Beantwoord

Halve downloadsnelheid (500Mbit) tov uploadsnelheid (940Mbit)



Toon eerste reactie

228 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @tyson, wat is de download snelheid naar de server die standaard wordt aangewezen? 

Reputatie 1

Hallo Boris

Je had het over deze week, inmiddels zijn we weer 9 dagen verder en heb ik nog steeds niets gehoord, het blijft akrlig stil aan de overkant ,  geen berichtje, telefoontje, niets. En het probleem blijft bestaan…………………

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor jullie meldingen en screenshots! Ik zet het door naar Tommie zodat hij het kan oppakken met de verantwoordelijken. 

Reputatie 1

Hallo @Lisa Lisa, onderhand weer 17 dagen verder en geen response of update. De snelheid veranderd niet. Wanneer gaat er weer iets gebeuren?

@EdwinBrokx nig iets gehoord

@Dolphin nog iets gehoord

Hi @Tommie van Odido , dat de snelheid die binnen komt roept kpn al sinds dag 1. Ze schuiven het door naar jullie en zeggen dat Odido het stuk van wijkcentrale naar mijn huis / instellingen niet goed op orde hebben.

ik gebruik uitsluitend cat7 kabels. 


Modemwissel is misschien nog een optie. De kpn monteur gaf laatst ook aan dat er een verkeerde kleur glasvezelkabel naar het modem was gebruikt door de Guidion monteur tijdens het laatste bezoek. Deze heeft hij iig al vervangen door het (volgens hem) juiste kabel.

Reputatie 7

Hi @florisVries, ik vind het heel rot dat dit niet goed is doorgekomen! Wel heb ik goed nieuws: ik zie namelijk dat het onderzoek dat al een hele tijd loopt niet is gesloten. Dus wat dat betreft is een nieuw onderzoek aanmaken ook niet nodig. Zojuist heb ik aan één van mijn collega's van de IT-afdeling gevraagd of er een status update van dit onderzoek met mij gedeeld wordt. Ik zie namelijk dat er van alles gaande is achter de schermen en wil graag een concrete update aan je geven. Zodra ik hier een respons op krijg, dan laat ik dat aan je weten. Excuses voor de verwarring! 🍀

Heb je daarnaast nog vragen over het geretourneerde modem? Ik zie namelijk dat hier netjes een vergoeding voor is aangemaakt, dus dit is helemaal check. 

@Tommie van Odido er stond voor vandaag tussen 12:00 en 16:00u opnieuw een nieuwe kpn afspraak ingepland, ik vervolgens weer thuis gebleven. Geen monteur gezien 😤 en vervolgens een mail van Odido ontvangen dat het probleem opgelost is ..verre van. Opnieuw mijn verzoek om duidelijkheid 

@Ishana

bedankt voor jouw berichtje. Mooi dat je dit hebt doorgezet. Als je mijn bescheiden mening vetaagt ligt het ook niet aan de lijn. KON heeft deze al eens doorgemeten maar niets gevonden. Ik weet niet hoe er gepatched wordt, maar ik heb het idee dat ik bij t-mobilethuis op een te drukke lijn zit, kan dat?

 

groet

Floris

Hallo,

Sinds maart ook een abbo bij T-Mobile en precies hetzelfde probleem: halve download snelheid van upload snelheid. Wordt er bij het streamen (HBO/Netflix/Amazon Prime) gewoon uitgeknikkerd en gamen wordt continu onderbroken: “connection lost”. Alle “tips” van T-Mobile al 100 x nagelopen en gecheckt.

 

Deze thread helemaal gelezen en ik wordt er wat moedeloos van. Nee hè……

 

Is het niet mogelijk om op basis van het in gebreke blijven van het naleven van het contract om dit helemaal te ontbinden? 

Heb echt geen zin om hier 11 maanden mee bezig te zijn.

Reputatie 1

Hallo @Tommie 

nog nieuws van het front??

 

groet Floris

Reputatie 7

Hi @florisVries, ik ben meteen met je mee gaan kijken! Als er afspraken met jou zijn gemaakt, dan dienen die inderdaad nagekomen te worden. Excuses als dit niet is gebeurd. Ik wil hier dan ook graag voor je achteraan, maar ik zie achter de schermen geen log terug. Kun je aangeven waar je over gebeld zou worden? Ik ben in ieder geval meteen gaan kijken of ik je nog van een nieuwe update kan voorzien en mijn collega's van de IT-afdeling zijn nog volop met het onderzoek bezig. Ik had je graag van een concrete update voorzien, maar er wordt nog steeds hard aan gewerkt om dit euvel op te lossen. Hopelijk wordt er heel snel een nieuwe doorbraak gemeld in een update, zodat we dat aan je kunnen meegeven. We willen dit namelijk echt zo snel mogelijk fixen! 

Reputatie 1

Hallo Boris

De barcode die ik heb meegekregen is 3SLFVZ668797182

groet

Floris

Reputatie 1

Hallo Lisa

Dat bedoel ik dus, 14 dagen geleden gebeld, allereerst over de modem en vervolgens over de stand van zaken mbt de snelheid van mijn internet en ze gaf aan dat er geen ticket meer openstond, ze maakte een nieuw ticket aan en ik zou teruggebeld worden en nu geef je aan dat he niets terug kunt vinden, vreemd … 

wordt er echt moedeloos van… over communicatie en klantvriendelijkheid gesproken…

wordt tijd dat frontoffice/backoffice/community beter met elkaar communiceren en dan tickets open blijven staan tot het probleem echt is opgelost. En blijven communiceren naar de klanten toe!!

Er zijn tientallen tickets aangemaakt en afgesloten op dit probleem terwijl het niet is opgelost en zoals ik heb gelezen ben ik niet de enige. Misschien tijd om eens de consumentenbond in te schakelen…

 

Groet Floris

Reputatie 1

Hallo Jason, inmiddels weer een dikke week verder, maar nog niets gehoord ….. waar blijft de lang verwachte update?

Reputatie 7

Hi @florisVries en @Dolphin, gelukkig nieuwjaar! ✨ Ik ga er alles aan doen om dit issue goed over te dragen. Mijn collega gaat dit net zoveel chasen als ik. Om het jaar goed te beginnen, heb ik zojuist de vergoeding voor jullie alle drie in orde gemaakt. Jullie kunnen dit alle drie checken in jullie My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Fingers crossed dat ik voor mijn vertrek de oplossing met jullie kan delen. 

Reputatie 4

@florisVries

Ik heb van t-mobile niets meer gehoord en ik ga er ook vanuit dat dat niet meer gaat gebeuren. Ik weet dat in mijn ticket staat dat ze de zaak doorverwezen hebben naar KPN, want t-mobile maakt hier gebruik van het netwerk van KPN. Ook weet ik dat er letterlijk in mijn ticket staat dat ze 'er niet achteraan hoeven te bellen, want dat heeft geen zin'. Dat is de status sinds mei/juni en die zie ik ook niet meer veranderen. Als ik zoiets op mijn werk zou accepteren van een leverancier, nam mijn werkgever heel snel afscheid van mij.

Ergens snap ik het niet, ik heb mijn mobile telefonie al sinds 2006 bij T-mobile en daar ben ik gewoon zeer tevreden over. T-mobile thuis is echter een kleine ramp, al vanaf dag 1. Je mag overal zelf achteraan bellen. Tickets worden gewoon gesloten 'omdat men vindt dat het wel goed is zo'. Beloven om terug te bellen doen ze allemaal, maar ook dat doen ze niet (op één medewerkster na).

Op 17 februari 2023 is het een jaar geleden dat T-mobile de verbinding bij mij actief gemaakt heeft. Tot die tijd wacht ik nog, daarna ben ik d'r klaar mee. Dan mogen ze de boel afsluiten en over het afgelopen jaar een schadevergoeding gaan betalen. Dan pak ik wel een Trined abonnement met NLziet erbij. Is nog goedkoper ook. Of Ziggo/Vodafone, die zijn tegenwoordig ook niet meer duurder.

Reputatie 7
Badge +9

Met ons modem of je eigen modem @tyson

Reputatie 7
Badge +8

@tyson ik heb het direct voor je nagevraagd bij onze technische dienst, want het ticket was afgesloten en KPN had geconstateerd dat snelheid inderdaad niet klopt. Je maakt gebruik van een eigen modem en we zien een missing vlan terug in de lijnmeting. Zou je kunnen controleren of de vlans goed ingesteld staan? Internet vlan 100 en 300 of 640 voor tv? We zien geen mac op vlan 100 staan.

Voor verdere info en ondersteuning kan dit alleen wanneer ons Zyxel modem is aangesloten. Zou je deze weer willen aansluiten? Dan kunnen we hier gelijk verder induiken. Merci alvast!

Reputatie 1

Hallo Tommie

Is er al wat nieuws?

groet Floris

Met ons modem of je eigen modem @tyson

@Tommie van Odido met jullie ZYXEL T-56 modem

@Jason van Odido @Tommie van Odido 

Ik ben benieuwd wat jullie überhaupt nog kunnen doen? Ik heb de hoop namelijk een beetje opgegeven. Hoor het graag.

 

@florisVries 

zijn jouw problemen inmiddels opgelost?

Update op mijn vorige post: monteur is niet meer geweest maar heeft blijkbaar op afstand de portmove uitgevoerd. Hij belde me vanaf de centrale. Op het werkbriefje stond wel dat er nog iets vervangen dient te worden maar dat hij dat niet kon aangezien hij ingevallen is voor zijn collega.

Net alles bedraad getest met Ookla speedtest en de download snelheid ligt nu ietsjes hoger (350mbps ipv 250mbps). Op de Odido server ging hij zelf met een enkele test naar 700mbps. Daarna weer richting de 400mbps. Upload is constant bij verschillende servers 800-900mbps. 

Reputatie 1

Hallo Lisa, bedankt voor je snelle reactie en update, goed om te hoeen dat er nog steeds van alles achter de schermen gebeurd. Ik hoop dat je snel tesponse krijgt en misschien al aan kunt geven welke verbetering men al heeft bereikt.

Gied te horen dat kosten voor de modem gecrediteerd worden, ik neem aan met de eerstvolgende abo kosten?

groet Floris

@Cheyenne van Odido @Tommie van Odido 

poort move wordt blijkbaar vandaag toch niet uitgevoerd 😖 kpn belde net om opnieuw een afspraak voor een monteur in te plannen en alles door te meten (alweer).. ?!

Ik ben in de waar wat jullie nou precies met kpn hebben afgesproken.

Eerst een poort move uit te voeren lijkt me namelijk een beter plan dan weer tot januari te moeten wachten. Graag een reactie hierop.

 

Reputatie 1

Hallo Lisa

Is er al nieuws te melden?

groet Floris

@Jason van Odido  @Tommie van Odido 


De snelheden ga ik zeker ook nog bekabeld meten plus de Activity monitor screenshots en IP con + CP
Maar aangezien de waardes nooit boven de 300-400Mbps gekomen zijn gekomen in het verleden (bekabeld en wifi) vond ik de meting een zeer positieve verrassing!

Uiteraard is je reactie 'bot' te noemen aangezien ik al zo lang met dit probleem zit en jullie tientallen metingen van mij, Guidion en KPN inmiddels ontvangen hebben over de afgelopen 1,5+ jaar. 
De resultaten werden door Guidion en KPN geconstateerd en doorgestuurd naar jullie technisch team. Ik ga er dus ook van uit dat ze allemaal zichtbaar zijn in jullie systeem?! Dus een link naar een handleiding hoe ik moet testen voelt dan ook extra als 'ik wordt niet serieus genomen' met mijn probleem (1/3e van de beloofde download snelheid). Dus daar hrste verzoek (6 weken geleden) de bevestiging hiervan helemaal niet terug zag in het systeem.
Hij heeft daarna nogmaals uitvraag gedaan. Daar ging mijn vraag juist over. Is deze inmiddels al gedaan?

2. Zijn er tussen 2 en 3 Juli op afstand wat tests / tweaks uitgevoerd aangezien er een flinke peak te zien was die ik in al de tijd nog nooit mee heb gemaakt. 

Kunnen jullie eventueel achterhalen of KPN bezig is geweest en weten jullie misschien wat er precies gebeurde? 

Alvast bedankt. De aanvullende info zou ik nog naar internet.service@odido.nl sturen op het moment dat de snelheid weer omhoog gaat (ik zit nu weer een aantal dagen op 250-300 mbps).

Reageer