Beantwoord

Internetverbinding via Zyxel T50 valt minstens 1x per week weg - alleen reboot helpt



Toon eerste reactie

180 reacties

Reputatie 4

Leuk...ik krijg net een mailtje van T-Mobile Thuis dat mijn issue opgelost zou zijn. Ik ben benieuwd. 

Reputatie 6

@Henk Ernst Daar baal ik oprecht van! Hou je ons op de hoogte of de herstart zijn werk heeft gedaan? Met opnemen via de cloud kun je een onbeperkt aantal programma’s tegelijk opnemen. Super fijn toch!

Reputatie 7

Hi @Henk Ernst, dankjewel voor de aanvullingen! Ik had echt heel graag gewild dat ik jouw problemen kon oplossen en jij bij ons zou blijven. Ontzettend balen dat de problemen nog steeds blijven aanhouden. Zoals @Brian ook al heeft aangegeven, zou jij kunnen testen wat er gebeurt als jij een ander modem aansluit. Zo kunnen we definitief checken of het inderdaad mogelijk aan het Zyxel modem ligt. Als er nog een mogelijkheid was om dit probleem op een andere manier aan te vliegen, dan had ik dat graag voor je gedaan. 

Heel erg bedankt alvast voor het retourneren van de twee TV Boxen inclusief de netwerkswitch! Ik zie in het systeem inderdaad alleen staan dat de Entone TV Box bij ons is afgemeld. Ik vermoed dat dit komt omdat de andere TV Box nog niet teruggestuurd hoefde te worden. Zou jij mij in een privébericht jouw verzendbewijs willen doorzetten? Dan kan ik namelijk uitzoeken wat er hier misgaat en dit voor jou rechtzetten.

Ik ben sinds 25 november overgestapt op T mobile thuis, heb de T50 ook in gebruik en afgelopen nacht is mijn internet weggevallen. Ook na een reset werkt deze weer, heb er verder geen andere apparatuur voor of achter hangen. 

Mn vorige provider was Telfort, wat toen nog even KPN werd voor de overstap. Dit probleem met uitvallen had ik daar ook al, heel lang via diverse zyxel modems en nog korte tijd een experia box. 

Misschien dus eerder een probleem vanaf of in de centrale?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Henk Ernst, top dat het weer werkt! Mocht je in de toekomst nog eens averij oplopen met de verbinding, schroom dan niet om een bericht te sturen. Dan kunnen wij ermee aan de slag om je zo snel mogelijk van een oplossing te vinden.

Een gezond, gelukkig en geweldig 2021 toegewenst!

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Henk Ernst, het loopt nog niet zoals we voor ogen hadden, excuses voor de matige verbinding!

Wat me opvalt in de lijnmeting is dat de TV Box voor een foutmelding zorgt in poort twee achterop het modem. Zou je deze eens in een andere LAN-poort (gele poort) willen aansluiten en kijken of dit voor verbetering zorgt? De TV Box zelf staat ook al bijna twee maanden aan, kun je deze eens op de volgende manier herstarten, alsjeblieft? Dit kan ervoor zorgen dat je geen uitvalmomenten meer ervaart:

Voer een reset uit zonder internetkabel: haal het modem en de TV box van de stroom. Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na 20 seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Reputatie 2

@Robbenu

Zelf heb ik de Zyxel op dit moment niet aangesloten in mijn netwerk, maar het zit onder “Onderhoud” en dan “Extern Beheer”.

Ref: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/ping-ip-adres-vmg8825-t50-tbv-monitoring-319472

Dank, dit heb ik zelf nooit aangepast, maar zag wel dat dit inderdaad ingeschakeld was. Lijkt dus een standaard instelling van de Zyxel. 

Helaas wel eerst fanatiek alles uitgezet, en daarna doorgelezen, dus ook hier een factory reset verder haha

Reputatie 4

De verbinding via de Zyxel is sinds vrijdag weer slechter aan het worden. Ik ga hem nu weer herstarten zodat ik normaal kan werken. 

Reputatie 4

Hoi @Piotr ,

 

Door COVID-19 was dit even blijven liggen.

Ik zal binnenkort de factory reset van de T50 uitvoeren en kijken of het dan structureel beter gaat.

Op het moment wordt de verbinding alleen maar steeds slechter. Inmiddels ook in toenemende mate packet loss tussen LAN en WAN kant van de T50 voor zover ik kan opmaken uit traceroute info.

Ik laat weten wat het resultaat is.

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Henk Ernst ik heb meteen een lijnanalyse gedraaid. Ik zie de 29e niks terug van een uitval in de verbinding. Alleen gisteren was er een kleine onderbreking te zien. Vandaag ziet het er ook top in orde uit. Ervaar je dit nu ook zo na de herstart van het modem?

Reputatie 7

Hi @Henk Ernst, ik hoop het ook ontzettend! Jij kunt de status van de nieuwe TV Box trouwens eenvoudig in jouw My T-Mobile Thuis omgeving checken: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen

Bedankt voor de update! Ik hoop dat zodra de nieuwe TV Box up and running is, deze wegval onmiddellijk verdwijnt. Ik hoor het graag van je zodra deze bij jou binnen is, zodat jij hopelijk vanaf dan een verschil merkt in de verbinding. 

Reputatie 7

Hi @Henk Ernst, ik ben een beetje bang dat we inmiddels alles wat we hebben kunnen vervangen en uit kunnen sluiten als mogelijke oorzaak inmiddels wel gedaan hebben. De modem is al eerder dit jaar vervangen en ook de TV Box blijkt het niet te zijn. De binnenkomende verbinding ziet er ook nog steeds prima uit en is nagelopen door de monteur. Als je echt het vermoeden hebt dat het aan de modem ligt dan zou je dit simpel kunnen testen door zelf een andere modem aan te sluiten. <aar ik kan eigenlijk niet anders concluderen dan dat het hem ergens zit in de eigen hardware (al dan niet in combinatie met de modem) en daar kunnen wij weinig invloed op uitoefenen.

Hi allemaal,

Ik heb al eerdere topics gezien met hetzelfde probleem, maar kom zelf niet tot een oplossing. Eind vorig jaar een woning gekocht waar de vorige bewoners gebruik maakten van Ziggo en de KPN aansluiting (ISRA-punt) niet meer werkte. KPN monteur langsgekomen om een nieuwe aansluiting te plaatsen en de lijn open te zetten. Sindsdien van begin af aan hebben wij het probleem dat de internetverbinding regelmatig wegvalt. Totaal niet afhankelijk van de hoeveelheid verbruik of het tijdstip. Kortom compleet random weg op alle apparaten.

Omschrijving probleem
Sindsdien van begin af aan hebben wij het probleem dat de internetverbinding regelmatig wegvalt. Totaal niet afhankelijk van de hoeveelheid verbruik of het tijdstip. Kortom compleet random weg op alle apparaten. Eerst valt de verbinding met internetweg en een paar tellen later de WiFi. Wanneer ik naar het modem (Zyxel T50) kijk als dit gebeurd zien wij precies hetzelfde terug op de indicatie lampjes. Modem blijft actief, maar eerst Internet en dan de WiFi om vervolgens weer het WiFi netwerk opnieuw op te starten.

Ik ben geen expert, maar heb enigszins wel verstand van zaken. Stekker modem uittrekken en na 10sec insteken werkt natuurlijk, maar verhelpt het probleem niet op lange termijn, Daarnaast start het modem bij het wegvallen zelf opnieuw het netwerk op.

Instellingen modem zijn OK, ik zie niks geks erin terug en heb geen wijzigingen aangebracht na bezoek monteur. Er zijn overigens best wel wat devices verbonden (Smart Home), maar dit mag zover ik weet geen probleem veroorzaken. Het probleem deed zich overigens al voor, voordat deze verbonden waren.

Mijn vraag; Wat kan ik hieraan doen? WiFi die 3-4x per week minimaal wegvalt is geen beginnen aan. Werken, streamen, gamen, tv kijken wordt dan heel lastig...


 

Reputatie 3

Gisteren weer 2x storing, net als de dag ervoor. Telefoongesprek (voip) werd onderbroken en als mijn neefje een spelletje op de tablet doet is het ook soms opeens uit de lucht. Dit is erg vervelend als ie dus midden in een spel met vriendjes zit en dan dus gelijk verliest. 

Graag wil ik persoonlijk contact via de telefoon. Mijn tel nr staat wel in mijn klant profiel. Ik snap niet waarom er, als er in de werkopdracht staat om de ONT te vervangen, dat de monteur dat dan gewoonweg niet ook doet en alleen het kabeltje vervangt. 

Het kan ook iets softwarematigs zijn, want ik heb T-mobile dus al vanaf mei, maar nog nooit zoveel storingen gehad als de afgelopen maand! Mijn apparatuur setup is niet gewijzigd! Mijn vorige provider (online) had ook een zyxel kastje, dus het moet haast wel iets met de T-mobile firmware zijn. Aan het versie nr te zien b16_20210525 is deze software nog van mei 2021. 

Reputatie 1

Ik heb hetzelfde probleem. Klantenserice heeft guidion naar me toegestuurd en hij nam mijn oude router mee (zonder backup) en zet een nieuwe Zyxel router. Vandaag heb ik nu exact hetzelfde probleem en is direct (workaround) opgelost met een router restart. Ik gebruik geen wifi, maar direct ethernet van de Zyxel router.

What’s done to verify:

  • Connected to Zyxel router admin login (default 192,168.1.1)
  • Went to diagnostics page
  • Used traceroute and ping on the 8.8.8.8 ip address (google name server). 
  • Both did not make any route outside. 

Asking people to one by one remove all equipment or changing etc is not nice. I’m directly checking from the Router itself. 

 

@Henk Ernst heb je nog steeds de probleem?

Reputatie 1

Ik heb hetzelfde probleem. Klantenserice heeft guidion naar me toegestuurd en hij nam mijn oude router mee (zonder backup) en zet een nieuwe Zyxel router. Vandaag heb ik nu exact hetzelfde probleem en is direct (workaround) opgelost met een router restart. Ik gebruik geen wifi, maar direct ethernet van de Zyxel router.

What’s done to verify:

  • Connected to Zyxel router admin login (default 192,168.1.1)
  • Went to diagnostics page
  • Used traceroute and ping on the 8.8.8.8 ip address (google name server). 
  • Both did not make any route outside. 

Asking people to one by one remove all equipment or changing etc is not nice. I’m directly checking from the Router itself. 

 

@Henk Ernst heb je nog steeds de probleem?

Ik heb dezelfde problemen en hier. Gisteren heb ik op deze post een grote reactie geplaatst. Alleen die moet nog steeds gekeurd worden door een moderator. Denk dat hij wat te groot was voor mn eerste post op dit forum.

Als die post vandaag niet goedgekeurd wordt zal ik hem vanmiddag opnieuw schrijven.

Reputatie 7

Hi @AnneliesUtrecht, super - thanks voor het snelle doorsturen! Ik ga dit voor je uitzoeken en kom er bij je op terug als ik meer weet. 

Reputatie 7

Hi @AnneliesUtrecht, ontzettend bedankt voor deze heldere en snelle aanvulling! Deze nieuwe momenten heb ik doorgezet naar de technische dienst en hier heb je zojuist ook een e-mail over gekregen ter bevestiging. Ik heb aan mijn collega's van de technische dienst gevraagd of ze dit met spoed kunnen oppakken, dus ik verwacht zo snel mogelijk een terugkoppeling voor jou. Het leek erop dat de netwerkbeheerder was aangestuurd, maar mijn collega gaf aan dat dit niet helemaal goed was gegaan. Om deze reden ben je dan ook nog niet door hen gebeld. Ik zit hier in ieder geval bovenop, zodat je gauw hoort hoe we dit voor je gaan fixen. 

Reputatie 7

Hi @AnneliesUtrecht, goed nieuws! Mijn collega heeft zojuist onze monteursservice Guidion voor jou aangestuurd. Je ontvangt dan ook een sms/e-mail met daarin onze afspraaktool. Ik hoop dat ze heel snel bij jou langs kunnen komen. Mijn collega vermoedt dat je een defecte ONT hebt en die kan de monteur vervangen. Houd je ons op de hoogte of je probleemvrij bent na het bezoek van de monteur? 😊

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @jonghj, kun je het probleem ietwat uitgebreider omschrijven? Dan pakt één van ons het met je op en zorgen we ervoor dat ook bij jou de verbindingsproblemen zo goed mogelijk hersteld worden. Zo te lezen heb je last van een wegvallende verbinding, klopt dat? We gaan tot de kern geraken en lossen dit samen op, dat weet ik zeker. Zou je alsjeblieft alvast de volgende vragen kunnen beantwoorden, dan komen wij zo snel mogelijk met een reactie:

-Maak je gebruik van DSL of Glasvezel?

-Brandt de Power-led constant?

-Welke lampjes branden er nog meer wel/niet?

-Is het modem direct aangesloten op het ISRA-punt (hoofdaansluitpunt DSL)?

-Indien Glasvezel: brandt het FO-link lampje op de Media Converter (alleen bij een Zyxel en Huawei modem)?

-Is het modem aangesloten met de juiste DSL kabel (die anderhalf meter lange, vaak grijze DSL-kabel)?

-Heb je nog opmerkingen ten aanzien van het ISRA-punt?

-Valt de verbinding op specifieke momenten weg of geheel willekeurig? 

 

Reputatie 4

@Jason Sinds gisteren al weer issues en vandaag maar weer de Zyxel herstart…

Fijne vakantie.

Reputatie 3

Dinsdag 25 oktober om 11:00 weer uitval. 

Reputatie 3

@Lisa goed nieuws, de monteur kon zelf niks vinden en heeft op mijn aandringen het modem en de ont vervangen en sindsdien geen storingen meer!! yes, eindelijk! 

Voor andere klanten, ik denk dat het niet eens een hardware issue was, maar dat het opnieuw aanmelden van de ONT het euvel echt heeft verholpen. Ik heb nu ook een nieuw ip adres in de 80 range ipv de 147 range. Volgende keer kunnen jullie de reset misschien ook vanaf de centrale doen door gewoon het ont er even af- en weer aan te melden. 

Reputatie 4

@Lisa ik zie net weer een eerste bericht van 100% ping packet loss. Toevalig probeerde ik via de T-Mobile tv app een film van gisteren terug te kijken (omdat opnemen niet werkt) en dat te casten naar mijn TV op het moment dat het fout ging. Dus even aanzien, maar mijn vermoeden dat het aan de Zyxel ligt en de TV box een ondergeschikte rol heeft, wordt nu wel versterkt (andere TV box en weer internetverkeer dat onderbroken wordt) . 

Hallo Jason, 

Dit gebeurd bij mijn wederhelft. Zij is een klant en weet totaal niet wat je bedoelt als je het over DSL en ISRA hebt. Is haar taak ook verder niet.

Ze heeft een Zyxel t50 en ongeveer wekelijks valt de internet verbinding gewoon weg. Waarom? Geen idee. Ook niet belangrijk voor een klant. Dat is belangrijk voor een provider die zijn klanten tevreden wil houden.. 😊 

Wat werkt is een reboot. En waarom dat werkt? Ook niet belangrijk voor de klant.. 

Wat wel belangrijk is, is dat het lastig is om in deze tijd midden in een call je router te moeten rebooten.

 

Ik kan haar vragen om een melding te maken, maar het lijkt mij persoonlijk beter om centraal te monitoren wanneer jullie zyxel T50 offline gaat. Eindgebruikers als monitoring inzetten is niet echt elegant. 😏

 

Reageer