Beantwoord

Halve downloadsnelheid (500Mbit) tov uploadsnelheid (940Mbit)



Toon eerste reactie

228 reacties

Reputatie 1

Hey @Tommie 

heek erg jammer…. 
misschien beter wekelijks een update te geven ook al is er niets te melden maar wel duidelijk dan.

@Dolphin  en @EdwinBrokx hoe is de status bij jullie?

Reputatie 7
Badge +9

@tyson ik heb zojuist antwoord gekregen. We gaan het nog een keer escaleren naar KPN NetwerkNL. Dit is wel het laatste wat we kunnen doen. Als het daarna niet opgelost is ben ik bang dat het ons niet gaat lukken.

Reputatie 7

Hi @EdwinBrokx en @florisVries, hartstikke bedankt voor jullie aanvullingen en tips! Heel fijn dat we jou ook kunnen toevoegen @EdwinBrokx. Ik ben nog in afwachting van een update van mijn collega, maar jullie zijn de eerste die het horen als ik die doorkrijg. Ook wil ik jullie verzekeren dat hier een vergoeding voor komt. Dit kan ik wel pas in orde maken als het is opgelost, maar weet dat dit eraan komt. 

Hi @Dolphin, ik had graag een andere ervaring gelezen! Wel ben ik heel bilj dat je in dit topic terecht bent gekomen, want we voegen jou graag toe aan dit onderzoek. Ik zie achter de schermen dat jij ontzettend veel geduld hebt gehad de afgelopen maanden, dat waarderen wij enorm. Ik vind het heel rot dat je hier de afgelopen tijd geen duidelijkheid meer over hebt gekregen, dus ik wil je laten weten dat ik jullie alle drie hier op de hoogte blijf houden. Zo heb ik net aan mijn collega aangegeven dat er voor jou nog een onderzoek open staat en of daar zo snel mogelijk een concrete status update over gedeeld kan worden. Zou je alvast op de onderstaande manier twee recente speedtests kunnen delen? 

Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren:
- Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen.
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is).

Vervolgens blijf ik je hier op de hoogte houden als er nieuws is, zodat we jou niet in het ongewisse laten. Ik wil dit voor eens en altijd voor jullie bestrijden! 

 

 

 

Reputatie 4

@florisVries, @EdwinBrokx, @sanderDeventer,

 

Hier zo'n beetje hetzelfde als bij jullie. Situatie verbetert niet veel, al haal ik nu zo af en toe wel eens wat hogere snelheden, maar dat is meestal ook weer zo afgelopen. Het is voor mij hetzelfde als voor @EdwinBrokx, ook hier wordt de lijn volgens mij door KPN uiteindelijk bij mij thuis verzorgd. Overstappen kan dan, maar als KPN dan weer de lijn verzorgt, loop ik waarschijnlijk tegen hetzelfde aan.  

Volgens @Tommie zijn ze er hard mee bezig, maar ik weet nog goed wat er in mijn support ticket vorig jaar Mei stond: "doorgezet naar KPN, nabellen heeft geen zin, wordt niet op gereageerd." Ik heb daar geen terugkoppeling meer over gekregen, dus ik denk dat ze vooral heel hard aan het wachten zijn. 

Enige manier hoe je dit soort problemen oplost is gewoon meten, monteur hier, meten tov Okla KPN/Vodafone/Trined/etc en dan gewoon kijken waar het fout gaat. Dat kost ze alleen klauwen met geld en waarschijnlijk hebben ze daar ook de mensen niet voor. 

Over 11 dagen heb ik deze lijn 10.000 uur. Da's 864.000.000 seconden en niet één seconde gekregen waar ik voor betaald heb…

 

(Overigens, ik geloof echt wel dat de mensen bij t-mobile hun best doen mij/ons te helpen, maar ik heb het idee dat zij net tegen zo'n muur aanlopen als dat wij doen. Kan me ook voorstellen dat hun dat dan ook niet echt mega motiveert.)

 

 

 

 

 

Reputatie 1

Het wordt nog gekker, ik krijg een rekening voor de modem die ik nog niet opgestuurd had omdat ik geen retourlabel heb gekregen, kan dat ook in de webmail niet terugvinden alhoewel ze zeggen dat ik in augustus mails heb gehad, vervolgens vraag ik hoe de status is van mijn melding over de snelheid, staat er geen ticket meer open😱 schiet mij maar lek, zo lijkt het alsof men zaken snel oplost terwijl dit al een probleem is dat voor mij vanaf februari loopt…. Heb ook een klacht ingediend waarop ik niets terug hoor. Wanneer gaan we nu iets merken, ik blijf optimistisch maar wordt hier wel erg moe van…

Reputatie 7
Badge +9

Hey @florisVries en @Dolphin, ik heb nog geen nieuwe update hierover. Maandag ochtend heb ik een stok achter de deur gedrukt bij onze techneuten. Dit blijft een lastig verhaal, ze zijn er hard mee bezig!

Reputatie 4

@florisVries,

De status hier is onveranderd, zou ik normaal zeggen, maar eigenlijk moet ik zeggen dat ze slechter geworden is. Mijn lijn is nu een jaar opgeleverd en dan krijg je bij T-mobile een abonnement verhoging aan je broek. 8,6% verhoogd, voor een lijn die al een jaar niet goed werkt. Dat is bijna 75 euro per jaar meer betalen, voor dezelfde, brakke lijn. 

Daarnaast is de beloofde compensatie wel binnen, maar die 200 euro dekt nog niet eens de 5x2 uur die ik fijn op een monteur heb mogen wachten (waarvan d'r dan ook nog één echt niet kwam). Laat staan dat het alle ergernis dekt. Daarbij is de download snelheid dermate structureel te laag, dat ik mij afvraag of T-mobile niet gewoon het gehele bedrag zou moeten terug betalen. De problemen zijn vanaf meet af aan bekend en ik moet ze dan een redelijke termijn geven, om dit op te lossen. Ik denk dat een vol jaar best wel een redelijke termijn is.  Daarnaast lijkt mij de verhoging van mijn abonnement na het leveren van een dergelijke wanprestatie ook uit den boze. 

Reputatie 4

@florisVries @EdwinBrokx  @sanderDeventer @tyson @Tommie 

 

Monteur is gewees, aardige jonge man. Heeft alles nagekeken, schoongemaakt, vervangen (converter) of met andere apparatuur getest (modem). Beeld blijft hetzelfde. Daarna wilde hij een opstelling maken in de wijkkast, maar dat ging niet, omdat de apparatuur daar blijkbaar afwijkt van wat er normaal geplaatst wordt. Hij heeft alles genoteerd, foto's gemaakt en gaat het doorgeven aan T-mobile, to be continued…….

 

Vandaag is dag 444 na installatie van de lijn and counting…….

@tyson Super bedankt voor de terugkoppeling! Yes, graag de Zyxel aansluiten zodat mijn collega’s dit verder ook kunnen onderzoeken. Geef je mij een seintje als het gelukt is met aansluiten? Bedankt!

@Demi Zyxel is ‘up&running’ again. Ik zou zeggen gooi alle tests open. Ben benieuwd naar de uitkomst! Is het mogelijk dat er de afgelopen dagen al wat tests zijn uitgevoerd en instellingen veranderd? Ik zie dagelijks ‘peaks’ in de download snelheid. Soms van 250 Mbps naar 700 Mbps..! Keeping na 1,5 jaar mijn fingers crossed. 😁

@Demi van Odido hoe zijn de tests gegaan? Hier is de download snelheid helaas weer constant bij 250mbps 😬

Reputatie 1

@Dolphin jammer om te horen dat het bij jou ook nog een zoitje is en haha inderdaad gewoon weer verhoging en het volle pond in rekening brengen terwijl ze weten dat het nog steeds niet goed is….

Reputatie 1

@Dolphin @EdwinBrokx @SanderDeventer

helaas had ook eigenlijk niet anders verwacht, schiet niet op.

@Tommie wat denk hoe staan we ervoor? Inmiddels betaken we nog steeds het volle pond, tijd om standaard het abo naar beneden bij te stellen?

Een een keer aandacht vanuit t-mobile naar alle gebruikers met problemen?

@tyson ik zie dat Guidion opnieuw voor je is aangestuurd!


@Tommie ik heb niets meer gehoord van Guidion. Case nummer staat in de PM die ik je gestuurd heb. Binnen drie dagen wilde T-Mobile een update sturen..maar helaas weer helemaal niets.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @florisVries & @tyson, om antwoord te geven op jullie vragen:

 

Ooh we zitten nu ineens in het Odido forum..Wat heeft dit voor consequenties voor de lopende zaken? 

 

Opnieuw beginnen gaan we zeker niet doen! Alle lopende zaken blijven uiteraard doorlopen. T-Mobile NL en Tele2 zijn nu samengevoegd. Tele2 Thuis blijft nog wel bestaan.

 

En ik heb een sim van tele2, een sim van t-mobile en een netwerk van t-mobilethuis, hoe valt dat nu dan in elkaar?🙈🥳

 

Dit betekend dat je nu twee mobiele abonnementen hebt van Odido en Odido Internet + TV.

@Tommie @tyson 

Guidion komt nu vrijdag weer bij mij langs, ze geven aan iemand te sturen met meer kennis die in de schakelkast wat kan aanpassen, ik ben benieuwd 🤨 

groet

Floris

 

Stuur m maar meteen door naar mij, @florisVries! 😁 Ik duim dat dit de oplossing wordt voor jou!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @florisVries, ik heb met klem verzocht om een zinnige update want het duurt wel erg lang. Hier komt hoogstwaarschijnlijk uiterlijk morgen of overmorgen een antwoord op. Omdat ik zelf met vakantie ben, kan ik je die update niet bieden, daarom heb ik Boris verzocht dit op te pakken.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @EdwinBrokx, er is nog geen concrete update die ik met jullie kan delen. Ik zal Tommie na zijn verlof vragen hoe de vork in de steel zit. Hij is er maandag weer. Sorry dat ik nu niets zinnigs kan mededelen! 

Reputatie 4

T-Mobile lijkt als budget provider alles te regelen via onderaannemers en protocollen. Als er een probleem is waar een protocol voor is heb je geluk. Zo niet dan gaan ze over op trial en error resetten. Als dat ook niet werkt dan gaan ze over op "wij werken hier heel hard aan" en wachten vervolgens rustig af totdat apparatuur echt stuk gaat en het probleem hij toeval wordt opgelost.

Anders wachten ze gewoon totdat je je abonnement opzegt want dat is goedkoper dan je probleem op te lossen.

Overigens werkt Ziggo net zo, alleen Freedom Internet lijkt iets beter zijn best te doen.

De oplossing voor de klant is waarschijnlijk overstappen naar Ziggo en vervolgens met terugwerkende kracht zoveel mogelijk facturen storneren en dan afwachten of T-Mobile het lef heeft om je voor de rechter te dagen omdat ze denken recht te hebben op hun geld. Dan had je ze wel al eerder formeel in gebreke moeten stellen en 2x de kans moeten geven het probleem op te lossen, anders ga je bij de rechter alsnog nat. Ohja IANAL. Bovenstaande op eigen risico.

P.s. 2 ik behoor tot de gelukkigen waarbij het meeste gewoon werkt, alleen de tv hapert af en toe. Maar ik vind dit forum heel verhelderend en ik weet nu dat ik bij eventuele storingen die buiten protocol vallen niet hoopvol hoef te zijn.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @florisVries, ik heb dit direct doorgezet naar de technische afdeling! Ik vind namelijk geen communicatie tussen onze technische dienst en KPN. Dit was wel nodig volgens de laatste monteur van Guidion. Zij zullen dan ook zo snel mogelijk contact met je opnemen! Groetjes, Ishana

Reputatie 7
Badge +16

@tyson Een port move heeft altijd langer nodig om de juiste en realistische snelheden te kunnen tonen. Kun je een paar nieuwe speedtesresultaten met ons delen en dan graag op verschillende tijdstippen (bijvoorbeeld eentje om 11:00, eentje om 15:00 en eentje om 21:00). Dan kan ik kijken wat het effect geweest is van de uitvoering en of we ergens meer snelheid vandaan kunnen halen.

Reputatie 7

Hi @florisVries, heel graag gedaan! Ik heb van mijn collega doorgekregen dat hij allemaal nieuwe voorbeelden heeft kunnen doorzetten, dus dat draagt heel erg bij aan het onderzoek. Ik sta in nauw contact met deze collega, dus zodra er concrete updates binnenkomen dan krijg ik die te horen. Voor nu heeft hij gevraagd of je recente speedtests kunt delen die bekabeld en rechtstreeks aan het modem zijn uitgevoerd. Zou je hiermee aan de slag kunnen? 🍀 

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren.
- Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen.
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is).

Vervolgens blijf ik je hier op de hoogte houden als er nieuws is, zodat je hier niet zelf achteraan hoeft blijven gaan! 

Hi @EdwinBrokx, mijn collega heeft gevraagd of ook jij twee recente speedtests kunt delen op de bovenstaande manier! Zou je hier ook aan willen meewerken? 😊 Vervolgens kan ik deze resultaten doorzetten en kan mijn collega verder aan de slag. Ik ga hier graag voor jullie achteraan, zodat we hopelijk snel tot de fix komen. 

Reputatie 1

Hallo @Tommie bedankt voor je berichtje. Met wat zijn ze dan bezig? Waar denken ze aan? Ik ben ook heel erg druk maar los het probleem ook niet op….. 

Reputatie 1

@Ishana 

bedankt voor jouw berichtje. Mooi dat je dit hebt doorgezet. Als je mijn bescheiden mening vetaagt ligt het ook niet aan de lijn. KON heeft deze al eens doorgemeten maar niets gevonden. Ik weet niet hoe er gepatched wordt, maar ik heb het idee dat ik bij t-mobilethuis op een te drukke lijn zit, kan dat?

 

groet

Floris

Reputatie 1

@Jason @EdwinBrokx  @Dolphin 

hallo Jason, bedankt voor jou bericht,  je vertelt niets abders dan @Tommie , dus maakt niet uit of hij op vakantie is of niwt, namelijk nog geen nieuws we zijn er druk mee bezig nog geen nieuws we zijn er druk mee bezig nog geen nieuws we zijn er druk mee bezig nog geen nieuws we zijn er druk mee bezig nog geen nieuws we zijn er druk mee bezig

WANNEER VERTELLEN JULLIE NU EENS WAT JULLIE AAN HET DOEN ZIJN WAAR ZE NAAR KIJKEN WAT ER AL GEBEURD IS WAT NOG OP DE PLANNING STAAT….

Vanuit het hoofdkantoor horen we helemaal niets nada

 

Reputatie 1

Hallo @Tommie 

ik snap dat je dit zelf ook niet leuk vind, maar het schiet niet op, kunnen we hogerop in de organisatie een klacht neerleggen, met wie kunnen we hier op hoger niveau spreken? 
groet Floris

Hey @tyson, dat ziet er inderdaad een stuk beter uit! Zou je dit een aantal dagen in de gaten willen houden? Hopelijk blijft het stabiel. 

Hi Tommie, Hierbij de screenshots van de metingen afgelopen weken. Zoals eerder gevraagd allemaal via de kpn server. Op de Odido server zien de download metingen stukken beter uit.
Ik zie je reactie graag tegemoet.

 

 

Reageer