Beantwoord

Internetverbinding via Zyxel T50 valt minstens 1x per week weg - alleen reboot helpt



Toon eerste reactie

180 reacties

Reputatie 7

Hi @Henk Ernst, dankjewel voor de aanvullingen! Ik had echt heel graag gewild dat ik jouw problemen kon oplossen en jij bij ons zou blijven. Ontzettend balen dat de problemen nog steeds blijven aanhouden. Zoals @Brian ook al heeft aangegeven, zou jij kunnen testen wat er gebeurt als jij een ander modem aansluit. Zo kunnen we definitief checken of het inderdaad mogelijk aan het Zyxel modem ligt. Als er nog een mogelijkheid was om dit probleem op een andere manier aan te vliegen, dan had ik dat graag voor je gedaan. 

Heel erg bedankt alvast voor het retourneren van de twee TV Boxen inclusief de netwerkswitch! Ik zie in het systeem inderdaad alleen staan dat de Entone TV Box bij ons is afgemeld. Ik vermoed dat dit komt omdat de andere TV Box nog niet teruggestuurd hoefde te worden. Zou jij mij in een privébericht jouw verzendbewijs willen doorzetten? Dan kan ik namelijk uitzoeken wat er hier misgaat en dit voor jou rechtzetten.

Reputatie 4

Ik zie net een mailtje dat er opgestuurde apparatuur is ontvangen. Maar tot mijn verbazing niet wat ik zou verwachten maar slechts:

0 modem

0 Interactieve TV Box(en),

1 Interactieve TV Box(en) met harddiskrecorder

0 Wifi-punt(en)

 

Krijg ik ook nog ontvangstbevestiging van de rest die dezelfde doos zat? 

 

Reputatie 4

@Brian zelfs als het probleem aan mijn hardware ligt, dan nog mag het Zyxel modem niet spontaan trippen en zeker niet elke 1 a 2 weken.

Verder is het probleem alleen op te lossen door het Zyxel modem te herstarten zoals je kunt nalezen in deze conversatie van inmiddels meer dan een jaer oud.

En de monteur heeft alleen het modem omgewisseld destijds omdat jullie binnendienst destijds niet bereikbaar was om een lijnmeting te doen samen met de monteur toen hij hier was. 

Ter info: de apparatuur die jullie hadden opgestuurd is inmiddels richting jullie retour onderweg (STB met HDD, STB zonder HDD en 'mystery' netwerkswitch). De STB met HDD en Zyxel komen begin augustus ook retour na mijn overstap naar een andere provider omdat ik nu wel een beetje gehad heb met T-Mobile Thuis. 

 

Reputatie 7

Hi @Henk Ernst, ik ben een beetje bang dat we inmiddels alles wat we hebben kunnen vervangen en uit kunnen sluiten als mogelijke oorzaak inmiddels wel gedaan hebben. De modem is al eerder dit jaar vervangen en ook de TV Box blijkt het niet te zijn. De binnenkomende verbinding ziet er ook nog steeds prima uit en is nagelopen door de monteur. Als je echt het vermoeden hebt dat het aan de modem ligt dan zou je dit simpel kunnen testen door zelf een andere modem aan te sluiten. <aar ik kan eigenlijk niet anders concluderen dan dat het hem ergens zit in de eigen hardware (al dan niet in combinatie met de modem) en daar kunnen wij weinig invloed op uitoefenen.

Reputatie 4

Net Zyxel maar weer gereset. Nieuwe STB duidelijk geen verbetering. Ik ga de oorspronkelijke STB met HDD weer installeren en stuur die nieuwe zonder opnamemogelijkheid weer retour. 

 

TV app op Android tablet ook nog eens waardeloos trouwens. Roept regelmatig dat service niet beschikbaar is of andere vage foutmeldingen. Waarschijnlijk zo veel verkeer dat Zyxel het niet trekt en/of instabiel server side wegens EK. Na veel proberen lukt het soms om er in te komen als verbinding niet tript. Vaak zat crasht de app spontaan. Wil ik een film terugkijken van paar dagen geleden, wil het ding niet verder gaan bij waar we gebleven waren en doorspoelen is niet toegestaan zegt de app. Wat een gepruts.

 

Hebben jullie niet een beter modem dan die Zyxel? 

Reputatie 4

@Lisa ik zie net weer een eerste bericht van 100% ping packet loss. Toevalig probeerde ik via de T-Mobile tv app een film van gisteren terug te kijken (omdat opnemen niet werkt) en dat te casten naar mijn TV op het moment dat het fout ging. Dus even aanzien, maar mijn vermoeden dat het aan de Zyxel ligt en de TV box een ondergeschikte rol heeft, wordt nu wel versterkt (andere TV box en weer internetverkeer dat onderbroken wordt) . 

Reputatie 4

@Lisa gezien het patroon van de issues kan ik pas na ruim een week voorzichtig bevestigen of het goed gaat. Want zo lang moet het minstens vlekkeloos draaien.

 

De voorwaarde dat het pas in week 29 kan, is voor mij niet acceptabel. We gebruiken de opnamemogelijkheid nl erg veel. 

Die voorwaarde stond er meen ik eerder ook niet bij (op basis waarvan ik zelf had aangegeven om de switch inderdaad te doen). Dus of mijn aansluiting gaat eerder over (in de komende paar dagen) of ik plaats de oude STB met HDD tot nader order nog eventerug. 

Reputatie 7

Hi @Henk Ernst, super dat de nieuwe TV Box binnen is! Merk jij toevallig ook al verschil? Ik ben heel erg benieuwd namelijk en hoor het graag van je. Yes, jij mag zeker alle apparatuur in één en dezelfde doos retourneren. Zo sparen wij het milieu ook gelijk een beetje. 

Ik kan je verzekeren dat dit zeker niet fout gaat en het klopt helemaal dat jij deze functie nog niet gelijk ziet. Hiervoor dien jij overgezet te worden naar het nieuwe TV platform, zodat de functie Cloud Opnemen aangezet kan worden. Geen zorgen, ik kan ervoor zorgen dat jij in week 29 helemaal bent overgezet. Zo kun jij vanaf dan van deze nieuwe functie genieten! Ik deel hieronder graag de voorwaarden met je, zodat ik dit voor jou in orde kan maken als jij hier volmondig ja op zegt. Ik heb jou een tijd geleden dit topic doorgezet, waar jij nog eens rustig alle ins en outs van het platfom terug kunt lezen: 

Oké hier komen de punten. Weet dat de opnames op de huidige TV Box verloren zullen gaan en jij - totdat alles helemaal geregeld is - ook niet meer de mogelijkheid hebt tot opnemen. Aangezien jij al bent voorzien van de juiste TV Box, kan ik dit direct voor jou in werking stellen. In jouw My T-Mobile Thuis kan jij na de migratie eenvoudig Cloud Opnemen toevoegen aan jouw abonnement, waar kosten van € 5,00 per maand aan zijn verbonden. Jij zult daarnaast zelf een SCART-verlengstuk aan moeten schaffen als de TV geen HDMI-aansluiting heeft. 

Ook ontvang jij een e-mail en SMS vlak voordat jij wordt overgezet naar het nieuwe platform én zul jij opnieuw moeten inloggen zodra jij bent overgezet. Tot zo ver alle belangrijke punten op een rijtje. Lees het nog even goed door en als jij mij vervolgens voorziet van een akoord, dan ga ik voor jou aan de slag. Het definitieve overzetten gebeurt in week 29, omdat de migratie tijdens de weken van het EK niet plaatsvindt. Ik hoor het graag van je en duim heel erg dat jij verbeteringen merkt met deze nieuwe TV Box! 😊

Reputatie 7

Hi @waterworld, heel goed dat jij dit aangeeft! Ik had graag gelezen dat jij volop van de verbinding genoot, dus ik help jou hier graag bij. Het is zeker niet de bedoeling om routinematig een reboot van het modem te doen. Ik heb gelijk jouw verbinding onder de loep genomen en ik zie hier niet iets geks in naar voren komen. Dit staat natuurlijk haaks op wat jij ervaart, dus ik schiet je graag te hulp. Ondervind jij zowel problemen met de bekabelde verbinding als met de Wifi? Ik wil graag de tips die op onze website staan doorzetten, die ervoor zorgen dat de verbinding verbetert. Ik hoor heel graag van je of deze stappen ervoor zorgen dat jij verschil merkt!

Hi @dw1985, top dat jij ook in dit topic jouw vraag stelt! Kan jij mij uitleggen welke problemen jij precies ervaart? Dan help ik jou daar ook graag mee. Ook wil ik jou alvast wijzen op de tips die ik aan @waterworld heb doorgezet. Wat betreft de firmware, goede vraag! Uiteindelijk is het de bedoeling dat alle klanten overgaan op het nieuwste TV platform. Als jij hier nog vragen over hebt, stel ze dan gerust. De exacte planning is hier nog niet van bekend. 

 

Reputatie 4

Ik heb zojuist de nieuwe TV box geïnstalleerd. Echter ik zie geen opnamefunctionaliteit. Is dat een kwestie van even wachten voordat dat werkt na installatie of gaat er nog iets fout?

Ik benieuwd of de Zyxel nu stabiel blijft. 

Reputatie 4

Hi @Lisa de nieuwe TV box is binnen. Dit keer een kleine dus ik neem aan de juiste.

Maar waarom zit er ook een kleine netwerkswitch bij?

Kan ik de twee oude TV boxen met HDD in één doos retourneren? 

Reputatie 7

Hi @Henk Ernst, ik baal hier net zo van als jij! Mijn excuses, dit is niet goed gegaan met het swappen. Ik heb direct een nieuw verzoek ingediend achter de schermen. Ik ben het helemaal met je eens dat dit niet zo had mogen verlopen, dit is mijn fout. Ik doe erg mijn best dat zo snel mogelijk de juiste TV Box jouw kant op komt en dat deze hopelijk al jouw problemen oplost. Maandag check ik direct weer wat de status hiervan is en dat nu daadwerkelijk de juiste TV Box bij jou thuis komt. 

Reputatie 1

Ik ga zo ook weer m’n modem rebooten. Zag wel dat ik nog op de oude firmware zit. Is er voor mijzelf enige mogelijkheid om de update te forceren?

Reputatie 2

Graag sluit ik me bij Henk aan, sinds een maand of twee ben ik over van KPN naar T-Mobile, en sindsdien is het internet verre van stabiel. Ik zocht het eerst bij mijn Ubiquiti thuisomgeving maar na daar toch echt niets te hebben gevonden, bleek een reboot van de modem de oplossing. Zojuist heb ik dat voor de derde keer in twee weken gedaan :(

Reputatie 4

Waarom heb ik naar het lijkt hetzelfde model STB met HDD ontvangen als ik nu heb terwijl de afspraak was dat het een STB zou worden met de nieuwe cloudopnamefuntionaliteit?

Dit is het type plaatje van het exemplaar dat jullie me ter vervanging hebben opgestuurd: 

 

Notabene zelfs een model dat 5 maanden ouder is dan het exemplaar dat ik al heb.

 

Het begint onderhand erg irritant te worden hoe dit loopt. Ik ga binnenkort maar eens uitkijken naar een andere provider denk ik. 

Reputatie 4

FYI daarnet lag internet er opeens compleet uit. Reboot van de Zyxel hielp niet. Tweede reboot met langere pauze en reboot van mediaconverter loste het probleem op. 

Reputatie 7

Hi @Henk Ernst, ik hoop het ook ontzettend! Jij kunt de status van de nieuwe TV Box trouwens eenvoudig in jouw My T-Mobile Thuis omgeving checken: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen

Bedankt voor de update! Ik hoop dat zodra de nieuwe TV Box up and running is, deze wegval onmiddellijk verdwijnt. Ik hoor het graag van je zodra deze bij jou binnen is, zodat jij hopelijk vanaf dan een verschil merkt in de verbinding. 

Reputatie 4

@Lisa dank. Laten we hopen dat het omwisselen van de STB de zaak oplost.

 

Curieuze observatie: sinds gisteren weer in toenemende mate wegvallende verbinding. Dat is eerder dan verwacht. Echter, donderdag heb ik de STB moeten herstarten omdat ik even de netwerkkabel daarvan moest loshalen. 

Reputatie 7

Hi @Henk Ernst, merci voor jouw laatste update! Ik baal er ontzettend van dat de problemen nog steeds blijven aanhouden na het uitvoeren van een reboot. Ik heb dan ook zojuist een omwisseling van de TV Box in werking gezet. Zodra dit verzoek is verwerkt, krijg jij een bericht met daarin de bevestiging dat jouw TV Box wordt omgeruild. Jij mag dan vervolgens jouw huidige TV Box retourneren. In dit topic lees jij alvast hoe jij dat het makkelijkste kunt doen. Ik duim enorm dat dit dé oplossing blijkt te zijn voor jouw probleem en ik houd voorlopig dan ook nog even een oogje in het zeil. Fingers crossed! 🤞

Reputatie 4

Ik heb zojuist het Zyxel weer gereboot.

Het probleem treedt meestal op plm een week na de vorige reboot. Het manifesteert zich vooral tijdens de dag als er meer internetverkeer is. De symptomen beginnen vaak met toenemende round-trip tijden op de echo, vervolgens toenemende frequentie en mate van echo packet loss. Uiteindelijk wordt het bijna permanent 100% packet loss en is internetverkeer merkbaar gehinderd of niet mogelijk. Als ik het dan nog op zijn beloop laat, komt het soms voor dat de Zyxel spontaan herstart. Daar laat ik het zelden op aankomen.

Deze symptomen zijn in het afgelopen jaar niet wezenlijk veranderd zoals je kunt nalezen in deze thread.

Ik stel voor dat we inderdaad de TV-box om gaan ruilen in de hoop dat dat helpt.

Maar zelfs als de TV-box een rol speelt, vind ik dat de Zyxel niet structureel zo extreem mag trippen. Het riekt naar een overflow in hard- of software. En gezien de Zyxel al eens is omgewisseld, zou dat dus mogelijk een ontwerpfout kunnen zijn. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Henk Ernst, handig dat je ons op de hoogte houdt. Wij weten het nog steeds niet zeker, maar het vermoeden heerst nog steeds dat er iets mis kan zijn met de TV Box. Als je hiervoor open staat, zorgen wij er graag voor dat deze omgeruild kan worden. Merk je zelf nog een patroon in de onbereikbaarheid? Zijn er bijvoorbeeld bepaalde tijdstippen waarom je problemen ervaart of bepaalde (stroom)apparaten die je gebruikt ten tijde van de uitval? Intussen duiken wij er weer vol in!

Reputatie 4

En ja hoor...het is weer plm een week verder en de Zyxel begint weer eerste tekenen te vertonen van onbereikbaarheid. Pakket loss begint weer vaker voor te komen.

 

Is al meer bekend over of de TV box inderdaad (mede) de oorzaak kan zijn? 

Reputatie 4

De verbinding via de Zyxel is sinds vrijdag weer slechter aan het worden. Ik ga hem nu weer herstarten zodat ik normaal kan werken. 

Reputatie 4

@Demi sinds de herstart van de Zyxel draait alles weer ok, zoals gebruikelijk na zo'n herstart.

Alles wijst erop dat het Zyxel modem problemen heeft en niet de lijn. Dat al zo sinds het begin van de problemen begin 2020. 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Henk Ernst ik heb meteen een lijnanalyse gedraaid. Ik zie de 29e niks terug van een uitval in de verbinding. Alleen gisteren was er een kleine onderbreking te zien. Vandaag ziet het er ook top in orde uit. Ervaar je dit nu ook zo na de herstart van het modem?

Reageer