Beantwoord

Internetverbinding via Zyxel T50 valt minstens 1x per week weg - alleen reboot helpt



Toon eerste reactie

180 reacties

Reputatie 4

Het is weer zover. Sinds gisteren is het weer hommeles met de verbinding. Het begint nu weer onwerkbaar te worden. Ik ga nu het Zyxel modem herstarten. 

Reputatie 7

Hi @Linux_man, tof dat jij je dit afvraagt! Ik geef je graag wat toelichting. Zyxel en Zyxel Mesh is er juist voor bedoeld om zo goed mogelijk met elkaar te kunnen communiceren. Dus dit zou inmiddels goed moeten werken. Wat balen om te lezen dat bij jou het netwerk regelmatig wegvalt. Werkt het verder wel goed zonder deze wifipunten? Want als dat het geval is, dan kan ik je daar niet verder bij helpen - hoe graag ik dat ook zou willen. Ik vermoed dat het probleem zich dan ook in de Zyxel Mesh wifipunten begeeft en zou je adviseren om met hen contact op te nemen. Mag ik vragen waarom jij voor dit soort wifipunten hebt gekozen? Ik hoor het graag van je! 

Reputatie 4

Hi @Lisa de nieuwe TV box is binnen. Dit keer een kleine dus ik neem aan de juiste.

Maar waarom zit er ook een kleine netwerkswitch bij?

Kan ik de twee oude TV boxen met HDD in één doos retourneren? 

Reputatie 4

FYI daarnet lag internet er opeens compleet uit. Reboot van de Zyxel hielp niet. Tweede reboot met langere pauze en reboot van mediaconverter loste het probleem op. 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Pedro1977 ,

Welkom op de community. Je reageert nu in een oud topic.
Het is beter om zelf even een topic aan te maken, daar je vraag/klacht zo duidelijk mogelijk te omschrijven. Nog een tip, zet je klantnummer in je profiel, dit is alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Zo kunnen ze je snel helpen.
Zij reageren indien nodig vanzelf op een topic, dit gebeurt op volgorde van binnenkomst. Meestal is dat binnen 24 tot 48 uur afhankelijk van de drukte.

Reputatie 4

Afgelopen maandag het modem gereset...het ging even goed maar nu al weer de eerste verbindingsissues. Het is nog geen week goed gegaan. Baal echt enorm van de slechte kwaliteit van de netwerkverbinding.

Reputatie 2

@Arrow87 @DeNeel @hammm @remy561

 

Bij jullie willen we wat aanpassen qua instellingen op het modem om de verbinding 100% stabiel te krijgen. Zodra ik meer weet, koppel ik dit hier terug. In de tussentijd wil ik jullie vragen bij te houden of de situatie verbeterd of hetzelfde blijft. 

 

@Robbenu

Hoe is de verbinding nu bij jou?

 

@Pieter_B

Mijn dank is groot en mijn complimenten voor je bijdragen! Dit had ik nooit kunnen bedenken en/of adviseren. Hulde!

@Sander Afgelopen donderdag viel het internet weer weg (tussen 12:30 en 13:00). 
Contact opgenomen met jullie telefoon service desk; blijkt dat dit telkens komt wanneer het IP vernieuwd wordt.
Verschil met afgelopen donderdag was dat de router zelf door scheen te hebben dat het geen verbinding meer had, en zichzelf opnieuw opgestart had. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Henk Ernst, ik zet het meteen door. Bedankt voor alle toelichtingen en updates en excuses dat er nog steeds geen zichtbare oplossing is. Ondanks de verbindingsproblemen die we in Almere hebben gehad, lijkt jouw verbinding nog steeds onderhevig te zijn aan bepaalde stoormomenten/stoorzenders. 

Mocht ik updates hebben, dan stuur ik die meteen naar je. Als de technische dienst of een andere partij een afspraak wil maken, dan zullen zij altijd anoniem contact opnemen: houd daar alsjeblieft rekening mee. De huidige verwerkingstijd bedraagt twee tot vier dagen: dit is een gemiddelde en indicatie. Dit betekent dat er tickets worden opgepakt van twee tot vier dagen oud. Ik probeer er extra vaart onder te zetten, maar kan daar geen garanties op bieden. Sorry voor het ongemak!

Reputatie 4

@Lisa dank dat je er bovenop zit. 

Op dit moment zijn er inderdaad geen problemen. Maar dat komt mogelijk ook omdat het afgelopen week meerdere keren dermate uit de hand liep en ik de Zyxel heb herstart. En gezien de drukte thuis en met werk heb ik dan niet altijd tijd om dat hier te melden. 

Wat die nieuwe TV oplossing betreft, hoeveel programma's kan ik tegelijkertijd opnemen? Met de huidige HDD-recorder zijn dat er meen ik twee en daarnaast nog een derde programma kijken. Ik zou minstens hetzelfde weer willen. 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Robbenu 

Heb je toevallig exteren toegang aangezet in je router, omdat dit pogingen zijn om je UI van de router aan te spreken.

Belangrijkste beveiligingslekken zijn:

  • ICMP requests beantwoorden, of te wel PING response
  • Externe toegang beschikbaar maken zonder sterk paswoord

 

Reputatie 4

@Lisa sinds gisteren is de verbinding weer onbetrouwbaar. Het lijkt vooral overdag niet goed te gaan. Alsof de Zyxel nu we een week verder zijn sinds de vorige reboot het verkeer gedurende de dag niet goed aankan.

Ik ga hem zo weer herstarten om te zorgen dat ik normaal ksn werken. 

Reputatie 4

Het is weer een week verder sinds de vorige powercycle van de Zyxel en de stabiliteit  begint weer te haperen. Zeer irritant.

Reputatie 7

Hi @AnneliesUtrecht, top dat je dit zo snel kon doorgeven! Alle informatie is aan het onderzoek toegevoegd, dus ik hoop dat ik snel een terugkoppeling met je kan delen. Hopelijk worden hierna al jouw vragen beantwoord. Het onderzoek zal niet telefonisch gaan, dus het klopt dat je niet bent gebeld. Mijn collega's van de technische dienst hebben alle informatie om hiermee aan de slag te gaan en delen vervolgens de uitkomst met mij. Ik heb de notitie er wel bij vermeld of ze jou kunnen bellen als er onduidelijkheden zijn. Ik zal alle uitkomsten in ieder geval ook via deze weg met jou delen, zodat je niets mist. We zijn ermee bezig! 💪

Reputatie 2

@Robbenu

Heb je toevallig exteren toegang aangezet in je router, omdat dit pogingen zijn om je UI van de router aan te spreken.

Belangrijkste beveiligingslekken zijn:

  • ICMP requests beantwoorden, of te wel PING response
  • Externe toegang beschikbaar maken zonder sterk paswoord

 

Hey Pieter.
Dit is zeker niet iets wat ik zelf heb aangezet, zit nu in die Zyxel router te zoeken, maar kan ook niet zo snel vinden waar ik deze informatie zou kunnen vinden. Weet jij toevallig of en waar dat bij deze routers kan? 

Reputatie 7

Hi @Henk Ernst Excuses, dat was my bad, ik was in overleg met mijn collega en we konden de nieuwe firmware voor de modem direct voor je ‘pushen’ op dat moment dus dat hebben we direct gedaan. Excuses voor de onderbreking en ik hoor graag of het tot een verbetering heeft geleid!

Reputatie 6
Badge

De laatste 24 uur was ie wel nog goed gelukkig, maar ik zie wel dat de response tijd vreemd genoeg in de nacht hoger ligt dan overdag. Wat doet het zyxel kastje s nachts? Ik heb helemaal geen apparatuur aan staan s nachts, ook geen nas of iets dergelijks. 

 

Die uptime server zit ergens ver weg, anders haal de gemiddelde 123 ms niet. De kans is groot dat de variaties die je ziet ergens “buiten” zitten op een link tussen Nederland en de server die meer gebruikt wordt op dat ogenblik. Met andere woorden, uit die variaties kun je niet veel afleiden voor de performance van de Zyxel.

Reputatie 7
Badge +3

@Robbenu 

Zelf heb ik de Zyxel op dit moment niet aangesloten in mijn netwerk, maar het zit onder “Onderhoud” en dan “Extern Beheer”.

Ref: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/ping-ip-adres-vmg8825-t50-tbv-monitoring-319472

Reputatie 3

Ok, dank je wel Boris voor de toelichting. Ik krijg vandaag opeens een sms-je van t-mobile om een klanttevredenheidsonderzoek in te vullen aan de hand van een telefoongesprek met de servicedesk vandaag 14:13, maar ik ben helemaal niet gebeld. Ik hoop dat diegene alsnog zal bellen. 

Reputatie 4

Goedemorgen @Jason ,

 

Ik zie dat de stabiliteit van de verbinding weer kuren geeft. Het begon vrijdag en het is nu al het hele weekend gaande. Het is dus nog geen week goed gegaan. 

 

Kunnen jullie het svp onderzoeken en nu eens echt oplossen? Rebooten van de router is lapwerk.

 

Met vriendelijke groet, 

 

 

Henk Ernst 

Reputatie 3

@Lisa 

De monteur heeft enkel 2 kabeltjes vervangen maar het heeft helaas niet geholpen. Vannacht lag weer vanaf 00:17 eruit tot ik het modem herstartte om 7:45. 
 

Reputatie 7

Hi @Henk Ernst Ik snap helemaal dat je hier van baalt. Mocht een speedtest niet lukken is het dan mogelijk om te noteren wanneer het zich voor doet (dus datum en tijdstippen)? Dan laten we ons netwerkteam hier verder induiken of ze aan de hand van die informatie een mogelijke oorzaak kunnen achterhalen.

Reputatie 1

@Pieter_B

@Sander

Alle suggesties braaf uitgevoerd ten spijt, heb ik zojuist weer een internet disconnect gehad. (Fixed IP adres buiten de dhcp range geplaatst zoals @Pieter_B aanraadde.)

Direct bij het voorval ingelogd op de Zyxel, en daar zag ik dat de router een uptime had van slechts 12 minuten. Daar is dus iets gebeurd. Ik kom niet in het systemlog, daar blijft het modem op hangen. Andere menu opties zijn wel gewoon beschikbaar (nb: Externe toegang is enabled). Uiteindelijk heb ik via het menu item het modem gereboot. Daarna geeft de optie een rood x in het overzicht op de hoofdpagina bij de internetverbinding, maar uiteindelijk is er wel weer een internetverbinding. Helaas kan ik nogsteeds niet in het logboek om te kijken wat er is vastgelegd. Ik ga zometeen de stroom er maar weer eens vanaf halen (modem en mediaconverter) in de hoop dat ik ook weer bij het log kan. Later daarover meer. 

<update> Logboek is na modem reset niet bereikbaar, noch na het ontkoppelen van het stroomnet.

 

 

Reputatie 6
Badge +3

Dit verhaal is nu 7 maanden verder, @Brian@Lisa is dit probleem nu ondertussen wel op te lossen?

Ik gebruik ondertussen een Zyxel T-50 en 2 Zyxel Mesh Wifi punten maar het netwerk valt regelmatig weg.

Is het bij jullie nu wel oke @dw1985  en @waterworld ?

 

Als het wegvalt welke lampjes en kleur branden er dan om de wifi punten van boven naar beneden.

Hoe branden ze als het wel goed werkt. 

Zijn de wifi punten bedraad of draadloos verbonden

Reputatie 7

Hi @AnneliesUtrecht, top dat je dit checkt! Ik ben meteen met jou mee gaan kijken, maar ik zie ook geen log terug achter de schermen. Kun je het sms’je eens doorsturen? Dan pluis ik het graag voor je uit. 

Reputatie 3

Ja tuurlijk, bij deze:

 

Reageer