Beantwoord

Halve downloadsnelheid (500Mbit) tov uploadsnelheid (940Mbit)



Toon eerste reactie

228 reacties

Ik heb ook dus die probleem
 


en dan naar een andere server:

 

Reputatie 1

Hi @florisVries en @EdwinBrokx,

Dank jullie wel voor jullie bericht en duidelijke verhaal. Ook wil ik @Waqqas en @Gerrit078 bedanken voor de snelle antwoorden. De situatie die jullie schetsen, is een situatie die wie terug zien bij enkele klanten. Hierdoor is er een algemeen onderzoek begonnen door onze IT specialisten. We zijn hard bezig oorzaak en oplossing te vinden in ons netwerk. Mijn welgemeende excuses voor het ongemak. Mocht er een update mogelijk zijn betreft dit onderzoek, laat ik het graag aan jullie weten. 

Hallo Birus

 

Vandaag maar eens weer gebeld, front-office doet zijn best, maar komt steeds terug met dezelfde vragen die al door Guideon/KPN zijn beantwoordt (wordt ik wel een beetje moe van), maar kan niets over de stand van zaken vertellen. Ik hoop dat er nu eindelijk eens wat schot ik komt. Ondertussen lijkt de snelheid wat hoger ik kom nu regelmatiger naar de 750 toe, al is dat niet constant.

Groet Floris

Reputatie 7
Badge +9

Hey @tyson, ik heb bericht terug van KPN NetwerkNL. Zij hebben de lijn doorgemeten en ze geven aan dat de juiste snelheid binnenkomt. Ze denken dat het aan het apparatuur ligt. Heb je het toevallig met verschillende kabels getest? Minimaal Cat5e? Anders wil ik toch nog testen of een ander modem zal helpen. 

 @Tommie@Dolphin @florisVries 

Ik heb ook geen idee hoe het werkt, of beter gezegd NIET werkt bij T-Mobile. Wij zijn nu ruim 8 maanden verder en de situatie is zoals in het begin. Wat Floris aangeeft. We zijn er druk mee bezig. Ik weet niet, maar druk ergens mee bezig zijn zou toch geen 8 maanden moeten duren. Ik blijf het ook gewoon apart vinden, dat een bedrijf “Druk” bezig kan zijn, maar dat ik in alle tijd dat ik de lijn opgeleverd heb gekregen niet 1 keer een monteur heb gezien. Niet om het glasvlak te reinigen, niet om te “meten” vanuit mijn huis naar een glasswitch in de buurt. Geen verzoek aan mij als klant om iets te testen. 

Hoe kun je nu al 8 maanden volhouden ergens “DRUK” mee bezig te zijn als er letterlijk geen “RUK” gebeurd. Niets! We horen niets , we zien niemand, we krijgen geen verzoeken om iets te te testen. Gewoon niets!

Maar dat geeft ook niets, want dan ga ik het anders doen. Ik heb genoeg geduld gehad, dus het wordt naar de rechter. T-Mobile krijgt nog tot 21-04-2023 om met een passende oplossing te komen en na die datum ga ik een verzoek indienen tot schadeloosstelling en zal ik mijn abonnementsgeld gaan terugvorderen. Daarnaast meld ik de hele zaak aan bij Kassa. Ik denk dat er wel meer mensen zullen zijn die dit ervaren met T-Mobile en dan gaan we vanuit deze kleinere groep gewoon publiek verder.

Kijken of er dan iemand van zijn reet afkomt bij T-Mobile.

 

Reputatie 7

Hi @florisVries, @EdwinBrokx en @Dolphin, ik ben heel enthousiast om het volgende met jullie te delen! Zojuist hebben we een update doorgekregen dat er aanpassingen zijn verricht achter de schermen en dat het issue dat jullie ervaren zou zijn opgelost na het uitvoeren van een reboot van het modem. Ik ben ontzettend aan het duimen dat dit ook voor jullie geldt. Kunnen jullie het modem van de stroom halen? Na zo'n 10 seconden, mag je de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact doen. Kunnen jullie aangeven of jullie hierna een positief verschil opmerken? 🍀

Hey @tyson, dat is vreemd. SPEED lampje uit betekent dat hij maar 100 Mbit/s ontvangt vanuit de wijkcentrale. Laat voor nu maar de oude hangen, de firmware zal einde middag geupgraded worden. Het internet valt dan een paar minuutjes weg tijden het updaten. Zou je mij daarna een terugkoppeling willen geven?

Hey @Tommie van Odido het lijkt de goede kant op te gaan. Heb een aantal tests gedraaid via de KPN en Odido servers vandaag. Zie resultaten hieronder:

 

 

Reputatie 1

@tyson @Tommie 

ik laat het jullie zsm weten😁

Reputatie 7
Badge +16

@tyson Wat zijn je gemeten snelheden bekabeld op een pc of laptop? Ik wil geen boeman zijn in dit verhaal want ik zie dat het al langer speelt, maar met speedtests die op Wifi zijn uitgevoerd op een smartphone, kunnen we vrij weinig - sorry dat ik het zo bot stel. Voer graag onderstaande stappen door, dan kan ik je beter helpen met het probleem:

Microsoft Word - handleiding-snelheidsproblemen-windows-10.pdf.docx (odido.nl) en voor Mac Microsoft Word - handleiding-snelheidsproblemen-mac-os.docx (odido.nl)

Reputatie 7
Badge +9

@florisVries dat is niet mogelijk. Wij zijn de laatste schakel in de organisatie. Ik snap dat het langer duurt dan we allemaal willen, echter kan ik niks doen om het proces te versnellen… Hoe graag ik dat ook wil. Er is wel een mogelijkheid om je contract te ontbinden omdat het erg lang duurt. Je kan ons ook altijd telefonisch bereiken of een brief schrijven, meer informatie hierover vind je op onze website.

Reputatie 7
Badge +9

@florisVries de techneuten zijn er nog steeds druk mee bezig en opnieuw de snelheid verbindingen aan het testen. Verder heb ik nog geen concrete update hierover! 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @florisVries, op dit moment zijn we nog steeds bezig met het onderzoeken.  Opnieuw heb ik gevraagd om hier vaart achter te zetten. Ook ik krijg het antwoord om af te wachten omdat ze er druk mee bezig zijn. Het is erg lastig om de vinger op de juiste plaats te drukken, omdat ze niet weten waar het vandaan komt. Ik wil heel graag dat dit zo snel mogelijk opgelost wordt. Ik hoop aankomende week met een concretere update te komen! Ik zal er voor jullie dicht op blijven zitten en druk blijven zetten. Ik kom er zo snel mogelijk op terug! 

Reputatie 7

Hi @florisVries, dankjewel voor het melden van deze update! Excuses dat je niet van een heldere terugkoppeling voorzien kon worden. Omdat het momenteel ligt bij onze IT-afdeling duurt het altijd iets langer voordat er nieuwe updates binnenkomen. Ik ben ook nog eens gaan kijken of ik iets concreets aan jou mee kan geven. Ik zie dat mijn collega’s op dit moment wachten op een terugkoppeling van een derde partij die is ingeschakeld om dit euvel zo snel mogelijk op te lossen. Weet dat er heel hard aan wordt gewerkt om dit te fixen. Klop gerust aankomende week nog eens aan in dit topic, want dan kijk ik met alle liefde naar de status achter de schermen en hoef jij niet zelf te bellen. Heel fijn dat jouw snelheid ondertussen al omhoog lijkt te schieten, dit gaat de goede kant op! 😊

Hey @tyson, ik heb mijn collega aan de mouw getrokken voor de escalatie! 

Dank @Tommie van Odido

Reputatie 7
Badge +16

@tyson Wederom bedankt voor jouw medewerking! Ik kan me voorstellen dat dit nu aanvoelt als een gebed zonder eind. @Tommie van Odido Zit hier meer bovenop dan ik; ik zal hem vragen dit nogmaals uit te pluizen. To be continued!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @tyson, daar ben ik alweer. 

Zou je toevallig opnieuw een speedtest willen doen met de Ookla speedtest App in de windows store? Graag een KPN sever selecteren en hier een screenshot van maken. Weet je toevallig hoe je een iPerf speedtest moet uitvoeren? Als je dat weet dan graag met deze server: iperf3.exe -c iperf.weserve.nl -p 5002 -R -t 120.  

 

Aan het processor gebruik te zien is het een vrij oud beestje, zou je de speedtesten toevallig op een andere bekabelde laptop kunnen uitvoeren?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @tyson, dit euvel is besproken in een meeting met KPN NetwerkNL. De desbetreffende collega is tot 21 november met vakantie. Ik kan dan het net ophalen hierover. Hopelijk heb ik dan wat meer informatie. Ik heb ook direct gekeken of ik iets kan zien op twee en drie juli, echter zie ik hier niks over terug in mijn systeem. Dit betekent niet dat er niks gebeurd kan zijn. Wil je rond 21 november opnieuw aan de bel trekken? Dan kan ik mijn collega aan de mouw trekken voor de escalatie!

Hey @tyson, gelukkig nieuwjaar!

Dat is niet waar we op hadden gehoopt… Ik heb het meteen doorgezet naar de desbetreffende collega die dit de laatste keer opgepakt heeft. Hopelijk kunnen we nog iets betekenen voor je en dit oplossen. Zodra ik antwoord heb zal ik het je laten weten. 

Yes, jij ook nog de beste wensen @Tommie van Odido !

Ik hoor graag wanneer er ergens weer een reactie komt. Je begrijpt mijn twijfels wel dat dit ooit nog opgelost gaat worden? 250 Mbps Down & 900 Mbps Up. Wat kunnen jullie mij aanbieden qua compensatie? Je antwoord mag natuurlijk via een pm.

@tyson ik heb zojuist antwoord gekregen. We gaan het nog een keer escaleren naar KPN NetwerkNL. Dit is wel het laatste wat we kunnen doen. Als het daarna niet opgelost is ben ik bang dat het ons niet gaat lukken.

Nou, dat klinkt heerlijk positief 🙈

mits er ondergronds iets niet goed zit dan ga je (of partner kpn) het toch oplossen lijkt me?!  Ik ga me hierbij iig niet neerleggen. Dan maar weer een compensatie regeling. Je wilt niet weten hoeveel uren ik inmiddels in dit toneelstuk gestopt heb.

@florisVries bij jou inmiddels iets positiefs gebeurd?

Hi @Tommie van Odido , net alles aangesloten en ik laat het nu 48 uur zo draaien. Push gerust de firmware daarna. Side note - de nieuwe media converter werkt niet naar behoren (SPEED signaal lampje brand niet). Oude converter teruggezet en die deed het wel meteen. 

Hey @Tommie van Odido , bedoel je de server die Ookla standaard kiest als je een speedtest draait? Dat is ‘TriNed B.V. in Sint-Oefenrode. Gemiddld 650-740 MBps DL en 750-940 MBps UL

Ja het blijft een lastig euvel dit @tyson! Ik heb je een nieuwe mediaconverter + T-56 opgestuurd. Als je deze hebt ontvangen laat het modem dan 48 uur aan staan. Dan download hij de B8 firmware, als dit gedaan is trek dan aan de bel. Dan laat ik de B10 firmware en nieuwe agent pushen. Hopelijk kunnen we dan wat verschil merken. 

 

Dank @Tommie van Odido ik twijfel echter of de router en de mediaconverter een verschil uitmaken! De huidige media converter is niet eens aangesloten. Ik dacht dat je het over het vervangen van het glasvezel modem had (waar het signaal binnenkomt). Zie hieronder mijn set-up hoe de monteurs àlles geïnstalleerd hebben:

 

 

Reputatie 6
Badge +2

@florisVries Ik ga ook voor jou vragen of @Tommie van Odido jouw verbinding nogmaals onder de loop wilt nemen. 

Ik ben benieuwd of je nog steeds een goede verbinding hebt op de rechtstreekse lijn?

Hallo @Tommie, we zijn alweer drie weken verder. Heb je een update voor ons? Bovendien mag het topic terug naar ONBEANTWOORD aangezien het probleem nog niet is opgelost. 

Reputatie 7

Hi @florisVries, thanks voor je reactie! Dit kan totaal niet de bedoeling zijn geweest. Wees gerust - we gaan dit bedrag graag aan je terugbetalen. Wil je het modem alsnog terugsturen? Een retourlabel is daarbij niet per sé nodig. Je kan daarbij de stappen volgen beschreven in dit topic: 

Mocht je in de mogelijkheid zijn om daarna de Track & Trace in dit topic te plaatsen, dan zorg ik ervoor dat de boete wordt vergoed. Ik begrijp je sentiment en we doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. We houden je op de hoogte! 

Hi @Tommie van Odido,

 

Ik weet niet waar je de processor gegevens ziet bij mijn laatste tests maar ik werk zeker niet met een ‘oud beestje’. Tenminste wil ik mijn MacBook Pro M1 Pro Max (spec’ed out) zeker niet als gedateerd beschouwen 🤔.

Anyhow, ik heb net opnieuw een aantal tests gedaan via Ookla (uit de MacOS App Store) via de KPN server. Rechtstreeks bekabeld en verder geen andere apps open, geen firewall en ook geen vpn server actief. Zie screenshots hieronder.

Aangezien ik niet op een Windows computer werk, weet ik ook niet hoe ik een iPerf test moet uitvoren. Als je een manier voor een Mac hebt, hoor ik dat graag.

 

Reageer je svp ook nog kort op mijn PM? 

Dank alvast en ben benieuwd naar je bevindingen.

 

Reageer