Beantwoord

Halve downloadsnelheid (500Mbit) tov uploadsnelheid (940Mbit)



Toon eerste reactie

228 reacties

@Tommie . Zo 8 maanden verder. Nog steeds geen verbetering. En nu? Wat zijn de acties van T-Mobile? Gaat er nog iets gebeuren? 

gr,

Edwin Brokx

Reputatie 7
Badge +9

@florisVries de techneuten zijn er nog steeds druk mee bezig en opnieuw de snelheid verbindingen aan het testen. Verder heb ik nog geen concrete update hierover! 

Reputatie 1

@Dolphin @EdwinBrokx @SanderDeventer

helaas had ook eigenlijk niet anders verwacht, schiet niet op.

@Tommie wat denk hoe staan we ervoor? Inmiddels betaken we nog steeds het volle pond, tijd om standaard het abo naar beneden bij te stellen?

Een een keer aandacht vanuit t-mobile naar alle gebruikers met problemen?

Reputatie 4

@florisVries, @EdwinBrokx, @sanderDeventer,

 

Hier zo'n beetje hetzelfde als bij jullie. Situatie verbetert niet veel, al haal ik nu zo af en toe wel eens wat hogere snelheden, maar dat is meestal ook weer zo afgelopen. Het is voor mij hetzelfde als voor @EdwinBrokx, ook hier wordt de lijn volgens mij door KPN uiteindelijk bij mij thuis verzorgd. Overstappen kan dan, maar als KPN dan weer de lijn verzorgt, loop ik waarschijnlijk tegen hetzelfde aan.  

Volgens @Tommie zijn ze er hard mee bezig, maar ik weet nog goed wat er in mijn support ticket vorig jaar Mei stond: "doorgezet naar KPN, nabellen heeft geen zin, wordt niet op gereageerd." Ik heb daar geen terugkoppeling meer over gekregen, dus ik denk dat ze vooral heel hard aan het wachten zijn. 

Enige manier hoe je dit soort problemen oplost is gewoon meten, monteur hier, meten tov Okla KPN/Vodafone/Trined/etc en dan gewoon kijken waar het fout gaat. Dat kost ze alleen klauwen met geld en waarschijnlijk hebben ze daar ook de mensen niet voor. 

Over 11 dagen heb ik deze lijn 10.000 uur. Da's 864.000.000 seconden en niet één seconde gekregen waar ik voor betaald heb…

 

(Overigens, ik geloof echt wel dat de mensen bij t-mobile hun best doen mij/ons te helpen, maar ik heb het idee dat zij net tegen zo'n muur aanlopen als dat wij doen. Kan me ook voorstellen dat hun dat dan ook niet echt mega motiveert.)

 

 

 

 

 

Ik heb exact hetzelfde probleem, ik kom van een kpn 100 mbit/s glasvezel abbonement af en heb nu tmobile 400 mbit/s, en mijn internet is er zelfs slomer op geworden. @Tommie kunnen ze niet de snelheid van de abbonementen omhoog gooien totdat het is gefixed? 

Ik vrees dat jullie zo veel klanten kwijt gaan raken.

@Tommie 

Het is hier nog steeds dezelfde line speed. 6 a 700 max download 1Gbps up. Vandaag nog maar eens voor de verandering direct vanaf de firewall geprobeerd te checken. Nog steeds hetzelfde verhaal.

Ze weten het gewoon niet, omdat ze waarschijnlijk afhankelijk zijn van KPN die hier de verschillende lijnen met verschillende kleuren glas aanbied in deze omgeving. Helaas nog steeds geen Delta hier te krijgen, maar ik zit er toch zwaar aan te denken Ziggo Giganet te gaan nemen. Want T-Mobile is en blijft zwaar ruk. Beloven hoop, maar doen geen klap. @Dolphin Hoe is het bij jou?

Reputatie 1

Hallo @Tommie 

En zo zijn we weer 19 dagen verder en is er radiostilte aan de kant van t-mobilethuis. Situatie onveranderd. Denk bij @Dolphin en @EdwinBrokx ook ?? Of zijn jullie inmiddels overgestapt?

groet Floris

Reputatie 1

Hallo @Tommie bedankt voor je berichtje. Met wat zijn ze dan bezig? Waar denken ze aan? Ik ben ook heel erg druk maar los het probleem ook niet op….. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @florisVries en @Dolphin, ik heb nog geen nieuwe update hierover. Maandag ochtend heb ik een stok achter de deur gedrukt bij onze techneuten. Dit blijft een lastig verhaal, ze zijn er hard mee bezig!

Reputatie 4

En € 73,73 armer…. 

 

 

Reputatie 1

@Tommie weer zijn we 8 dagen verder….

Reputatie 1

@Dolphin jammer om te horen dat het bij jou ook nog een zoitje is en haha inderdaad gewoon weer verhoging en het volle pond in rekening brengen terwijl ze weten dat het nog steeds niet goed is….

Reputatie 4

@florisVries,

De status hier is onveranderd, zou ik normaal zeggen, maar eigenlijk moet ik zeggen dat ze slechter geworden is. Mijn lijn is nu een jaar opgeleverd en dan krijg je bij T-mobile een abonnement verhoging aan je broek. 8,6% verhoogd, voor een lijn die al een jaar niet goed werkt. Dat is bijna 75 euro per jaar meer betalen, voor dezelfde, brakke lijn. 

Daarnaast is de beloofde compensatie wel binnen, maar die 200 euro dekt nog niet eens de 5x2 uur die ik fijn op een monteur heb mogen wachten (waarvan d'r dan ook nog één echt niet kwam). Laat staan dat het alle ergernis dekt. Daarbij is de download snelheid dermate structureel te laag, dat ik mij afvraag of T-mobile niet gewoon het gehele bedrag zou moeten terug betalen. De problemen zijn vanaf meet af aan bekend en ik moet ze dan een redelijke termijn geven, om dit op te lossen. Ik denk dat een vol jaar best wel een redelijke termijn is.  Daarnaast lijkt mij de verhoging van mijn abonnement na het leveren van een dergelijke wanprestatie ook uit den boze. 

Reputatie 1

Hey @Tommie 

heek erg jammer…. 
misschien beter wekelijks een update te geven ook al is er niets te melden maar wel duidelijk dan.

@Dolphin  en @EdwinBrokx hoe is de status bij jullie?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @florisVries, ik had je echt heel graag willen verblijden met een nieuwe update. Het is voor onze techneuten zoeken naar een speld in een hooiberg. Ze zijn er druk mee bezig, maar voor nu heb ik nog geen concrete vooruitgang. Ik hoop ook zo snel mogelijk met een update te kunnen komen. Ik houd jullie op de hoogte zodra ik meer weet! 

Reputatie 1

En weer zijn we een week verder, waar blijft een update, waar blijft de oplossing, kom nou t-mobile, dit moet toch een keer op te lossen zijn? Inmiddels hebben we, na een vergoeding voor get afgelopen jaar, alweer een paar keer het volle pond betaald…….

Reputatie 1

Hallo @Tommie 

Jammer, dat gaat niet snel.

groet Floris

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @florisVries, ik heb op dit moment nog geen nieuwe update er over. Ik zie dat ze er druk mee bezig zijn, meer kan ik er op dit moment niet over kwijt.  

Reputatie 1

Hallo Tommie

Is er al wat nieuws?

groet Floris

Reputatie 1

Snelheid is een keuze, als je veel up en download, of met meerdere personen streamt, is hoge snelheid prettig.

Maar het leveren blijft nog een probleem. 😖 zo weer een paar weken voorbij….

 

Reputatie 4

Los van de zeer vervelende snelheidsissues die wel erg traag opgelost lijken te worden, vraag ik mij meer en meer af waarom veel mensen überhaupt een 1 Gbit abo hebben afgesloten. Ik ben wel benieuwd welk voordeel je daarmee denkt te behalen tov bijv. het 400 Mbit abo?

 

Meest simpele antwoord, 600Mbit. Is het persé nodig, neen. Ik kan rustig 10min wachten op een up- en/of download, maar als het in 5min kan, heb ik dat liever. Zeker als het gaat om het downloaden van digitale content voor m'n PlayStation of werkgerelateerde bestanden. De meerprijs van 5 euro per maand heb ik daar wel voor over. 

 

Ze moeten dat dan alleen wel leveren…

Beetje lullig om te zeggen maar de Ziggo lijn die ik hiervoor had, was qua snelheid minder dan het abonnement van T-mobile, maar leverde per saldo wel meer Mbit op.

Los van de zeer vervelende snelheidsissues die wel erg traag opgelost lijken te worden, vraag ik mij meer en meer af waarom veel mensen überhaupt een 1 Gbit abo hebben afgesloten. Ik ben wel benieuwd welk voordeel je daarmee denkt te behalen tov bijv. het 400 Mbit abo?

Simpel. Gewoon hoop 😁 Hoop dat het qua snelheid vooruit gaat. Ik had jarenlang een 500mbps abo bij TM en haalde 500 up (perfect!) maar de dl snelheid bleef hangen bij ca 250 mbps. Dan maar door naar 1 gbit nu dat het kan, dacht ik toen. Resultaat (sinds mei 22): 1 Gbit up en 250 mbps down. 4 Guideon en 2 KPN netwerk  afspraken, 5 pagina’s private chats en 1 bos bloemen verder: niets, nada, nothing. 

Reputatie 1

Los van de zeer vervelende snelheidsissues die wel erg traag opgelost lijken te worden, vraag ik mij meer en meer af waarom veel mensen überhaupt een 1 Gbit abo hebben afgesloten. Ik ben wel benieuwd welk voordeel je daarmee denkt te behalen tov bijv. het 400 Mbit abo?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @florisVries, ik had graag met een update willen komen. Ik heb zojuist weer gevraagd wat de status is. Het onderzoek loopt nog steeds. Excuses dat het zo lang duurt, het is een lastig probleem. Ze weten nog niet waar het vandaan komt. Er staat haast achter dit issue, weet dat we er mee bezig zijn. Ik hoop snel met een concrete update te komen!

Reputatie 1

Hallo Tommie, nou ja lees ook bovenstaand bericht en vragen als houdt ons op de hoogte van wat speelt, als we niet zelf weef wat op de community zetten wordt het stil aan de overkant. Geef aan wat jullie doen, geef aan wat voor oplossingen er geprobeerd worden, het is al weer een week verder. communiceer, communiceer…..

Reageer