Beantwoord

Internetverbinding via Zyxel T50 valt minstens 1x per week weg - alleen reboot helpt



Toon eerste reactie

180 reacties

Reputatie 7

Hi @AnneliesUtrecht, ontzettend bedankt voor deze heldere en snelle aanvulling! Deze nieuwe momenten heb ik doorgezet naar de technische dienst en hier heb je zojuist ook een e-mail over gekregen ter bevestiging. Ik heb aan mijn collega's van de technische dienst gevraagd of ze dit met spoed kunnen oppakken, dus ik verwacht zo snel mogelijk een terugkoppeling voor jou. Het leek erop dat de netwerkbeheerder was aangestuurd, maar mijn collega gaf aan dat dit niet helemaal goed was gegaan. Om deze reden ben je dan ook nog niet door hen gebeld. Ik zit hier in ieder geval bovenop, zodat je gauw hoort hoe we dit voor je gaan fixen. 

Reputatie 3

Hoi Lisa, 

Ja, ik heb nog steeds dezelfde issues. Nee het is niet alleen de wifi, het hele internet ligt er dan uit. Ik heb nu een monitor erop gezet (website uptimerobot), zodat ik precies kan zien wanneer de router uitvalt en geen ping meer terug geeft vanaf het internet. Ik zou zeggen dat jullie zo'n monitor er ook op mogen zetten voor mij.

Op deze momenten lag ie er uit en moest ik het modem zelf uit en aan zetten voordat ie weer werkte:

2 nov: 23:05 t/m volgende ochtend

4 nov: 5:52 tot 6:50

5 nov: 4:14 tot 6:32

5 nov: 14:38 tot 17:49. (hier heeft ie zichzelf na uren weer herstelt)

6 nov: 00:41 tot 02:00 (hier heeft ie zichzelf herstelt)

7 nov: 13:12 tot 13:15. (was aan het thuiswerken en opeens geen internet. heb zelf gelijk modem herstart). 

 

Ik ben ook nog steeds niet gebelt door de technische dienst voor een afspraak. Ik snap niet zo goed waarom een afspraak maken of gewoon even contact erover zo lang moet duren. Alles via openbaar forum is niet echt handig.

Zoals je ziet ervaar ik supervaak storingen. Ook zijn het geen vaste tijden en is het vaak zelfs als ik het internet helemaal niet gebruik (dus geen overload of zoiets).

Voor iedereen met hetzelfde probleem. Ik heb de website uptimerobot nu gebruikt. Router op ping vanaf web tijdelijk hiervoor open gezet. 

 

 

Reputatie 7

Hi @AnneliesUtrecht, ik wil heel graag bij je checken of je nog steeds dezelfde issues ervaart namens mijn collega! Ook wil ik bij je dubbelchecken of het wellicht alleen de wifi betreft. Kun je hier kort op terugkomen? Dan weet ik dat de situatie zo helder mogelijk is geschetst en komen we sneller tot de fix. Dankjewel! 

Reputatie 7

Hi @AnneliesUtrecht, heel goed dat je het aangeeft! Ik weet zeker dat ze jou zo snel mogelijk gaan contacteren. Jammer genoeg heb ik geen zich in de agenda van de netwerkbeheerder, maar ik wil echt dat je zo snel mogelijk aan de beurt komt. Om deze reden heb ik dan ook gevraagd aan mijn collega of we wellicht opnieuw een reminder kunnen sturen. Hopelijk versnelt dit het proces wat. Laat je het weten als je bent gebeld? 🤞 Ik waardeer jouw geduld enorm en kan mij jouw gevoel voorstellen - nogmaals sorry. 

Reputatie 3

Hoi @Lisa , 

Ik heb nog niets gehoord van de netwerkbeheerder, klopt dat? 

Gisteren met thuiswerken ook weer storing en in de nacht van zondag op maandag ook. 

Als er binnen 1 maand geen oplossing komt, dan ga ik t-mobile opzeggen. Bij andere providers had ik nooit issues. 

 

groeten,

Annelies

Reputatie 3

Hoi Lisa, 

Ok bedankt! Ik hoor het dan wel van de netwerkbeheerder wanneer ze kunnen komen. 

Reputatie 7

Hi @AnneliesUtrecht, ik ben er voor je in gedoken! Zelf kan ik niet herleiden waar dit sms’je vandaan komt. Ook heb ik gecheckt of jouw telefoonnummer welilcht nog gekoppeld is aan een ander account, maar dit is ook niet het geval. Ik wil je dan ook vragen om dit sms’je te mailen naar: phishing@t-mobile.nl. Dan gaat deze afdeling het verder uitzoeken.

Voor wat betreft jouw internet, ik zie dat mijn collega gisteren de netwerkbeheerder heeft aangestuurd. Zij komen langs om dit bij jou op te lossen: goed nieuws dus. Laat je het hier weten zodra er een afspraak met hen is ingeschoten? 💪

Reputatie 3

Ok, bedankt Lisa!

Ter info, vannacht was het internet weer uitgevallen dus moest ik het modem vanochtend weer herstarten. 

Reputatie 7

Hi @AnneliesUtrecht, super - thanks voor het snelle doorsturen! Ik ga dit voor je uitzoeken en kom er bij je op terug als ik meer weet. 

Reputatie 3

Ja tuurlijk, bij deze:

 

Reputatie 7

Hi @AnneliesUtrecht, top dat je dit checkt! Ik ben meteen met jou mee gaan kijken, maar ik zie ook geen log terug achter de schermen. Kun je het sms’je eens doorsturen? Dan pluis ik het graag voor je uit. 

Reputatie 3

Ok, dank je wel Boris voor de toelichting. Ik krijg vandaag opeens een sms-je van t-mobile om een klanttevredenheidsonderzoek in te vullen aan de hand van een telefoongesprek met de servicedesk vandaag 14:13, maar ik ben helemaal niet gebeld. Ik hoop dat diegene alsnog zal bellen. 

Reputatie 7

Hi @AnneliesUtrecht, dank je wel voor de aanvullende gegevens. Momenteel staat het onderzoek nog uit naar de oorzaak én oplossing. Zodra meer bekend is, zal je direct van ons een update kunnen verwachten. We houden je graag op de hoogte. 

Hoi @Thumpke, de problemen die jij ervaart staan los van de problemen die in dit topic worden besproken. Ben je in de mogelijkheid de stappen uit dit topic te volgen: Ik heb een wegvallende verbinding | T-Mobile Community? Ik hoor graag of deze al verbeteringen geeft.

Reputatie 3

Dinsdag 25 oktober om 11:00 weer uitval. 

Reputatie 3

Vandaag ook uitval gehad om 18:45 terwijl ik niet thuis was en dus (haast) geen internet dan gebruik. Nu net het zyxel modem herstart en toen deed ie het pas weer. 

Voor de data: gisteravond 18:55 tijdens film kijken weer tijdelijk geen internet. Modem herstartte zichzelf. Vannacht (04:00) ook geen internet en toen zelf moeten herstarten. 
wanneer kunnen jullie hiernaar kijken? Ik heb referentienummer 60250290 maar nog geen reactie ontvangen van de technische dienst. 

Nu tussen 18:00 en 19:50 3 maal uitval gehad waar ik 2x van heb moeten resetten door de stekker en softwarematig uit te voeren 

Reputatie 3

Voor de data: gisteravond 18:55 tijdens film kijken weer tijdelijk geen internet. Modem herstartte zichzelf. Vannacht (04:00) ook geen internet en toen zelf moeten herstarten. 
wanneer kunnen jullie hiernaar kijken? Ik heb referentienummer 60250290 maar nog geen reactie ontvangen van de technische dienst. 

Hier hebben wij thuis met het adsl modem ook last al 2 weken van, valt weg duurde eerst ongeveer 5 min en toen was i weer terug maar vandaag bleef hij rood op het modem. 
mij dacht eerst dat het aan mijn eigen router lag deze heb ik dan vernieuwd afgelopen week maar dat mocht niet baten. 
wat heeft de verhuurder ( T- mobile) hier voor een oplossing voor ??

Reputatie 3

Ok, super! Nog voor de data voor de techneuten. Ik had vanavond weer storing en om 20:13 weer herstart. Dit keer was het wereldbolletje (3e lampje) wel nog groen. 

Reputatie 7

Hoi @AnneliesUtrecht, bedankt voor je heldere uiteenzetting! Ik heb het direct doorgezet naar de technische dienst voor onderzoek. Er is weinig meerwaarde voor het omwisselen van het modem. Ik denk eerder dat er iets gebeurt in het netwerk of de Media Converter. Maar goed, dat is aan de techneuten! Ik houd je op de hoogte vanaf onze kant. Houd jij mij op de hoogte vanaf jouw kant? 😎

Reputatie 3

Hoi allen, 

 

Ik ben nieuw op dit forum, maar heb een account aangemaakt omdat ik het probleem van Henk Ernst nu ook heb bij mijn verbinding. Ik ben sinds mei 2022 klant van t-mobile thuis, maar ik zie ook vaak (soms wekelijks, soms enkele dagen erna) verbindingsissues die dan pas opgelost worden na een herstart van het Zyxel T50 modem.

Ik heb hier ook 2 tijdstippen en foto's, voor de t-mobile medewerker, dat het uitgevallen was.
14 okt 06:32 en op 10 okt 19:04. foto's zijn van het mediaconverter kastje en het modem. Op beide data zelfde lampjes die aan/uit zijn, dus ik heb de foto's maar niet dubbel erin gezet. 

Ik heb geen eigen router of dergelijke eraan hangen.

Ik heb alleen glasvezel 100MB/s internet van T-mobile en geen tv (ook niet van andere providers, aangezien ik alles online kijk) en ook geen telefoon. 


Is het mogelijk om het nieuwste modem, de zyxel T54, te krijgen om te kijken of dit het probleem oplost? 

Mijn wijk is vrij nieuw (6 jaar), dus kan dit modem deze glasvezel aansluiting aan?

 

mvg, 

Annelies

 

 

Reputatie 6
Badge +3

Dit verhaal is nu 7 maanden verder, @Brian@Lisa is dit probleem nu ondertussen wel op te lossen?

Ik gebruik ondertussen een Zyxel T-50 en 2 Zyxel Mesh Wifi punten maar het netwerk valt regelmatig weg.

Is het bij jullie nu wel oke @dw1985  en @waterworld ?

 

Als het wegvalt welke lampjes en kleur branden er dan om de wifi punten van boven naar beneden.

Hoe branden ze als het wel goed werkt. 

Zijn de wifi punten bedraad of draadloos verbonden

Reputatie 7

Hi @Linux_man, tof dat jij je dit afvraagt! Ik geef je graag wat toelichting. Zyxel en Zyxel Mesh is er juist voor bedoeld om zo goed mogelijk met elkaar te kunnen communiceren. Dus dit zou inmiddels goed moeten werken. Wat balen om te lezen dat bij jou het netwerk regelmatig wegvalt. Werkt het verder wel goed zonder deze wifipunten? Want als dat het geval is, dan kan ik je daar niet verder bij helpen - hoe graag ik dat ook zou willen. Ik vermoed dat het probleem zich dan ook in de Zyxel Mesh wifipunten begeeft en zou je adviseren om met hen contact op te nemen. Mag ik vragen waarom jij voor dit soort wifipunten hebt gekozen? Ik hoor het graag van je! 

Dit verhaal is nu 7 maanden verder, @Brian & @Lisa is dit probleem nu ondertussen wel op te lossen?

Ik gebruik ondertussen een Zyxel T-50 en 2 Zyxel Mesh Wifi punten maar het netwerk valt regelmatig weg.

Is het bij jullie nu wel oke @dw1985  en @waterworld ?

 

Reputatie 7

Hi @Henk Ernst, zoals beloofd ben ik voor jou achter de hardware aan gegaan die jij retour hebt gestuurd! Ik heb dit gecheckt en jij hoeft je geen zorgen te maken. Het staat nu kloppend in het systeem en ik zie dat het overeenkomt met het gewicht van de Track and Trace die jij mij hebt doorgezet. Bij deze krijg je dus de bevestiging van mij. Dit is in de mail dus niet helemaal goed verwerkt, excuses hiervoor. Mocht jij nog andere vragen hebben, laat het dan vooral weten! 😊

Reageer