Beantwoord

Geen internet (4 dagen na installatie GPON)



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

122 reacties

Reputatie 3

Kan de patch van hem niet ongedaan gemaakt worden?

@Wouter_groningen dit lijkt aardig op mijn start met glasvezel thuis. Gebruik je het zyxel modem? En staat er op de system info pagina maar 1 ip adres in de 10.xxx range en bij het tweede stukje geen ( je publieke adres)? Of gebruik je een eigen modem en krijg je geen ip adres op VLAN 300? Dan zou het zomaar kunnen dat een tijdje wachten het oplost maar dat een monteur niets gaat kunnen doen. @Lisa is er voor jullie te zien hoeveel ip adressen er nog in de DHCP pool zitten dat niet iemand anders door een modem wissel tijdelijk twee addressen geclaimed op verschillende Mac adressen. 

Reputatie 4

@ArnoutD_77 helaas gaat het al voor de router mis. De ONT registreert zich niet op de OLT in de PoP. Dan krijg je sowieso geen publiek IP adres. 

Knipperende groene LED bij PON op de ONT zit niet lokaal. Kan iemand thuis niet oplossen. T-Mobile moet dit oplossen door de OLT juist te koppelen aan de ONT.

 

Of een verdwaalde NT (van KPN) verstoord de boel ivm geplande migratie klant in de wijk/buurt. Dat laatste lijkt onwaarschijnlijk omdat @Wouter_groningen al meerdere dagen geen internet heeft. 

@ArnoutD_77 helaas gaat het al voor de router mis. De ONT registreert zich niet op de OLT in de PoP. Dan krijg je sowieso geen publiek IP adres. 

Knipperende groene LED bij PON op de ONT zit niet lokaal. Kan iemand thuis niet oplossen. T-Mobile moet dit oplossen door de OLT juist te koppelen aan de ONT.

 

Of een verdwaalde NT (van KPN) verstoord de boel ivm geplande migratie klant in de wijk/buurt. Dat laatste lijkt onwaarschijnlijk omdat @Wouter_groningen al meerdere dagen geen internet heeft. 

Je hebt gelijk ik las over het knipperende pon lampje heen

Reputatie 3

Klopt helemaal het gaat voor de router mis.

De Zyxel modem krijgt/heeft geen ip. Het lijkt er op dat de ONT wel kan communiceren met de OLT maar vervolgens niet kan registreren. 

Reputatie 4

Ik begrijp de doorlooptijd gewoonweg niet. Netwerkteam (of hoe ze ook heten bij T-Mobile) moet zoiets toch gemakkelijk remote kunnen troubleshooten…?
 

Ik mag tenminste hopen dat ze remote bij die OLT config kunnen. 

Reputatie 3

Ik snap het zelf ook echt niet.. Voor zo iets had ik eerder een dag verwacht.

Het vervelendste zijn nog wel alle leugens. Tot vandaag kreeg ik (4x) te horen dat ik moest wachten op Guidon en dat het al doorgezet is. Vandaag hoor ik opeens hier dat Guidon hier niets mee te doen heeft. 

Reputatie 7

Hi @lsvleeuwen, hopelijk heb je inmiddels al mijn privébericht en reactie in het andere topic gespot! Jij hebt een nieuwe code gekregen en ik heb je een extra toelichting gegeven. Spreek ik je in jouw topic verder? Dan houden we de communicatie mooi op één en dezelfde plek. 

Reputatie 7

Hi @Wouter_groningen,

Fijn om te zien dat er met urgentie het ticket is opgepakt! Ik begrijp dat er specifiek is aangestuurd door onze technische dienst om de verstorende patch te verwijderen, waardoor de verstoring bij jou wordt opgelost. Wil je ons een update geven over het contact met de netwerkbeheerder? We horen het graag! 

Reputatie 3

Sinds vanmiddag werkt mijn internet opeens weer ondanks dat er nog steeds geen monteur is langs geweest.

Zelf vermoed ik dat er toch een NT op de OLT zat.. @Lisa hebben jullie er inmiddels zicht op wat het probleem was?

Reputatie 4

Bijzonder… kan me niet voorstellen dat er zo’n lange tijd (meerdere) mensen uit hebben gelegen. Indien dat het geval is, moet dat prima na te gaan zijn obv postcode want die hebben dan heel zeker ook een storing gemeld.

 

Of jij was de allereerste op de OLT…

Reputatie 3

@ArnoutD_77 

Nog even ter info; voor de problemen zat ik in de 143.177.*.* range qua ip adres.

Reputatie 3

Ik weet toevallig dat ik één van de eerste op deze string ben. Ik maakte namelijk twee weken geleden een compliment naar de Guidon monteur dat hij de juiste installatie volgorde aanhield zodat niet 64 andere klanten offline gaan. Hij maakt toen een opmerking dat de string nog bijna leeg was.

Reputatie 3

@Lisa het is bijna alweer een dag sinds je bericht, heb je een update voor mij? Ik ben bang dat zometeen tijdens het weekend er ook weer niets gebeurd.

Reputatie 7

Hi @Wouter_groningen, mijn collega van de technische dienst heeft aangegeven dat de klant nog niet is bereikt! Ik heb ook gelijk gevraagd of dit wellicht een optie is: ‘kan de patch van hem niet ongedaan gemaakt worden?’, maar dit is niet mogelijk jammer genoeg. Ik hoop echt dat er snel een nieuwe update komt, sorry hiervoor! 

Reputatie 3

Na nadere analyse valt mij op dat mijn internet vandaag sinds 13:25 weer werkt, maar rond 14:00 weer een tijdje offline was. Ik ben benieuwd wat de reden van deze 15min downtime was.

 

Reputatie 3

Hi @Wouter_groningen, mijn collega van de technische dienst heeft aangegeven dat de klant nog niet is bereikt! Ik heb ook gelijk gevraagd of dit wellicht een optie is: ‘kan de patch van hem niet ongedaan gemaakt worden?’, maar dit is niet mogelijk jammer genoeg. Ik hoop echt dat er snel een nieuwe update komt, sorry hiervoor! 

Met een beetje pech werkt de klant zijn vaste telefoon niet meer wegens de overstap en is er geen manier om hem te bereiken. 

Wat voor andere acties lopen er om dit op te lossen? 

Waarom zou zijn patch kabeltje er niet uitgetrokken kunnen worden? 

Reputatie 2

Oh wat erg, dit is echt om te janken, ik val van m'n stoel 😦 Van de week mail gehad met uitnodiging om te switchen van wba naar gpon. Op dat knopje ga ik dus niet drukken  Bedankt voor het delen van je ervaring @Wouter_groningen 👍 Top. Sterkte

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Reputatie 3

@Lisa 

 Net kreeg ik het volgende mailtje

”Je vraag/verzoek waarover we contact hebben gehad, is in behandeling bij een externe leverancier. Er wordt spoedig contact met je opgenomen. Houd er rekening mee dat de leverancier je anoniem kan bellen.”

 

Hoe kan dit nu weer? Waarom weer andere informatie?!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Wouter_groningen 

Zoals je misschien al hebt gemerkt zijn de moderators er vandaag niet, misschien dat er vanavond nog iemand komt kijken.

Raar dat je wordt gebeld door een externe leverancier, hopelijk belt hij/zij je snel en wordt daarmee ook duidelijk waarvoor.

Reputatie 4

LOL, KPN of Guidion zeker? KPN knipt voor het idee even een foto van je FTU en ONT, meer niet. Guidion zal ook niets kunnen doen.

Waarom kan niemand bij T-Mobile nagaan of;

  • jouw ONT goed in het systeem staat
  • de OLT waarop jij zit, problemen geeft

 

Het heeft 4 dagen gewerkt…

De PON LED knippert…

 

 

Reputatie 3

LOL, KPN of Guidion zeker? KPN knipt voor het idee even een foto van je FTU en ONT, meer niet. Guidion zal ook niets kunnen doen.

Waarom kan niemand bij T-Mobile nagaan of;

  • jouw ONT goed in het systeem staat
  • de OLT waarop jij zit, problemen geeft

 

Het heeft 4 dagen gewerkt…

De PON LED knippert…

 

 

 

Ik werd net gebeld. Ze komen volgende week langs, ik kon de naam van het bedrijf niet verstaan maar het was geen Guidon of Tmobile. Ze gaven aan dat er volgens het Ticket geen signaal op de vezel staat, ik heb aangegeven dat dit niet juist is. Toen gaf hij aan dat ze dat volgende week zou bekijken.

Reputatie 3

En weer is er een dag voor bij zonder internet en zonder enige actie van Tmobile..

Reputatie 4

Klinkt (weer) als standaard aanvliegroute. Sterkte… 

Reputatie 4

Ze staan nog steeds voor de deur aan te bellen denk ik…