustreerd geweest dat is toch niet goed voor mijn gezondheid.
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.