Beantwoord

Internetverbinding via Zyxel T50 valt minstens 1x per week weg - alleen reboot helpt



Toon eerste reactie

180 reacties

Reputatie 4

@Boris Zoals je in dit topic kunt lezen gaat het niet om een snelheidsdip...de verbinding reageert niet of valt compleet weg als het issue voortduurt. Ik word er een beetje moe van om het weer te moeten uitleggen. Dat jullie het niet kunnen meten is ook al duidelijk. En zoals je kunt zien, ben ik niet de enige met issues.

Het probleem heeft sowieso iets met het Zyxel modem te maken. Anders zou het modem niet spontaan gaan rebooten als ik het probleem op zijn beloop laat en niet zelf als reboot. En zo te zien is het niet exemplarisch gezien dat het modem recent is omgewisseld. Of het Zyxel modem de hoofdoorzaak is of dat het wangedrag van het modem een gevolg is van issues ergens anders waar het modem vervolgens niet robuust mee om kan gaan, is onduidelijk.

Je voorstel heeft geen enkele toegevoegde waarde in mijn optie. Ik kan geen snelheidstest uitvoeren als de verbinding niet reageert. En permanent een snelheidstest doen om te monitoren lijkt me ook niet zinnig omdat ik daarmee sowieso de verbinding tot onbruikbaar dicht druk.

Als ik de verbinding test op snelheid als ik wel verbinding heb, is de snelheid zoals ik zou verwachten.

Het duurt nu al meer dan een jaar, met vlagen. Misschien dat ik maar een andere aanbieder moet gaan zoeken omdat T-Mobile blijkbaar geen stabiele service kan leveren.

Graag verneem ik van jullie of jullie nog ideeën hebben.

 

Reputatie 7

Hoi @Henk Ernst ,

Ik heb met de technische dienst meegekeken en zie dat we onlangs geen uitval hebben geconstateerd. Dit staat wel haaks op het bericht wat je drie dagen geleden plaatst, namelijk dat je issues ontvangt. Ik vermoed daarom dat de lijn niet geheel wegvalt, maar er misschien een dip ontstaat in de snelheid, waardoor het daarop lijkt.

Mocht het probleem zich onverhoopt de kop op steken, is er dan de mogelijkheid om een snelheidstest uit te voeren? 

 Let op: 
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Wij werken met de snelheidstest van speedtest.net 
- Zorg ervoor dat de screenshot duidelijk weergeeft dat je gebruik maakt van een bekabelde verbinding door het icoon van de bekabelde verbinding te tonen
- Test op meerdere momenten zodat wij een goed beeld kunnen krijgen van de verstoring (twee verschillende dagen en drie verschillende tijdstippen) 

Met deze gegevens hoop ik de situatie beter in kaart te brengen voor de technische dienst, wanneer de problemen nog steeds voorkomen. Ik hoor het graag van je!

Reputatie 4

Leuk...ik krijg net een mailtje van T-Mobile Thuis dat mijn issue opgelost zou zijn. Ik ben benieuwd. 

Reputatie 4

@Jason Sinds gisteren al weer issues en vandaag maar weer de Zyxel herstart…

Fijne vakantie.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Henk Ernst, ik zet het meteen door. Bedankt voor alle toelichtingen en updates en excuses dat er nog steeds geen zichtbare oplossing is. Ondanks de verbindingsproblemen die we in Almere hebben gehad, lijkt jouw verbinding nog steeds onderhevig te zijn aan bepaalde stoormomenten/stoorzenders. 

Mocht ik updates hebben, dan stuur ik die meteen naar je. Als de technische dienst of een andere partij een afspraak wil maken, dan zullen zij altijd anoniem contact opnemen: houd daar alsjeblieft rekening mee. De huidige verwerkingstijd bedraagt twee tot vier dagen: dit is een gemiddelde en indicatie. Dit betekent dat er tickets worden opgepakt van twee tot vier dagen oud. Ik probeer er extra vaart onder te zetten, maar kan daar geen garanties op bieden. Sorry voor het ongemak!

Reputatie 4

@JasonTot nu toe gaat het goed. Eind van de middag vandaag is de monteur van Guidion geweest. Hij heeft het modem omgewisseld voor een ander exemplaar. Hij wilde ook de verbinding nog doormeten maar hij kon de benodigde collega’s telefonisch niet bereiken. Dus het doormeten is niet gebeurd. Nu even afwachten hoe het verder gaat.

Helaas we zijn een week verder en zelfs ook nog even het modem een power cycle gegeven ivm storing op donderdag en het zaakje begint weer instabiel te worden lijkt het. 

@Jason Net de Zyxel maar weer een power cycle gegeven aangezien de instabiliteit bleef en ik straks tijdens thuiswerken geen behoefte heb aan problemen. Nog ideeën over hoe nu verder? 

Reputatie 4

@JasonTot nu toe gaat het goed. Eind van de middag vandaag is de monteur van Guidion geweest. Hij heeft het modem omgewisseld voor een ander exemplaar. Hij wilde ook de verbinding nog doormeten maar hij kon de benodigde collega’s telefonisch niet bereiken. Dus het doormeten is niet gebeurd. Nu even afwachten hoe het verder gaat.

Helaas we zijn een week verder en zelfs ook nog even het modem een power cycle gegeven ivm storing op donderdag en het zaakje begint weer instabiel te worden lijkt het. 

Reputatie 2

Verbinding ligt er sinds vanmorgen plm 7.00 u geheel uit. Power cycle van Zyxel en glasvezel mediaconvers bieden geen soelaas. Modem weer kuren of dit keer andere storing? Zwaar irritant want zonder internet kan ik niet werken. 


Als je in de omgeving Utrecht Almere zit, dan was er vanochtend een storing

Reputatie 4

Verbinding ligt er sinds vanmorgen plm 7.00 u geheel uit. Power cycle van Zyxel en glasvezel mediaconvers bieden geen soelaas. Modem weer kuren of dit keer andere storing? Zwaar irritant want zonder internet kan ik niet werken. 

Reputatie 4

@Jason Tot nu toe gaat het goed. Eind van de middag vandaag is de monteur van Guidion geweest. Hij heeft het modem omgewisseld voor een ander exemplaar. Hij wilde ook de verbinding nog doormeten maar hij kon de benodigde collega’s telefonisch niet bereiken. Dus het doormeten is niet gebeurd. Nu even afwachten hoe het verder gaat.

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor je terugkoppeling @Henk Ernst. Fijn dat je ons op de hoogte houdt met betrekking tot de stabiliteit. Indien ik in de tussentijd iets voor je kan betekenen, geef het alsjeblieft aan!

Reputatie 4

Hoi @Jason, goed om te weten dat het de juiste firmware is. Ik kijk even of het nu beter gaat. Meestal duurde het ongeveer een week na een harde reboot voordat de problemen weer begonnen. Dus medio komende week kan ik er pas wat over zeggen of het goed lijkt te gaan.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Henk Ernst, ja dat klopt dat is de nieuwste firmwareversie! Heb je inmiddels nog last gehad van een wegvallende verbinding of sinds de nieuwste update niet meer?

Reputatie 4

UPDATE: @Henk Ernst op 13 januari hebben we de 15b firmware versie uitgerold met een workaround. Probeer alsjeblieft een herstart uit te voeren om de nieuwste versie binnen te halen. We zijn nog hard bezig aan een permanente fix, sorry voor het ongemak!


Aangezien ik sindsdien al een reboot heb uitgevoerd heb ik die firmware inmiddels vermoed ik.

Ik zie dat er nu de volgende firmware op staat: V5.50(ABPY.1)b15_20201207

Is dat inderdaad de nieuwe waar je het over hebt?

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE: @Henk Ernst op 13 januari hebben we de 15b firmware versie uitgerold met een workaround. Probeer alsjeblieft een herstart uit te voeren om de nieuwste versie binnen te halen. We zijn nog hard bezig aan een permanente fix, sorry voor het ongemak!

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Henk Ernst, op de één of andere manier is jouw topic tussen wal en schip belandt. Hoe dit precies ontstaan is, ga ik navragen bij ons Community management, maar nu het belangrijkste: met jouw case aan de slag!

Ik heb meteen een ticket ingeschoten naar onze technische dienst zodat de instabiele verbinding verholpen kan worden.

Om alvast te controleren of het opnieuw verzenden van de verbinding naar het modem (reprovisie) werkt, heb ik dit uitgevoerd. Kun jij nagaan of dit daadwerkelijk helpt? Het onderzoek is sowieso gaande nu en zal niet uitgesteld worden. Nogmaals, mijn oprechte excuses voor de uiterst vertraagde reactie van mijn kant.

Zou je me ook nog het MAC-adres en serienummer van het Zyxel modem kunnen toesturen in een privébericht (de link is klikbaar), alsjeblieft? 

Reputatie 4

Ik heb zojuist de Zyxel router maar weer hard gereboot wegens verder uit de hand lopende instabiliteit van de verbinding vandaag. Het zou fijn zijn als T-Mobile eens een structurele oplossing kan vinden.

Reputatie 4

Het is weer een week verder sinds de vorige powercycle van de Zyxel en de stabiliteit  begint weer te haperen. Zeer irritant.

Reputatie 4

Goedemorgen @Jason ,

 

Ik zie dat de stabiliteit van de verbinding weer kuren geeft. Het begon vrijdag en het is nu al het hele weekend gaande. Het is dus nog geen week goed gegaan. 

 

Kunnen jullie het svp onderzoeken en nu eens echt oplossen? Rebooten van de router is lapwerk.

 

Met vriendelijke groet, 

 

 

Henk Ernst 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Henk Ernst, top dat het weer werkt! Mocht je in de toekomst nog eens averij oplopen met de verbinding, schroom dan niet om een bericht te sturen. Dan kunnen wij ermee aan de slag om je zo snel mogelijk van een oplossing te vinden.

Een gezond, gelukkig en geweldig 2021 toegewenst!

Reputatie 4

Net Zyxel soft reboot gegeven via web console. Daarna was de STB compleet de kluts kwijt. Herstart van STB leverde geen verbetering op. STB kwam niet door het opstartproces heen, bij herhaling. Uiteindelijk de Zyxel en daarna de STB harde herstart moeten geven. Nu werkt het weer. 

Reputatie 4

Er valt me nu net op dat de WAN verbinding 3 IP-adressen heeft waarvan een setup geen DNS gegevens heeft:
 

Klopt dit wel?

Reputatie 4

@Demi Ik kan de 22e en 24e niet direct traceren. Ik heb wel een paar keer de stroom eraf gehad wegens werkzaamheden aan de elektrische installatie thuis. Ik ervaar veel vaker problemen dan wat jij aangeeft (zie ook de grafiekjes die ik eerder heb gestuurd). Het Zyxel modem is dan niet bereikbaar met verstoord/onderbroken internetverkeer tot gevolg.

Ik heb mijn eigen Netgear router bekabeld aan de Zyxel hangen. Alleen jullie STB gaat direct naar de Zyxel via een eigen kabel. De rest van het internetverkeer gaat allemaal via mijn eigen router naar/van de Zyxel. Ik heb de Wifi uitgezet op de Zyxel omdat ik die toch niet gebruik.

Ik ervaar op het moment weer veel uitval. Ik ga zo de Zyxel weer herstarten want het is onwerkbaar aan het worden.

Reputatie 7
Badge +8

@sijucm We did had some problems on that date on our WBA fiber network. I see you're on this fiber network as well. The problem is already solved. Can you tell me if the problem is solved for you too?

 

@Henk Ernst Ik heb direct het modem onder de loep genomen. Ik zie een korte wegvallende verbinding op 22 en 24 december. Vanaf die datum is de verbinding zo te zien niet meer weggevallen. Ervaar je dit probleem bekabeld of alleen met Wifi?

Reputatie 4

Afgelopen maandag het modem gereset...het ging even goed maar nu al weer de eerste verbindingsissues. Het is nog geen week goed gegaan. Baal echt enorm van de slechte kwaliteit van de netwerkverbinding.

Reageer