Beantwoord

Geen Internet 01-11-2022 Weert



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

114 reacties

Reputatie 7

Hi @supremeone, heel erg bedankt voor jouw aanvullingen - hartstikke goed dat je al deze informatie met ons deelt! En excuses voor de late reactie. Ik zie dat jouw eerste paar berichten tussen wal en schip zijn beland. Zojuist heb ik de reprovisie uitgevoerd en ik hoor dan ook heel graag of je hierna een verbetering opmerkt. Weet dat het juist heel goed is dat je ons hier telkens voorziet van updates, dus blijf dat ook vooral doen. We willen namelijk dat deze wegvallende verbinding wordt opgelost. Als je kunt aangeven of je na deze reprovisie ook nog steeds een wegvallende verbinding ervaart, dan ga ik meteen weer één van mijn collega's van de technische dienst vragen om mee te kijken. Fingers crossed dat je nu weer van dit euvel af bent! 🤞

Reputatie 3

@Cal @Jason @Demi @Cheyenne @Lisa @Ginny @Sander 

Reputatie 3

Weet niet wat er nu weer aan de hand is maar mijn verbinding valt vandaag echt op meerdere momenten weg. 

Reputatie 3

Hopelijk is het niet storend maar wederom is de verbinding weggevallen. Mijn modem valt niet uit dus daar licht het zeker niet aan. Het is telkens dat het PON lampje voor even knippert 

Reputatie 3

Zojuist weer een knipperende PON lampje en de verbinding weer weg. Het heeft ongeveer 2 a 3 min geduurd 

Reputatie 3

En nu weer 

Reputatie 3

Ik heb vanochtend weer (dit keer op 2 verschillende momenten) geen verbinding gehad 

Reputatie 3

@Jason heb alles los gekoppeld en ga de modem nu opnieuw starten 

Reputatie 3

@Jason ik ga het proberen had zojuist weer een knipperende PON lampje 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @supremeone, bij een knipperend PON-lampje heb je we licht op het FTU (glasvezelaansluitpunt) maar geen verbinding met het GPON-netwerk. Een veel voorkomende oorzaak is dat er verkeerde apparatuur op dezelfde splitter is aangesloten. Ik heb echter jouw verbinding erbij gepakt en zie dat dit veroorzaakt wordt door een lease time error. Vandaar dat het uitvalmoment ook slechts één minuut duurde. Wanneer één van de aangesloten apparaten een lease time error geeft, valt alles dat hierbij aangesloten is ook uit omdat het apparaat een IP-lease gepusht wil krijgen, maar dit niet lukt want er is geen compatibiliteit met de DHCP-server; die denkt namelijk dat het apparaat al een geldige lease heeft of ziet een ander MAC-adres aangesloten. Je kunt dit oplossen door alle apparaten los te koppelen, het modem opnieuw op te starten en mij een seintje te geven zodra het weer opgestart is, dan voer ik een reprovisie op het modem uit zodat er een nieuw signaal aangemaakt kan worden.

Reputatie 3

Zojuist is mijn verbinding weer weggevallen en wat ik nu real time constateer is dat het PON lampje knippert. Dit heeft ongeveer een minuut geduurd.

Dit betekent toch dat het nog steeds niet 100% is in de wijkcentrale. Mijn patchkabel was daar al eerder op een belabberde wijze aangesloten 

Reputatie 3

@Cheyenne nou helemaal is het nog niet opgelost want heb gisterenavond en vanochtend 2 momenten gehad dat mijn verbinding weg viel. Uploadsnelheid is wel in orde. Dus toch nog niet helemaal opgelost 

Reputatie 7
Badge +5

Dankjewel voor deze update @supremeone! Ik ben blij dat het probleem verholpen is, maar ben het met je eens dat dit een poos heeft geduurd. Ik neem jouw ervaring dus zeker mee. Voor nu wil ik je een hele mooie dag toewensen!

Reputatie 3

Nou vandaag de monteur langs gehad. Voor dat hij langs kwam had ik een LOS lampje wat rood knipperde (nieuw probleem). Monteur komt langs vervangt ONT helaas nog steeds hetzelfde. Vervolgens gaat hij naar de wijkcentrale (heb ik wel 10x gevraagd aan T-Mobile al die tijd om daar maar eens te gaan kijken helaas dus nooit gebeurd) zie dat daar de patchkabel helemaal getwist is en op een waardeloze manier aangesloten.

 

Terug gekomen werkt ONT kastje weer, geen LOS lampje meer wat rood knippert dus. Monteur doet een speedtest en haalt draadloos een uploadsnelheid van 400 mbps.

Dus het lag al die tijd buitenshuis omdat in de wijkcentrale mijn aansluiting niet goed was. Jammer dat het zo lang heeft geduurd. 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @supremeone, fijn dat je de uitgebreide informatie mee kon sturen! Ik snap persoonlijk niet zo goed waarom ik zaken uit het andere topic voor zou moeten stellen aangezien ze mijn inziens op een eerder stadium van het onderzoeken van een verbinding slaan.

Als je de ONT kort van het stroom afhaalt zal zowel de upload- als downloadsnelheid inderdaad flink verbeteren. Echter, als je dit al eerder hebt geprobeerd, wat volgens mij vaak genoeg het geval is geweest bijvoorbeeld tijdens het bezoek van de monteurs, dan zal de verhoging slechts van tijdelijke aard zijn. Daarom zou ik dit met de huidige stand van zaken ook niet opperen. 

In je vorige berichten gaf je aan dat het modem leed onder stroomverlies. Hoewel je niet expliciet hebt benoemt dat je de stroomvoorziening hebt uitgesloten wil ik graag de in passe doorbreken en ga ik een Guidion monteur voor je aanvragen met het expliciete verzoek om je ONT te vervangen.

Op hoop van zegen dat de ONT het voor je oplost. Het liefst zie ik je snel weer als vanouds genieten!

Reputatie 3

Nou heb ik weer ff een snelheidstest gedaan en merk ik dat de uploadsnelheid weer veel minder is geworden. 

Lijkt er toch op dat het ergens anders geknepen wordt maar ik vind het wel de moeite waard om het ONT kastje te vervangen. Alle ellende is daarmee begonnen tenslotte. 

Dus nog altijd verlies verbinding (instabiliteit) en lage uploadsnelheid 

Reputatie 3

@Cal zojuist iets geprobeerd wat ik zag in een andere topic. Jammer dat het mij nooit is voorgesteld en zo weinig gedaan wordt in dit topic vergeleken met andere topics waar sommige moderators uitgebreid vertellen wat je kunt proberen. 

Ik heb het ONT kastje 10 min van de stroom afgehaald en vervolgens ff snel een speedtest op mijn telefoon gedaan. Ik zie nu dat ik al een veel beter uploadsnelheid heb maar het komt nog bij lange na niet in de buurt van mijn downloadsnelheid. Ik zal het verder blijven observeren en jullie op de hoogte houden. 

 

Bijv in dit topic wordt veel meer informatie versterkt. Er wordt gesproken over een port move. Ik vraag me af of dat bij mij ook is gebeurt 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @supremeone, super handig dat je dit hebt opgemerkt, dat klinkt voor mij ook als de sleutel op dit probleem op te lossen! Ben je toevallig in staat om met een ander stopcontact of een verlengsnoer te testen of het stopcontact dat je gebruikt wel in orde is? Ik neem aan dat je ook de nieuwe oplaadkabel gebruikt die met het modem is meegestuurd? 

Ik acht de kans namelijk klein dat de ONT kortsluiting kan veroorzaken, maar mocht je deze problemen ook met een ander stopcontact of verlengsnoer ervaren dan stuur ik graag iemand langs om de ONT voor je te vervangen.

Ik hoop dat we dit hiermee snel helemaal voor je op kunnen lossen!

Reputatie 3

Update:

Erger nog de modem valt uit en gaat daarna weer vanzelf aan. Waar zou dat aan kunnen liggen? Wellicht heb ik hetzelfde probleem gehad met de oude modem, toevallig ging ik naar de nieuwe modem kijken toen de verbinding weg was. Zou het ONT kastje niet voor kortsluiting kunnen zorgen?

 

 

Reputatie 3

@Sander vandaag een ruilmodem gekregen helaas geen nieuwe t54. Probleem is niet verholpen met de nieuwe modem. Nog steeds een extreem lage uploadsnelheid en wegvallende verbinding.

 

Dus het ligt iig niet aan de modem. Binnenshuis kan nog enkel het ONT kastje vervangen worden om te kijken of dat een verschil gaat maken. 

 

In 1ste instantie toen ik begin november geen internet had, werd mijn verbinding deels hersteld met een nieuwe patchkabel waar aanvankelijk werd gedacht dat het probleem absoluut buitenshuis lag. Ik zou toch echt willen dat jullie op zsm het ONT kastje vervangen want dat was dus aanvankelijk onderdeel van het probleem 

Reputatie 7

Hoi @supremeone, zojuist heb ik een nieuwe opdracht aan onze technische dienst gestuurd. Of het probleem binnens- of buitenshuis is kunnen zij het beste beoordelen, maar dat er hier nog iets aan schort, lijkt mij een zekerheid. Zodra we meer weten, hoor je van ons!

Reputatie 3

Mijn dagelijkse backup van whatsapp wat meestal rond 02:00 uur begint alleen op WiFi. Ik vond het al zo vreemd normaal word ik nooit wakker met het bericht dat het uploaden nog bezig is. Dit heb ik nu dus al meer dan een maand. 

Kunnen jullie mij aub zsm een nieuw ONT kastje + modem deze kant opsturen? 

Reputatie 3

De snelheid op mijn telefoon 🤦‍♂️ 

Reputatie 3

Soms heb ik minder dan 100 kbps nu is het bekabeld op de ps5 1.2mbps maar de verbinding valt steeds weg. Zelfs het uploaden van deze simpele foto duurt veels te lang

Reputatie 3

Tracert heeft geen zin het is niet zo dat ik elke minuut packet loss heb. Ik heb wel een zeer instabiele verbinding en diep en diep trieste uploadsnelheid. Ik begrijp ook niet waarom ik voor afgelopen maand en deze maand de facturen zou moeten betalen. Wie gaat mijn immateriële schade vergoeden? Ik ben de afgelopen weken meerdere malen zeer gefrustreerd geweest dat is toch niet goed voor mijn gezondheid.